Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele tädille ratsastuskoulu Etelä-Suomesta

Lähettäjä: ” 
Päivämäärä:   4.10.26 16:30:13

Suosittele täti ihmiselle ratsastuskoulu, tai laadukas omahevospaketti/vuokraus. Ei halua enää kilpailla. Sijaintina Etelä-Suomi, tarkemmin Orimattila-Lahti alue. Hyvän paikan perässä olen valmis ajamaan n. 1h suuntaansa, joten myös pääkaupunkiseutu voisi tulla kysymykseen. Etsin laadukasta, siistiä ja maneesillista paikkaa. Paikkaa jossa voi harrastaa hyvin koulutetuilla, osaavilla, kilteillä sekä hyvin hoidetuilla hevosilla. Olen tasoa vahva heA, ei enää hyppäämistä tai maastoilua. Olen halukas oppimaan uutta, ja viemään itseäni eteenpäin kouluratsastuksessa. Innostusta löytyy myös kivoihin kursseihin, oheisliikuntaan ja valmennuksiin!

Re: Suosittele tädille ratsastuskoulu Etelä-Suomesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.26 16:32:48

Orimattila - Lahti alueella ei valitettavasti ole tuollaista tallia. Sipoossa stall Pekkarinen? Kouvolan suuntaan Nikulan ratsutila? Stall Anna?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.10.26 16:34:40

Mäntsälän ratsastuskoulu! Pienimuotoista toimintaa laadukkailla hevosilla :)

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   4.10.26 17:27:06

Stall pekkarinen ei ole sipoossa ja aloittaja kyseli lahti orimattila akselilla. Ei stall annakaan osu tähän, <nikulasta en tiedä. Mut vois lukee aloittajan speksit

Päivämäärä:   4.10.26 17:31:58

Hohhoijaa: Et tainnut itse lukea kunnolla xD
"Hyvän paikan perässä olen valmis ajamaan n. 1h suuntaansa, joten myös pääkaupunkiseutu voisi tulla kysymykseen"

Päivämäärä:   4.10.26 17:33:47

Pekkarinen olikin Tuusulassa. Sipoossa Savijärven kartano jossa myös osaavia hevosia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.10.26 17:47:47

Takkulan ratsastuskeskus?

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   4.10.26 22:15:10

Korpikylä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.10.26 22:32:43

Korppari/Takkula kandee kiertää kaukaa. Kokemuksia Okeroisista?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.10.26 22:50:48

... : Miltähän ajalta ne sun Korpikylän kokemukset on? Siellä vaihtunut omistaja ja meno muuttunut paljon. Hevosista huolehditaan hyvin ja puitteet on tasokkaat.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.10.26 22:51:59

Korpikylässä on ehkä kaks heA tasosta hevosta :D Loput raakileita. Eikä nyt mene muutenkaan kategoriaan hyvin koulutetut, osaavat, kiltit ja hyvin hoidetut hevoset, päin vastoin! Korpikylä on lasten leikkipaikka, joka täynnä risoja ja kipeitä hevosia jotka puree ja potkii. Laadukkuus ja korpikylä ei valitettavasti mene samaan lauseeseen. Enkä ymmärrä miten kukaan kehtaa tälläiseen sitä edes ehdottaa…
Takkulassa isompi valikoima laadukkaita, osaavia ja hyvin koulutettuja hevosia. Emmillä silmää siihen hommaan. Eikä mun korviin ole kantautunut että olisi vihaisia. Ainakin niitä tutkitaan ja hoidetaan säännöllisesti ja pidetään hyvänä. Siellä kaksi maneesia, kenttä ja super hyvät opettajat!
Okeroisen talli Lahdessa mainostaa ainakin laadukkuutta ja on hyväksytty laatu talliksi. Siellä hieman kalliimpaa, mutta myös pienemmät ryhmät ja yksilöllisempi opetus. Hevoset enimmääkseen suomenhevosia, pari puoliveristä. Hyvin koulutettuja ja osaavia. On maanesi ja puitteet muutenkin kunnossa.
Orimattilassa Orivet joka tarjoaa omahevospaketteja. Siellä paljon laadukkaita ja osaavia kouluhevosia. Ottamalla yhteyttä varmasti löytyisi sullekkin sopiva hevonen ja paketti.
Jos jaksaa pidemmälle ajelle niin Peikin ratsastuskoulu! Hevoset osaavia ja loistava opetus.

Päivämäärä:   4.10.26 22:52:38

? : Huonompaan suuntaan meni omistajan vaihdoksen myötä. Laadukkaita hevosia siellä ei valitettavasti oo enää yhtään :( Aiemmat opettajatkin lähti menemään. Jos vähintään helppo A tasolla haluaa harrastaa niin ei siihen löydy korpparista ratsua.

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   5.10.26 08:42:14

Korpikylän Hevoskeskusta ei kyllä voi missään nimessä suositella. Talli täynnä risoja poneja, muutama hevonen joista yksi pian eläkeikäinen ja äärimmäisen vihainen. Hyvät puitteet, siihen se jääkin. Siellä asiakaskunta koostuu 92% lapsista ja junnuista. Meno on hurjaa, ei minkäänlaista rauhaa. Kiljutaan, juostaan ja hevosia käydään jatkuvasti hoitamassa ja härnäämässä karsinassa, ihmekkö kaikki näyttääkin hapanta naamaa kun rauhaa ei saa. Opettajatkaan mitään kummoisia ole, paitsi Heku mutta se opettaa myös Takkulassa. Itse kävin kokeilemassa, annoin mahdollisuuden mutta hui kauhea ei enää ikinä. Eikä sieltä löydy oikeasti osaavia, hevoset ja ponit tasoa puska-hec…

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   5.10.26 08:53:45

Ylempi viesti lipesi liian aikaisin. Lisäystä vielä, minä vaihdoin Takkulaan ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Itse mallia täti ja kouluratsastaja. Takkulassa kivat sekä osaavat hevoset, erinomainen opetus ja rauhalliset tallit. Totta toki Takkulassakin käy lapsia ja junnuja ratsastamassa, mutta meno paljon asiallisempaa. Eron huomaa ;)

Lähettäjä: ” 
Päivämäärä:   5.10.26 09:28:59

Kiitos ehdotuksille..! Peikin Ratsastuskoulusta ja Stall Annasta varasin minulle kouluratsastustunnit. Okeroisten tallin sekä Takkulan ratsastuskeskuksen lisään omalle kokeilu listalleni. Takkulassa olenkin käynyt vuosia sitten toisen yrittäjän aikana, silloin vaihdoin toiselle tallille useista painavista syistä… Hevoset ja opettajat näköjään vaihtuneet uusiin niin käyn antamassa mahdollisuuden ja katsomassa uudenkin yrittäjän ajan. Orivet olikin minulle täysin uusi nimi, tutkin senkin mahdollisuuden aikanaan. Mäntsälän ratsastuskoulusta tiedossa paljon epäkohtia, eikä osu minun vaatimaani kategoriaani. Nikulan Ratsutila ei myöskään. Korpikylä valitettavasti tuttu paikka, kävin tunneilla niin vanhan kuin näiden nykyisten yrittäjien aikana. Ei sovellu tähän kategoriaan, taitaa nykyään olla lastenpaikka hevosten tason ja opetuksen laadun huomioiden. En voi suositella kenellekkään aikuiselle joka etsii laadukasta harrastuspaikkaa.

Päivämäärä:   5.10.26 09:53:15

Takkulassa vihaisia ja kipeitä hevosia tunneilla yhtälailla :/

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   5.10.26 10:46:54

Kävin kesällä kokeilemassa Primuksella ja Tuomarinkylässä. Primuksella oli tosi hyvä opetus ja hyvin koulutettu varsin herkkä hevonen. Todella hieno paikka muutenkin. Tuomarinkylässä tykkäsin hevosesta tosi paljon, mutta opettaja keskittyi enemmän ison ryhmän ohjaukseen kuin yksilölliseen opetukseen. Kenttä oli iso ja talli siisti. Lopulta päädyin tunneille pienemmälle tallille, mutta Primukselta aion hyödyntää tuon opettajan pitämiä kursseja jatkossa ehdottomasti. Sen jälkeen kun Aino lopetti ratsastuskoulutoiminnan, niin Keski-Uudenmaan alueelta en ole löytänyt yhtä kivaa paikkaa harrastaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.10.26 11:57:35

Nika voisi sopia myös.

Päivämäärä:   5.10.26 13:24:56

Nyk

Päivämäärä:   5.10.26 13:26:42

Viesti karkasi. Nykyisillä bensahinnoilla tulee melkein halvemmaksi hommata oma ja viedä haluamaansa paikkaan. Jos siis meinaa ajella tunnin matkaa yhteen suuntaan tunnille jollekkin tallille.

Päivämäärä:   5.10.26 13:56:11

..: Ei oo halpaa enää sit ku se oma saikuttaa. Helpompi ajella laadukkaan ratsastuskoulun perässä :)

Päivämäärä:   5.10.26 14:39:00

Sitä laadukasta paikkaa saa varmaan ettiä missä kaikki on ihanasti ja mikään juttu ei oo vinksallaan.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   5.10.26 22:49:18

Näillä kriteereillä suosittelisin Orivettiä, tai sitten Takkulassa Emmin tai Hekun tuntia. :)

Lähettäjä: Sonja 
Päivämäärä:   6.10.26 11:16:05

Etelä- vantaan ratsastuskoulu oy

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.