Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras takki heinien jakoon

Lähettäjä: Riina 
Päivämäärä:   3.10.26 22:50:17

Te, jotka pelaatte tallissa heinän kanssa, mikä on niin syksyn tai talven tullen paras takki siinä hommassa?

Minulla tunne, että aina heinää tulee takin/Puhakan mukana ainakin pari kiloa autoon asti, kun heinä tarttuu joka paikkaan.

Re: Paras takki heinien jakoon

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   3.10.26 23:07:39

Jokin liukaspintainen materiaali. Fleece ei missään tapauksessa koska se kerää koko heinävaraston mukaan. Yksi vaihtoehto on sellainen tuulitakkimainen löysä vuoreton versio jonka voi vetää päälle jaon ajaksi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.10.26 23:10:33

Softshell

Lähettäjä: Taitolaji 
Päivämäärä:   3.10.26 23:11:09

Ei ole kyse vaatteesta vain taidosta. Tallikaverilla on karsinassa heinäautomaatti, kun verkko ei hevoselle sovi. Omistajan vastuulla on täyttää automaatti. Tulee välillä tallille työvaatteissa: neule tai jopa neulemekko päällä. Täyttää automaatin (joka on katossa, eli pitää kiivetä tuolille ja nostaa heinät ylös) eikä vaatteissa ole heinän korttakaan. Minusta taas tuntuu, ettei tarvitse kuin katsoa heinälatoa kohti, niin heiniä on alushousuissa asti.

Lähettäjä: Riina 
Päivämäärä:   4.10.26 00:30:10

Varmasti jokainen jaksaa tsemppaa yhden hevosen heinien kohdalla, mutta silloin kun niitä hevosia on tallillinen, niin ei ehkä..

Sellainen vanhanajan tuulitakki olisi varmaan hyvä. Softshell on myös välillä havaittu ongelmalliseksi.

Olisko vinkata jotain järkevän hintaista talli "tuulitakkia", itsellä yksi haglöfsin takki ja ehkä hellyhansen, mutta en niitä nyt talliin haluisi laittaa.. onko hööksissä/horzella jotain tämän tyyppistä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.10.26 00:37:57

Tarvii vähän miettiä miten sitä heinää käsittelee, ei sotkeennu niin paljoa. Liukkaat materiaalit.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   4.10.26 00:40:21

Loppuunkulutettu huppari on aina tallilla ja sitten paksumpi fleece. Toppatakki naulassa ja noista toinen päällä teen tallihommat, fleecellä tarkenee pakkasella käydä pihallakin jakamassa vedet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.26 01:08:58

Millaista heinää oikein jaatte… meillä on kuivaa että esikuivattua eikä kyllä ole mitään ongelmia vaikka 30 hevoselle niitä jakaa, oli takki mikä tahansa tai vaikka olisi huppari päällä. Taskut kiinni ja hyvät kengät minne ei korret pääse tippumaan sisään niin ei tule heinät kotiin mukaan

Päivämäärä:   4.10.26 01:42:25

Horzella oli joskus sellainen tuulitakkimallinen, liukaspintainen takki myynnissä. Aivan paras heinien jakoon, karvanlähtöaikaan ja ylipäätään muutenkin tallihommiin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.10.26 10:03:14

Kannattaa kattoa myös kirppareilta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.10.26 10:11:05

Mulla Horzen sileäpintainen pitkän mallinen takki jossa sisäpuolella karvapehmuste. Ihan paras! Jos tarvii vaikka mashia tms. syötellä lisäksi niin jää vaan pintaan liat.

Päivämäärä:   4.10.26 10:18:42

…ei se jako vaan pussitus, kun olen koko tallin pussittanut, olen heinää täynnä hiuksia myöten.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.10.26 10:31:20

Eikä pelkästään takki, vaan myös kengät...

Itse en ole koskaan tykännyt Sievin nauhamallisista turvakengistä...nauhapuolella mukaan tulee heinät, pohjapuolella turpeet. Vaihdan aina tallitöihin kumpparit, vaikka olisin muilla kengillä vienytkin hevoset ulos.

Takeista tosiaan parhaat ovat liukaspintaiset tuulitakit. Olen niitä haalinut mm. kirppareilta 0-2€ hintaan, alle voi sitten pukea vuodenajan vaatimia vaatteita. Eihän ne kestä kovin kauaa, mutta sitten uudet löydöt peliin :) Ohut tuulitakki on myös helppo pestä muiden tallitöissä käytettyjen vaatteiden kanssa.

Lähettäjä: orie 
Päivämäärä:   4.10.26 12:11:55

Liukaspintainen, joka pitää myös vähän vettä eli ei ime sitä jos esim. sataa vettä.

Kaikki mihin roska tarttuu tai neste imeytyy, on tallihommissa huono.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.