|
Lähettäjä: *
Päivämäärä: 3.10.26 00:41:47
Silloin, kun kaikki mahdollinen alkoi mennä lisämaksujen taakse. Tallinpitäjä tietenkin esitti asian niin, että uuden sopimuksen myötä perushinta laskee, mutta samalla karsi kaiken aivan minimiin ja kaikesta olisi pitänyt maksaa lisämaksua, vaikka ei edes itse olisi halunnut kyseistä asiaa tai palvelua. Niitä lisämaksuja tuli koko ajan vain lisää ja lisää aina sitä mukaa, kun tallinpitäjä keksi haluavansa jotain uutta. Ymmärrän kyllä, että jos asiakas itse haluaa esim. uusia tarhan pohjan, niin maksaa sen sitten itse, mutta jos tp haluaa uusia vaikkapa tarhojen tai kentän pohjia tai hankkia heinäautomaatit tai tehdä jotain muuta, joka nostaa hänen kiinteistönsä arvoa, on aika härskiä vaatia siitä kk-vuokran päälle ylimääräistä maksua asiakkailta, jotka eivät itse ole uudistusta vailla ja jotka eivät ole sellaiseen sitoutuneet allekirjoittaessaan vuokrasopimuksen. Saahan sen vuokran tietenkin kuulostamaan houkuttelevan edulliselta sillä, että ilmoittaa vuokraksi vain jonkin ihan minimin ja alkaa sitten vähän ajan päästä vaatia lisämaksuja kaikesta mahdollisesta, mutta ainakin omasta mielestäni sopimuksen pitäisi olla sillä tavalla läpinäkyvä ja reilu, ettei tp voi koko ajan keksiä lisää jotain ylimääräisiä maksuja. Totesin muutaman muun tavoin, ettei ole järkevää maksaa lisämaksua siitä ja tästä ja tuosta, kun kokonaishinta muodostuu sitten jo niin korkeaksi, että sillä saa jo paikan toiselta tallilta, jossa on paljon paremmat puitteet ja se kaikki kuuluu vuokraan ilman mitään lisämaksuja.
|