Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tilastohevonen

Lähettäjä: Japi 
Päivämäärä:   6.10.26 06:04:59

Ostaisitko ns. tilastohevosen?

Re: Tilastohevonen

Lähettäjä: Muualta 
Päivämäärä:   6.10.26 07:53:23

Kyllä ostaisin ja olen ostanut, tosin sillä oli näyttöjä ennestään.

Lähettäjä: Klops 
Päivämäärä:   6.10.26 10:54:39

Suoraan kysymykseen suora vastaus. OSTAISIN

MUTTA. Minä etsin harrasteruunaa. Jos etsisin jalostusoria tai tiettyä sukulinjaa olevaa tammaa josta haluan joskus varsan niin EN ostaisi.

Näihin kysymyksiin tarvitaan aina myös taustatietoja mitä etsit ja haluat. Täysin mahdotonta muuten vastata vaikuttaako ainakin rekisteristä puuttuva suku ostopäätökseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.26 11:11:34

Kyllä ostaisin ja voisin ostaa myös jalostuskäyttöön.

Päivämäärä:   6.10.26 11:16:16

Mikä ettei jos se olisi minun harrastusmuotoon sopiva.

Lähettäjä: Tsip 
Päivämäärä:   6.10.26 12:50:34

Tilastohevosia on monenlaisia. Ratsastuskoululla on heidän omakasvattinsa, nyt n. 20v. tilastoponi. Sekä isällä että emällä on sukutiedot Hepassa, mutta yhdistelmä tietty ponirotu emänä ja jalostusarvosteltu fwb hevonen isänä, ei silloin 20v. sitten ollut Hippoksen sallima yhdistelmä, joten poni on Hepassa tilastohevonen. Jos isä olisi ollut emän kanssa samaa rotua, poni olisi Hepassa rotuponi.

Lähettäjä: AB 
Päivämäärä:   6.10.26 17:05:45

Ihan hyvin voisin ostaa. Sinänsä rodulla ei ole minulle väliä, kunhan on toimiva ja terve. Toki eri juttu jos tarkoituksella etsin hevosta, jolla haluan varsan teettää, silloin suvulla ja rodulla on merkitystä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   6.10.26 17:11:55

Taitaahan esimerkiksi welsh part bredit joutua olemaan tilastoponeja koska niitä ei hyväksytä mihinkään ”oikeaan” rotuun vaikka olisivat miten hyväsukuisia ja tunnetuista vanhemmista (eli toki siis suvuttomat erikseen)

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   6.10.26 17:31:39

Eikös WPB:t kuitenkin rekisteröidä Welsh Part bredeinä eikä tilastoina?

Päivämäärä:   6.10.26 18:08:40

“Tilastohevosia on monenlaisia“

Kyllä. Esim. ennen kuin eu-passillisen sai merkittyä vain tietokantaan monet "roturuunat" rekisteröitiin tilastohevosina passista riippumatta, koska se oli halvempaa.

Lähettäjä: Zap 
Päivämäärä:   7.10.26 01:30:24

Voisin ehkä ostaa joskus tulevaisuudessa humputteluhepaksi. Tällä hetkellä ei käyttöä.
Sääli että Virosta tuodaan paperittomia hevosia. Niillä ei periaatteessa mitään arvoa esim jalostuksessa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.10.26 09:49:00

Minulla on tilastohevonen. On KWPN (alkuperäiset paperit löytyy), mutta passi on hukkunut jonnekin matkalla.
Suomessa alkuperäisen passin uusiminen olisi ollut sen verran kallista, että ruuna rekisteröitiin tilastohevoseksi. Ei ole sitä haitannut :)

P.S. On muuten isänsä peilikuva.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.10.26 09:44:26

Tuskin Virosta tuodaan paperittomia hevosia nykyään. Kaikilla on passit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.