|
Lähettäjä: dje
Päivämäärä: 4.10.26 16:23:33
Tuollaiset kuuluvat varmaankin samaan kastiin kuin ne, jotka vastaavat "mitä teet nyt/tänään" että "en yhtään mitään", ja kysymykseen "voitko lähtee mun avuksi kantamaan pakkauksen huonekaluliikkeestä kotiini (kevyt mutta pitkä eli hankala kantaa yksin) "En mä ehdi, mulla on nyt/tänään kauhee kiire".
Tai kun ehdotan kaverille, että nähtäiskö joku päivä kun olen tulossa hänen lähistölleen lähipäivinä ja hän vastaa "Joo nähdään vaan, ei mulla oo koko viikolla mitään suunnitelmia". Kun sanon, että voisin tulla huomenna klo 13, niin hän vastaa "Oon silloin mummolassa". Ja tämä keskustelu käydään 1,5 minuutissa, eli äkkiäpä hän keksi, että pitää mennä sinne mummolaan.
Talkoisiin ei ole pakko osallistua, mutta silloin pitää hyväksyä se, että tallimaksut nousee ja ettei sitten myöskään osallistuta talkooruokien syömiseen.
Meillä tallinpitäjä kyseli joskus halukkuutta osallistua kentän ja maneesin kunnostukseen ja estekaluston maalaamiseen. Ketään ei kiinnostanut. Sitten hän ilmoitti, että viikon X maneesi ja kenttä on pois käytöstä ja estekalusto samoin, mitään ei tallivuokrassa hyvitetä. Lisäksi tallivuokra nousee 2 kk päästä 100 euroa jokaisella.
Jotkut vetivät tuosta aivan karseat kilarit, vaikka tallipaikkasopimuksessa luki, että toivotaan, että asioita saisi hoidettua talkoilla, ettei olisi tarvetta laittaa infraa säppiin ja korottaa tallivuokraa siksi, että kaikki pitää tehdä yksin tai ulkopuolisen avun varassa.
Jos hommat olisi tehty talkoilla koko porukan kesken, siihen olisi mennyt yksi päivä. No, asiakkaat saivat itse valita... :))
|