|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 8.10.26 21:27:17
Minulla on tällä hetkellä hieman omituinen valmentajakokemus. Ihan nimekäs ja hyvä valmentaja jonka kanssa alkuun, ehkä ekan vuoden ajan, edistyttiin hurjasti ja valmentaja tuntui olevan motivoitunut opettamaan meitä.
Kunnes tuli se tunti, kun minä ja hevonen ei oltu ihan samalla sivulla eikä kyetty tekemään sen päivän tehtävää tyylipuhtaasti läpi.
Tämän jälkeen nyt n. puolen vuoden verran joka valmennuksella on tehty vähän varioiden tätä samaa vaikeaa tehtävää, samoilla ohjeistuksilla jotka eivät alunperinkään toimineet. Joka tunti on sitä että sekä hevosta että mua turhauttaa, ja toistetaan samaa tehtävää aina epäonnistuen. Kun kerron että hänen ohjeensa johtavat siihen että hevonen painaa kädelle ja on etupainoinen, käsketään ratsastaa paremmin... Toisten valmentajien tunneilla sama tehtävä menee jotenkuten hyvin ja saan rakentavaa palautetta miksi hevonen valuu etupainoon ja kädelle, ja tätä korjataan sitten tehtävän ulkopuolella niin että lopulta sujuu ja tehdään myös muita, haastavampia tehtäviä. Se että VaB hevonen pääsee edes välillä tekemään parit sulut ja vaihdot tuntuu aivan mielettömän hyvältä, ihan kuin osattaisiin jotain.
Tämän ns. päävalkun tunnilla tilanne menee taas alkupisteeseen, ja palataan hinkkaamaan samaa asiaa alusta yhtä huonosti kun ennen. Ja sitten hän muistaa kertoa miten hevosellani ei ole riittävää tasapainoa tai voimaa tehdä/koota/liikkua. Vaikka kummasti muina aikoina kyllä on paitsi tämän ihmisen edessä, ja kisoissakin pärjätään. Tai pärjättiin, silloin kun oli vielä motivaatiota käydä.
Alkaa masentaa ja harkitsen vakavasti valmennussuhteen päättämistä.
|