Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   17.8.19 22:27:35

Siinä on Hietasella sellainen pari joilla voi olla kaikki mahdollisuudet seinäjoen kunkkareissa. Toki kaiken pitää mennä kohdilleen syksyn, talven ja kevään aikana mutta ei ole ihan mahdoton yhtälö onnistuakseen. Enkä väitä et tulis titteleitä mutta osallistumiseen on mahdollisuudet ja aika hyvätkin vielä.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Tomppa 
Päivämäärä:   17.8.19 22:35:58

Hyvin menee, mut menköön, Tuskin Merran Tahti pääsee starttiin tuosta tallista kuin ensi kesänä, ei olehelppo nakki - kuka lienekään uusi om.?

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   17.8.19 22:49:35

Ei ole merran tahti helppo mutta varmasti helpompi kuin veluri oli aikanaan. Siksi uskon siihen et oikee ja rauhoittuu hietasessa. Ja tulee varmasti starttiin ennen ensi kesää, on siellä tuollaisia korjattu ja tasoiteltu ennenkin.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Siperian Jenkki 
Päivämäärä:   18.8.19 06:20:35

Takana ainakin ammattitaitoa niin valmennuksen kun ajojenkin suhteen. Arvostan kyllä Hannu Hietasta todella korkealle.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: setä 
Päivämäärä:   18.8.19 06:51:04

Pappa taitaa ja malttaa, vielä

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Pumpulisormin 
Päivämäärä:   18.8.19 11:45:52

Hietaset osaavat heillä on taitoa ongelmahevosten suhteen kunhan malttavat pitää hellästi ongelmaisia...????

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   18.8.19 13:30:47

Niin Hietasten kannattaja kuin olenkin niin nämä pikkutalleista isompiin siirtymiset pakkaavat usein epäonnistumaan. Tuolla yksi hevonen ei voi olla koko ajan huomion huollon ja treenin kohde. Toivotaan parasta.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   18.8.19 15:02:15

Ei tarvi olla keskipisteenä ja tuo talli maaseudulla on hyvä juttu, eikä pidä paikkaansa , eikä voi yleistää kun puhutaan isosta tallista. Monesti pienestä tallista tulleet saa seuraa ja rauhoittuu ja ryhmässä ajelu muuttaa monesti suuntaa parempaan.Meidän tamma oli ihan vittumasen vaikea, konstit kotona kädettömänä ei enää riittäneet mutta oli juoksija ja hietasessa sekin oikaistiin, starteissa aikanaan jopa turon- loppi ym.katseli kantapäitä. Myytiin aikanaan kolmen miehen porukalle suonenjoelle 80,000 mk hintaan ja pärjäsi vielä oikaistuna sielläkin.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   18.8.19 17:26:41

Pohojalaanen, puhuin yleisesti. Hietasaet ovat hevosmiesten aatelia ja voivat onnistuakin.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Suomitar 
Päivämäärä:   18.8.19 17:34:17

Harmittaa hienon yrittävän nuoren tammahevosen Suomitar nimisen mahdottoman kova prässi. Vähemmällä ajolla olisi mennyt pitkälle.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   18.8.19 17:35:12

LähettäjäQ
Päivämäärä18.8.19 17:26:41

Pohojalaanen, puhuin yleisesti. Hietasaet ovat hevosmiesten aatelia ja voivat onnistuakin.

Nyt sanoit jotakin josta olen kanssasi täysin samaa mieltä. Miksi näin, mulla on niin pitkä kokemus noista ns. vaikeista tapauksista ja osan oon saanut kuntoon itse mutta osa on käyny hietasella hyvin tuloksin, faari on vielä vanhan liiton mies jolle nostan lakin pois päästä silloin kun se sattuu päässä olemaan.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: petsari 
Päivämäärä:   18.8.19 18:52:41

Pohjalaanen, katsopas Turon Lopin statistiikka, niin montako tammaa näet Turon Lopin edellä sen häviämissä starteissa huom ! vielä faarin reenilistoilla ja ohjastamana ?

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   18.8.19 19:14:38

huom ! vielä faarin reenilistoilla ja ohjastamana?
Mitään tällaista en ole väittänyt et tammaa olis faari hietanen tai kukaan hietanen olisi valmentanut tai ohjastanut, sanoin, että se hietasessa oikaistiin ja siitä tehtiin ajettava hevonen. Lue petsari asiat oikein ja ymmärrä edes lukemasi.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: petsari 
Päivämäärä:   18.8.19 20:39:43

Itsekö sen sitten valmensit ja otit opit faarilta ? Muistitko menestyksen hetkellä voittajahaastatteluissa tyypilliseen pohjalaaseen tyyliin edes kehuskella Markkua ?

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   18.8.19 20:50:03

Minähän olen antanut kehut täälläkin, eikö vain.
Valmensin ite mutta, edelleen, tamman oikaisu tapahtui hietasessa, jonka jälkeen palasi kotiin. Hietasesta ei ajettu starttiakaan. Miksi tämä petsari ei mahdu päähäsi. Kun luet tekstini aikaisemmin ja tuossa toisessa topikissa niin huomaat, että minun lakkini nousee aina kun puhutaan faari hietasesta. Arvostukseni on sitä luokkaa pitkän yhteistyön seurauksena, että sitä ei voi sanoin kuvata. Joko kehut riittää kun niitä on aiksnaan lehtien palstoillakin kirjoitettu. Tajustko nyt jo.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: petsari 
Päivämäärä:   18.8.19 21:36:36

Taitaa pohjalainen kirjoitella höpöjä eipä niitä markkaaikana löydy edes yhtäkään tammaa joka oilisi Turon Lopin voittanut. Jos lapualaisista kyse niin ei olisi mikään ylläri moinen::

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: pohojalaanen 
Päivämäärä:   18.8.19 21:50:11

Menes nyt kattoon uudestaan, löytyy varmasti lopin lyöneitä tammoja. Sitäpaitsi mulla ei ole mitään syytä vakuutella sulle mitään, tiedän itse tasan tarkkaan kuinka asia on. Yrität kalastella tamman nimeä saadaksesi selville kuka olen mutta voin vakuuttaa, et siinä onnistu. Sen verran raotan et ihan eilisen teeren mies en ole. Mee nyt samalla etsimään tieto siitä millä oriilla tommy hanne voitti finlandia-ajoissa aikanaan lähdön, jospa sieltä aukeis uteliaisuuteesi jokin tyydytys.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Laihut 
Päivämäärä:   18.8.19 21:54:56

Totta on miten paljon on lahjakkaita heppoja ollut mutta tulos on surkea . Monta on pilattu kun ei se kovuus auta tänä päivänä , taitoa tarvitaan .

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Vilpas 
Päivämäärä:   18.8.19 22:03:26

Oliko Zorrino?

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Vilpas 
Päivämäärä:   18.8.19 22:31:08

Tai born quick

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: So so 
Päivämäärä:   18.8.19 23:10:33

Jotta totuus on Turon Lopista kaikki kunnia Satakunnan miehelle joka koe ajoi Antero Liitiällä myynnissä olevan oriin jota ei kukaan saanut enään ravaamaan . Sama mies laitteli vielä 5v Vireeniläisen joka ei pysynyt enään radalla Laihian miehillä sielä viimeisessäkään yrityksessä Vaasan radalla .

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: petsari 
Päivämäärä:   19.8.19 07:48:31

Niissä voittajaesittelyissä joissa Turon Loppi on katsellut takakavioita ei todellakaan ole tammoista tunkua, joten niissä pileissä ei ole ainakaan päässyt kehumaan Laihian klaania. Ruunia kylläkin ja tainnut olla kuskina purukumi

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: lueskeleva 
Päivämäärä:   19.8.19 08:03:29

Oon nyt lukenut näitä ja pakko on lusikkansa tähänkin soppaan laittaa. Eihän tamman ole täytynyt voittaa lähtöä, se on vaan ollut maalissa ennen turon- loppia, kuten nyt esim. Marimin, lähdön kakkonen, turon- loppi kolmonen. Tällöin tamma on ollut maalissa ennen. Petsarilla ei tunnu ajatus kulkevan, äly hoi.

  Re: Joriini&Merran Tahti

Lähettäjä: Kiitos 
Päivämäärä:   20.8.19 19:34:44

Suomitar voisi pitää suunsa supussa kun ko hevosesta ei tiedä mitään. Muualla ei olisi juossut sentin latia. Hietasessa kyllä osataan laitella hevoset ja huolletaan hyvin KAIKKI. Kukaan ei tee paskasta suklaata.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.