Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hankala ratsu ja huonot ohjeet

Lähettäjä: Eerika 
Päivämäärä:   10.10.26 15:52:01

Minulle jaetaan usein tunneille sellainen koulun inhokkiratsu. Hevonen on siis haastava ratsastaa eikä omasta mielestäni soveltuvin tuntikäyttöön. No joka tapauksessa ajattelen että tulee opittua jokaisesta kerrasta vaikka moni jättääkin tunnin väliin jos on tuo hevonen jaettu. Mutta ne open neuvot. En saa niistä mitään irti tämän hevosen kanssa. Olen kuitenkin mennyt hevosella usein, tuskaillut ja hakannut päätäni seinään ja todennut kuinka surkea olen. Juuri kun olen mielestäni oppinut jotain niin sitten ope käskee tehdä jotain millä ei ole mitään vaikutusta hevoseen. Olen kuitenkin ratsastanut hevosella kauemmin kuin ope, joten ajattelen että tunne satulaan voi olla erilainen kuin miltä se näyttää. Monesti olen vaan luovuttanut hevosen ratsastamisen kun homma ei toimi annetuilla ohjeilla. Rohkeudesta ei jää kiinni vaikka hevonen herkästi ryöstää, pukittaa jne. Ja toki turvallisuus ensin, turha itseään hajottaa jos hevonen ei halua töitä tehdä. Mutta mitä ihmettä teen….open neuvoilla en saa hommaa pyörimään ja hevosta ratsastettua siten että miten itse näkisin järkeväksi. Yksi vaihtoehto olisi vaan heittää hanskat tiskiin ja vaan olla kuuntelematta ohjeita ja pyöriä kentän keskellä.

Re: Hankala ratsu ja huonot ohjeet

Lähettäjä: Dunk 
Päivämäärä:   10.10.26 15:58:02

Voisiko ope käydä hevosen selässä? Oletko päässyt näkemään miten hevonen menee muilla? Harmillinen tilanne, ja vika voi olla siinä että ope ei osaa neuvoa tai sitten hevosella on stressiä tai kipuja, joiden vuoksi se ei tahdo tehdä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.10.26 16:05:41

Meillä voi pyytää opea kiipeämään hevosen selkään näyttämään esim. väli- tai loppukäyntien aikana.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   10.10.26 16:06:55

Tuntihevosen ei kuulu ryöstää tai pukittaa, jos teet vain opettajan antamien ohjeiden mukaan. Vaikuttaa sille, että hevosella on kipuja tai se on loman tarpeessa.

Jos opettaja jakaa ratsun sinulle, oletan, että pärjäät sen kanssa verrattain hyvin tai olet jo edistynyt ratsun kanssa verrattuna ensimmäiseen pisteeseen. Jos tunnin jälkeen/loppukäynneissä on mahdollista saada palautetta, voit kuvailla miltä hevonen tuntuu, jos saisit ensi kerralle erilaiset ohjeet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.26 16:10:03

Kuulostaa siltä, että hevonen ei voi hyvin. Millaiset olot tuolla tallilla ylipäänsä on hevosilla?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.10.26 16:27:51

Sano opelle että haluat kiltin ja turvallisen hevosen. Ei ole mitenkään hyväksyttävää että tunneilla on ryöstää ja pukitteleva hevonen. Suosittelen käymään toisilla talleilla tunteja katsomassa ja vaihtaa tallia jos et eri hevosta saa. Varsinkin jos olet tasoltasi max Cniiin et sinä sillä mitään opi edes. Ratsastaja voi oppia hevosella joka tekee oikein kun ratsastaja tekee oikein.

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   10.10.26 16:30:19

Et kuvaa yhtään mitä se tekee, mitä yrität tehdä ja mitä neuvotaan aika vaikea kommentoida mitään...

Lähettäjä: 8 
Päivämäärä:   10.10.26 16:31:12

Tiedän tunteen! Mutta tämä "Monesti olen vaan luovuttanut hevosen ratsastamisen kun homma ei toimi annetuilla ohjeilla." osa voi olla ongelmaasi, olen itse syyllistynyt samaan.

Minulle on jokunen kerta jaettu hevonen, joka ei reagoi apuihin, vaikka kuinka ajoitan ne opettajan neuvomalla tavalla.

Sitten näin, kuinka toinen tuntilainen sai hevosen toimimaan täysin samoilla ohjeilla... Päädyin siihen lopputulokseen, että hevonen vaistoaa, että selässä ei ole yhtä itsevarma kaveri, sillä ensimmäisellä kerralla sorruin samaan kuin aloittaja eli annoin periksi. Miksi luulen näin? Koska hevonen toimii joka kerralla huonommin kuin edellisellä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.