Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Welldressage 3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.26 13:17:09

Lähettäjä: Huoh
Päivämäärä: 28.9.26 12:39:44

Yksilöin sinut pyynnölläni Autelista.

Se mitä redditin videolla jossain päin maailmaa on, ei kuulu minulle.

Ilmoita häirikköviestistä
Re: WellDressage 2
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 28.9.26 12:43:41

"Siis tässäkinhän vain kysyttiin tarkennusta sinun omaan väittämääsi, että eiliseltä olisi useita videoita. Tottakai kiinnostaa, onko niitä droneja nyt saanut joku muukin videoita ja että ne edelleen on paikalla Hyvinkäällä. Eli tämän pitäisi tukea sinun omaa kokemustasi niiden olemassa olosta, mutta kummallisesti käännät nämäkin kysymykset omiin viesteihisi ylösalaisin."

Tämäpä.

Lähettäjä: Joo
Päivämäärä: 28.9.26 12:44:11

Yksilöit? Mitä tarkoitat?

Videot ovat ihan samanlaisia ympäri maailmaa. Tähti näyttää videolla vilkkuvalta pallolta, oli se sitten Perhossa kuvattu tai vaikkapa Australiassa.

Lähettäjä: Huoh
Päivämäärä: 28.9.26 12:46:27

https://youtube.com/shorts/55vhfL6KnTk?is=BH7zlNp1hT06K9oZ

Siinä sulle sirius, tähtikaukoputkella kuvattuna.

Lähettäjä: Joo
Päivämäärä: 28.9.26 12:49:34

Kuvaatko sinä videoita tähtikaukoputkella? Et, vaan kännykän kameralla. Mitä nyt oikein yrität todistella :D

Lähettäjä: Sanni
Päivämäärä: 28.9.26 12:52:36

Onko Perhon kunta jostain syystä kyvytön viheltämään tämän touhun poikki?

Lähettäjä: muutama lainaus
Päivämäärä: 28.9.26 12:59:53

Samalla periaatteella: sairas on sairas, ei järin rajua ole? Pata kattilaa soimaa. Aikamoista kaksinaismoralismia
------

Tälle on muuten kaksi vaihtoehtoa, siis lakien mukaan, kunnianloukkaus tai yksityisen tiedon levittäminen.

Tyhmä anonyymistä, ei hajuakaan. Asianomistajarikos, pitäisi olla yksilöitävissä edes asianomistaja.

--

Hyvin irrotettu asiayhteydestä. Väitit, ettet ole nimitellyt ketään. Näytin, että olet.

Se, onko nimittelyä rajua, nimitelläänkö anonyymiä, tunnistettua henkilöä vai useampaa samaan aikaan, onko se rajumpaa kuin sinun nimittelysi, kunnianloukkaussyytteen täyttävää jne. on ihan eri keskustelu.

Lähettäjä: Hep
Päivämäärä: 28.9.26 13:01:27

On taas niin sekavaa settiä..

________

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=2&i=7211705&t=7211705

Re: Welldressage 3

Lähettäjä: hihhei 
Päivämäärä:   28.9.26 13:55:41

Tämä ei sitten millään vastaa, että mitä konkreettista haittaa niistä korkealla lentävistä oletetuista drooneista mahdollisesti on ja miksei niiden voi vaan antaa lennellä. Ja jos ne lentää vaan pimeällä, niin mitä haittaa niistä on kun hepat on sisällä tallissa. Ja jos ne lentää kesällä illalla, niin kai niistä on videota valoisaan aikaan myös?
Voitko vastata?

Lähettäjä: wella 
Päivämäärä:   28.9.26 14:01:49

Niin, kai ne hevosetkin on vuosien saatossa niiden ääniin siedättyneet, jos kerran on niitä lennellyt jo vuosikaudet. Tottuuhan hevoset liikenteen meluunkin. Tai lentokoneisiin, moottoripyöriin ym. Että unohda hyvä nainen ne droonit ja ala elämään normaalia elämää. Et varmaan tajua kuinka mielipuoliselta vaikutat.

Päivämäärä:   28.9.26 14:01:53

En minäkään ymmärrä, kun tuskin niistä kovin kovaa ääntä edes lähtee. 120 m on jo todella korkealla. Hevoset ja muut eläimet nukkuvat yöllä kai tallissa, päivänvalossa droneja ei näy niin kai siellä asiakastoimintaakin voisi harjoittaa. Eikös siellä Perhossa ole maneesi, tuskin ne dronet sinne maneesiin tulee? Ja jos ne päivällä lentelevät hevosia päin, luulisi siitä olevan videota.

Lähettäjä: wella 
Päivämäärä:   28.9.26 14:15:56

Meillä rajoittuu laitumet moottoritien riista-aitaan. Siinä nuo meidän hevoset syö aidan vieressä eikä välitä vaikka yhdistelmärekkaa menee 30metrin päästä ohi letkassa satasen vauhtia. Voisin vannoa, että enemmän ääntä tulee rekoista kuin drooneista.

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   28.9.26 15:07:15

"Lähettäjä: Sanni
Päivämäärä: 28.9.26 12:52:36

Onko Perhon kunta jostain syystä kyvytön viheltämään tämän touhun poikki?"

Pitää varmaankin katsoa nuo kaikki prosessit ja niiden valitukset virallisen kaavan kautta, ennenkuin voisi esim. vuokralaisen häätää. Ja se vie aikaa. Tarjosihan kunta (jos oikein ymmärsin) jo 40 % vuokranalennusta vuokrasta, (mikä mielestäni on jo melko avokätistä) tämä ei vuokralaiselle riittänyt, vaan on vaatinut enemmän alennusta ja lisäksi 60 000 € korvauksia. Lopputulema: vuokralainen majailee maneesitallilla 10 hevosen kanssa maksamatta mitään.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   28.9.26 15:41:05

Kirjoitinkin tuossa juuri, että nyt on tuo viimeinen ratkaiseva tietopyyntö saapunut. Eli jatkakaa toki rauhassa.

Keskustelut olivat juuri sitä miltä vaikutti.

Ilmaista majailu ei ole missään, nämä majailut poikkeuksellisen kalliita.

t. Asianosainen

Päivämäärä:   28.9.26 15:46:05

Mikset voi kertoa mitä se häirintä käytännössä on, mitä niistä 'drooneista' on haittaa?

Päivämäärä:   28.9.26 15:53:07

MITEN NE DROONIT HAITTAA SUN ELÄMÄÄ? ESIM. MANEESISSA RATSASTUSTA?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.9.26 15:57:15

Ymmärsinkö mä jotain väärin vai oliko se niin ettei ne dronet ole enää se, miksi noita vuokra alennuksia ja korvauksia haetaan? Ihan kuin olisin semmoisen kommentin jostain lukenut tai väärin ymmärtänyt jos ei asia ole niin.

Vaan puutteet mitä on tallin tarhoissa(?) ollut jo sinne muuttaessa, mutta niihin ei ole tullut parannuksia tms?

Päivämäärä:   28.9.26 16:00:57

Eikös hän tuonut hevoset paikalle ennen kuin vuokrasopimus oli jo allekirjoitettu.

Päivämäärä:   28.9.26 16:09:49

. Okei ohoh, en tiennytkään.

Sekoittaa vaan kun Huoh syyttelee kaikkia, että tuodaan vanhoja juttuja facebookista tai mistä lie, (noin vuoden vanhoja) ja sitten itse tuolla kommentoi että on jo 2023 todettu, että on ollut drone häirintää. Sitten on muutettu perhoon ja sama häirintä muka jatkuu.. huh..

Että onko mennyt puurot ja vellit sekaisin omassakin päässä, tuosta häiriköinnistä. Kun ei tuosta saa nyt kiinni että onko se häirintä nyt vaan sitä droneilla tapahtuvaa vai onko siellä nyt muutakin häirintää.

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   28.9.26 16:45:22

Britanniassa on jo säännöt niin pitkällä, että dronejen lennättäminen hevosten lähellä, on kiellettyä, koska ne ovat pakoeläimiä, surina ja liike voivat helposti säikäyttää hevosen.
Droneja ei saa lennättää paikoissa, joissa se häiritsee eläimiä.

Päivämäärä:   28.9.26 17:09:37

Eli tämän päivän kirjoitusten perusteella hyvinkääläiset ovat Perhossakin kiusaamassa?

Päivämäärä:   28.9.26 17:30:06

Eli tämän päivän kirjoitusten perusteella hyvinkääläiset ovat Perhossakin kiusaamassa?

_____

Kai ymmärrätte että Hyvinkää- ei ole = hyvinkääläiset. Se on KAUPUNKI, KAUPUNGISSA IHMISET EI PUUHASTELE NOIN YLEENSÄ YHTEISTUUMIN MITÄÄN ERIKOISHÄIRIKÖINTEJÄ. HYVINKÄÄ ON PAIKKAKUNTA. Niin kun hyvää päivää tätä keskustelun tasoa 🤦

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   28.9.26 17:32:37

NIIN MILLAISIA OIREITA NE DRONET AIHEUTTAA YÖLLÄ HEVOSILLE

Päivämäärä:   28.9.26 17:47:55

Eikös hän tuonut hevoset paikalle ennen kuin vuokrasopimus oli jo allekirjoitettu.

------

Nooh, kertokaahan, saavuinko ilmoittamatta ja sopimusta tekemättä paikalle? Milloin tarkalleen?

Päivämäärä:   28.9.26 17:53:50

Kerron heti kun kerrot itse mitä oireita ne 'droonit' öisellä taivaalla hevosille aiheuttaa.

Päivämäärä:   28.9.26 18:07:50

Ei minun tarvitse, kerrot tai et. Ne väitteet on toki tallessa muutenkin. Ajattelin jos olisit halunnut kertoa, kun tällainen väite tähän tuotiin.

Mites tuo vahingonkorvausasia, päätöstä perusteluineen en ole saanut. Mutta se on nyt myös täällä? Laitatko linkin siihen päivitykseen jossa asia julkaisin.

Minä laitan toiseen päivitykseen, eli tähän;

7.9.2026

Olen tänään lähettänyt 1. vahingonkorvauslaskun koskien tallialueen häirintää ja viime viikolla tuonut esiin esim. siihen käytettyä infraa.

Kun alkaa jälleen kuulua erikoisia tarinoita, ne johtunevat näistä asioista. Aiemmat menettelyt tuntien 🙄

https://www.facebook.com/share/p/17nNmGGnXh/

Mutta mistä summa oli tiedossa? Peruste tietenkin unohtui.

Juu

Ymmärsinkö mä jotain väärin vai oliko se niin ettei ne dronet ole enää se, miksi noita vuokra alennuksia ja korvauksia haetaan? Ihan kuin olisin semmoisen kommentin jostain lukenut tai väärin ymmärtänyt jos ei asia ole niin.

Vaan puutteet mitä on tallin tarhoissa(?) ollut jo sinne muuttaessa, mutta niihin ei ole tullut parannuksia tms?

-----
Olet ymmärtänyt täysin väärin.

Juu
Päivämäärä: 28.9.26 16:09:49

. Okei ohoh, en tiennytkään.

Sekoittaa vaan kun Huoh syyttelee kaikkia, että tuodaan vanhoja juttuja facebookista tai mistä lie, (noin vuoden vanhoja) ja sitten itse tuolla kommentoi että on jo 2023 todettu, että on ollut drone häirintää. Sitten on muutettu perhoon ja sama häirintä muka jatkuu.. huh..

Että onko mennyt puurot ja vellit sekaisin omassakin päässä, tuosta häiriköinnistä. Kun ei tuosta saa nyt kiinni että onko se häirintä nyt vaan sitä droneilla tapahtuvaa vai onko siellä nyt muutakin häirintää.

_______

Myös tässä Sinulla on mennyt puurot, vellit ja päätökset sekaisin. Ja ilmeisesti tässä varsin yksinkertaisessa, vaikkakin pitkäkestoisessa, kokonaisuusessa on muutoinkin kaikki aivan sekaisin.

Päivämäärä:   28.9.26 18:48:15

Sitähän mä kysyin, että onko mulla mennyt ohi ja onko mulla puurot ja vellit sekaisin pahasti. Eikä se ihme ole, kun vatvot täällä välillä itsekin mitä milloinkin.

Hyvä että huomaat sen myös itse, että tässä pitkäkestoisessa, kokonaisuudessa on muutoinkin kaikki aivan sekaisin. ;)

Päivämäärä:   28.9.26 19:00:18

Ja ilmeisesti tässä varsin yksinkertaisessa, vaikkakin pitkäkestoisessa, kokonaisuusessa on muutoinkin Sinulla kaikki aivan sekaisin.

Ota nyt koko lause mukaan. Noin, nyt on lisätty puuttuva sana.

Mutta aika hyvin tuota omaa fb vilastessa valkeni mistä tämä kirjoittelu tulee 😅 Ja toki nyt nämä sisällötkin omansa kertoo.

Turha se on paikkakuntia yhdistellä. Tämä Perhossa tapahtunut, on Perhossa tapahtunutta. Varmaan laitteet katoaisi kun saisi roskalavalla hommat hoideltua, mieleisellään tavalla. Ei tarvitse sitten enää niitä liisailla.

Päivämäärä:   28.9.26 19:30:48

Mikset vastaa kysymyksiin?

Päivämäärä:   28.9.26 19:53:02

Kyllä mulla oli mielestäni ihan kokonaan se lainattuna mitä kirjoitit

"Myös tässä Sinulla on mennyt puurot, vellit ja päätökset sekaisin. Ja ilmeisesti tässä varsin yksinkertaisessa, vaikkakin pitkäkestoisessa, kokonaisuusessa on muutoinkin kaikki aivan sekaisin."

Mutta hyvä jos nyt huomaat että miksi täällä on ihmisilläkin asiat sekoittuneet. :)

Päivämäärä:   28.9.26 20:10:36

Mikset vastaa kysymyksiin?

Eiköhän niihin ole tullut vastattua jo.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   28.9.26 20:16:21

"Turha se on paikkakuntia yhdistellä"

Hevosiin kohdistuva dronehäirintä on niin erikoista ja harvinaista, että kyllä väkisin ihmetetyttää, miten dronet seuraa yhtä (ja ainoaa?) tallinpitäjä toiselle puolelle Suomeakin.

Päivämäärä:   28.9.26 20:35:56

On, mutta toiminnan harjoittajista ei pidä tehdä samaa tahoa.

Lähettäjä: Kiia 
Päivämäärä:   28.9.26 21:05:48

Että useat tahot harrastaa moista toimintaa..? No johan on sattunut sinulle huono tuuri. Miten on mahtanut niin kurjasti käydä. Kannattaa varmaan lotota myös?

Päivämäärä:   28.9.26 21:12:19

Niin, sä ajettelit että joku oikein fyysisesti seuraisi jotain henkilöä tällaisen välimatkan? Siinäpä vasta vaihtoehto. Jos vähän lauseen sisältöjä miettisi, voisi päästä toisenlaiseen lopputulokseen.

Mutta aika turha tämän tasoista keskustelua jatkaa.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   28.9.26 21:20:24

Miksi sitten itse aloitat uusia keskusteluja?

Päivämäärä:   28.9.26 21:27:00

En minä tätä ole aloittanut. Eiköhän nämä varsin riittäviä ole.

Päivämäärä:   28.9.26 21:37:15

Missä olet vastannut siihen, että miten dronet häiritsevät maneesissa ratsastamista?

Päivämäärä:   28.9.26 21:39:50

Itse olet aloittanut ainakin kaksi keskustelua itse.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   28.9.26 21:41:22

Entä miten ne hevoset näistä droneista oireilee? Pelkäätkö että sun vastaukset täällä ei vastaa samaa mitä oot rikosilmoituksia kirjoittanut? Tai että hevosihmiset tajuu että ne ei oo uskottavia?

Joku tässä haiskahtaa kun et vastaa näihin yksinkertaisiin kysymyksiin

Päivämäärä:   28.9.26 21:42:50

PERHON KUNTA EI OLE TULLUT EUROAKAAN VASTAAN VUOKRISTA HÄIRINNÄN AIKANA.

40%VUOKRANALENNUSTA TARJOSIVAT TALLISTA JOSSA EI KOSKAAN TOIMINUT EDES VEDET, EIKÄ NIITÄ KORJATTU.

Pysytäänpä totuudessa. Tiedän, ei onnistu.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.9.26 21:54:37

Mutta jos se ei olekaan perhon kunta joka häiritsee niin miksi niiden pitäisi tulla siinä vastaan? Mistä idea että se on just perhon kunta joka sua häiriköi

Päivämäärä:   28.9.26 21:59:14

Mua ei enää kiinnosta. Olen vastannut monet kerrat ja lukevat minun firman sivuilla ja taitaa aika moneen kertaan lukea näissä ketjuissakin.

En pelkää hevosalan harrastajia, ammattilaisia enkä poliisia tai poliisille antamiani tietoja. Tiedotkin on vuosien aikana kutakuinkin samaa, tapahtumat lisääntyen. Eli ei, en pelkää tässä ketään.

Jos ei ymmärretä että rekka ohi, lentokone yli vs jatkuva häirintä on eri asia, niin sitten ei ymmärretä. Täälläkin menee lentokoneita, helikoptereita ym. ohi. Rekkojakin vallan on siinä 130 tiellä runsain mitoin kulkenut 😅

Kaikki sama on lukenut kaikkialla, täällä mikään ei tunnu uppoavan. Vastaavia tietoja löydät tutkimuksista, muista vastaavista tapahtumista ja DROONILAINSÄÄDÄNNÖSTÄ.

RIKOSLAINSÄÄDÄNNÖSTÄ löydät myös runsaasti asiaan sopivia lainkohtia.

Löydät paljon kirjallisuutta asiasta yleisesti.

Ja Traficom osaa varmasti kertoa asiasta myös, jos poliisi ei osaa.

Puskaradiossa oli muuten yksi drooni pyörinyt hetken jonkun pihassa, osattiin Perhossa siihenkin kertoa vaikka mitä ikävää ja haitallista, niitä rikosnimikkeitä siitä listasta kattelin vieläkö muutama mahtuisi lisää. Kerran ilmeisesti tapahtui tämä muutaman minuutin.

Kenties silloin taho oli väärä ja tässä oikea.

Päivämäärä:   28.9.26 22:00:41

Kuka kertoi koskaan kenellekkään että tämä on korvamerkitty minulle?

Mitäs tämä muu toiminta on ollut?

Lähettäjä: Tehdäänpä niin 
Päivämäärä:   28.9.26 22:10:00

Että nyt kun on 1000000% varmaa että mitään ei ole, niin tyhjän voi aina poistaa. Siitä ei ole harmia kenellekkään, kun mitään ei ole. Homma selevä!

Päivämäärä:   28.9.26 22:43:51

Totta tuokin.

Päivämäärä:   28.9.26 22:45:32

Joko ne lentävät on saapuneet? Missä niitä tänään voisi nähdä?

Päivämäärä:   28.9.26 22:46:06

Sakiaa on. Ei saa selvää saunassakaan.

Lähettäjä: So 
Päivämäärä:   28.9.26 22:55:00

Onko tänään droneja?

Lähettäjä: Kiia 
Päivämäärä:   28.9.26 23:07:18

Jos niitä kerran on jatkuvasti niin kuvaa nyt hyvä nainen niitä päivällä niin näkyykin jotain muuta kun yön tähtiä…

Päivämäärä:   28.9.26 23:08:44

Täällä ht.netissä.on aika sen verran sekaisin että nyt klo 21.27. Katsotaan miten se tuossa menee.

Päivämäärä:   29.9.26 12:14:39

Eipä tainnut näkyä :)

Päivämäärä:   29.9.26 12:24:11

Niin, minkäs jälkeen lähtivät ;)

Lähettäjä: Dd 
Päivämäärä:   29.9.26 12:49:11

En ole aloittaja mut sattumoisin aamuhämärissä 6:30 tänään koiralenkillä joku valotuikku näkyi ilmassa hetken , sit meni puiden taakse. Ilmeisesti joku naapuri pelaa droneiden kanssa. Tää on etelässä, ei itärajalla, landea, suht aukeaa. Eipä tuo mikään muu voi olla , noin matalalla.

Päivämäärä:   29.9.26 13:03:24

Niitä on ympäriinsä, Hyvinkäälläkin niitä on nähneet ihmiset vaikka ja kuinka, samoin Perhossa.

Sitten selitellään mitä ihmeellisempiä teorioita, tähti on tähti ja drone on drone, kyllä synteettinen valo melkoisesti esim. tähdestä eroaa. Niitähän on sitten kätevä käyttää muuhunkin. Niin kun tälläkin palstalla näkyy mikä.on asenne Perhoon liittyvissä asioissa, niin ei aivan normaali.

Ei minkään -poistaminen on tähän paras ratkaisu. Joku raja siinäkin mitä tarvitsee kuunnella, lukea ja missä elää vuosia.

Droonilainsäädännöstä löytää sitten eron siihen, että joku voi sanoa ettei OMISTA laitteita ym. Ja firmat jotka niitä operoi, liisaa ja vuokraa ei anna tietoja edes häirintätapauksissa. Kätevää. En ihan varma ole onko meidän lainsäädäntö tätä varten, ei taida olla. Mutta aina sillä voi yrittää pelata.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   29.9.26 14:29:41

Tätä minäki ihmettelen, miksi perhon kunnan pitäisi alentaa vuokraa tms jos sillä ei oo osaa eikä arpaa tähän touhuun?
Jos vuokraan asunnon kunnasta x, ja alkaa vaikka joku moporalli joka yö, niin voinko vaatia vuokranantajalta alennusta? Ja jos mopot rällää kunnan teillä, niin onko kunta syyllinen ja mie oikeutettu vuokranalennukseen?
Tämä ei mee mulla niinku jakeluun

"PERHON KUNTA EI OLE TULLUT EUROAKAAN VASTAAN VUOKRISTA HÄIRINNÄN AIKANA.

40%VUOKRANALENNUSTA TARJOSIVAT TALLISTA JOSSA EI KOSKAAN TOIMINUT EDES VEDET, EIKÄ NIITÄ KORJATTU.

Pysytäänpä totuudessa. Tiedän, ei onnistu."

Päivämäärä:   29.9.26 14:33:20

Sitten kun te kirjaatte sinne, että pelkäänkö minä, että poliisin asiakirjassa on jotain muuta kuin mitä itse kirjoitan, niin jos nämä teidän tietonne poliisiasiakirjoista perustuvat kyseisten poliisien kirjauksiin, ei kannata hirveästi henkseleitä paukutella. Näiden poliisien kirjaukset eivät pidä paikkaansa, ja minulla on tietenkin alkuperäiset asiakirjat siitä, mitä heille on toimitettu.

Mutta käyttäkää ihmeessä niitä "tietoja".

Mutta kyllähän tämä kokonaisuus on mennyt aika vakavaan pisteeseen, kun täällä Hevostalli.netissä uhitellaan sillä, että asioita, joista minä puhun, en muka olisi toimittanut poliisille.

Minä olen ne poliisille toimittanut. Poliisi sen sijaan ei saa niitä kirjattua asiakirjoihinsa. Turha siitä on tulla tänne isottelemaan, koska minulla ovat alkuperäiset asiakirjat olemassa ja niistä voidaan todentaa, mitä poliisille on tosiasiassa toimitettu.

Täytyy sanoa, että nyt joudun kyllä ottamaan yhteyttä tämänhetkisen tutkinnan puolelle. Eihän poliisin kanssa asiointi enää tällä tavalla ole järkevää, kun asioita ei ole hoidettu tähän mennessäkään asianmukaisesti.

Olin jo yhdessä vaiheessa sitä mieltä, etten toimita poliisille enää tietoja, koska vihjailua poliisille toimittamieni tietojen sisällöstä oli ilmassa jo aikoja sitten tällä nimenomaisella palstalla.

Mutta jos poliisi on tosiaan tämän tasoinen vastapuoli tässä asiassa, niin siinä tapauksessa vastapuolille ei kyllä pidä enää omia tietojaan syötellä.

Tai no, eivät ne mitään vihjailuja olleet, vaan täällä oli ihan suoraan tietoja, jotka olin toimittanut poliisille. Lisäksi täällä palstoilla esitettiin jo aiemmin poliisin mielipiteitä minusta. Silloinkin väitettiin, että tiedot olisivat olleet minulta. Eivät olleet.

Ja nythän poliisit ovat ihan itse kertoneet minulle, että näiden edelleen tutkimattomien rikoskokonaisuuksien asiakirjoja voi tilata poliisilta. Että tällä tavalla tämä sitten jatkuu: poliisilta voi tilata aina ajankohtaiset tiedot siitä, mikä tilanne kulloinkin on, ja muokata sen perusteella omaa toimintaansa.

Kätevää.

Melkoinen vahingonaiheuttaja tämä Suomen poliisi. Kiitos vaan heille tästä.

Julkisuuslain nimissä totta kai. Niin kuin Perhon kuntakin ja niin kuin oikeudenkäynnitkin.

Ja sitten, jos minä julkaisen tai kerron oman osuuteni siitä, miten nämä asiat ovat oikeasti menneet, minulle kerrotaan täällä palstalla, että sitten minua haukutaan lisää.

Tämähän on ihan kiristämistä: jos kerron oman puoleni ja oikaisen minusta esitettyjä väitteitä, seurauksena uhataan olevan lisää kirjoittelua ja haukkumista. Kerrassaan kätevää.

Ja vahingonteot sen kuin jatkuvat.

Mutta voin kertoa, että kun tämmöisen uhkailun, kiristämisen, rahanlypsämisen ja vahingontekojen kohteena olen, niin sen kyllä tuntee, ihan luissaan asti, ketkä tässä ovat mukana.

Päivämäärä:   29.9.26 14:45:59

Ja edelleenkään et voi kertoa mikä se konkreettinen vahinko on mihin pitäisi saada korvauksia?

Päivämäärä:   29.9.26 14:47:02

Lähettäjä: Mie
Päivämäärä: 29.9.26 14:29:41

Tätä minäki ihmettelen, miksi perhon kunnan pitäisi alentaa vuokraa tms jos sillä ei oo osaa eikä arpaa tähän touhuun?
Jos vuokraan asunnon kunnasta x, ja alkaa vaikka joku moporalli joka yö, niin voinko vaatia vuokranantajalta alennusta? Ja jos mopot rällää kunnan teillä, niin onko kunta syyllinen ja mie oikeutettu vuokranalennukseen?
Tämä ei mee mulla niinku jakeluun

"PERHON KUNTA EI OLE TULLUT EUROAKAAN VASTAAN VUOKRISTA HÄIRINNÄN AIKANA.

Pysytäänpä totuudessa. Tiedän, ei onnistu."

____

Ihmettele vaan, jos edelleenkään kokonaisuutta et ymmärrä. Jos 6 ketjua ei auta ymmärtämään, niin älä vaivaa asialla päätäsi.

Päivämäärä:   29.9.26 14:52:10

Ja edelleenkään et voi kertoa mikä se konkreettinen vahinko on mihin pitäisi saada korvauksia?

______

Koittakaa hoitaa päätökset asioihin kunnalla ennen kuin tulette anonyymipalstalle sovittelemaan korvausvaatimuksia. Ei ihan asiallista julkisen toimijan toimintaa. Summa kun tuossa lipsahti, niin suoraan kunnalta on tämä tieto. Pyydä selvitykset myös sieltä.

Tai oikeudesta.

Tai poliisilta.

Kaikilta näiltä on saatavilla tiedot kaikesta.

Sen sijaan loput on salattuja, niin kun esim. toiminnan harjoittaja, oma toiminta ja kaikki heille ikävä tuotos. Parempi varmaan alkaa pitää julkisena myös oma osuus, kun muutkin sen tekevät. "Harmi" ettei minun piireissä ole näin innokkaita nettikirjoittelijoita 😅

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   29.9.26 14:58:01

https://keskustelu.suomi24.fi/paikkakunnat/keski-pohjanmaa/perho

Perhossa näimmä osataan tämä kirjoittelu.

Lähettäjä: huhhuh 
Päivämäärä:   29.9.26 15:29:45

On siinä Perhon kunnalla tekeminen tuon kanssa. Avaavat skumppapullot kun pääsevät tuosta eroon ja saavat pihalle kiinteistöstä. Eihän noissa väitteissä ja vaateissa ole järjen häivää.

Vanha sanonta että "älä ala hullun kanssa väittelemään pitänee paikkansa".

Päivämäärä:   29.9.26 15:38:16

huhhuh, osuvasti sanottu :D

Päivämäärä:   29.9.26 16:01:58

15.10.2025 alkaen nämä laitteet ovat käyttäneet Perhon kunnan verkkoinfraa, jota ei muutoin ole tällä alueella missään havaittavissa. Kyseisten verkkojen käyttö muuttui tietopyyntöjen jälkeen. Tämä asia ei ole kovin monimutkainen ymmärrettäväksi.

En tiedä, auttaako tämä kuudetta viestiketjua hulluksi huutaminen täällä siihen asiaan.

Sitä verkkojälkeä on paljon.

Jopa teknisen todistelun jälkeen täällä huudetaan jostain videoista. Ja hirveästi pitäisi olla videoita, hirveästi pitäisi olla perusteluita.

15.10.2025 droonihäirintään on käytetty Perhon kunnan verkkoinfraa.

Auttaako siinä nyt hulluksi ja mielipuoleksi huutaminen? Mutta myös sitä on harjoitettu tämän koko kanteen ajan, erittäin ahkerasti pitkin palstoja. Ja kyllä tässä nyt tämä motiivi varmasti tulee ainakin esiin: kova pyrkimys on päästä eroon. Ja häirintäkeinohan oli jo hyvin tiedossa.

Onhan se varmasti ikävää, että keräsin sitä niin pitkään tuomatta asiaa sen suuremmin esille. Ja sitten se äkkiä vaihtui, kun rupesin siitä tiedustelemaan.

Ja kun tätä intensiivistä kirjoittelua katsoo, niin kyllä tämä istuu ihan hyvin tähän muuhun toimintaan. Kun ei vaan pystytä lopettamaan.

Päivämäärä:   29.9.26 16:07:50

Minkälaisen vastauksen sait tietopyyntöön?

Päivämäärä:   29.9.26 16:25:07

No kerroppa mitä vastasivat?

Päivämäärä:   29.9.26 16:40:09

Mistä sen näkee että kenen verkko? Siis onko se jossain tietokoneella näkyvissä tms?

Päivämäärä:   29.9.26 16:44:05

Hei lopettakaa jo, kalastelkaa ne todistusaineistonne muualta.

Päivämäärä:   29.9.26 16:45:24

'Kunnan verkkoinfrastruktuuria voivat yleensä käyttää myös muut kuin kunnan omat työntekijät, mutta käyttöoikeudet riippuvat täysin verkon osasta, käyttäjäryhmästä ja kunnan tietoturvakäytännöistä.'

Päivämäärä:   29.9.26 16:46:39

Asia olisi varmaan selvitetty siinä tapauksessa.Ihan turhaa jauhamista.

Päivämäärä:   29.9.26 16:47:37

'Vaikka drone käyttäisi kunnan alueella olevaa infrastruktuuria (kuten matkapuhelinverkon tukiasemia, jotka ovat kunnan rakennuksen katolla), se ei tarkoita, että drone tai sen lennättäjä liittyisi millään tavalla kuntaan.
Tässä ovat keskeiset syyt, miksi häiritsevä drone on lähes varmasti ulkopuolinen tekijä:
- Kuka tahansa voi käyttää samaa infraa
Mobiiliverkot (4G ja 5G) ovat kaikille avoimia. Jos drone käyttää esimerkiksi Elisa, Telia tai DNA -yhteyttä, jonka tukiasema sattuu olemaan kunnan viraston katolla tai vesitornissa, kuka tahansa yksityishenkilö tai yritys voi lennättää dronea saman maston kautta. Kunta vain vuokraa paikkaa teleyritykselle, eikä valvo verkon liikennettä tai käyttäjiä.
- Yksityiset harrastajat ja kaupalliset toimijat
Suomessa on tuhansia harrastajia ja ammattilaisia, jotka lennättävät droneja päivittäin.

-Kunnan drone-toiminta on tarkkaan säädeltyä
Jos kunnan työntekijä tai kunnan palkkaama urakoitsija (esimerkiksi maankäytön suunnittelija tai kartoittaja) lennättää dronea, toiminta on aina virallista, virka-aikana tapahtuvaa ja tarkasti aikataulutettua. Kunnan työntekijät eivät lennätä droneja ihmisten ikkunoiden lähellä tai alueilla ilman selkeää työtehtävää (kuten tonttien mittausta tai infran tarkastusta).

Ja ei en ole asianosainen, asun ihan eri puolella Suomea

Päivämäärä:   29.9.26 16:58:00

Mistä minä tiedän mitä siihen on vastattu?

Päivämäärä:   29.9.26 16:58:57

Ymmärrät varmaan, että häirintä on häirintää. Kaiken vitsi on tuoda jotain lakeja tähän juttuun. Ht.netissäkin kuntalain mukaan selvitellään kunnalle lähetetyt vahingonkorvaukset?

Onko tämä normaalia toimintaa, mitä viimeinen vuosi on ollut? Onko normaalia kieltäytyä selvittämästä, jos häirintää harjoitetaan ja omaa infraa käytetään?

Mutta lakeja tähän touhuun on jo pikkusen naurettavaa tuoda. Lopettakaa jo.

Poliisille kieltäydytään pyynnöstä huolimatta toimittamasta, jos väitetään, ettei minulle voi toimittaa.

Mistäs laista se löytyisi? Todistusaineiston salaamisesta?

Kuusi ketjua huudetaan täällä hulluksi ämmäksi ja kiljutaan, kuinka paljon pitäisi päästä eroon tästä mielipuolesta. Niin tuokaapa tähän nyt sitten jotain lakeja seuraavaksi.

Lähes kaksi kuukautta sitten pyysin niitä. Ja pyysin myös säilyttämään ne tiedot. Omasta laitteestani olen kyllä saanut tiedot lähetettyä poliisille, eikä se tuottanut kovin suurta tuskaa. Kun minunkin verkossani on ollut vierailijoita.

Ja aivan turha alkaa selittää mistään avoimista verkoista. Niihin kyseisiin verkkoihin ei ole päässyt sisään.

Mutta ei sitä täällä tarvitse kalastella, mitä minulla on. On mitä on.

Päivämäärä:   29.9.26 17:02:11

Ei näistä sinun kirjoituksistasi saa mitään selvää, joten siinä mielessä turhaa tämä jankkaaminen. Häirintää ei selvästikään ole kun ei siitä voi edes kertoa, ihme sekavaa tajunnanvirtaa ja poukkoilua vain.

Päivämäärä:   29.9.26 17:02:29

Mistä minä tiedän mitä siihen on vastattu?

Miksi haluat tietää sen vastauksen? Miksi kyselette täällä koko ajan? Mitä tämä liikuttaa tuntemattomia, asiaan kuulumattomia ihmisiä?

Päivämäärä:   29.9.26 17:05:27

Jätän tämän vaan tähän .

Yhden ihmisen lennättämää dronejoukkoa kutsutaan droneparveksi. Toiminta jakautuu tekniseen ja lailliseen puoleen seuraavasti:

Yksi ihminen ei ohjaa kymmeniä droneja erillisillä ohjaimilla. Droneparvea ohjataan yhdellä tietokoneella tai ohjelmistolla, johon on ohjelmoitu valmis lentoreitti tai valoshow.
Dronet viestivät keskenään ja tietokoneen kanssa (usein hyödyntäen 4G/5G-mobiiliverkkoa tai omaa radioverkkoa), jotta ne eivät törmää toisiinsa.
Ohjaajan rooli on lähdevalvoja: hän käynnistää ohjelman ja valvoo järjestelmän toimintaa sekä hätälaskeutumisia.

-Suomessa droneja koskevia sääntöjä valvoo Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.
Tavallinen harrastaja ei saa tehdä tätä: Avoimessa kategoriassa (johon harrastajalentäjät kuuluvat) nyrkkisääntö on, että yhdellä kauko-ohjaajalla saa olla lennossa vain yksi drone kerrallaan. Ohjaajalla täytyy olla suora näköyhteys (VLOS) laitteeseen, mikä on mahdotonta usean dronen kohdalla.

Yritykset ja esiintyjät tarvitsevat erityisluvan. Jos kyseessä on esimerkiksi suuri valoshow (kuten uuden vuoden juhlien drone-esitykset), toiminta siirtyy Erityiseen kategoriaan. Tämä vaatii:
Kattavan riskinarvioinnin (SORA).
Traficomin myöntämän virallisen toimintaluvan.
Erityiskoulutetun parvilennätysoperaattorin.

Kun joku väittää, että häntä häiritään kymmenillä droneilla yhtä aikaa, on hyvä pitää mielessä kaksi asiaa:
Valoshow't ja tutkimus: Lailliset kymmenien dronejen parvet ovat Suomessa harvinaisia, kalliita ja ne liittyvät lähes aina julkisiin tapahtumiin tai tieteelliseen tutkimukseen.
Yksittäinen häirintä: Jos kyse on kotirauhan rikkomisesta asutusalueella, kyseessä on käytännössä aina vain yksi yksityisen harrastajan lennättämä laite, ei koordinoidusti toimiva parvi.

Jos joku väittää, että hänen kimppuunsa on suunnattu kokonainen droneparvi (kymmenet dronet) häirintätarkoituksessa, väite on teknisesti, taloudellisesti ja juridisesti äärimmäisen epätodennäköinen.
Suomessa ja maailmalla parvilennätyksiä tehdään vain tarkasti valvotuissa olosuhteissa. Tässä ovat keskeiset syyt, miksi väite häiritsevästä droneparvesta ei käytännössä voi pitää paikkaansa:

Parvilennätys vaatii valtavat resurssit ja budjetin
Kymmenien dronejen lennättäminen yhtäaikaisesti ei ole kenenkään yksittäisen naapurin tai edes pienen yrityksen harrastus. Kymmenet ammattilaisdronet ja niiden ohjelmistot maksavat kymmeniä tai satoja tuhansia euroja.

Logistiikka: Parven lennättämiseen tarvitaan useita suuria kuljetuslaatikkoja, tehokkaat generaattorit akkujen lataamiseen ja suuri, tasainen laukaisualusta (kuten urheilukenttä). Tätä toimintaa on mahdotonta tehdä huomaamattomasti pusikosta tai takapihalta.

-Tekniset rajoitukset ja näkyvyys
Valoshow-dronet: Suurin osa kymmenien dronejen parvista on suunniteltu valoshow-esityksiin. Niissä on suuret, kirkkaat LED-valot, jotka näkyvät kilometrien päähän, ja ne muodostavat taivaalle kuvioita. Ne eivät liiku hiljaa tai näkymättömästi.

Akunkesto: Droneparven akut kestävät yleensä vain 10–20 minuuttia. Jatkuva, tuntikausia kestävä häirintä droneparvella on teknisesti mahdotonta.

Sotilasteknologia vs. Siviilielämä
Automaattiset, vaikeasti havaittavat droneparvet liittyvät sotilaalliseen tutkimukseen ja kriisinhallintaan. Siviilimarkkinoilla tai kunnan infrastruktuurissa ei ole olemassa sellaista järjestelmää, jolla yksityishenkilö voisi ohjata kymmeniä droneja häiritäkseen jotakuta salaa.

Mistä havainto voi todellisuudessa johtua?
Jos ihminen näkee taivaalla useita valoja tai liikkuvia kohteita, kyseessä on usein jokin seuraavista:
Tähtitaivaan ilmiöt tai satelliitit: Esimerkiksi SpaceX-yhtiön Starlink-satelliitit liikkuvat taivaalla pitkissä, helminauhamaisissa jonoissa. Ne näyttävät matkustavan samaa reittiä peräkkäin ja voivat helposti näyttää maahan siltä kuin taivaalla liikkuisi kymmenien dronejen parvi.

Yksittäinen drone laajakulmalinssillä: Joskus yksittäinen matalalla lentävä drone heijastaa valoa tai sen ääni kaikuu rakennuksista niin, että se luo vaikutelman useammasta laitteesta.

Linnut tai optiset harhat: Parvessa lentävät linnut voivat pimeässä heijastaa katulamppujen valoa tavalla, joka näyttää mekaaniselta laitteelta.
Miten tilanteessa kannattaa toimia?
Jos väitteen esittäjä on hyvin ahdistunut ja vakuuttunut asiasta, häntä kannattaa rauhoitella faktoilla:
Pyydä kuvaamaan tilanne: Jos taivaalla on kymmeniä droneja, ne tallentuvat helposti tavallisen älypuhelimen videolle tai kuvaan. Jos todisteita (kuvia tai videoita) ei toistuvista havainnoista huolimatta saada, kyseessä on todennäköisesti jokin muu ilmiö tai väärinkäsitys.

Tarkista Starlink-aikataulut: Netistä voi tarkistaa, onko alueen yli lentänyt kyseisenä ajankohtana satelliittijonoja.

Ota yhteys poliisiin: Jos kyseessä todella olisi laiton kymmenien dronejen parvi, se olisi niin vakava ilmailurikos ja turvallisuusuhka, että poliisi ja Traficom reagoisivat siihen välittömästi.

Päivämäärä:   29.9.26 17:09:13

Ei näistä sinun kirjoituksistasi saa mitään selvää, joten siinä mielessä turhaa tämä jankkaaminen. Häirintää ei selvästikään ole kun ei siitä voi edes kertoa, ihme sekavaa tajunnanvirtaa ja poukkoilua vain.

______

Siinäpä oikein olkiukkojen äiti.

Eli te ette saa kirjoituksistani sitä tietoa, mitä te olette täällä hakemassa. Tämä ei oikeasti vaikuta enää kenenkään uteliaan hevosihmisen kyselyltä.

On pikkuisen eri asia kysyä, mitä on tapahtunut, kuin se, että täytyy saada kaikki tiedot siitä, mitä minulla on.

Te olette nyt huutaneet näitä videoita aivan hämmästyttävän paljon joka paikassa ja joka alustalla sen jälkeen, kun ne eivät ole enää olleet saatavilla.

Ei kenenkään tarvitse jaella julkisesti tuntemattomille henkilöille tietoja vahingonteoista, joita ei kyetä lopettamaan. Saati sitten jotain teknistä aineistoa siitä, miten sitä hankitaan ja mistä se saadaan.

Mitä se teille kuuluu?

Ei siihen auta huutaa minua mielisairaaksi ja hulluksi ketju toisensa perään.

”Me ei uskota sua. Jos et kerro sitä ja sitä, niin me ei uskota sua.”

Olkaa vapaasti uskomatta.

Naurettavaa touhua.

Päivämäärä:   29.9.26 17:17:21

Lähinnä ollaan huolissaan sinun mielenterveydestä. Kyllä kai sinäkin ymmärrät ammattilaisena, että näistä jutuista tulee mieleen psykoosi...

Päivämäärä:   29.9.26 17:28:48

Siis kyllä, kyllä. Tekninen todistelu se vasta mielipuolista onkin. Kyllä se on ihan mahdottoman hullua. Vielä hullumpaa kun videot ja todistajat.

Mä olisin lähinnä huolissani siitä, että onko lompakkoa maksaa vahingot?

Päivämäärä:   29.9.26 17:42:45

Mitkä vahingot??

Päivämäärä:   29.9.26 18:09:01

Kävin äsken keskustelun, jossa minulle sitten suurin piirtein karjuttiin, että kun poliisitkaan näille eivät mitään mahda, niin mitä näille kukaan muukaan mahtaisi.

Aika turha lähetellä näitä juttuja siitä, kuinka täällä olisi poliisit pillit vinkuen näitä sitten alas ottamassa. Ei ole.

Mutta ihmettelen suuresti, mikä tarve on luoda tätä ”hulluämmän” narratiivia tänne.

Ei täällä mitään pommikoneita ole, niin miksi nämä poliisia kiinnostaisivat?

Eikä niitä kiinnostaneet aiemmatkaan vahingonteot, niin mä ihmettelen suuresti, että miten nämä droonit nyt muuttuisivat niin tärkeiksi.

Kertokaa sille Googlen tekoälylle, että Suomen poliisi ei ole ihan näin kiinnostunut droonien tutkimisesta kuin Googlen tekoäly kuvittelee.

Päivämäärä:   29.9.26 18:09:43

Kuka sinulle karjui?

Lähettäjä: KR 
Päivämäärä:   29.9.26 18:23:40

Tämä lienee tiivistelmä tapahtumista: J muutti Perhoon poneineen, vuokrasi kunnan tilat (mielikuvitus?)yritystoiminnalleen. Tallin ja maneesin, ilmeisesti myös asuntonsa. Maksoi ensin vuokraa kiltisti Perhon kunnalle, mutta Perhon kunta päätti hyökätä J:n kimppuun droneilla. Tai joku kiusasi J:tä hevosineen droneilla. J:n mielestä tämä on kunnan vika ja hänen ratkaisunsa oli jättää vuokrat maksamatta. Ja kunnan on nyt korvattava hänen (mielikuvitus?)yrityksensä toteutumattomat voitot, koska hevoset eivät voi tehdä rahaa (mielikuvitus?)yritykselle pyörittämällä ihmisiä maneesissa.

Ilmeisesti dronet siis pyörivät myös maneesissa. J kuitenkin on päättänyt jäädä hevosineen tiloihin jatkuvasta häirinnästä huolimatta.

Tässä menee pieleen pari juttua. Vahingonkorvausperustetta ei ole, ja jokaiselta päivältä, jonka J ja poninsa asuttavat toisten kiinteistöä, tulee kyllä lasku perässä. Ilmaisia lounaita kun ei ole.

Päivämäärä:   29.9.26 18:25:10

No mitäpä se sulle kuuluu, kuka karju. Varmaan jo lähinnä turhauttaa. Ei tämä nyt mikään olematon asia ole. Siihen tartuit?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   29.9.26 18:43:38

Tämä paikkahan sijaitsee melkein Perhon keskustassa. 500-1000 m säteellä on kaupat, urheilukenttä, asuinalueita, kuntorata... Eikä kukaan muu ole nähnyt näitä droneja?

Päivämäärä:   29.9.26 18:45:58

moni on, teistä ei kukaan , ulkopaukkakuntalaiset on täällä huono homma

lopeta jo, tästä käyty perhon puskarasiossa identtinen keskustelu

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   29.9.26 18:53:25

Minä tulin uteliaisuutta tätä ketjua seuraamaan somen kautta. Yritin saada jotain tolkkua edellisestä keskustelusta, mutta ei, tämä on niin sekavaa settiä, ettei mitään tolkkua.
En siis ole seurannut näitä aikaisempia vuokrajuttuja.
Mieki karjuisin ja varmaan myös itkisin kun tälläinen vuokralainen olisi tontilla

Päivämäärä:   29.9.26 18:53:34

1,8 km itse asiassa ja metsä +pelto naapurina, taajamaan ulkopuoli, hulluks olette huutaneet nyt 1,5 v
Tämä ei muualla ole ihan yhtä tehokasta, pienissä paikoissa, toimii.

Päivämäärä:   29.9.26 19:00:46

Totta kai sä karjuisit, kun tällainen vuokralainen olisi tontilla ja olet häiriköinyt sitä pari vuotta. Itkisit varmaan verisiä kyyneleitä.

Kyllä täytyy sanoa, että jos mä hetkeäkään mietin, että mä sovittelisin näitä asioita, niin kannattaa lukea vaan nämä ketjut uudestaan.

Ja totta kai sä et ole koskaan lukenut mitään etkä yhtään tiennyt, mistä täällä puhutaan. Sä ihan vaan somen kautta löysit tänne, tai mistä nyt ikinä.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   29.9.26 19:07:18

Hyvinkäällä 130 tien varrella aikoinaan melko useasti juosta rallatteli hevosia päiväs aikaan tiellä. Ei paljon kiitosta kuulunut tallinpitäjältä kun niitä kotio palauteltiin.

Päivämäärä:   29.9.26 19:13:20

"Mä olisin lähinnä huolissani siitä, että onko lompakkoa maksaa vahingot?"

Päivämäärä:   29.9.26 19:15:27

No nyt kävi kyllä pikku moka, kun hevosia ei ole päivisin ollut koskaan 130-tiellä rallattelemassa. Pikku valhe!

Josko Perhon väki lopettaisi sen paskan jauhamisen siellä palstalla ja alkaisi selvittää niitä omia asioitaan, eikä jauha ihan oikeasti kuudetta ketjua paskaa.

Ne hevoset eivät ole olleet ympäriinsä irrallaan tai joka päivä 130-tiellä. Yhden kerran päiväsaikaan näin on tapahtunut.

Ja kyllä, paljon on kiitelty ja niistä on paljon viestejä, joten tämän voi nyt lopettaa.

Hoidatte ne omat päänne kuntoon, niin ei tarvitse tällaista mielenvikaista sontaa jauhaa viikkoa. Jos tuli paha mieli, mene lääkäriin.

Ja voihan täällä nyt näitä kaiken maailman pikku stalkkereita toki olla muitakin, mutta ei teillä nyt ole riittävän tarkkaa tietoa.

Päivämäärä:   29.9.26 19:18:16

Ja sitten tosiaan, jos jatketaan vielä tätä teidän pikku tarinankerrontaa, niin joka kerta olen mennyt itse paikalle. Ja näistä tapahtumista on paljonkin viestejä, kun olemme niitä ihmisten kanssa sitten selvitelleet.

Niistähän on tehty häkekanteluita ja kaikenlaisia muitakin juttuja. Asiakirja-aineistoa näistä on niin paljon, että kannattaisi ihan oikeasti lopettaa.

Nimenomaan erääseen tiettyyn kellonaikaan, jota en teille kerro, tapahtui näitä asioita.

Nyt on vaan aika kestää se, että on itse tullut tehtyä kaikennäköisiä ilmoituksia ja puuhasteltua kaikenlaista. Jokainen kantaa vastuun tekosistaan.

Lähettäjä: .^^ 
Päivämäärä:   29.9.26 19:20:08

Minä, aivan sivullisena, olen huolissani, että uskovaiset ihmiset käyttäytyvät näin, kun täällä.

....
Niitä hevosia taisit käydä itse päästelemässä yöllä, kun osasit niitä hakeakin!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.9.26 19:24:28

Tarkoitatko Huoh "kunnan verkkoinfra":lla

A) 3G matkapuhelinverkkoa
B) 4G matkapuhelinverkkoa
C) 5G matkapuhelinverkkoa
D) GPS navigointijärjestelmää
E) GLONASS navigointijärjestelmää
F) Starlink satelliittiyhteysverkkoa
G) Eutelsat satelliittiyhteysverkkoa
H) Viasat satelliittiyhteysverkkoa

I) Jotakin muuta, mitä: __________

Päivämäärä:   29.9.26 19:38:46

Tähän väliin on varmaan ihan hyvä kysyä, että vieläkö joku ihmettelee tämän tallin häirintää ja arvailee motiivia. Mulle alkaa olla aika selvä. Kai nämä tänne jää asumaan kirjoittamistensa kanssa, kun ei loppua tunnu näkyvän edes tässä kirjoittelussa.

Päivämäärä:   29.9.26 19:39:25

1

Päivämäärä:   29.9.26 19:39:41

2

Päivämäärä:   29.9.26 19:39:59

33

Päivämäärä:   29.9.26 19:40:15

44

Päivämäärä:   29.9.26 19:40:28

666

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.9.26 19:40:59

Jännitetään aloittaako seuraavan keskustelun nimimerkki "Huoh"

Päivämäärä:   29.9.26 19:41:12

6666

Päivämäärä:   29.9.26 19:41:49

123

Päivämäärä:   29.9.26 19:42:52

666

Päivämäärä:   29.9.26 19:43:04

66666

Lähettäjä: Mikki Hiiri 
Päivämäärä:   29.9.26 19:43:25

666

Lähettäjä: Mikki Hiiri 
Päivämäärä:   29.9.26 19:43:38

123

Päivämäärä:   29.9.26 19:45:23

Vieläkö tää jatkuu..

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.