Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 15:54:00

Ilmeisesti joku Tapin tototv-lähetyksessä lanseeraama termi, mutta en ole kuullut. Nyt tälläkin palstalla siihen latovolttiin viitataan vähän väliä, niin voisiko joku kertoa mitä Tappi on puhellut?

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: heikkopää 
Päivämäärä:   19.4.24 16:04:51

. , yhdistä sanat lato+voltti ja mieti sitä.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Late 
Päivämäärä:   19.4.24 16:07:40

Tappi sanoi että on voltannut heinäladossa kuumalla hevosella,ja lähti kuin tykin suusta ajo komennolla. Kuulemma ainoa joka osaa voltata sisätiloissa omien sanojen mukaan.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 16:15:09

Heikkopää, yritin miettiäkin. Tiedän termin "käytävähiitti" ja se ei ainakaan kestä päivänvaloa nykypäivänä, kun hevosten hyvinvointi ja ravien imago on tapetilla. Mietin juurikin, liittyykö ladossa volttaamiseen jotain samaa kuin käytävähiitteihin...

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Multasormi 
Päivämäärä:   19.4.24 16:22:40

Onneksi ,tai toivottavasti "käytävähiitit" ei kuulu tämän päivän raviurheiluun..Koviakin nimiä on aikoinaan tätä harrastaneet.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Kuriiri 
Päivämäärä:   19.4.24 17:15:41

Mitä meinaa käytävä hiitti?

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Nakke 
Päivämäärä:   19.4.24 17:37:58

LähettäjäMultasormi

Päivämäärä19.4.24 16:22:40

Onneksi ,tai toivottavasti "käytävähiitit" ei kuulu tämän päivän raviurheiluun..Koviakin nimiä on aikoinaan tätä harrastaneet.

Totta. Voisi sanoa että 9 valmentajaa kymmenestä. Ja ihan kärkipään nimiä kaikki. Suosittiin paljon 80-90 luvulla..

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Madness 
Päivämäärä:   19.4.24 17:44:01

Nykyään käytävähiitti sitä ,kun hoitajat pakenee käytävää pitkin Hannu perässä,kädet ojossa:D

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: eepee 
Päivämäärä:   19.4.24 17:45:06

Yks päivä kuulin termin "kaviokyynel"?

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 17:47:35

Ihmeen salamyhkäistä touhua. 7 viestiä jo jaariteltu ja vieläkään ei niin latovoltin kuin käytävähiitinkään merkitys ole selvinnyt.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Madness 
Päivämäärä:   19.4.24 17:52:55

Tapilla sylki tuo kaikenlaista tarinaa, ja tuo latovoltti höpinä oli tähän mennessä vuoden vauhdikkain tarina.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Pirkkalan haisu 
Päivämäärä:   19.4.24 18:00:04

Pahimmillaan käytävähiitti on sitä, että käytävällä hevonen piestään "siniseksi" käytävällä esim kettinkiä ja loimi selässä ettei jää jurmuja. Ihmisten ilmoilla ei tarvi kun nostaa ajovitsaa pystyyn tai vedettäessä laput ylös lyödä kerran apuaisaan. Kyllä pakenee. Nykyään sama hoidetaan enimmäkseen lääkinnällä. Onneksi.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 18:14:54

selkis ja tuo latovolttikin sit todella oli ladossa volttaamista :)

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Keino 
Päivämäärä:   19.4.24 18:26:09

Ja T.Hoikka latovoltin Suomen mestari. Syksyllä ratkoataan seuraava mestari Tapin kartanolla syksyllä 2024.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Pirkkalan haisu 
Päivämäärä:   19.4.24 18:41:25

Juu, toi latovoltti kuulostaa aika legendalta. Raviurheilun ongelma on, että on niin paljon erilaisia totuuksia. Ja jokainen tietysti on omasta mielestään oikeassa. Suuri yleisö lukee podeja ja kirjoja ja pitää lukemaansa totuutena. Kun itse olin aikanaan yksityistreenarina keski-euroopassa ja ajoin varoilla tuplahiittejä ja yritin kehittää niitä valmennuksella. Osa piti minua eläinrääkjääjänä ja sanoi lääkitsevänsä varsat niin, ettei ne tunne mitään. Näin kuulemma hevosella on hyvä olla. Käytävähiittejäkin on annettu. Tälläkin palstalla jumaloidaan erästäkon valmentajaa. Kun olin tallillaan x vuonna, sillä oli tamma, joka ei mielestään antanut kaikkeaan. Tämä karsinaan talvi loimi selässä ja Jumala voiteli sitä kettingillä puoli tuntia. Seuraavana päivänä sillä oli sidottu ketjulla jalkarampista aisaa semmonen ketju. Loppusuoralla Jumala naputteli vaan siihen ketjuun ja tamma voitti vänsäänissä sata metriä ja myytiin potilaalle järkyttävällä frangimäärällä. Jumala sao 30%.kerran tulin ammattivalmentaja kyydissä verosta ja hän selitteli tallikommenteissa vähän outoja. Kotiintulomatkalla kysyin, et mitä satuja sä oikein selitteli. Sano vaan et en kai mä voi tottakaan puhua, tulis pitkä kilpailukielto. Hevonen, mistä puhui satuja, voitti päälle 30 kertoimella. Mulla v pelissä varmana. On myös harrastajia, jotka rakastavat hevosiaan ja kohtelee niitä kuin perheenjäsentä. Hoitaa, ruokkii, treenaa ja rakastaa, niillä ei valitettavasti vaan ole koskaan derbyn voittoloimea selässä.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Pirkkalan haisu 
Päivämäärä:   19.4.24 18:42:17

Pitäis vissiin oikolukea.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.24 18:53:17

parempi olla oikolukematta, niin jää edes osa vähän arvoitukseksi

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 18:56:50

Ja kukaan ei ole koskaan puuttunut näihin sairaisiin touhuihin? Mikä hevosihmisiä vaivaa, kun hevoset hakataan ja pikkutytöt raiskataan talleilla ilman että kukaan puuttuu asiaan!!!!

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Pirkkalan haisu 
Päivämäärä:   19.4.24 19:17:46

Mut anyway. Tää raviurheilu on sellainen sulatusuuni, että täällä on aika monta Seppää ja kun rahasta on kysymys, on ihmisellä monet konstit

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 19:17:48

Pirkkala, joko sait lahat kasaan? :()

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.24 19:23:44

Kuten näistä käytävähiiteistä voi lukea niin vaikutus on se, että hevonen saattoi kerran tehdä hirmu juoksun ja tuurilla kaupat hyvään hintaan tai totovoitto. Todennäköisesti pärjääminen loppui hyvin lyhyeen ja hevonen oli pilalla lopun ikää.

Voi kuvitella kun oli kiertolaisia hevosia, jotka olivat aivan hulluja ja sekosivat joka asiasta, että mitä olivat joutuneet kokemaan.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: eepee 
Päivämäärä:   19.4.24 19:53:10

Kysyisin tuosta käytävähiitistä millaista kettinkiä pitää käyttää jotta lopputulos on paras mahdollinen?

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 20:08:03

Pirkkala on vellihousuinen tyhjätasku !! :/()

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: 9 
Päivämäärä:   19.4.24 20:15:15

haisu pirkkalasta, opettele lohkohtamaan asia nettikirjoituksiin.

Tuosta sekameskasta ei sa selvää Erkkikään

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 22:27:59

Eepee mee rajtakauppaan kokeile mitä jaksat heiluttaa ja pieksät sillä sen keppanas nyt tutimaan sulla on taas ollut niin pitkä päivä

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: eepee 
Päivämäärä:   20.4.24 09:59:15

Luuleeko joku et mä itse tekisin jotain tallilla?Sitä varten on työntekijöitä olemassa.Mä en sinne paskan hajuun mene vaan mieluummin otan XO konua ravintolakatsomossa tai kotisohvalla.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: eepee 
Päivämäärä:   20.4.24 10:05:00

Olen kuullut tuon saman mutta JAR oli silloin voltissa.
Tappi oli kuulemma ollut pystyssä ja meni voittajan reijästä sisään

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: lottoa 
Päivämäärä:   20.4.24 10:32:54

Traverassa on ollut myynnissä hevosia, joilla pari huippusuoritusta viimeisiin startteihin, vaikka muuten on taulu sekaisin niitä edellisiin. Ja suomeen tultuaan nämä pollet on sitte esittänyt ekaan starttiin jotakin, mutta sen jälkeen ei savua poikki. Joten kyllä swedutkin käytävähiitin tuntee.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   20.4.24 11:40:44

Minä ainakin haluaisin kokea latovoltin. Uskaltaisko Tapilta kyssyy et voisko näyttää.

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.24 11:44:10

Laitat viestiä sil sit ku studios ko. herra nii kaik muutki saahaa infoo tosta tyylistä

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.24 13:15:29

up

  Re: Mikä on "latovoltti"?

Lähettäjä: Mr Na 
Päivämäärä:   20.4.24 16:02:41

Tää hyvältä näyttää, tiedät sen itsekin
Tosi hyvältä näyttää, eturessut tyhjensin

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.