Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Omat rahat 
Päivämäärä:   16.7.24 07:11:00

Kimpanvetäjien käyttämä sana "elämyksiä" on lähinnä huvittava.
Kimppalaisen elämykset on laskujen maksu ja loputon odottelu taas pettymyksen tuovasta startista.
Jos haluaa rahansa tällaisiin huijauksiin laittaa, sehän on jokaisen oma asia.
Sanonta "harrastukset maksaa" ei oikein tähän käy. Mitään et oikeasti harrasta, maksat silti.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: vappu 
Päivämäärä:   16.7.24 07:18:14

Miten tämä eroaa hevosen yksin omistamisesta ja toisen tallissa valmennuksessa pitämisestä?

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   16.7.24 07:28:26

Vähän samanlailla kuin joko sinulla on oma vaimo, tai jaat vaimosi koko korttelin kanssa.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: voivoi 
Päivämäärä:   16.7.24 07:55:51

Eikös se pettymyskin kuulu elämyksiin?

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   16.7.24 07:59:49

Kyllähän tervejärkinen realisti sen ymmärtää että jos kimpoista joku kuvittelee jäävänsä voitolle niin harva siinä onnistuu. Eihän ravihevosistakaan palkinnoilla elätä kuin murto-osa, niin paljon menee elämiseen kuluineen.

Jos joku tulkitsee kimppatoiminnan huijaamiseksi niin se on voi voi.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Timo 
Päivämäärä:   16.7.24 08:01:11

No on se halvempaa kuin yksin omistaminen esimerkkinä 2 v varsa ollut vieraalla koko ikänsä pelkät kulut tähän mennessä ilman eläinlääkärin kuluja ollut nyt 20000 e

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Voitto % nolla 
Päivämäärä:   16.7.24 08:01:30

Voi itkuruikku...eikö heti natsannutkaan ensimmäisellä jouhellasi??ja voi ei kaverin kimppaheppa menee piru vie liian hyvin...hyvät hevoset...ne on harvasa! Kilpaurheilulaji nääs... Kannattaa siirtyä silittelemään ratsuja tai puuhevosia niin saa harrrrastaa ai kamala

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Omat rahat 
Päivämäärä:   16.7.24 08:02:01

Kerro "Niin" niistä elämyksista ja kokemuksista.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Late 
Päivämäärä:   16.7.24 08:17:44

Ei kimppa aina ole miinuksella. Itse ostin osuuden ,hinta 350€. Oli 2-v kun ostin. Kuukausi maksu oli 45€, mutta kolmevuotiskauden lopusta lähtien ei enää tarvinnut maksaa,kun tienasi sen verran että elätti itsensä, ja kun oli 5-v myytiin pois. Sain 1200€ omasta osuudesta. 15x45 = 675€,meni ja siihen kun lisää 350€ niin jäi 175€ enemmän mitä olin laittanut. Mutta ne voitot on kuitenkin parasta elämystä mitä on ,ja oli vain 10 hengen porukka.

Mutta nämä ,kuten oli se tuhannen tähden talli Oulussa,liiga kimpat jne,niissä ei voi kokea elämystä jos omistajia monta sataa. Ja ne on treenareille kultakaivos.

Nämä,kuten aloittaja on, ovat kateellisia alkoholisteja tai sitten niitä on kusetettu kimpoissa.
Riippuu muuten missä tallissa on hevonen,niissä kannattaa miettiä tarkasti kelle vie. Tiedän yhden kimpan,jonka hevosta on kehuttu 3-v kaudesta asti lahjakkaaksi,on 4-v eikä edes koelähtöä vielä ajettu,ja omistajat tyytyy. Eli on näitäkin sitten välillä.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Simo 
Päivämäärä:   16.7.24 08:49:33

Kyllä näissä kaikissa on kimpanperustajalla oma lehmä ojassa. Eli tavalla tai toisella oma taloudellinen hyöty jonka sitten maksavat kimppalaiset. Joko se tulee osuusten myynnissä tai valmentajan valinnan myötä sitä kautta. Valmentajille tämä on tapa pysyä leivässä. Ikuisia asiakkaita niin kauan kun kimppa pystyssä, ei menestymispaineita ja nämä treenataan muiden mukana, tärkeintä on laskutus.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.7.24 08:53:18

Valmentajille kimpat ovat varma tulonlähde, varsinkin mitä enemmän osakkaita. Persaukisille ainoa tapa ”omistaa” hevosta. Kokonaan toinen juttu on, mitä omistamista se nyt sitten on, että lueskelet sähköpostiin tulevia viestejä ja yrität joskus päästä kimppatapaamiseen edes taputtamaan hevosta.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: S.V. 
Päivämäärä:   16.7.24 10:25:16

Ihan huuhaata nämä.näissä ei pärjää muuta kuin valmentaja ja vetäjä joka myy osuuksia.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Omistaja 
Päivämäärä:   16.7.24 10:49:31

Onko tosiaan niin paljon huonoja kimppoja, että nämä ketjut aina täyttyvät negatiivisilla kommenteilla? Siis huolimatta siitä, että 90% tämän foorumin viesteistä on paskaa.

Jos kimppaan lähtiessä on yhtään maalaisjärkeä ja on lukutaitoinen niin pystyy perusasiat tarkistamaan kimpan luotettavuudesta. Tämän jälkeen kimppaomistaminen on kiistatta hieno tapa harrastaa raviurheilua. Toki sekään ei sovi köyhille huutelijoille.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: 007 
Päivämäärä:   16.7.24 11:04:52

Tämä on järkyttävää oman pesän likaamista ja kimppojen mustamaalaamista mitä jengi täällä tekee päivittäin. Jos on oikeasti ollut (harvinaisia) väärinkäytöksiä ja rikoksia, nostakaa heti tikunnokkaan kokouksissa ja tehkää (tarvittaessa) rikosilmoitus. ÄLKÄÄ yksittäisten (tosien tai keksittyjen) tapausten pohjalta leimatko ja vainotko kokonaista konseptia!!

Lähtökohtaisesti ja normaalilla rehellisellä valmentajalla kimppahevoset saavat saman hoidon ja treenin samaan hintaan kuin muutkin hevoset, ja niiltä laskutetaan tietenkin vain omat asiansa, sen mukaan mitä on erikseen sovittu.

Jos kimpan vetämisestä saa jotain yhdessä sovittua korvausta, niin se on ihan paikallaan, koska siinä on aika kova homma. Tekin varmaan haluatte töissä käydessänne siitä työnteosta jotain palkkaa, vaikka pientäkin.

Jos valmentaja myy kimppaosuuksia hevosestaan, sehän on paljon huonompi ja vähemmän kannattavaa, kuin että joku toisi hänelle kokonaan vieraan hevosen treeniin! Lisäksi kimppaosuudet ovat palvelua, koska normaalisti sinulla täytyy olla varaa ostaa ja ottaa vastuullesi koko hevonen tai ei yhtään mitään. Eli jollain 100-200 e/kk budjetilla ei Lähtökohtaisesti voi (ravi)hevosta omistaa, ellei joku erikseen näe vaivaa, ota riskiä ja räätälöi palvelua. Ja sitten ota vielä kaikkea tätä paskaa ja sabotaasia niskaansa "kiitoksena".

  Re: Hevoskimppojen autuus

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   16.7.24 11:33:04

Varmaan on sellaisiakin kimppoja joissa treenari tai kimpanvetäjä hakee omaa etua. Sen näkee usein jo hinnoittelusta. Jos esim. 3000€ hintaan ostetusta hevosesta kerätään kimppaa vaikkapa 8000 euron valuaatiolla, niin kannattaa vaatia nähtäväksi jokainen käytetty euro ja tilin saldo jossain kohtaa. Siihen osaomistajalla on täysi oikeus.

Meillä kimppalaisille toimitetaan kerran kuussa talouskatsaus, jossa käy ilmi kaikki tulot ja menot eli homma on täysin läpinäkyvää. Itse olen ollut nyt kasaamassa lukuisia kimppoja, mutta euroakaan omaa hyötyä en ole näistä saanut. Eikä näin kuulu ollakkaan.

Jokainen tekee omat valintansa, mutta kannattaa vertailla kimppoja, jotta löytää juuri sen mikä tuntuu itselleen parhaalta vaihtoehdolta.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Justiinsa 
Päivämäärä:   16.7.24 11:38:15

Minulla on noin 10 vuoden kokemus erikokoisista hevoskimpoista: pienistä, keskisuurista ja ns. jättikimpoista eikä ole kuin hyvää sanottavaa. Itsellä kun ei ole osaamista, rahaakaan tarpeeksi saati tiloja hevosen pitoon ja valmentamiseen, niin en oikein käsitä, että miten muuten sitä harrastaisi kuin ravikimppojen avulla.

Pienissä kimpoissa on rahaa tietysti enemmän kiinni, sillä kuluja on jakamassa muutaman hengen porukka. Tällaisissa pienissä kimpoissa hirvittää tietysti se, että mistä riittää rahat yllättäviin menoihin (esim. isoihin eläinlääkärikuluihin), mutta toistaiseksi on hyvin mennyt ja jonkin verran puskuriakin on ymmärretty kerätä tilille.

Isot kimpat on mukavia, edullisia ja helppoja tapoja tutustua raviurheilun saloihin ja muihin ihmisiin. Aktiiviset kimpanvetäjät ja valmentajan edustajat kertovat hevosen kuulumisista 1-2 kertaa kuukaudessa ja sopivin väliajoin nähdään hevonen ja tietysti myös muut osakkaat. Tällaisten todella isojen kimppojen erittäin hyvä puoli on se, että kimpanvetäjät ovat kokeneita ja asiantuntevia, he eivät pidä kaikkia osakkaita ammattilaisina vaan selventävät asiat tarvittaessa juurta jaksain.

Kun kuluja miettii, niin yksittäisen valmennuksessa olevan ravihevosen kulut perusarjessa on kyllä vakio, sillä kuukausittaiset valmennusmaksut ovat aika samaa tasoa huippuvalmentajilla. Valmennusmaksun ja muiden kulujen (esim. kengitykset, kuljetukset, eläinlääkärikulut jne) jakaantuminen osakkaille on sitten kimpan koosta suoraan riippuvainen. Meidän perheellä on käynyt ravikimpoissa todella hyvä tuuri, sillä jokaisessa kimpassa on rahaliikenne hyvin läpinäkyvää ja kuluja/tuloja on helppo ollut tarkastella säännöllisin väliajoin ja tarvittaessa myös pyynnöstä.

Toisinaan näkee väitettävän, että kyllä siinä valmentajalla kävi tuuri, kun sai ison ravikimpan rahoittamaan toimintaa. Tietysti näin onkin niin kauan kun kimppa on valmentajan toimintaan tyytyväinen; tällöin ei ole pelkoa siitä, että jäisi valmennusmaksu ja muut kulut saamatta! Kimpan sääntöjen mukaan kuitenkin mennään eli jos kuitenkin katsotaan tarpeellikseksi valmentajan vaihdos, niin sitten sellainen tehdään - ei nämä kiveen hakattuja asioita yleensä ole.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Zoe 
Päivämäärä:   16.7.24 11:39:25

Monella osuuden ostavalla hevosista mitään tietämättömällä on aivan liian ruusuinen kuva ravihevosista. Suurimmalla osalla hevosista ei ole mitään tekemistä kilpaurheilun kanssa. Jos haluaa menestyä pitää olla lompakko kunnossa, koska joka arpa ei voita.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: zc 
Päivämäärä:   16.7.24 13:27:29

Monella ihan yksinkin oman hevosen ostaneella on liian ruusuinen kuva ravihevosista.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: paimio 
Päivämäärä:   16.7.24 14:27:21

Periaatteessa jokainen ravihevosen omistaminen on "itsensä huijausta", jos kuvittelee että omistaminen tuo rahallista hyvinvointia (pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta).

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.24 14:30:08

Kimpoista kannattaa vaatia nähtäväksi,paljonko varsa itsessään maksaa.
Esim raviliigavarsoista näki julkisesti hevosen hinnan,mutta nykyisin sitä ei julkisteta jostain kumman syystä..

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Manne 
Päivämäärä:   16.7.24 14:32:02

Nämä kimpat lähinnä huvittavat missä osakkailta kerätään ensin 100000 euroa että saadaan maksettua hevosen ensimmäinen vuosi treenarilla.. :) Kerätyllä summalla yleensä elättäisi noin viittä hevosta.. Ja yleensä tämä " treenari" on vielä tuttu ihminen. Näin saadaan turvattua hälle 'ministeritason" kuukausimaksu tästä kimpan kultakimpaleesta.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Ë/ 
Päivämäärä:   16.7.24 19:08:12

Minusta 500 omistajan kimppa on parasta. Saahan siinä edes nimen tietää.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   16.7.24 19:56:09

"Mutta nämä ,kuten oli se tuhannen tähden talli Oulussa,liiga kimpat jne,niissä ei voi kokea elämystä jos omistajia monta sataa. Ja ne on treenareille kultakaivos."

"Valmentajille kimpat ovat varma tulonlähde, varsinkin mitä enemmän osakkaita. Persaukisille ainoa tapa ”omistaa” hevosta. Kokonaan toinen juttu on, mitä omistamista se nyt sitten on, että lueskelet sähköpostiin tulevia viestejä ja yrität joskus päästä kimppatapaamiseen edes taputtamaan hevosta."

Olen tutustunut ravihevosiin ensimmäisen kerran kohta 30v sitten ja tänä vuonna hankin ensimmäisen osuuden kimppahevosesta. Toki olen miettinyt kimppahevoseen osallistumista jo vuosikaudet, mutta nyt tuli juuri sopiva kohdalle ja suvussa on itselleni tuttuja hevosia ( = olen seurannut emälinjan tuotoksia vuosien ajan).

Mä en ole persaukinen, vaan vakaassa ja hyvässä työssä. En ole hevosalalla ja suhteeni siihen suuntaan ovat olemattomat. Siksi koen, että kimppaomistaminen on nimenomaan mulle se helpompi ja parempi tapa harrastaa raviurheilua ja kantaa oma korteni kekoon sen kannattamiseksi. Luoja tietää, että saan jo töistä tarpeeksi stressiä, saati että omistaisin vielä täysin oman hevosen, jonka asioista huolehtiminen olisi kokonaan mun vastuulla.

Jos tästä kimpasta jää kiva fiilis (ja saan elämyksiä!), saatan osallistua useampaankin. Ja kun olen tästä hankinnastani muille kertonut, on heitäkin alkanut kiinnostamaan. Kiinnostumisen lisääntyminen tuskin on huono juttu suomalaisen raviurheilun kannalta?

Kyllä musta on kiva ajatella, että hevonen jonka tiimissä olen mukana, voittaa jotain. Tai on ainakin kilpailemassa voitosta. Se, että omistajia on muitakin, ei vähennä mun innostusta.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Hevosmies 
Päivämäärä:   16.7.24 20:49:45

Ollut joitain pikkukimppa hevosia (ei omia kasvatteja) ja kokemukset olleet tyydyttävät, mutta kiva on kyllä itse saada tehdä ratkaisevat päätökset kyselemättä
keltään mitään ja kantaa vastuu myös itse.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Kujalla 
Päivämäärä:   16.7.24 21:05:49

Suurin ongelma näissä kimpoissa ja yleensäkin hevosen omistamisessa on se että se on kallista ja ainoastaan muutama prosentti hevosista elättää itsensä, jokainen sitten päättää pussukallaan onko se kuuluisien "elämysten" arvoista. Jos itse omistaisin prosentin jostain hevosesta niin mikä elämys se olis vaikka voittais Elitloppetin.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   16.7.24 21:32:14

jo Rooman ajoista alkaen on tyhmiä kusetettu

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: sven 
Päivämäärä:   16.7.24 21:47:43

Laji tarjoaa varmempia elämyksiä paljon halvemmalla. Osta fanipaita (Evartti, Retu, VG Voitto, jne) ja mee kunkkareihin. Voit kuvitella olevasi osa menestystiimiä.

Joku 1/100-osuus on ihan turha hankinta. Ja huono valinta. Joudut pakkofanittamaan vuosikausia luultavasti aika huonoa hevosta sen sijaan että fanittaisit jotain oikeesti hyvää hevosta joka oikeasti tuottaa elämyksiä.

Itsekin ollut isossa kimpassa mutta enemmän mä sinäkin aikana sain elämyksiä niistä muiden hevosista jotka pärjäsi.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   16.7.24 23:09:10

Edelleenkin... Valmentajat maksattaa näillä kimpoilla koko tallin kulut. Yhdellä hevosella kuluu pliisteriä pullo kuukaudessa. Kyllä siinä oikeasti hevonen ois jo ihan ruvella. Samalla siinä menee kengät, vitamiinit ja riimut naapuri karsinaankin. Sitten siinä häärii vielä ulkopuoliset jotka ei edes osuuksia omista, mutta hallitsevat kuin omaansa. Älkää ikinä lähtekö kimppaan missä puupäät omistaa enemmistön hevosesta ja antaa näiden kyiden leikkiä toisten omaisuudelle.

t. Ei Koskaan VähemmistöOsakkaaksi Enään

  Re: Hevoskimppojen autuus

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   17.7.24 09:50:42

Minäkään en suosittele lähtemään kimppaan jossa yhdellä osakkaalla on yli 50% omistusosuus. Ellei sitten ole tuttujen kesken kasattu. Käytännössä et voi vaikuttaa mihinkään. Meidän kimppoja kasatessa on pari kertaa kyselty ison osuuden perään, mutta tähän ei ole lähdetty. Nyt suurimmat siivut taitavat olla 20-30% välimaastossa ja näitäkin on nostettu pikkuhiljaa matalammista lukemista.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Mrs X 
Päivämäärä:   17.7.24 09:52:50

Onpa täällä huonoja kokemuksia kimpoista

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   17.7.24 09:57:24

Kimppaomistaminen on ainut tapa pitää tämä harrastus elossa. Ei tulevaisuudessa ole hevosenomistajia kuin kourallinen, kimppaomistajia sitäkin enemmän. Minulla on ainoastaan positiivisia kokemuksia, eikä se että osa on ollut miinus merkkisiä sijoituksia muuta sitä mihinkään. Se on tietenkin ongelma jos aloittaja ei tiedä mihin viimeiset rahansa laittaa ja luulee että joka hepalla tienaa…

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Noku 
Päivämäärä:   17.7.24 10:40:07

Kimpan peli ei kannat se on facta.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   17.7.24 10:57:14

Kimppojen omistajia haastatellaan aika usein voittaja ringissä, kun hevonen voittaa.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: zc 
Päivämäärä:   17.7.24 15:18:20

"Jos itse omistaisin prosentin jostain hevosesta niin mikä elämys se olis vaikka voittais Elitloppetin."

No oishan se aika elämys sinne voittajakehään päästä. Tuskin kukaan sinne liian usein pääsee.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.7.24 15:55:34

Kimppa omistus parasta mitä voi olla

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Souvari 
Päivämäärä:   17.7.24 16:05:24

Useampia omia on ollut, kaikki ollut mukavaa ja hyvin.
Yksi oli puoliksi, mikään ei sujunut. Annoin puolikkaani pois, homman pitää olla mukavaa ja lepposaa.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   17.7.24 18:43:21

Päättäkää nyt mikä on oikea tapa omistaa hevonen: Elämyksiä ei saa jos on kimppahevonen mutta jos treenaat itse ja ajat kilpailuissa itse niin siitäkin haukutaan joten ei ole koskaan oikein.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: *D 
Päivämäärä:   17.7.24 19:15:27

Ei kai oikeaa tapaa ole! Tuskin kaikki haluaa tai kaikille sopii vain yksi tapa.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   17.7.24 19:35:58

*D: No sepä, mutta kun täällä kommetteja lukee niin sitä ei tunnu ihmiset ymmärtävän.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Marvel 
Päivämäärä:   17.7.24 20:13:22

Juurikin vain elämyksiä. Toimivimmat kimpat löytyy ammattivalmentajilta, joissa hevosia ajavat ammattiohjastajat ja kimpanvetäjänä toimivat täysin ulkopuoliset henkilöt.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Tessu 
Päivämäärä:   17.7.24 20:42:36

Ei taida olla hevosharrastaja sanan oikeassa merkityksessä jos tällainen asia harmittaa.. sitten kannattaa lähteä etsimään jokin uusi mielenkiinnon kohde. Vink vink..

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Kimppapamppu 
Päivämäärä:   17.7.24 20:45:48

Joo, varmaan ihan p*askoja kimppoja esim. nämä Vale-Ellin, Paavolan Hurmoksen, Vänrikin yms. kimpat.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   17.7.24 21:14:04

Tai Main Stagen, kun ammattilaiset hoitavat hevosen on siinä ihan turha mennä hääräilemään sekaan. Katselee vaan sivusta ja nauttii.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Ensikertalainen 
Päivämäärä:   18.7.24 00:53:51

Olen aikeissa ostaa osuuden.
Minusta nämä Anssi Nurmisen valmennuksessa olevat lukuisat kimpat ovat mielenkiintoisia.

Mitä mieltä, ilmeisesti ihan tähtivalmentajia kun niin moni kimppa on hänet valinnut?

  Re: Hevoskimppojen autuus

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   18.7.24 13:49:31

Ironiaa tai ei, niin kannattaa seurata tuloslistoja tässä loppukesän mittaan. :) Saattaa siellä Nurmisenkin nimi vilahtaa voittajan taustalla.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   18.7.24 13:52:03

"Päättäkää nyt mikä on oikea tapa omistaa hevonen: Elämyksiä ei saa jos on kimppahevonen mutta jos treenaat itse ja ajat kilpailuissa itse niin siitäkin haukutaan joten ei ole koskaan oikein."

No eihän sitä kukaan ulkopuolinen voi määritellä, mistä joku toinen saa elämyksiä. Minä koen saavani jotain jo siitä, että olen kimpassa mukana. Se on sitten plussaa, jos siitä saa joskus jotain takaisinkin. En minä lähtenyt kimppaan rikastuakseni, vaan nähdäkseni radoilla hevosen, jota voin kutsua ainakin osittain omakseni.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: älämölö 
Päivämäärä:   18.7.24 14:38:36

Valitse raveista mieleisesi hevonen ja osta sille kimppalaisen vuosikuluilla voittajaa. Varmasti tulee elämyksiä, osuu tai ei.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Joppari 
Päivämäärä:   18.7.24 14:57:12

Hevoskimppa on kuin auton ostaminen osamaksulla, molemmissa omaisuuden arvo putoaa niin ettei perässä pysy. Siinä ne poikkeaa toisistaan, että autosta on pirusti hyötyä, käy vaikka raveissa.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   18.7.24 18:10:16

Joppari: Ei paljon pääse putoon jos maksaa 100 tai 65 euroa koko kimpan ajalta.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   18.7.24 18:32:32

Se 31. osakasko on kusettaja?

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Jutelan Elli 
Päivämäärä:   18.7.24 18:37:28

Kyllä kimppahevonen on oltava tavoitteellinen menestyksen suhteen, näillä elämyksillä haihattelu on turhaa. Kimppahevosen suku on oltava sellainen, että sillä on menestymisen edellytys. Valmentajien kasaamat kimpat on turmiollisia, vedätys alkaa välittömästi. Kimpanvetäjän pitää olla sellainen joka huolehtii tasapuolisesti infot kimpalle ja esittää tarvittaessa ratkaisuja esim valmentajan vaihtoon.

  Re: Hevoskimppojen autuus

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   18.7.24 20:34:32

Kyllä mielelläni minäkin hankkisin tänne tavoitteellisessa tarkoituksessa hevosia, mutta kun fakta on se, ettei esim. 20 000€:n hintaiseen saati kalliimpaan hevoseen saa mukaan riittävästi osakkaita, vaikka sukutaulu olisi täynnä tähtiä.

Siihen asti kunnes tilanne muuttuu täytyy pyrkiä hankkimaan hintalaatusuhteeltaan potentiaalisimmat / parhaat tarjolla olevista.

  Re: Hevoskimppojen autuus

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   18.7.24 20:39:09

Toinen on varsakimpat, eivät myy vaikka olisi lupaavaa sukua tarjolla. Eletäänkö vaan niin kovia aikoja, ettei riitä uskallus sijoittaa näin epävarmaan lajiin?

  Re: Hevoskimppojen autuus

LähettäjäArktinenKurjuus 
Päivämäärä:   18.7.24 20:44:28

Minä on pelaamisen sivutuotteena aina silloin tällöin hommannut osuuden kimppahevosesta, osa on ollut valmennuksessa Ruotsissa, osa Suomessa. Sekalaisia elämyksiä on tullut, eikä kimppoihin poltettu raha minua harmita. Se on ollut sellaista rahaa, joka minulla on ollut varaa menettää.
Jos jotain olen oppinut, niin halvoista, jo alkaneella kilpaurallaan heikosti pärjänneistä ruunista olen oppinut pysymään erossa.

Kun kimpoissa hevosen elinkaarikustannuksista suurin osa tulee kuitenkin valmennusmaksuista, niin miksi hankintakustannuksissa säästellään. Kimpalle kannattaa minusta hankkia hyväsukuinen varsa tai jo hyvin mennyt (ehjä, kannattaa tutkia) kilpahevonen.

Kato kehen luotat!

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Hellu 
Päivämäärä:   19.7.24 08:45:34

Likainen Maarit suurimpia kusettajia mitä pohjoisesta löytyy, laittaa ensin vähän lääkkehiä ja hevonen pärjää ja kilpailukieltoakin saa, vaihtaa vaan treenarin oman tyttönsä nimiin , niin kauan on tämäkin naikkonen saanut narrattua kimppalaisia ja lisää vaan tulee narrautettavia. Kajaanilaiset luulisi tietävän millainen valkku tämä rouva on? Onko se sama hevonen taas kilpailukiellossa kun ei näy taas radoilla?

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: Mr Na 
Päivämäärä:   19.7.24 09:07:20

Jos menee mukaan näihin kimppaheppoihin, niin ei puksuta ihan täysillä. Mut hyvähän se on hölmöjä höynäytttää. Mut mikäs siinä et saa muutamilla satasilla elämyksiä. Niin mitä elämyksiä? Sen ettå saat tehttä rahaa myyjälle, treenarille, kuskille, kengittäjälle ja eläin lääkärille. Nauravat partoihinsa jos on.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   19.7.24 09:23:13

"Sen ettå saat tehttä rahaa myyjälle, treenarille, kuskille, kengittäjälle ja eläin lääkärille. Nauravat partoihinsa jos on."

Yksin hevosen omistavallahan rahaa ei näihin kulu - vai miten?
Jollakin kyllä tuntuu olevat kaurat tosi sekaisin pääkopassa.

  Re: Hevoskimppojen autuus

Lähettäjä: ArktinenKurjuus 
Päivämäärä:   19.7.24 11:25:18

Jos kasvattajilla, treenareilla, kuskeilla tai kengittäjillä menisi jotenkin erityisen hyvin, jopa niin että liikaa rahaa kertyisi, niin ymmärtäisin kritiikin kimppoja kohtaan. Maksumiehiä tarvitaan, tavalla tai toisella, jotta raviurheilu jäisi olemaan edes jossain muodossa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.