|
Lähettäjä: n
Päivämäärä: 5.10.26 14:08:49
"Lisäksi olen kuullut, että välittäjät mielellään teettävät ostotarkit valmiiksi tutuilla eläinlääkäreillä, jotka antavat hyvävelikerhon ansiosta hevosista hiukan kaunistellumman kuvan kuin mitä totuus on. Sen vuoksi oma täydentävä tarkki on aina tarpeen!"
Itse en usko, että kovinkaan moni el.l tälläiseen vilunkiin lähtisi mukaan, mutta itse on tullut koettua seuraavaa:
Vei hevosen ostotarkastukseen omalla kustannuksellani. Hevosen välittäjä oli mukana. Ostotarkastus lopetettiin taivutuksien jälkeen, kun ell. ei suositellut hevosen ostoa edes harrastekäyttöön, koska reagoi taivutuksissa useampaa jalkaa. Oli kengätön, ja hevosella sädemätää. Ell:in mukaan ontuma taivutuksissa saattoi ehkä johtua hyvässä lykyssä kavioista, mutta ei sulkenut pois muitakaan syitä -tietenkään. Välittäjä jatkoi röntgenkuviin nivelestä, joka oireili eniten myyjän kustannuksella ja sieltä löytyi nokkamuodostumaa, joka saattaa oireilla, tai olla aiheuttamatta oireita. Hevonen tuli heti uudestaan myyntiin saatesanoilla. "Tuoreet röntgenit, ei käyttöä haittaavia löydöksiä"
Ja siis Ell. ei valehdellut, ei kaunistellut, ei suositellut ostamista. Tässäkohtaa välittäjä kaunisteli. Hän tuskin näytti minun saamiani tutkimustuloksia seuraavalle ostajalle, vain lausunnon röntgenistä.
|