Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Totuus: Stegars ja Björs vol. 2

Lähettäjä: Tanja 
Päivämäärä:   7.10.26 22:35:52

Ainakin tällä Terhi Stegarsilla on niin järkyttävät valmennusten hinnat, että niihin ei ole tavan ihmisellä varaa, kun se etävalmennus on 100 e ja lähitunti 150 e ja tunti kestänyt noin 40 minuuttia.

Re: Totuus: Stegars ja Björs vol. 2

Lähettäjä: nnn 
Päivämäärä:   7.10.26 22:39:59

Kai ymmärrät, että tavallisella ihmisellä ei ylipäätään ole mahdollisuutta tavoitella mj paikkaa tai ylipäätään menestystä kouluratsastuksessa.
Ikävä fakta mutta niin se vaan on.

Daniel Bachmann otti jo pari vuotta sitten 200e yhdestä valkusta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.10.26 22:40:39

” Jokainen oikeasti tavoitteellinen ja kunnianhimoinen kisaaja muuttaa ulkomaille. se vaan on fakta.”

Esim FEI ranking lista, ketäs tavoitteellisia ja kunnianhimoisia Junnuja, Nuoria ja U25 tällä hetkellä listalla ja kisaa ja valmentautuu aktiivisesti ulkomailla?

Lähettäjä: Tanja 
Päivämäärä:   7.10.26 23:22:59

Tiedoksi sinulle nnn, että se on ihan ryöstöä ottaa tuollaisia hintoja. Tämä Terhi ottaa nämä hinnat ihan tavan tunnista. Minä en ole puhunut tässä mistään maajoukkuevalmennuksista. Nämä hinnat on niin törkeitä jos mietit siihen suhteessa mitä itse saat töissä. Nämäkin tekevät tätä työkseen, eivätkä kai ole Jumalasta seuraavia?

Lähettäjä: Minde 
Päivämäärä:   7.10.26 23:54:13

Olen itse kouluttautunut yliopistossa ja kuukausipalkkani on vähän yli 5000 euroa, eli tuntipalkka on noin 30 euroa, niin vaikuttaa kyllä melkoiselta määrältä, jos nämä ottavat sen ihan 100-200 e siitä 40 minuutin työstä. Lisäksi olen saanut myös arvotitteleitä alallani ja siitä voi omaa työnantajaani rahastaa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   8.10.26 00:12:48

Joo mä olen kouluttautunut yliopistossa ja olen alani parhaita ja saan ihan pas kaa palkkaa. Mutta elämme markkinataloudessa. Lisäksi GP-ratsastajat ovat käyneet kovemman koulun kuin yhdessäkään suomalaisessa yliopistossa.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   8.10.26 00:50:31

Ei mitään kokemusta Stegarsin valmennuksista eli en ota kantaa siihen, saako rahalle vastinetta.

Mutta sinänsä tuo ei ole minusta paljon, jos ja kun siitä toivottavasti maksaa sekä työnantajakulut että oman veroprosentin, sekä myös matkakulut lähivalmennuksen osalta. Valmentajalle jää käteen summasta omasta veroprosentista riippuen n. 50-60%.

Joka tapauksessa hinta määräytyy sen mukaan, missä kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Nimekkäälle valmentajalle yleensä löytyy asiakkaita, jotka on valmiita maksamaan normia paljon enemmän siitä, että saavat nimekkäämpää (ja toivottavasti myös laadukkaampaa) valmennusta.

Itsekin mielummin teen omalla alallani vähemmän töitä ja laskutan paljon harvoilta kuin kerään saman summan isolta joukolta asiakkaita isommalla työmäärällä. Toki tekisin enemmän töitä, jos en löytäisi riittävästi paljon maksavia asiakkaita. Laskutan 8 h konsulttipäivästä € 1 500 - € 2 000, eikä se mun alalla ole edes paljon, toki maksajat ovat lähinnä yrityksiä. Mutta kyllä tuosta rahasta varsin iso summa menee verottajalle ja muihin pakollisiin maksuihin valtiolle.

Lähettäjä: olli 
Päivämäärä:   8.10.26 02:22:02

Taas niin suomalaista lätinää. Hinta määräytyy kysynnän mukaan. Ja hyviä kv GP valkkuja on paljon vähemmän kuin tusina ktm:iä. Ja jos sulla ei ole varaa maksaa, niin et mene. So simple.
Jos haluat valmentautumaan Cathrine Dufourille se maksaa 5000e kuussa. Siihen toki päälle sun oma asunto ja ruoka jne.
Ja tulijoita on niin paljon että pari vuotta joutuu odottamaan.

Kyra ottaa tooodella ison summan, siis todella ison. Ja hänelle tulijoita riittää ovista ja ikkunoista.

Miksi on niin vaikea ymmärtää ettei tämä ole köyhien laji, ei edes tavisten.

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   8.10.26 06:01:50

Ovista ja ikkunoista.EPÄILEN!!

Lähettäjä: ////// 
Päivämäärä:   8.10.26 09:17:40

Harva valmentaja opettaa 7,5 h päivässä 5 päivää viikossa, heille jotka tässä vertaavat omaa kuukausipalkkaista työtään valmentajan tuntipalkkaan.

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   8.10.26 10:03:10

Oikeasti yliopistokoulututetun luulisi tietävän, että tuo summa ei ole puhtaana käteen, eikä sitä tehdä 40h viikossa. Leikkiyliopistot sitten toki asia erikseen. Ratsastuskoulutunti maksaa nykyään helposti 50€ isossa ryhmässä. Miksi nimekkään yksityisvalkun pitäisi olla saman hintainen?

Lähettäjä: Jahas.. 
Päivämäärä:   8.10.26 10:07:24

.. ja aihe lähti sitten aivan sivuraiteille alkuperäisestä.
Voisitteko aloittaa palkkatasa-arvosta ihan oman ketjun?

Lähettäjä: Internet 
Päivämäärä:   8.10.26 10:08:52

Jahas kannattaisi varmaan tutustua siihen mitä tarkoittaa keskustelu.

Lähettäjä: Lol2 
Päivämäärä:   8.10.26 10:18:44

'saavat nimekkäämpää valmennusta' - päivän paras vitsi!

Lähettäjä: Hkmm 
Päivämäärä:   8.10.26 10:35:18

Maksan 50 e kerta vaömentajalle joka valmentanut erästä nosteessa olevaa suomalaista.En kuuna päibänä maksaisi tyyliin 150 e 30 min.

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   8.10.26 10:35:43

"Lisäksi GP-ratsastajat ovat käyneet kovemman koulun kuin yhdessäkään suomalaisessa yliopistossa."

Eräiden käytöksestä päätellen sen kuuluisan "elämäm koulun".

Päivämäärä:   8.10.26 10:46:11

Ei yliopistossakaan opeteta käyttäytymistä.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   8.10.26 10:49:49

"LähettäjäLol2

Päivämäärä8.10.26 10:18:44

'saavat nimekkäämpää valmennusta' - päivän paras vitsi"

Meinaat, että stegars ei ole nimekkäämpi tai ansioituneempi kuin ratsastuskoulujen opettajat?

Lähiratsastuskoulussa tavallisen open yksityistunti maksaa 95€. Eikä ole stadissa. En tiedä miksi ihmeessä huipputason valkun tunti pitäisi olla saman hintainen tai halvempi?

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   8.10.26 10:59:42

"Ei yliopistossakaan opeteta käyttäytymistä."

Ei, mutta jonkinlainen perussivistys ja käyttäytyminen tuntuu tarttuvan, ihan väkisin. Tai sitten sinne vaan valikoituu hiukan fiksumpia ihmisiä? Vähemmän olen törmännyt moukkiin ja huonotapaisiin.

Lähettäjä: Kupu 
Päivämäärä:   8.10.26 11:07:33

Parhaita valmentajia ei saa sitoutumaan ja antamaan 100% osaamisestaan rahalla.

Tähän pätee samat lainalaisuudet kuin kaikkien ihmisten töissä. Parhaat ei motivoidu pelkästä riihikuivasta vaan yhteisistä päämääristä, innostuksesta käsillä olevaan tekemiseen ja tulevaisuuden mahdollisuuksista.

Sitten on niitä semihyviä jotka tekee työtä rahantakii ja antavat itsestään riittävästi oppilailleen.. ovat varmasti taitavia mutta oikeasti innostuvat vain muutamista oppilaista.

Ihan kuten missä tahansa työssä kaikki meistä! Ero on siinä että valmentajilta odotetaan 110% jokaiselle, jolloin hintakin pitää olla sellainen että sen jaksaa antaa. Ei kukaan meistä tee 110% kaikkia työtehtäviään, välillä mennään rimaa hipoen ja jopa ali ja välillä annetaan ehkä 80% itsestään työn maksajalle (yritykselle jossa on töissä).

Lähettäjä: Sennulle 
Päivämäärä:   8.10.26 11:21:56

En ole koskaan kuullut, että joku mainostaisi tarjoavansa 'nimekkämpää valmennusta' :) Mitä lisäarvoa 'nimekkäämpi' valmennus tuo valmennettavalle, avaatko vähän sennu?

Lähettäjä: Mirja 
Päivämäärä:   8.10.26 12:08:59

Mä vastaan tähän kyllä, vaikka ei ollut mulle osoitettu. En tiedä miksi stegars menee nyt niin tunteisiin, kateudesta? mutta kyllähän se tuossa lukee ihan selkeästi. On täysin satavarma että se huipputason ratsastaja antaa sulle enemmän kuin se ratsastuskoulun ope. Miksi ihmeessä näissä pitäisi olla samat hinnat? Miksi alallaan menestynyt ei saisi pyytää enemmän? Niin tekee vaikka lakimiehet tai lääkäritkin. Pitäisikö dufourinkin olla saman hintainen kuin naapuritallin ratsastuksenohjaajan?

Lähettäjä: Olli 
Päivämäärä:   8.10.26 12:33:56

Lähettäjä: mä
Päivämäärä: 8.10.26 00:12:48

Joo mä olen kouluttautunut yliopistossa ja olen alani parhaita ja saan ihan pas kaa palkkaa. Mutta elämme markkinataloudessa. Lisäksi GP-ratsastajat ovat käyneet kovemman koulun kuin yhdessäkään suomalaisessa yliopistossa.

Sinulle mä, että sekö oikeuttaa sitten rahastamaan näin törkeästi. Ja tämä että kysyntä määrittelee hinnan ei ole totta tässä asiassa, kun se on tullut ihan siihen kaikkeen tallimaksuun ja ihan kaikkeen. Ja tämä etävalmennus on täysin naurettavaa, siinä pääse siihen tunnetilaan kiinni, eikä jostain kännykän näytöltä edes näe sitä kokonaisuutta tai ratsastajan asentoa, jota sitten yhtään kukaan katso tänä päivänä. Se vanha kunnon hevosmiestaito on kadonnut ihan täysin.

Ja kun tämä oli se maajoukkuekeskustelu, niin siihen tiedoksi, että kertoohan se vuosibudjetti, se 300.000 e, millaista rahastusta tämä maajoukkuevalmennus näiden valmentajien toimesta on.

Lähettäjä: Video! 
Päivämäärä:   8.10.26 12:54:23

Oletteko ikinä ollut gp-tason valmentajan tunnilla? Minä olen, kahdenkin. Ovat ihan varmasti todella hyviä tunteja, kun olet tietyllä tasolla. Jep, perus heA puksuttaja ei niistä välttämättä saa juuri mitään irti, mutta pidemmällä oleva ratsukko todellakin saa. Heidän valmennusmenetlemiensä erot tulevat esiin oikeastaan vasta kun mennään interiin/gp, muutoinhan he eri tavoin korjaavat perusratsastusta. Ja kyllä, ole ilomielin maksanut 120e/ 45min, kun siitä 45min on todellakin ollut hyötyä..

Lähettäjä: Matador 
Päivämäärä:   8.10.26 13:05:06

"Ja tämä etävalmennus on täysin naurettavaa, siinä pääse siihen tunnetilaan kiinni, eikä jostain kännykän näytöltä edes näe sitä kokonaisuutta tai ratsastajan asentoa, jota sitten yhtään kukaan katso tänä päivänä. Se vanha kunnon hevosmiestaito on kadonnut ihan täysin."

Maailman huiputkin valmentautuu ja valmentaa etänä.välillä koska kaikki ei ole samassa maassa. Tervetuloa nykyaikaan Karen.

Lähettäjä: höpöhöpö taas 
Päivämäärä:   8.10.26 13:10:09

mä kirjoittaa: "Joo mä olen kouluttautunut yliopistossa ja olen alani parhaita ja saan ihan pas kaa palkkaa. Mutta elämme markkinataloudessa. Lisäksi GP-ratsastajat ovat käyneet kovemman koulun kuin yhdessäkään suomalaisessa yliopistossa."
Olet väärällä alalla. Omalla alallani hyvänä osaajana saan hyvää palkkaa (kuntasektorilla 10 000-15 000 e/kk ja yksityisellä sektorilla 12 000-20 000 e/kk) ja opiskeluaikana tehtiin paljon ja kovasti töitä. Paljon pakollisia kursseja ja harjoituksia, vain luennoilla oli vapaaehtoista olla, mutta tenttiin piti nekin asiat osata. Kyseessä onkin vakavasti otettava tieteenala, eikä mitään hömppää, mitä mä ilmeisesti edustaa. Kovasti pitää omalla alallani töitä tehdä ja olla työssä hyvin käyttäytyvä ja kohtelias, eivätkä GP-ratsastajat todellakaan tee yhtään sen enempää tai käy kovempaa koulua. Vai onko jossakin yölläkin päivystävä GP-ratsastaja-valmentaja?

Lähettäjä: Löpinää 
Päivämäärä:   8.10.26 13:21:43

Lähettäjä: höpöhöpö taas
Päivämäärä: 8.10.26 13:10:09

mä kirjoittaa: "Joo mä olen kouluttautunut yliopistossa ja olen alani parhaita ja saan ihan pas kaa palkkaa. Mutta elämme markkinataloudessa. Lisäksi GP-ratsastajat ovat käyneet kovemman koulun kuin yhdessäkään suomalaisessa yliopistossa."
Olet väärällä alalla. Omalla alallani hyvänä osaajana saan hyvää palkkaa (kuntasektorilla 10 000-15 000 e/kk ja yksityisellä sektorilla 12 000-20 000 e/kk) ja opiskeluaikana tehtiin paljon ja kovasti töitä. Paljon pakollisia kursseja ja harjoituksia, vain luennoilla oli vapaaehtoista olla, mutta tenttiin piti nekin asiat osata. Kyseessä onkin vakavasti otettava tieteenala, eikä mitään hömppää, mitä mä ilmeisesti edustaa. Kovasti pitää omalla alallani töitä tehdä ja olla työssä hyvin käyttäytyvä ja kohtelias, eivätkä GP-ratsastajat todellakaan tee yhtään sen enempää tai käy kovempaa koulua. Vai onko jossakin yölläkin päivystävä GP-ratsastaja-valmentaja?

Nyt ei taida olla ihan totta tämä kirjoitus. Yksityisellä sektorilla joku hyvinvointialueen johtaja saa jonkun yli 10.000, mutta kunta-alallahan on päällikkökin sillä jollain 3000 e. Ja ihan on omakohtaista kokemusta. Mutta täällä tulee ilmeisesti nämä itse kirjoittelemaan erilaisten nimimerkkien takaa nämä rahastavat valmentajat. Aivan absurdia, että kaikki haluavat vaan rahastaa. Ihan on tässä maassa kuluttajalainsäädäntö, joka kertoo sen vuosittaisin hinnan noston, kuluttajaindeksin mukaisen, joka on sen 2,5 - 3 % vuodessa. Sitä prosenttia noudattaa ihan ihmisen palkkakehitys ja nämä valmennukset on viety ihan tavallisen ratsastajan ulottumattomiin. Mutta onneksi on vielä näitä kunnollisia valmentajia, jotka ottavan sen 40-60 e/h vaikka he ajavat sen oppilaan luokse.

Se kokemus mikä minulla on, niin nämä halvemmat oppilaat ovat myös aidosti kiinnostuneempia siitä ratsukosta, kuin nämä, jotka ottavan jossain sen ison rahan jostain muutamasta minuutista ja sitten se oli siinä. Osata edes nähdä että se hevonen ontuu tai se satula ei sovi. Sitä vanhan ajan hevosmiestaitoa ei juuri enää näe misään. Ja näitä ontuvia hevosia näkee ihan tässä maassa maajoukkuetasollakin.

Lähettäjä: No niin no 
Päivämäärä:   8.10.26 13:26:15

"Aivan absurdia, että kaikki haluavat vaan rahastaa. "

On se absurdia kun ihminen haluaa kunnon korvauksen tekemästään työstä ja elää sillä rahalla minkä saa näillä nykykuluilla. Ja jos joku valmentaja ajaa oppilaan luokse ja ottaa 40€ verotettavaa tuloa, niin ei arvosta kyllä omaa työtään lainkaan.

Lähettäjä: Löpinää 
Päivämäärä:   8.10.26 13:30:49

Sinulle edelllinen No niin no. Se, että se rahastus on kyllä näissä hinnoissa mukana, ymmärtää ihan jokainen työelämässä oleva. Sinäkö sanot sinun työnantajalle, että haluan jonkun 100 e tuntipalkan, että se korvaus on siittävä. Sillä tuntipalkalla se kuukausipalkka on jotain yli 15.000. Sekä on sinun mielestä se kunnon korvaus työstä. Ihan ehkä jo sairas ajattelumalli.

Ja eikös tämä ratsastuksenopettaja ole ihan toisen asteen tutkinto, myös se Master-koulutus ja ratsastuksenopettaja ratsastuskoulussa ei saa lähellekään tällaista rahaa, kun siihen ratsastuksenopettajan koulutukseen täällä on vedottu.

Päivämäärä:   8.10.26 13:31:33

Tyypillistä varakkaan ihmisen ajattelua, että ala olisi "väärä", jos ei siitä saa paljoa rahaa. Mulla on elämässä muita arvoja.

Pitkälle koulutettujen on usein myös vaikea ymmärtää, että joskus se vähemmän koulutettu voi olla arvostetumpi, ja hänelle maksetaan paljon.

Päivämäärä:   8.10.26 13:33:05

Mitenkä niin ei ole totta? Toki olen osannut oman tilinauhani lukea. Hyvinvointialueiden johtajien peruspalkka lähtee 15 000 eurosta eteenpäin. Jan Tolletkin sai siinä roolissa peruspalkkaa 17 000 e, mutta irtisanoutui kyvyttömyyttään. Hyvinvointialueen johtaja on kuntasektorin työntekijä, ei yksityisen. Löpinää-nimimerkki taitaa vaan löpistä, koska perusasiatkin ovat hukassa. Päällikkö voi olla monessa ammattiryhmässä ja itse puhun yliopistokoulutetuista asiantuntijoista. Tuo 3000 e peruspalkka lienee vähemmän koulutetulla päälliköllä, esim amk-sh.

Lähettäjä: Noloa 
Päivämäärä:   8.10.26 13:36:40

"Sinulle edelllinen No niin no. Se, että se rahastus on kyllä näissä hinnoissa mukana, ymmärtää ihan jokainen työelämässä oleva. Sinäkö sanot sinun työnantajalle, että haluan jonkun 100 e tuntipalkan, että se korvaus on siittävä. Sillä tuntipalkalla se kuukausipalkka on jotain yli 15.000. Sekä on sinun mielestä se kunnon korvaus työstä. Ihan ehkä jo sairas ajattelumalli."

Aika moni nostaa sen 15000€/kk, moni vielä enemmän. Satasen tunti ei ole käteen jäävä raha, se tuntuu olevan jotenkin epäselvää. Se, että sun liksa on todella huono selkeästi, ei tarkoita, etteikö muilla olisi oikeutta parempaan. Eikä se valmentaja saa satasta neljäkymmentä tuntia viikossa, joten tämä ei millään tasolla vertaudu myöskään kuukausipalkkaiseen työhön.
Nykypäivänä ihan todella jos kukaan ottaa yksityistunnista 40€, varsinkaan toisen tallilla, on ammattitaidoton ja hölmö ja aivan varmasti tekee hommansa pimeänä. Täällä kerrottiinkin, ratsastuskouluissakin yksityistunti maksaa tuplat. Ja siellä ei ajella kenenkään perässä.

Päivämäärä:   8.10.26 13:44:20

Itsehän mä valitat saavasi paskaa palkkaa. Nytkö sitten perustelet arvoillasi haluavasi pienemmän palkan, josta siis edellä valitat? Jos sinä olet yliopistossa tehnyt jonkin kevyen pikku hömppätutkinnon matalapalkka-alalle, se ei tarkoita sitä, että kaikki yliopistotutkinnot olisivat yhtä kevyitä ja vasemmalla kädellä tehtäviä. Jotkut oikeasti tekevät töitä koulutuksensa eteen ja omaavat aivan yhtä arvostettavat elämänarvot kuin pienempipalkkaiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.26 13:57:36

Hyvinvointialueen johtaja on kuntasektorin työntekijä, ei yksityisen.

Julkisen sektorin, ei kunta-

Päivämäärä:   8.10.26 14:06:16

Hyvinvointialue koostuu kunnista ja kuntayhtymistä. Julkinen sektori sisältää myös valtion laitokset ja yksiköt.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   8.10.26 17:14:53

Mitä Terhin, tai kenenkään muunkaan hinnastoon, tulee, niin ei niitä hänen valmennuksiaan tarvitse kenenkään väkisin ostaa. Varsinkaan jos ei koe, että ei ole sen rahan arvoista.

Mutta jos voitaisiin kuitenkin keskustella pääsääntöisesti aiheesta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   8.10.26 19:49:25

Ratsastajien pitää sopeuttaa haaveet ja tavoitteet joko omaan tai vanhempien tulotasoon. Ei voi ostaa huippuvalmennusta, jos siihen ei ole varaa itsellä tai vanhemmilla. Sitten pitää taapertaa vähemmällä.

Päivämäärä:   8.10.26 19:54:59

Paska palkka on fakta, ei se sisällä valittamista, vaan luonnehdinta kertoo määrästä. Tutkinto ihan vanhan ajan korkeakoulututkinto.

Päivämäärä:   8.10.26 19:58:44

Tyhmä kysymys mutta maksaako nämä mj valmennukset siis ratsastajille ja maksaako silti SRL myös näille valmentajille?

Päivämäärä:   8.10.26 20:43:58

Ja mikä on tuo yksityinen mj valmennus mistä horsemail uutisoi?

Päivämäärä:   8.10.26 21:34:54

Maksaa noin noin 100 € valmennusmaksut + Ypäjän majoitus yms kulut eli kokonaiskulu on noin 500-600 per viikonloppu ratsastajalle.

Ja tuohon yksityiseen valmennukseen, jonkun aktiivinen isä päätti bookata ypäjälle valmentajan ja varata maneesin + ilmeisesti kutsua tänne ratsukoita. Ihan normaalia toimintaa on järjestää valmennuksia, jos lapsi haluaa kilpailla kansainvälisellä tasolla ja tavoitteet on huipulla. Näitä pitäisi vain olla joka viikonloppu ja useammalla hevosella.

Lähettäjä: Tuija 
Päivämäärä:   8.10.26 22:08:35

Mj valmennuksissa SRL maksaa valmentajien palkanja kulut. Ratsastaja maksaa 90€ vkl joka tulee maneesivuokrasta, toimistonaksuista, kalusteiden ja tilojen käytöstä. Eli iso tuki SRL:ltä. Ratsastajat maksavat omat ja hevosen kulut.

Lähettäjä: milla 
Päivämäärä:   8.10.26 22:16:37

Ainut joka mj valkuista on netonnut on Hevosopisto. Todellakin kannattas siirtää valmennukset ihan muualla.

Ja mitä "yksityiseen mj valmennukseen" tulee, ne ei todellakaan ole mj valmennuksia. Mutta voihan ihan kuka vaan järkätä mitä vaan valmennusta omille ja naapurin lapsille. Ihan vapaasti.

Sinänsä huvittavaa, koska esim Henri sanoi, että parin kk tauko mj valmennuksissa syksyllä ei merkitse kertakaikkiaan mitään, ihan turhaa huutoa.

Mutta tässähän onkin kyse Markon ja Terhin rahasta, ei suinkaan nuorista ratsukoista.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   8.10.26 23:48:02

Kannattaisikohan tuo yksityinen leiri järjestää kotimaisilla valmentajilla? Esimerkiksi Markon valmennukseen voisi olla kiinnostusta vähän vanhemmassakin ikäluokassa, vaikka ei enää poni- tai lapsiratsastajia ollakaan. Terhin valmennukseen kun ei edelleenkään ole halua mennä.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   8.10.26 23:48:41

Kustannuksetkaan ei nousisi niin ylös kun ei tarvisi maksella lentoja valkulle :)

Lähettäjä: älskfnnsgf 
Päivämäärä:   9.10.26 00:13:04

Marko ja muutkin valkut kiertää koko ajan valmentamassa eri puolilla Suomea. Mistä ihmeen "yksityisestä" valmennuksesta tässä puhutaan?? "Yksityisiä" valmennuksiahan ne on kaikki mitä noi valkut pitää.
Senkun kutsutte paikalla ja järkkäätte paikan. Kuten aina ennenkin.

Lähettäjä: HM juttu 
Päivämäärä:   9.10.26 00:19:22

Tässä puhutaan Horsemailin artikkelista, jossa isä Salminen haluaa järjestää valmennuleirejä peruttujen mj-valmennusten tilalle. Se on se yksityinen valmennus, sama kohderyhmä kuin mj-valmennuksissa.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   9.10.26 00:30:16

Tuntihintahan ei ole se joka valmentajalle jää käteen, luulisi yliopiston käyneen ymmärtävän tämän.
Itse tienaan n.40e/h, kun työnantaja myy tekemääni työtä muille, tilaaja maksaa 120e/h.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.10.26 12:14:14

'Ja mikä on tuo yksityinen mj valmennus mistä horsemail uutisoi?'

'Tässä puhutaan Horsemailin artikkelista, jossa isä Salminen haluaa järjestää valmennuleirejä peruttujen mj-valmennusten tilalle. Se on se yksityinen valmennus, sama kohderyhmä kuin mj-valmennuksissa.'

Ei ole mikään mj-valmennus jos joku random yksityinen isi haluaa järjestää päästäkseen otsikoihin.

Eikä ole sama kohderyhmä kuin mj-valmennuksissa vaan rajoitettu niille jotka olivat katsastuksissa ja ehkä voi joku muukin päästä mukaan jos ei tule tarpeeksi osaanottajia.

Joka tietää taustat - ymmärtää mikä tämän tarkoitus on :)

Lähettäjä: muusa 
Päivämäärä:   9.10.26 13:24:13

Margit taas kirjoittaa ihan mitä sattuu, se on kyllä ihan seko taas.

Juu, ei todellakaan ole "mj-valmennus", LOL. Ja ennustampa, että nää kyllä maalaa tällä hommalla itsensä nurkkaan. No, niin makaa kuin petaa...

Päivämäärä:   9.10.26 13:46:08

Kertokaa nyt tietävät mikä tämän tarkoitus on?
Katsastuksissa olleiden tulokset muutamaa lukuunottamatta aika heppoiset.

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   9.10.26 13:54:01

Haetaan julkisuutta ja kohotusta omalle egolle. Kulissien kiillotusta.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   9.10.26 14:01:40

Ja hei, tällähän voi tehdä vaikka vähän bissnestä. Saa muutaman satasen rahaa omaankin taskuun samalla, vähän itselle järjestelypalkkiota. Eikö sellainen ole tapana tietyissä piireissä? Ettei nyt ihan rakkaudesta lajiin tällaisia järjestellä

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   9.10.26 14:06:47

'Ja hei, tällähän voi tehdä vaikka vähän bissnestä. Saa muutaman satasen rahaa omaankin taskuun samalla, vähän itselle järjestelypalkkiota. Eikö sellainen ole tapana tietyissä piireissä? Ettei nyt ihan rakkaudesta lajiin tällaisia järjestellä'

Jep - kannattaa katsoa kenelle maksaa ja menikö kassavirta niin kuten annettiin ymmärtää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.10.26 14:19:52

No, jos joku vaivautuu jotain toisille järjestämään, niin toki siitä jotain vaivanpalkkaa saa ottaa!

Lähettäjä: ?... 
Päivämäärä:   9.10.26 14:53:44

'toki siitä jotain vaivanpalkkaa saa ottaa' - artikkelin mukaan menee ihan rakkaudesta lajiin, niin siihen ei kai kuulu muiden kustannuksella harrastaminen.

Lähettäjä: Tuija 
Päivämäärä:   9.10.26 15:07:56

Kuka haluu/tarvii julkisuutta. Pöh. Normi valmennuksista maksetaan listahinta. Ei kai valmentajat anna viikonloppuja hyväntekeväisyyteen ja maksa itse matka ja majoituskuluja

Lähettäjä: ville 
Päivämäärä:   9.10.26 15:44:46

"artikkelin mukaan", nyt ihan oikeesti, älkää uskoko mitä Ticklen kirjoittaa! Kun ne tarinat on ihan mitä sattuu!

Lähettäjä: Wenni 
Päivämäärä:   9.10.26 16:04:44

Oli aika äitelä koko artikkeli muutenkin.

Lähettäjä: Senni 
Päivämäärä:   9.10.26 16:31:49

"Kuka haluu/tarvii julkisuutta. Pöh. Normi valmennuksista maksetaan listahinta. Ei kai valmentajat anna viikonloppuja hyväntekeväisyyteen ja maksa itse matka ja majoituskuluja"

Tässä taisi olla kyse innokkaan järjestelijän tavasta hankkia rahoitus omalle harrastamiselle siinä sivussa muiden kustantamana.

"Oli aika äitelä koko artikkeli muutenkin."
Ihan kamalaa siirappia, kaukana totuudesta.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   9.10.26 18:14:40

No niinhän kaikki Horsemailin jutut on. Kaukana totuudesta. Imelän p-nuolemisartikkelin saa kun maksaa.
En voi käsittää miten joku USKOO näitä sen juttuja.
Hevosmaailman Seiska, yhtä luotettava.

Lähettäjä: NN 
Päivämäärä:   9.10.26 20:35:52

Mies sinäkin voisit miettiä mitä suollat suustasit!!

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   9.10.26 23:37:58

Miksi? minähän kerron vain totuuden jonka jokainen normaali ihminen tietää ja ymmärtää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.