Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallityöntekijöiden vuorot

Lähettäjä: o_o 
Päivämäärä:   9.10.26 10:03:47

Hei tallinpitäjät ja työntekijät. Millaisia vuoroja teillä on esimerkiksi isolla täysihoitotallilla, jossa kokopäivätarhaus ja kuinka monta työntekijää? Onko yksi työntekijä aina viemässä hevosia ulos ja toinen hakemassa ja miten karsinoiden siivous hoidetaan? Kertokaa myös montako hevosta, nyt kiinnostaa erityisesti isot yli 20 hevosen tallit jossa tarhaus esim. 10h tai vastaavaa.

Re: Tallityöntekijöiden vuorot

Lähettäjä: qwe 
Päivämäärä:   9.10.26 10:07:59

Meillä on aamutalli tai iltatalli työvuorona, meillä on yksi työntekijä.

Joka tulee aamutalliin hoitaa tallin siistiksi päivää varten eli siivoaa karsinat, lakaisee tallin jne.

Iltatalli (eli minä) ottaa hevoset sisälle, ruokkii ja valmistelee tarvittavat aamua varten.

Meillä on 25 hevosta.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   9.10.26 10:15:09

45 hevosta, tarhaus 10 tuntia. Aamulla tallityöntekijä ruokkii, loimittaa ja tarhaa yksin 6-7. 7-> kiinteistönhoitaja tulee töihin ja auttaa tarhaamisessa. Tämä siksi, että 45 hevosen loimitus ja tarhaus kestää yhdeltä 1-2 tuntia, kahdelta tunnin.
Iltatallissa yksi työntekijä, joka saa aloittaa sisäänoton 2 tuntia ennen tarhauksen virallista loppua, jotta saa kaikki sisään ajoissa ja iltaruuille, mutta usein asiakkaat ovat jo ottaaneet monta hevosta sisään eli ulkona on ehkä 30 hevosta joten pärjää yksinkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.26 14:13:37

15 hevosta per työntekijä on inhimillinen raja perinteisessä karsinatallissa. Tuo ihan älytöntä että yksi ihminen pistetään ramppaamaan tarhoja, mättämään paskaa ja jynssäämään nurkkia tunti tolkulla. Toivottavasti edes saavat kunnon palkkaa eikä sitä 10-13€/h koska tuo on älytöntä.

Tällä hetkellä olen tallissa missä hoidan 11 hevosen loimittamisen, tarhaamisen, ruokinnan, karsinan ja tallin siivoamisen aamutalli 3-4h, ja iltapäivän päätteeksi otan sisään ja laitan iltaa varten kaiken valmiiksi 1h.

Edellisellä työpaikalla tein 35 hevosen tallia, aamuvuoro 6.30-12.00 sekä iltavuoro 16-19, 2 työntekijää per vuoro.

Päivämäärä:   9.10.26 14:30:02

35 hevosen tallilla oli yleensä 2 työntekijää. Toinen ruokkii ja toinen tulee 1h myöhemmin tarhaamaan. Siivotaan talli, vaihdetaan hevosia tarhoihin ym. Yksi hoitaa iltatallin eli loput hevoset sisään ja ruuat. Joskus 1 hlö töissä, siinä ei ehdi muuta kuin ruokkimaan, tarhaamaan, siivoamaan, vaihtamaan tarhoja, siivoamaan, siivoamaan..että saa päivän aikana kaikki karsinat käytyä läpi.

Yhdessä paikassa oli päivä jaettu pahimmillaan kolmeen osaan! Eli kävit aamulla siivoamassa, iltapäivällä vaihtamassa hevosia ja illalla vielä iltatalli. Toinen hlö teki tällöin esim.7-15 tai kahdessa osassa. Täällä myös 2 hlö töissä mutta vuorot saa tehtyä myös vaikeaksi jos haluaa.....

Lähettäjä: Tuuppari 
Päivämäärä:   9.10.26 14:54:13

Meillä oli muinoin 24 hevosen tallissa kaksi aamuvuoroa ja yksi iltavuoro arkisin, puolet hevosista ratsastuskoulun niin se teki työstä vähän erilaista pelkkään täysihoito on verrattuna. Kaikki kolme oli töissä 2,5h yhtä aikaa, silloin henkilökunnan ratsastustunti kerran viikkoon ja muina päivinä sellaisia töitä mitä piti tehdä isommalla porukalla. Ratsastuskoulun tunnit alkoivat klo 16 ja aamuvuorolaiset lähtivät klo 15.30, siihen mennessä piti olla ensimmäisen tunnin ratsut satulassa ja loput harjattu ja huollettu. Iltavuoro loppui 20.30, ja käytännössä työt loppuivat turhan usein lähempänä 21 kun yksityistallin iltaruokinta, kuivatusloimien poisotto yms hommat piti tehdä ratsastuskoulun sulkemisen jälkeen. Rahaa tai vapaata tuosta ei saanut.

Viikonloppuisin oli 1+1, ja jossain vaiheessa yksi työntekijä vähennettiin jolloin kaikki päivät hoidettiin "viikonloppumallilla". Loppuvuodet olin ainoa tekijä ja aina aamuvuorossa, hevosmääräkin vähentyi pikkuhiljaa neljääntoista, mutta kyllä siinä yksin sai samassa ajassa tehdä viiden tunnin edestä töitä lisää. Olin aivan loppu kun vaihdoin alaa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   9.10.26 16:22:42

Tuuppari, miksi talli työntekijän piti harjata ja varustaa tunti hevoset? Aina on talleilla ollu niin että ratsastaja harjaa ja varustaa, alottelijoita autetaan mutta muuten tehdään itse.

Päivämäärä:   9.10.26 18:05:00

Tuolla toisessa paikassa iltavuoro loppui klo22 ja työntekijän piti lukita ovet. Sitten siellä oli joku urpo harjaamassa puppelia, kun ei ole muka aiemmin ehtinyt ja odottelit 22.15 asti pihalla, että viimeinenkin ymmärtää lähteä. Ja aamutalli alkoi klo 7..

Lähettäjä: Hinku 
Päivämäärä:   9.10.26 18:34:53

Ratsastuskoululla on kymmenkunta opetushevosta ja saman verran yksäreitä. Yksärit siivoavat hevostensa karsinat ja tarhat itse ja pesevät väkkärikipot, tallin puolesta hoidetaan muut hommat. Aamuvuoro on klo 7-15 ja siinä ajassa ehtii hyvin tehdä hommat ja pitää tauotkin. Aamuruokien jako, mahdolliset loimitukset ja hevoset ulos heinille, boksien siivous ja käytävän lakaisu, kuivikkeiden lisäys tarvittaessa, vesiautomaattien ja ruokakippojen pyyhkäisy puhtaaksi ja sankovesien täyttö, heinien pussitus, ekat päiväheinät ulos, opetushevosten tarhojen siivous ja juoksevat asiat, kuten uuden paalin tai rehusäkin hakeminen hollille jne. Työt on mietitty järkevästi, niin ettei tule turhaa kävelyä tyhjin käsin ja samoja hommia ei tehdä monesti, eli esim. tallin siivous ja heinien pussitus tehdään vain kerran päivässä. Hyvät työvälineet, hyvin kohtuulliset kävelymatkat ja joka tavaralla oma paikka, eikä mitään ylimääräistä romua tallissa.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   9.10.26 22:02:34

N. 30 hevosta, työntekijä klo 07-14 taukoineen töissä ja hoitaa aamuheinät,päiväheinät, hevoset ulos, tallien lakaisu, karsinat ( n. 8kpl/päivä), veden tulos (letkut), lanausta/siivousta/korjailuja mitä milloinkin lisäksi. Illalla tulee työntekijä ottamaan hevoset sisälle+heinät ~1,5h-2h eli tämä ihminen on aina ns extraaja (tai minä) joka tekee sitten omien päivätöiden tmv päälle näitä. Itse käyn heittämässä sitten ruuat yöksi kaikille. Vklp teen itse ja/tai nämä extraajat myös, vakityöntekijä on vaan ma-pe

Päivämäärä:   9.10.26 22:20:24

qwe, eli työntekijä hoitaa vaativamman osuuden.

Päivämäärä:   9.10.26 23:09:36

Pii, eli hevosten karsinat siivotaan joka kolmas päivä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.