Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Potentiaaliset kimppahevoset

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   15.4.24 18:24:07

Iltaa arvon hevostallilaiset!

Nyt kaikki jotka omalla nimellään sen uskaltavat tehdä mukaan uuteen fb-ryhmään, jossa kaavaillaan uusia potentiaalisia kimppahevosia ja käydään keskustelua niistä. Kyseiset hevoset ovat siis ilmoituksen jättöhetkellä toisen tahon omistuksessa ja ne eivät yleensä ole julkisesti myynnissä. Laita liittymispyyntöä tulemaan, jos olet harkinnut kimppahevosen hankkimista jossain vaiheessa. Kyseessä on yksityinen ryhmä ja tarkoituksella niin.

https://www.facebook.com/groups/391386967145498

Moderaattori poistaa, jos kokee ettei kuulu tänne.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   15.4.24 20:48:28

Nostellaan kertaalleen ylös, niin ei heti hautaudu. Ryhmä on kerännyt jo kivasti jäseniä (116kpl) muutamassa tunnissa, joten kaikki vaan mukaan, joita asia jollain tasolla kiinnostaa!

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Vaaka 
Päivämäärä:   16.4.24 12:09:36

Ilmasiksiko etsit ja teet taustatyöt ym tinkimiset? Vai missä kohtaa ja paljon on maasut? Ja vedätkö molemmilta puolin, myyjältä että mahdolliselta kimpalta? En tarkoita että ilmaiseksi pitää tehdä mut kerrotaanko kaikkia kytköksiä kuitenkaan julki oikeista hinnoista?

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Vaikka 
Päivämäärä:   16.4.24 13:24:44

Kiinnostaako sh kimpat?

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Ontheroadagain 
Päivämäärä:   16.4.24 14:13:44

Aika väkinäiseltä näyttää tämän vihjaajan hevoshankinta into.. vaikeeta kun ei ole rahaa niin miksi huudattaa ... Yritätkö tehdä itsestäsi jotain mitä et itsestäsi saa?

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   16.4.24 18:15:38

Ihan ilmaiseksi tätä tehdään, mikä intressi minulla olisi rahastaa ketään? Ihan jokainen euro joka näihin kimppoihin sijoitetaan on osakkaiden tiedossa. Aloitusmaksut kattavat paljon ja mitä ne kattavat > Täysin kaikkien tiedossa. Kaikesta rahaliikenteestä tositteet. Itse olen mukana puhtaasta omasta halustani ja tottakai mukana myös jokaisessa kasattavassa kimpassa prosenttiosuudella.

Sitten tähän viimeisimpään kommenttiin liittyen, eli siis kun en etukäteen osta jokaista kimppaan tarjoamaani hevosta omiin nimiini niin se on merkki siitä, ettei ole rahaa? Kerros nyt, mitä yritän tehdä itsestäni ja miksi se ahdistaa sua?

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   16.4.24 18:19:20

Ja sh-kimpat kiinnostaa jollain tasolla myös. Sopivan hevosen löytäminen ei vaan ole sillä puolella niin helppoa.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   16.4.24 19:11:53

Olen mukana yhdessä Kimin hommaaman hevosen kimpassa, ja toiminta on ollut alusta asti selvää ja rehellistä.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Seppo 
Päivämäärä:   16.4.24 19:27:23

RR, paljonko heppa on juossut rahaa sisään ja kauan ollut "ammatti valmennuksessa" Vai onko vain antaa elämyksiä hevonen?

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   16.4.24 19:34:31

En rupea tällä palstalla puhumaan hevosistani yksityiskohtaisemmin. Paskamyrskystä ei ole niin väliä.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   18.4.24 10:41:46

Sen verran pakko mainostaa, että nyt on hyvää 2 ja 3 vuotiasta tarjolla järkevästi ryhmässä. Liittykääpä mukaan, jos ette vielä ole! :)

https://www.facebook.com/groups/391386967145498

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: jaahass 
Päivämäärä:   18.4.24 13:03:13

Täytyy sanoa, että tämän "Kimin" kannattaisi enemmin panostaa rahamiesten hommaamiseen kimppaan, ennen kuin haihattelee jotain ostamista. Jotenkin on semmoinen kuva, että itse tämä henkilö ei pysty kovin merkittäviä pääomia tähän laittamaan kiinni.

Lähinnä vaikuttaa siltä, että tällä olisi tarkoitus saada oman elämän kuluja peittoon. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta kun tämmöinen hätä on saada jotain olemattomia kimppoja kokoon, niin väkisin tulee sellainen kuva.

Tässä tuoksahtaa suoraan sanottuna se, että on tarkoitus tehdä edes pientä rahaa toisten maksamana.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   18.4.24 13:23:08

En tiedä pitäisikö taas jättää kommentoimatta kokonaan, mutta onhan tuo nyt älyvapaata esittää tuommoisia oman päänsä tuotoksia julkisesti.

Pystyn laittamaan tähän kiinni juuri sen verran kuin tarvitsee. Puhutaan n. 10% osuus per hevosesta, jonka pidän maksimina. Eikö kimpat ole juuri sitä varten, jos et pysty / halua yksin kantaa isoja riskejä mitä hevosen omistamiseen tulee?

Miten ajattelit minun keräävän "oman elämisen" kuluja muilta kimppalaisilta? Tienaan ihan itse jokaisen tarvitsemani euron ja sijoitan niitä myös aina kun houkutteleva tilaisuus tulee eteen. Toisten rahoilla en ole koskaan elänyt, enkä tule elämään.

Onko se kateus joka täällä kirjoittaa vai mikä? Mikään kiirehän ei ole kerätä mitään kimppaa kasaan, mistä olet päätellyt näin? Kysehän on puhtaasti siitä, että tilaisuuteen pitää tarttua ennen kuin joku muu vie sen karkin suun edestä. Näitä voidaan mun puolesta kerätä vaikka puoli vuotta, mutta ostettava hevonen tuskin on tarjolla sitä puolta vuotta.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

LähettäjäKimi 
Päivämäärä:   18.4.24 13:28:45

On täysin mahdotonta tehdä rahaa toisten maksamana tällaisessa toiminnassa. Hevosen osto ja hinta selviää varmasti kysymällä myyjältä, siinä et voi huijata.

Valmennus ja kuukausimaksut ja niiden hoitaminen ovat kaikki tulevan kimpanvetäjän / rahastonhoitajan takana. Pankkitili on kimpanvetäjän / samaisen rahastonhoitajan hallinnassa. Vai meinasitko, että teen valmentajan kanssa diilin että veloittaa kimpalta (myös minulta) isompaa kuukausimaksua ja siirtää osan rahoista minulle pimeänä :D

Missä on se raha, minkä vedän välistä?

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Pözzö 
Päivämäärä:   18.4.24 14:39:23

Täällä on kyllä valitettavan paljon ihmisiä joilla on joku ihme päähänpinttymä että kaikki kimpat on kusetusta, ja joku vetää välistä ja isosti.
Kun vaan on asianmukainen kirjanpito hevosen jokaisesta kulusta, niin siitä on aika vaikee kenenkään vetää välistä.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Oplaa 
Päivämäärä:   18.4.24 15:27:51

No ei ehkä tässä tapauksessa, mutta kyllä ”oikeat” hevoskauppiaat osaavat vetää maasunsa ihan ilman kuittia ja näihin olen törmännyt monen monta kertaa, monesti se maasu sisällytetään hevosen hintaan myös näissä kimpoissa joita kerätään julkisestikin. Moni valmentajakin tykkää kovin maasuista.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   18.4.24 15:30:43

Onko "jaahass" kotoisin entisestä neuvostoliitosta, kun kaikkea ja kaikkia epäillään huijareiksi? Kuten jo aiemmin mainitsin on Kimin perustamassa kimpassa jossa olen mukana, rehti ja selvillä säännöillä toimiva meininki.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.4.24 15:44:27

Mitenkäs nuo kertamaksulliset kimpat? Eipä niissä kauheesti voi tuhlata ylimääräistä jos budjetissa meinaa pysyä.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Pözzö 
Päivämäärä:   18.4.24 15:59:03

Tokihan hevoskauppiaat voi pyytää mitä haluaa ja jos ostaja sen summan on valmis maksaan niin ei kait siinä mitään kusetusta tapahdu.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Oplaa 
Päivämäärä:   18.4.24 16:39:45

Esimerkki yhdestä kaupasta ammattivalkulle, pyysin varsasta 20k +alv. Valkku ehdotti hinnaksi 23k+alv, ja jotta maksan hänelle sen välin. Varsa myytiin hänen asiakkelle jolla niin ollut väliä mikä se hinta oli. Ja varsastakin tuli yli 80 k tienannut ja kaikki oli tyytyväisiä.

  Re: Potentiaaliset kimppahevoset

Lähettäjä: Pözzö 
Päivämäärä:   18.4.24 16:56:25

Kaikkeen sinäkin Oplaa suostut :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.