Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  WellDressage

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   26.9.26 18:49:49

Rasti seinään, aloitan itse ketjun.

En todellakaan voinut olettaa että uutisointia on jälleen muutettu Perhojokilaakson ja Keski-Uusimaa lehden osalta.

Laitoin fb sivuille ne pyytämänne asiakirjat ja diaarinumeron. Saatte kyllä minultakin kaiken materiaalin liittyen oikeudenkäyntiin.

Ei sanat enää riitä tälle toiminnalle.

https://www.facebook.com/share/p/14pBSy5eHhL/

https://www.facebook.com/share/p/1Br3WNcBp6/

https://www.facebook.com/share/p/18KjqKQsBJ/

https://www.facebook.com/share/p/1Jq8Pjds2B/

Kokonaisuus alkaa vaan olla sellainen ettei se oikein fb julkaisuina enää toimi.

Tässä kohtaa alan kyllä kohta huutaa motiivin perään itsekkin.

Kaikki nuo uutisoinnit minulla on tallessa. Niin kun on sähköpostit puutteistakin, infrat ja kaikki muu kirjeenvaihto.

Sanon vaan että apuuva.

Äidille hermoja koettelemukseen, älä käy lukemassa jos liikaa ärsyttää. Osa on mitä on, osan ihmisistä näiden asioiden on hyväkin tavoittaa.

Aina kaiken huonon ja ikävän keskeltä löytyy hyödyllisiäkin asioita, niin kun nyt esimerkiksi tämä kunnan uutisointi ja sen muuttelu ees taas, toimittajahan tätä toki itse tekee.

Nimi alle 🫪

t. Jasmin Varsta

Re: WellDressage

Päivämäärä:   26.9.26 20:04:35

Tämä meneekin näimmä aina yksinpuhelukai kun mennään näytön puolelle. Noh, jatketaan yksinpuhelua.

https://www.facebook.com/share/p/14q1Cgg2f3k/

https://www.facebook.com/share/p/19YMs5uD5p/

Onkin ollut näimmä varsin runsaasti kirjoitteluita, joita sittemmin aika rankalla kädellä muuteltu.

Mutta siinä nyt joitain pengottuja juttuja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.9.26 20:08:26

Mitä kaikkea jätät pois julkaistuista dokumenteista ja ennen kaikkea miksi? Kovasti on vaan selitystä siitä, mitä olet itse kertonut, mutta kaikki muu puuttuu.

Päivämäärä:   26.9.26 20:13:20

Ai ei vieläkään riittänyt 😃 Sitten vaan jaksamisia, rikosasian osalta en voi auttaa enempää, tietenkään.

Päivämäärä:   26.9.26 20:15:50

Eli mitään todisteita siitä, että yhtään kukaan ottaisi puheesi vakavasti ei vaan ole olemassa. Ei tule yllätyksenä varmaan kellekään tällä foorumilla.

Päivämäärä:   26.9.26 20:23:47

Saitte pyytämänne diaarinumeron, poliisin lausumaa laitteista ja siitä ettei yhteyttä vaikuta olevan, poistettuja lehtijuttuja, muutettuja lehtijuttuja, oikeuden lausuman häirinnästä. Mutta mitään ei ole. Kertoo enemmän muista kun minusta ja, asiasta tai päätöksistä asiaan liittyen.

Annetaan asian jatkua siellä minne se kuuluu. Täällä kirjoittelusta ei ole asiasta tai sen todistelusta kyse. Siitä mistä täällä huudetaan, ei ole kyllä enää hajuakaan.

I rest my case.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.26 20:27:07

Osa tänne kirjoittavista varmasti on vain vilpittömän utelias tietämään tästä tapauksesta, mutta toiset taas selvästi kirjoittavat pelkästä provosoinnin halusta. Siis halutaan ärsyttää tätä häirinnästä puhuvaa henkilöä ja saada hänet suuttumaan, ihan vain siksi, että tällainen on näiden henkilöiden mielestä hauskaa, tai siinä puretaan jotain omaa pahaa oloa. Mitään positiivistahan ei tällaisella käytöksellä saavuteta eikä se todellakaan ole näille kirjoittajille kunniaksi. Ettekö nyt tosiaan voi vain antaa olla.

Lähettäjä: Tirppa 
Päivämäärä:   26.9.26 21:32:15

Kirjoittelu varmaan loppuisi aika nopeasti ilman WellDressagen somepäivityksiä.

Selvitä viranomaisten kanssa asia. Päätöksen tultua, jos se ei ole mieleinen, pyydä joku toinen taho kirjoittamaan selkeä kooste tapahtuneesta.

En ota kantaa siihen mitä on tapahtunut mutta somepäivitykset on kirjoitettu niin että ne vaikuttavat sekavilta. Oletan että tämän sekavan viestinnän takia tulee näitä asiattomia kommentteja mielenterveyteen liittyen.

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   26.9.26 21:50:34

Se, että netissä kertoo oman mielipiteensä ei ole rikos, eikä siitä tarvitse pelätä mitään tutkinnan aloituksia sun muuta. Mikä on kunnianloukkaus voi jokainen tarkastaa myös netistä. Toisen nimittely netissä on alhaista, jokatapauksessa. Sen mitä itse työntää julkisuuteen on sitten semmonen asia, jota kannattaa miettiä ja ottaa sitten seurauksista vastuu. Onko esimerkiksi terveystietojen tai huoli-ilmoitusten julkaiseminen netissä viisasta on sitten makuasia. Kyllä tässä kolmessa ketjussa on huono käytöstä sekä aloittajan osalta, että myös muiden.

Itse en hetkeäkään usko tähän häirintään sen perusteella mitä aloittaja on nettiin tästä laittanut. Se on minun mielipide"julkisesta asiasta" mitä tämän ketjun aloittaja on vuolaasti tuonut esiin ainakin kahdella eri internetsivuilla.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   26.9.26 22:04:48

Ja jos ei olisi itse täällä koko ajan suuna päänä, niin ihmiset antaisivat olla. Mut tää on niin sitä draamaa josta me kaikki nautitaan

Päivämäärä:   26.9.26 22:22:58

Nämä menee aika nopeasti niihin keskusteluihin, jotka nimenomaan palvelee häiritsijää. Jos kuntatoimijat tekee häirinnän aikana poliisi-ilmoituksia, pitäisi kellot soida mistä on kyse. Ei ihan normaalia.

Se on jännä ettei ne oikeuden päätökset sitten olleetkaan mitään, eikä poliisin kirjaukset, koska poliisi ilmeisesti ei ollutkaan pop. Vaikka se oli tosi pop aiemmin. Joku oli luonut kuvan että poliisi kiistää vuodesta toiseen kaikki tapahtumat.

Nyt selviää että artikkelit katoaa ja muuttuu jälkikäteen. Niin eiköhän se asia siltä osin ole niin, miltä se näyttää. Hevostilan häirinnän luulisi kiinnostavan hevosihmisiä.

Mutta eiköhän näitä vielä muiden kohdalle tule, on tullut muuallakin maailmalla.

Tämä oli kuitenkin ihan hyvä osoitus mistä näissä kirjoitteluissa on kyse. Ei mistään tosiasioiden puutteesta. Pelkästä huutelusta.

Jos someen kirjoittaa pitkään, asiaa joka jatkuu, luulisi ymmärtävän että se on jatkoa edelliseen. Ei niihin pätkiin voi jatkuvasti kirjoittaa vuosien taustaa. Varmaan parempi ettei seuraa, kun ei niitä seuraa. Se on paljon siitäkin kiinni mitä haluaa nähdä ja lukea.

Onhan se aika kipeetä että pyydät Tukesiltä jeesiä asiakasturvallisuuden kannalta ja tehdään huoli-ilmoitus kun rouva alkaa leikkiä psykiatria, drooniasiantuntijaa ja kaikkea muuta paitsi turvallisuusviranomaista, eikä selvitä asiaa edes jälkikäteen. Seuraavaksiko tulisi valvomaan asiakasturvallisuutta? Täytyy vähän miettiä mistä sellaisessa on kyse.

Ei IU poliisi sentään niin halpamaisiin juttuihin lähtenyt, vaikka niiden jos jonkun kanssa on tullut väännettyä. Eikä toki häkekään moisiin tempauksiin ole lähtenyt.

Eihän normaalilla ihmisellä tule mieleenkään, että ikävä aihe, hankala tilanne, alanpa tekemään ilmoituksia ihmisestä työni hoitamisen sijasta.
Mutta tulihan täällä jo vuosia sitten esiin yksi "hieman" katkera tapaus, jota en ihmisenä ollut muistanut muistella lainkaan. Asia oli täysin toisin hänen puoleltaan. Mikä nyt kenenkin haukkujan agenda.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   26.9.26 22:33:41

Ihmettelen sitä, että mitä kiksejä joku kunta/kunnan viranomaiset tästä häirinnästä saisi? Miksi. Siksi en usko, että tässä kunta olisi mitenkään takana. Kunnan verkkoja voi varmaankin käyttää jos osaa, mutta en silti ymmärrä tätä ollenkaan. Koska en näe tässä kunnalla mitään intressejä tälläiseen häiriköintiin, niin kyllä vaakakuppi kallistuu siihen, että tässä ei kaikki vuokralaisen kertoma natsaa.
Tai sitte tää on niin hämärää trilleriainesta kuin olla ja osaa

Päivämäärä:   26.9.26 22:36:17

Ei mitään kiksejä, resursseista puhumattakaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.9.26 22:40:09

Mulla meni kyllä usko Suomen oikeusjärjestelmään jos droonihäirintä on oikeudessa todettu :D Ei ole todellista

Lähettäjä: aaa 
Päivämäärä:   26.9.26 22:47:42

vaikee uskoo että kunnan edustajat vaarantais virkaansa häiriköimällä jotain yksittäistä yrittäjää, varsinki kun olis varmaan helpompiakin tapoja häätää tää sieltä tontilta. Ja varsinkin jos se ei maksa vuokraa sen takia että niitä droneja lentelee niin eiköhän ne olis lopettanut...

Sen uskon että jos jotain häirintää on, niin oikeutta sille on vaikeeta tässä maassa saada. Mutta mun on tosi vaikee ymmärtää miks joku kunta harrastais tällasta :D

Päivämäärä:   26.9.26 23:19:00

Totta kai netissä kirjoitettu valheellinen tieto voi olla rikos, esimerkiksi kunnianloukkaus. Varsinkaan nämä väitteet eivät ole järin kevyitä. Haukutaan hulluksi, asioita ei tutkita. Kun laitat tiedon siitä, että sinulla ei ole todettu mielenterveyden häiriötä, niin sekin on peruste haukkua hulluksi

Siitä päästään tietenkin aiheisiin; ”hullu ämmä”, ”psykoosi”, ”päässä vikaa” jne.

”Ei ole asiakirjoja”, ”puhut paskaa” jne. Saat asiakirjat – ”en usko”, ”hullu ämmä”, ”sanoi ikävästi”, ”oma vika”, ”mitäs kertoo”, ”saa haukkua”.

Ok, hei. Kirjoittaja vastaa kirjoituksistaan, perättömien ilmoitusten tekijä viranomaisasemassa vastaa niistä. Ihan rikoslain alaisuuteen kuuluvia asioita.

Se, että tehdään rikoksia, ei oikeuta tekemään lisää rikoksia. Se, että kertoo olevansa häirinnän kohteena, ei oikeuta tekemään lisää rikoksia. Jos mielipiteen esittäminen täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön, mielipiteeksi kutsuminen ei tee siitä sallittua.

Mielipiteenvapaus on ihan eri asia kuin haukkuminen, herjaaminen ja halventaminen. Niitäkin arvioidaan rikoslain perusteella.

Sen lisäksi, jos jollain olisi mielenterveysongelmia ja niitä leviteltäisiin netissä, kyse voisi olla yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä.

Ei ihmisillä yksinkertaisesti ole oikeutta tehdä ja puhua mitä vaan.

Lisäksi jatkuva nettikirjoittelu samasta ihmisestä, samasta aiheesta ja samankaltaiseen tyyliin voi olosuhteista ja kokonaisuudesta riippuen tulla arvioitavaksi myös vainoamisena.

Se, että kertoo hevostalliin kohdistuvista jatkuvista vahingonteoista, joita ei selvitetä, ei tosiaan oikeuta uusiin rikoksiin.

Sama tässä häirinnässä. Vahingot on raportoitu, ja kyse on rikoksista. Vastaavanlaista drooneilla tapahtuvaa häirintää on ollut muuallakin EU-maissa, ja droonilainsäädäntö perustuu suurelta osin yhteiseen EU-sääntelyyn.

Rikoslaissa on olemassa vainoaminen, vahingonteko ja törkeä vahingonteko. Sen lisäksi eläinten jatkuva vahingoittaminen voi tulla arvioitavaksi eläinsuojelurikkomuksena tai eläinsuojelurikoksena.

Eläimille aiheutuneet vahingot on raportoitu ja dokumentoitu, ja niiden syistä on toimitettu näyttöä. Tästä huolimatta toiminta jatkuu edelleen.

Oikeudenkäynnin aineistoja muutetaan lehdistön uutisoinnissa sisällöltään muuksi kuin mitä niissä tosiasiassa lukee. Mitä ihmeen toimintaa tämä oikein on? Ei tämä ole normaalia.

Myöskään turvallisuusviranomainen ei voi ryhtyä tekemään ihmisestä huoli-ilmoituksia vain siksi, että hänen käsiteltäväkseen tulee epämiellyttävä tai vaikea asia. Jos viranomainen toimii näin, herää väistämättä kysymys siitä, miten hänen toimintansa puolueettomuuteen ja totuudenmukaisuuteen voidaan luottaa jatkossa.

Miten tällainen turvallisuusviranomainen voi esimerkiksi tulla myöhemmin tarkastamaan talliani, jos joudun samalla pohtimaan, kuvaako hän havaintonsa ja tapahtumat jatkossa totuudenmukaisesti?

Voihan se olla ikävää ja epämiellyttävää nähdä, minkälaista viranomaistoiminta Suomessa voi pahimmillaan olla. Mutta ei se muuta tapahtuneita asioita miksikään, eikä se oikeuta haukkumaan minua vahingonkärsijänä vuosikausia tai aiheuttamaan minulle ja eläimilleni lisää vahinkoa.

Alun perin kerroin tästä vahingontekoasiasta siksi, että ajattelin hevosihmisten pöyristyvän siitä, että tällaista voidaan tehdä hevostilalle ja eläimille eikä asiaa saada viranomaisten toimesta selvitettyä.

En todellakaan ajatellut, että seurauksena olisi neljä vuotta jatkuva paskan jauhaminen minusta pitkin keskustelupalstoja.

Olen kertonut hevosille, eläimille ja hevostilalleni aiheutetuista vahingoista sekä siitä, ettei niitä ole viranomaisten toimesta selvitetty. Se ei oikeuta ketään tekemään minusta vuosikausia pilkan, halventamisen ja perättömien väitteiden kohdetta.

Ei minulla ollut mitään käsitystä siitä, että tällaisia ihmisiä voi olla olemassakaan – ihmisiä, jotka huutavat vuosikausia netissä vahingonkärsijää hulluksi, eri alustoilla ja eri tavoin.

Kerroin eläimille ja hevostilalleni aiheutetuista vahingoista. En voinut kuvitellakaan, että siitä seuraisi vuosia jatkuva minuun henkilönä kohdistuva kirjoittelu, halventaminen ja hulluksi huutaminen. Eikä se rajoitu nettiin.

Nämä eivät suinkaan rajoitu nettiin, eivätkä ole enää aikoihin rajoittuneet pelkästään nettikirjoitteluun. Lopulta samasta aiheesta, jota netissä on vuosikausia huudettu, ryhdytään tekemään jopa viranomaisilmoituksia, vieläpä viranomaisasemassa.

Ei tämä kyllä mitään komediaa ole.

Ja kun ei viitsitä lukea tai luetaan vain sieltä täältä, levitellään sitä samaa paskaa eteenpäin. Kun viranomainen tekee työssään perättömän lausuman toiselle viranomaiselle, se on rikosoikeudellisesti arvioitava asia.

Ja kun kirjoitat, että tällaisia rikoksia tehdään, näiden samojen viranomaisilmoitusten sisältöä lähdetään huutamaan pitkin nettialustoja tosiasiana.

Minä en ole tehnyt näistä viranomaisilmoituksista rikosilmoituksia. Mutta nyt näiden päivien keskusteluiden jälkeen teen jokaisesta näistä viranomaisilmoituksista rikosilmoituksen.

Samoin teen rikosilmoituksen vuosia jatkuneesta nettikirjoittelusta niiden tahojen osalta, jotka ovat toistuvasti kirjoittaneet samoista asioista.

Näissä keskusteluissa tulee jatkuvasti esiin, että ainakin osa kirjoittajista on samoja ihmisiä, jotka ovat kirjoittaneet näistä asioista vuosikausia. En tarkoita jokaista kirjoittajaa, enkä analysoi joka ikistä viestiä erikseen.

Äkkiseltään luulisi, että jos viranomainen tekee viranomaistehtävässä tällaisia perättömiä ilmoituksia, reaktio olisi se, että mitä tämä touhu oikein on.

Niin ei. Kun kerrot, että sinusta on tehty perättömiä ilmoituksia, otetaan niiden sisältö ja lähdetään huutamaan sitä ympäri nettialustoja. Ikään kuin sinulla ei olisi oikeutta kertoa, että olet erilaisten rikosten ja vahingontekojen kohteena.

Totta kai minulla on oikeus kertoa, että tällainen ilmoitus on tehty. Ja toisaalta se, että niiden sisältöä huudellaan vuodesta toiseen ympäri nettialustoja, kertoo vain siitä, kuinka todella vahingollisia tällaiset ilmoitukset ovat.

Jos poliisi haukkuu hulluksi henkilöä, joka on eläintilaansa kohdistuvien vahingontekojen uhri, niin tässä nähdään erittäin hyvin se sama ilmiö, josta olen puhunut vuosien ajan.

Samoin jos poliisi vuonna 2023 antaa lehdistölle lausumia, jotka ovat täysin ristiriidassa poliisille toimitetun rikoksia koskevan aineiston kanssa, ja väittää käytännössä, ettei mitään rikosta todentavaa aineistoa ole olemassakaan, näitä lausumia muistellaan ja käytetään minua vastaan vielä vuonna 2026.

Tämä koko vuosia jatkunut näytelmä kertoo erinomaisesti juuri siitä, mistä olen koko ajan puhunut: kuinka vakavaa tällainen viranomaistoiminta on ja kuinka se voi mahdollistaa häirinnän jatkumisen.

Se on nimenomaan se asia, josta olen puhunut vuosia ja jonka olen kirjannut myös rikosilmoituksiin. Viranomaisen toiminta ei jää vain siihen hetkeen tai siihen yhteen asiakirjaan tai lausuntoon. Sen seuraukset voivat jatkua vuosia, kun samoja väitteitä levitetään edelleen ja käytetään vahingonkärsijää vastaan.

Vaikka poliisi on myöhemmin kirjannut nämä tapahtumat tapahtuneiksi, se on samalla väittänyt, ettei se kykene esimerkiksi noin 3 000 lentotunnin aikana selvittämään tekijää. Siitäkin voidaan olla montaa mieltä.

Joka tapauksessa Simo Varteman vuoden 2023 ulostulon jälkeen poliisi on kirjannut asiakirjoihinsa nämä tapahtumat tapahtuneiksi. Näyttöä on toimitettu samalla tavalla jo ensimmäisten rikosilmoitusten yhteydessä kuin myöhemminkin. En ole koskaan tehnyt näistä rikosilmoitusta ilman, että olen toimittanut sen mukana näyttöä.

Siitä huolimatta vuonna 2023 julkisuuteen annettu kuva siitä, ettei mitään rikosta todentavaa aineistoa olisi olemassa, on jäänyt elämään niin vahvasti ja vakiintunut niin syvälle, ettei se tunnu hälvenevän koskaan. Samaa käsitystä toistetaan edelleen vuosia myöhemmin, vaikka poliisin omissa myöhemmissä asiakirjoissa tapahtumat on kirjattu tapahtuneiksi.

Tämä on juuri se asia, josta olen puhunut vuosia ja jonka vuoksi olen julkaissut asiakirjoja. Olen julkaissut asiakirjoja myös viranomaisten omasta toiminnasta.

Ja mitä siitä ymmärretään? ”Mielisairas”, ”hullu ämmä”, ”päässä vikaa”.

Sitten kuvitellaan, että kyse olisi jostain mielipiteenvapaudesta. Ei se ole mitään mielipiteenvapautta. Mielipiteenvapaus ei tarkoita oikeutta esittää toisesta ihmisestä perättömiä väitteitä tai halventaa häntä vuodesta toiseen.

Jos Pohjanmaan poliisi nyt todella on saanut uuden suunnan toiminnalleen, niin hieno homma.

Ja nyt sitten löytyikin jälleen uusi taivastelun aihe. Mutta en minä tätä tarinaa jaksa tämän enempää, koska tälle ei näytä loppua tulevan. Aina voi keksiä päästään kaikenlaista.

Sitten tällainen: ”Sähän vain todistat omat tarinasi.”

Aivan. Minä olen nostanut kanteen, minä olen todistanut sen, mitä olen väittänyt, ja näyttänyt sen, minkä oikeus on katsonut näytetyksi toteen. Aivan.

Sitten on tämä häirintä, josta olen tehnyt rikosilmoituksia ja jonka tueksi olen toimittanut näyttöä ja näyttö on kirjattu ja katsottu olemassa olevaksi. Aivan, se oli tarkoitukseni.

Nyt on siirrytty sitten seuraavaan: kuntatahoon, joka ei missään nimessä voisi tehdä näin. Aiemmin taisivat olla poliisi ja hätäkeskus, joista samaa sanottiin. No, kyllä ne tapahtumat ovat kuitenkin menneet juuri niin kuin olen kertonut, ja ne ovat asiakirjoista todennettavissa.

Katsotaan nyt, kuka näitä lennättää. Mutta jos verkkoinfrastruktuurin käyttö on täysin viatonta ja kyse on esimerkiksi siitä, että joku ulkopuolinen on murtautunut verkkoon tai käyttänyt sitä luvatta, luulisi asian selvittämisen kiinnostavan myös verkon haltijaa. Ei sitäkään tarvitse arvailla, vaan asia voidaan selvittää.

Mutta tämä keskustelu menee jatkuvasti samalla tavalla: huudellaan vain, ettei se voi olla tämä, tuo tai joku muukaan, vaikka kukaan anonyymipalstalla kirjoittava ei edes tiedä, kuka täällä kirjoittaa tai millä tiedoilla.

Nehän voivat aivan yhtä hyvin olla täällä itsekin kirjoittamassa. Kukaan meistä ei tiedä anonyymien nimimerkkien henkilöllisyyttä ennen kuin asia selvitetään. Eikä tämän mahdollisuuden toteamisessa ole mitään noloa tai ihmeellistä. Olisi pikemminkin perusteetonta olettaa anonyymien kirjoittajien henkilöllisyys varmasti suuntaan tai toiseen.

Mutta nyt löydätte varmasti näin pitkästä kirjoituksesta jälleen jotain uutta, mihin tarttua. Koska sellaisia nettikiusaajat ovat.

Ja samaan aikaan vahingonteot jatkuvat edelleen.

Victim blaming on termi, johon kannattaa tutustua, mutta täysin tarkoitushakuista tämä kirjoittelu on.

Päivämäärä:   26.9.26 23:30:59

Ymmärtänet myös sen, että jokainen tekee täällä ihmeellisessä internetissä itse päätöksen mitä uskoo ja ketä? Jos sinä tuot vaikka jonkun asiakirjan julkisuuteen ja väität sen valheelliseksi voi joku toinen punnita asiat eri tavalla ja pitää sitä totena? Eli suomeksi sanottuna olla eri mieltä ja nähdä asiat eri vinkkelistä. Kannattaa varmaan vähän suojata itseään.

Lähettäjä: Tirppa 
Päivämäärä:   26.9.26 23:32:54

I rest my case. Nämä sekavat viestit täällä tai Facebookissa eivät millään tavalla edistä asiaasi.

Kokeile pitää kuukausi sometaukoa ja katso loppuuko nämä keskustelut.

Lähettäjä: Mikä on 
Päivämäärä:   26.9.26 23:34:35

Mun mielestä tää on asia jossa ei nyt vastakkainasettelevat mielipiteet kärkkäästi esitettynä auta. Mielipiteitä voi olla, mut pitää olla sydämen sivistystä miten niitä esittää vai esittääkö. Huoh on ollut tässä ketjussa selkeämpi kuin muutamassa aiemmassa, kiitos siitä. Itse näin siellä turhautumista ja en anna sen mennä ihon alle kun ei tää elämä mene niin, etteikö joskus saisi ”mokata”. Ilman nettiäkin mehän toimitaan niin, että voi olla esim. hankala pyytää anteeksi tai hankala antaa anteeksi. Molemmat vaatii itsensä haavoittuvaksi laittamista ja mä koen, että tässä ketjussa mahdollinen turhautuminen ei näy samalla tavalla niin ainaki itselle se riittää merkiksi, että asioista pystyy tarvittaessa puhumaan ja eilinen on ollutta ja mennyttä.

sit jos sen jälkeen vielä lyödään löylyä lisää tuntuu se epäasialliselta ja epäoikeudenmukaiselta. Sillon saattaa kiehua näkyvästikin.

Ei todellakaan oo oikein minkään osapuolen mennä henkilöön kun puhutaan asiasta. Huoh: uskon, että todella moni ei kestäisi hullu ämmä huuteluja ja huutelijan ei pidä mennä netin taakse, että ihanku täällä voisi huudella mitä vaan ja vastaanottajan tulis se kestää. Sit jos ei kestä niin lisää vettä myllyyn?? Käyttäytykää siis.

Kiitos huoh, että jaksoit avata asiaa vaikkei sun tarvii joutua todistelemaan meille tuntemattomille mitään.

Kun sinäkin oot asiallisesti avannut tätä lisää niin uskon, että nyt voi erottua kärkkäimmät kommentoijat, joiden kannattaa antaa vaan olla. Tai ihan parasta jos mahdollisesta hermostumisesta ovat päässeet yli niin voi ihan asiallisesti kysyä jos vastauksia ei tuosta löydä. Sulla huoh ei ole mitään velvollisuutta vastata tietenkään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.9.26 23:44:46

Onpa hyvä kirjoitus ja kiitos kun jaoit linkkejä sivuillesi.
Tässähän on selvät vastaukset ketjujen kysymyksiin. Toivottavasti tämä viestintätyyli jatkuu.

Dronehäirintä on todettu oikeudessa Perhossa tapahtuneen ja poliisi taasen todennut että ei tietoa tekijästä.

Täytyy sanoa, että kyllä kiinnostaa mikä on yhteys Hyvinkäälle? Siellähän oli ihan fyysistäkin, oli lehtijutussa kuvat. Ymmärrän että et voi jakaa enempää, mutta toivottavasti kuullaan loputkin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.9.26 23:51:19

Kukahan tuo todistaja on?

Päivämäärä:   26.9.26 23:58:34

.Itse asiassa sinä tai sun kaverit ette sitä päätä.

Mites me tunnetaan? Kun osaat diagnosoida, teet ihan diagnooseja. Eli lääkäri — ja vakavampiin arvioihin pitäisi olla psykiatri. Erkko on turvallisuusviranomainen, psykiatrin tutkinnolla?

Toki täällä voi Erkkokin kirjoitella. Hevosihmisiä. Tai sen kaverit. Jos vuosien häirinnän jälkeen aletaan tehdä tuollaisia ilmoituksia, pitäisi kellot kilkatella. Mutta ei, pakko ongelman olla minussa. Ja hei, viranomaisillakin on kuulemma nettialustoilla mielipidevapaus. Huono homma, jos samalla puuhastelee tuollaista.

Hauskinta on se, että rouva perusteli toimensa poliisiasiakirjalla, jossa poliisi valitteli, ettei sille ollut toimitettu tekijää. Heillehän pitää ilmeisesti itse kuljettaa tekijä. Kyse ei siis ollut asiakirjasta, jossa olisi lukenut, ettei mitään ollut tapahtunut.

Se, että maailma on pullollaan saman tasoista väkeä, ei nimenomaan tee sen tasoisesta viranomaistoiminnasta uskomatonta. Yksi teistä siis Tukesilla töissä, ei sen kummempaa.

Huomaatko, tämäkin on minun vikani. Mikäpä ei olisi :)

Mutta tarkoitushan täällä jo kerrottiin: provosointi. Kuulostaa varsin tahalliselta.

Ja juuri se, että tällaista soopaa toistellaan Tukesin rouvan lausumana, on sitä perätöntä tietoa, jota levitellään eteenpäin.

Kannattaa vähän miettiä, mitä lähtee toisesta ihmisestä levittelemään.

Erkko perusteli tekemäänsä ilmoitusta sillä, ettei poliisikaan ollut tutkinut asiaa. Ja siitä päästään taas suoraan siihen poliisin toiminnan ongelmallisuuteen. Huomaatteko?

Toki sen enempää se ei Erkkosta psykiatria tee. Eikä myöskään Perhon kunnan tahoista.

Ja itse asiassa sen ilmoituksen tehnyttä henkilöä en ollut koskaan edes nähnyt. Ennen en tiennyt, kuka hän on. Nyt tiedän.

Erkko sai minulta sähköpostin mukana yhden poliisin tekemän tutkinnan päätöksen. Kaiken lisäksi toimitin hänelle vahingossa väärän päätöksen: kyseinen rikosasia ei edes koskenut tätä droonihäirintää, vaan kokonaan toista asiaa.

Tästä huolimatta Erkko perusteli drooniasiaan liittyvän huoli-ilmoituksensa sillä, ettei poliisikaan ollut tutkinut asiaa tai saattanut sitä syyttäjälle.

Siis asiakirjalla, joka ei edes koskenut sitä asiaa, jonka perusteella hän ryhtyi arvioimaan minua ja tekemään huoli-ilmoitusta droonihäirinnästä.

Ja tästä päästään taas siihen samaan ongelmaan: poliisin ratkaisuja käytetään perusteena aivan muille johtopäätöksille kuin mitä kyseisistä asiakirjoista voidaan tehdä.

Itse asiassa linkitin Erkolle vahingossa juuri näitä nettikeskusteluja koskevan rikosasian päätöksen. Poliisi ei ollut edistänyt sitä asiaa siksi, etten ollut toimittanut poliisille nettikirjoittelijoiden henkilöllisyyksiä. Perusteluna ei siis ollut, etteivätkö kirjoitukset voisi olla rikoksia tai ettei mitään olisi tapahtunut.

Ja nämä nettikirjoitukset eivät siihen aikaan olleet edes vielä lähelläkään sitä tasoa, jolle ne ovat sittemmin menneet.

Erkko käytti siis drooniasiaan liittyvän huoli-ilmoituksensa tukena poliisin päätöstä kokonaan toisesta asiasta, jossa etenemättä jättämisen peruste liittyi tekijöiden henkilöllisyyksien puuttumiseen. Siitä ei voinut päätellä, ettei droonihäirintää olisi tapahtunut tai ettei poliisi olisi sitä koskevaa aineistoa tutkinut.

Ja tässä on aika absurdi kehä: kyse oli alun perin nettikirjoittelua koskevasta rikosasiasta, ja nyt vuosia myöhemmin juuri tällainen nettikirjoittelu on muuttunut huomattavasti törkeämmäksi.

Ja hei, Erkko sai samalla tiedon siitä, ettei poliisi ollut tehnyt näille nettikirjoituksille mitään. Lopulta julkaisin hänen tekemänsä ilmoituksen, ja sen sisältöä on sittemmin käytetty nimenomaan näissä samoissa nettikirjoituksissa. Redditissä siitä on ollut kuvakaappaus, ja sama kuvakaappaus käytiin hakemassa myös näihin keskusteluketjuihin.

Ja nyt sinä nostit pitkästä kirjoituksestani juuri tämän asian esiin erityisen huomionarvoisena kohtana.

Mielenkiintoista itse asiassa🤔

Päivämäärä:   27.9.26 00:08:20

Täytyy sanoa, että kyllä kiinnostaa mikä on yhteys Hyvinkäälle?

No niin se poliisi väittää että ei olisi yhteyttä. Tein IU poliisille ilmoituksen kun sitä häirintää on Perhossakin, ettei voi olla mahdollista että kahdessa paikassa on eri häirintää juuri tallini päällä. Mutta kyllä se nyt vaan väitti että ei ole yhteyttä.

Edelleen epäilen että alkuun on ollut, vaikka onhan sekin aika erikoista, jos niin olisi. Täällä on kuulemma nähty drooneja jo ennen meidän muuttoa, että pakko kai se on uskoa että ei ole yhteyttä.

Kun välit menee pahasti vinoon poliisin kanssa, niin en minäkään niitä meinaa enää uskoa. Kyllä siitä tulee ihan molemmin puolinen ongelma.

Niin kun harvinaisen hyvin näette täälläkin, kun tämä on yhtä haukkumista, ei oikein usko enää että kukaan on millään muulla jalalla liikenteessä.

Ihme touhua on, ei siitä pääse yli eikä ympäri.

Päivämäärä:   27.9.26 00:11:28

Ymmärtänet myös sen, että jokainen tekee täällä ihmeellisessä internetissä itse päätöksen mitä uskoo ja ketä? Jos sinä tuot vaikka jonkun asiakirjan julkisuuteen ja väität sen valheelliseksi voi joku toinen punnita asiat eri tavalla ja pitää sitä totena? Eli suomeksi sanottuna olla eri mieltä ja nähdä asiat eri vinkkelistä. Kannattaa varmaan vähän suojata itseään.

-----

Ja pitkä teksti tästä siivet saaneesta huoli-ilmoituksesta liittyi tähän kirjoitukseen. Näyttää pahasti irralliselta kun oli tullut monta kirjoitusta väliin.

Päivämäärä:   27.9.26 00:33:07

Nyt en ymmärrä kenelle nuo olivat vastauksia? Onko tästä poistunut jotain viestejä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.9.26 00:33:32

Normaali terve hevonen ei kyllä yleensä reagoi mihinkään taivaalla lentävään (lentokoneet, helikopterit, dronet tms). Eikä ukkoseen eikä muuhunkaan paukkeeseen.
Meillä on tallilla otettu mainoskuvia dronella. Eikä hepat niistä ollut moksiskaan.
Koirat kyllä pelkää helpommin jyritöitä tms.

Päivämäärä:   27.9.26 00:38:55

1400 päivää häirintää laitteilla joilla niitä on peloteltu, kyllä reagoi. Droonien ääni ei myöskään ole miellyttävä. Kun ne tulee toinen koira koira aloittaa haukkumisen. Niitä on useita kerrallaan ja eläinten kuulo on täysin toista luokkaa.

Näistä oli juuri tuoreita tutkimuksiakin. Ja jännä ilmiö oli se että yhdessä tutkimuksessa nimenomaan 2 droonia aiheutti korkeammalla suhteessa isomman reaktion, nekin laitoin firman sivulle. Mutta se oli kenties sitä mielipuolista pa..kaa mitä julkaisen 🧐

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   27.9.26 00:40:47

Onko ne dronet nyt siellä?

Päivämäärä:   27.9.26 00:42:10

Nyt en ymmärrä kenelle nuo olivat vastauksia? Onko tästä poistunut jotain viestejä?

En jaksa enää perkaa, raskasta kirjoittaa tätä pikkusyhryä pitkiä tekstejä puhelimella. Toiseen laitoin erikseen vielä perään, mihin kirjoitukseen vastasin. Yhdistä mieleisiisi/ sopiviin teksteihin.

Päivämäärä:   27.9.26 00:44:29

Onko ne dronet nyt siellä?

-----

Ei näkynyt, täällä satoi vielä joku aika sitten. Eilen oli.

Päivämäärä:   27.9.26 00:52:32

Okei ajattelin vain, että tässä uudessa ketjussa en osaa yhdistää vastauksia. Jos on aiempiin ketjuihin liittyviä niin ei siinä sitten mitään.

Päivämäärä:   27.9.26 00:55:42

Pahimmillaan 16 h ramppaavaa laitetta, jatkuvasti, lukuisia kappaleita, aiiiivan toinen asia kun kuvata hetki. Se on myös hyvinkin hevoskohtaista miten ne reagoi jo siihen yksittäiseen, droonikuvaajilla on aiheesta tietoa, jos minua haluaa vaan kyseenalaistaa. Hyvä tutkimustulos oli keväällä tullut myös melun vaikutuksesta hevosiin. Hevoset on todella kireitä, ei todella missään opetuskäyttömielentilassa.

Pitää vähän miettiä mitä on pitkäkestoinen häirintä ja millaista jälkeä on pitkään pohjalle tehty niillä. Ihan perus ehdollistamista se on.

Ohi lentävä lentokone ym. on aivan toinen asia. Eipä nuo sanoneet latvojen sahailusta helikopterillakaan mitään.

Päivämäärä:   27.9.26 01:00:11

Okei ajattelin vain, että tässä uudessa ketjussa en osaa yhdistää vastauksia. Jos on aiempiin ketjuihin liittyviä niin ei siinä sitten mitään.

On ne tähän ketjuun, mutta pitkän tekstin väliin ehtinyt tulla kirjoittaessa monta kirjoitusta väliin. Toinen noihin alkupään teksteihin kun edelleenkään ei mikään kelvannut, toinen on tuohon perättömien ilmoitusten puolusteluun, että hän saa päättää itse mikä on perätön ja mitä levittelee totuutena.

Lähettäjä: aaa 
Päivämäärä:   27.9.26 01:17:56

En lähtökohtaisesti ole sitä mieltä että kiusatun pitäisi lähteä mutta mikset muuta muualle? Enkä kysy tätä nyt vittuillakseni vaan ihan vilpittömästi. Että jos ne hevosetkin noin niistä häiriintyy niin onko niitä pakko siellä pitää?

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   27.9.26 01:22:39

Se on sama minne muuttaa, tähdet, mastot ja lentokoneet näkyvät silti taivaalla.

Päivämäärä:   27.9.26 01:24:40

Niin, minähän muutin jo kerran muualle. Miten meni? Nyt tämä pitää viedä loppuun, ei tästä muuten loppua tule. Tämä kokonaisuus on aika monisyinen, muuttamalla ei parantunut. Paheni. Niin kyllä nämä kaikki nyt vaan selvitetään. Pakko. On yhteys tai ei, eipä tässä nyt tosiasiassa varmaksi voi sanoa vielä kumpaakaan. Muuttamalla ei parantunut ja vahingot on jo liian isoja ja kalliita. Joskus on vaan pakko selvittää asiat.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   27.9.26 01:33:01

Voisitko laittaa sen WD vahingonteot kanavan taas näkyville?

Päivämäärä:   27.9.26 01:43:50

Voisitko laittaa sen WD vahingonteot kanavan taas näkyville?

------
En voi enää, liian monta keskeneräistä asiaa aiheeseen liittyen. Eikä ne palvelleet tarkoitusta.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   27.9.26 08:14:47

Onko näistä droneista videota missään?

Päivämäärä:   27.9.26 08:22:32

Täytyy sanoa, että kyllä kiinnostaa mikä on yhteys Hyvinkäälle?
-----
Kiitos kun kommentoit tähän. Jos ei muuta yhteyttä, niin olisiko inspiroiduttu Hyvinkäästä.

Päivämäärä:   27.9.26 09:43:50

Täytyy jatkaa edelleen että JOS ei ole yhteyttä, niin en tiedä, kenties. Josko yhteys tuntuu hullulta, niin tuntuu sekin ettei sitä ole. Mutta niin ne nyt poliisissa väittää, että ei ole. Toki, selvittikö asian, onkin toinen kysymys.

-----

Videoista jälleen huutelijalle; Videoita on, ei ole esillä enää, lukuisista syistä, joita en tähän erittele. Vastasin asiaan jo tuossa pari viestiä takaperin.

Päivämäärä:   27.9.26 09:46:06

"Annetaan asian jatkua siellä minne se kuuluu. Täällä kirjoittelusta ei ole asiasta tai sen todistelusta kyse. Siitä mistä täällä huudetaan, ei ole kyllä enää hajuakaan."
Aloittaja siis tietää itsekin kirjoittavansa ihan höpöjä ja silti jatkuu. Melkoinen narsisti.

Päivämäärä:   27.9.26 09:49:30

Diagnooseissa ainakin löytyy 👌

Montako keksitte 😂

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.26 09:59:27

Yksi s:llä alkava nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Normaalille ihmiselle ei tulisi mieleenkään että joku vainoaisi droonilla.

Päivämäärä:   27.9.26 10:02:53

Jatka vaan, näiden yhtäaikaisen ilmentymisen lopputulos sitten lienee olematon nettihalventaminen ja olematon häirintä? Kummatkin oikeuttavat erilaisiin ilmoitteluihin? Hyvä. Jatka toki.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   27.9.26 10:34:37

Dronet Suomi ryhmässä näkyi olevan pari kuvaa?

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   27.9.26 10:35:53

Kun olet itse tämän uuden keskustelun aloittanut, niin yllytät edelleen muita olemaan sun kanssa eri mieltä. Olisko kannattanut antaa olla?

Päivämäärä:   27.9.26 10:39:32

En suinkaan yllytä mihinkään, olette itse vastuussa toimistanne. Vaikuttaa melkein kiristämiseltä, jos kirjoitat me haukumme.Jos kerrot me haukumme. Harjoitatteko häirintää samalla perusteella? On kova haku päällä näimmä. Outoa touhua, mikä motiivi sillä on?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.9.26 10:40:16

Tämä kun on elämän koko sisältö. Eihän sitä voi lopettaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.9.26 10:41:22

Vastasin siis nimimerkille "???" että tämä on Huoh elämän pääasia.

Päivämäärä:   27.9.26 10:45:49

Ai ette huutanutkaan 300 viestiä vastauksia. Vai oliko nuo vastaukset epämiellyttäviä? Mites uutisointi muuten tuollaiseksi muuttui?

Eiköhän tämä iso kuva näy jo pikkuhiljaa jokaiselle.

Päivämäärä:   27.9.26 11:12:41

Tulikin nyt sitten kaivelusta ja hulluksi huutelusta mieleen; 28.9.2025 tässä kävi pari kaveria "uhittelemassa", tiedustelivat kumpaa KUVITTELEN että uskotaan, heitä kahta vai minua. Lupasivat "vähän kaivella" hekin. Vieläköhän kaivelu heidän osalta jatkuu, vai onko uudet kaivelut ja uudet tyypit?

Että onhan näitä yksilöitäviä tapahtumia varsin runsaasti. Ei kai se auta kun paukutella näppäimistöään.

Siihen kumpaa uskotaan, siihenkin on videoita, sille illalle. Niin eipä ne videot tosiaan esillä enää ole, eikä kyllä tule. Niin ei videoiden perusteella tarvitse tarinoitaan rakennella.

Siitäkään en ole tehnyt rikosilmoitusta. Mutta niin kun näkyy, ei mitään väliä vaikka ajattelet että olet ystävällinen ja annat yksittäisten tapahtumien olla, kunhan iso kuvio selvitettäisiin. Ei toimi näihin ihmisiin. Haukkuminen sen sijaan jatkuu aina vaan.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.9.26 11:21:03

Jos Dronet pyörii siinä lähes päivittäin, niin ota vaikla tänään joku video pätkä. Se ei vaikuta mihinkään vanhoihin keskeneräisiin juttuihin. Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä, niin ottaisin videota ihan joka kerta kun ne näkyy. Mitä enemmän todistusaineistoa faktana niin eipä tarvitse selitellä ja kirjoitella mitään...

Päivämäärä:   27.9.26 11:24:45

Kun olet itse tämän uuden keskustelun aloittanut, niin yllytät edelleen muita olemaan sun kanssa eri mieltä. Olisko kannattanut antaa olla?

------
Arvostan, että Huoh aloitti tämän ketjun. 10+
Esimerkiksi ne media esimerkit oli hyviä. Samoin otteet virallisista papereista. Tässä ketjussa myös näkyy kirjoittajien eri motiivit.
Itseäni katson peilin ja vastaisuudessa olen todella tarkka miten kirjoitan, sillä en halua että tekstini koetaan halventamiseksi ja kiusaamiseksi. Niihin minulla ei ole kiinnostusta. Siis en ole mielestäni niin kirjoittanut, mutta opiksi silti. Kriittinen toki olen.

Päivämäärä:   27.9.26 11:27:53

Taisi hyvinkään juttu kärsiä siitä että oli videoita. Nyt kun ei ole videoita vaan pari kaveria komppaamassa että hekin näkevät droneja niin näin saadaan oikeuslaitoskin toteamaan että kun on 3 ihmistä sanonassa että droneja on nähty ja ei ole mitään vastakkaista todistetta niin mitä se oikeus voi muuta todeta kuin että väitteitä droneista on olemassa.

Päivämäärä:   27.9.26 11:30:33

Jos Dronet pyörii siinä lähes päivittäin, niin ota vaikla tänään joku video pätkä. Se ei vaikuta mihinkään vanhoihin keskeneräisiin juttuihin. Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä, niin ottaisin videota ihan joka kerta kun ne näkyy. Mitä enemmän todistusaineistoa faktana niin eipä tarvitse selitellä ja kirjoitella mitään...

-----

Mikä tässä videohommassa nyt oikein on? Tottakai niistä on todisteita, eikä se liity millään tavoin siihen voinko kirjoittaa tästä hullunmyllystä joka jatkuu vaan ja jolle ei mitään ole tehty.

En tajua tätä videokohkaamista. Laitteet tänne tarvitaan tunnistamaan lähtöpaikka.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.9.26 11:31:15

Jos on riittävästi näyttöä niin ne menee kyllä väitteistä heittämällä ohi. Video jossa näkyy ajankohta ja paikka,niin on aika toivotonta lähteä väittämään vastaan etteikö niitä olisi.

Päivämäärä:   27.9.26 11:32:50

Ei ole mitään tarvetta mennä väitteistä ohi. Väitteet on osoittautuneet täydellisiksi kun oikeuskin uskoi.

Päivämäärä:   27.9.26 11:34:45

Taisi hyvinkään juttu kärsiä siitä että oli videoita

Hyvinkään juttu kärsi siitä että Itä-Uudenmaan käräjäoikeus ei päästä asiaan liittyviä kanteita etenemään. Jos ihan totta puhutaan. Miksi, se onkin toinen kysymys. Eikä liity suinkaan pelkkiin drooneihin.

Sen lisäksi tämä on poliisiasia selvittää, Hyvinkää ei ole kaatunut mihinkään, sen aika tulee kyllä. Ja itse asiassa on ihan työn alla. Mutta juuri nämä ei kuulu selviteltäviksi tänne palstalle etukäteen.

Päivämäärä:   27.9.26 11:39:46

Käräjäoikeua ei päästä juttua etenemään koska kaikki näkee videoista että ne ei todista mitään ja monet UFO videotkin on selkeämpiä. Ei ole mitään juttua ketään vastaan jonka oikeus voisi hyvinkäällä käsitellä.

Pehossa oli ihan oikea juttu vuokranalennus ja irtisanominen jotka ovat ihan selkeitä oikeusjuttuja jotakuta vastaan. Dronet oli vain pikku sivuseikka.

Ei perhossakaan mitäön oikeusjuttua olisi saatu nostettua pelkästään droneista.

Päivämäärä:   27.9.26 11:41:07

Arvostan, että Huoh aloitti tämän ketjun. 10+
Esimerkiksi ne media esimerkit oli hyviä. Samoin otteet virallisista papereista. Tässä ketjussa myös näkyy kirjoittajien eri motiivit.
Itseäni katson peilin ja vastaisuudessa olen todella tarkka miten kirjoitan, sillä en halua että tekstini koetaan halventamiseksi ja kiusaamiseksi. Niihin minulla ei ole kiinnostusta. Siis en ole mielestäni niin kirjoittanut, mutta opiksi silti. Kriittinen toki olen.

____

Kiitos tästä, saa kriittinen ollakin. Ja pitääkin olla, kyllä väitteitä ja näyttöä testata saa ja kuuluukin testata. Kyllä minä olen vuosien aikana nipistellut itseäni monta kertaa ja palannut vanhaan aineistoon, pyytänyt muita paikalle ja kerännyt mahdollisismman paljon eri näyttöä, käynyt asiakirjoja ja tapahtumia läpi, itsekseni ja muiden kanssa. Pyytänyt asiantuntija-apua jne. Mutta näin se nyt vaan, niin on. Se on toki sanottava että kun olen muista droonihöiriköinneistä lukenut, niin ei niiden selvittäminen useinkaan ihan helpolla ole mennyt.

Päivämäärä:   27.9.26 11:42:31

Dronet oli vain pikku sivuseikka.

------

Ei todellakaan ollut, eikä se asia ole myöskään päättynyt.

Päivämäärä:   27.9.26 11:45:16

Käräjäoikeua ei päästä juttua etenemään koska kaikki näkee videoista että ne ei todista mitään ja monet UFO videotkin on selkeämpiä. Ei ole mitään juttua ketään vastaan jonka oikeus voisi hyvinkäällä käsitellä.

----

Arvasinpa että tämä tulee tähän. Niinkun sanoin, siellä ei ole ollut mitään dronejuttua. Käyppäs katselemassa sivuillani, mikä ongelma saattanee edistymisessä olla. Jos et löydä haen linkin tähän. Se on aikas huono homma, kalusto huomioiden.

Odottelen sieltä valituskelpoista päätöstä kyseistä salausta koskien. Jos satut liittymään Hyvinkään hommaan, niin maltti on nyt hyvä juttu.

Päivämäärä:   27.9.26 11:51:50

Ja JOS olisikin niin että Perhon kunta ei asiaan liity mitenkään, niin silloin on aivan väärät tahot nokikkain. Kannattaa toki sekin muistaa. Kuinka kauan joku haluaa käydä oikeudenkäyntejä jossa on väärät tahot vastakkain ja kummallekin syntyy vahinkoa. En voi puhua muiden puolesta, enkä puhu tarkemmin muusta, mutta sekin kannattaa ottaa huomioon, jos oikeutta käy kaksi vahingonkärsijää keskenään, että kuinka kauas se sitten kantaa.

Kaikki ei aina ole niin yksinkertaista, kun voisi luulla.

Päivämäärä:   27.9.26 11:59:09

Eikö perho saanut vuokrasopinuksen irtisanottua eli heidän puolestaan juttu on selvä. Odotellaan vain milloin on se hetki kun saa laillisesti tilata roskalavan mihin tyhjentää paikka.

Kunnat ja monet muutkin joutuu usein kärsimään kaikenlaista roskaa mutta näin se menee. Nyt on onneksi loppu nähtävissä.

Päivämäärä:   27.9.26 12:07:44

Eikö perho saanut vuokrasopinuksen irtisanottua eli heidän puolestaan juttu on selvä. Odotellaan vain milloin on se hetki kun saa laillisesti tilata roskalavan mihin tyhjentää paikka.

Kunnat ja monet muutkin joutuu usein kärsimään kaikenlaista roskaa mutta näin se menee. Nyt on onneksi loppu nähtävissä.

----

Ja sitten taas kun tämän tyyppisiä kirjoitelmia tulee asap, on erittäin vaikea uskoa, että eivät liity asiaan.

Hoitavat nyt oikaisuvaatimukset ja muut asiat kunnanhallituksessa, niin kun kuntalain mukaan kuuluu. Odottelen niitä. Tässä kohtaa muistetaan mitä poliisi sanoi, yhteyttä Hyvinkäähän ei ole, se on poliisin kanta asiaan.

Kyseinen kunta on tehnyt paljon paskaa ja ne on käsittelyssä. Kunhan ne kokoukset joita ei suunnitellusti näimmä pidettykään, pidetään ja annetaan asioista valituskelpoiset päätökset. Koskien mm. kunnan infraa, sitä tietoa ja niiden tietojen luovutuksesta kieltäytymistä. Sekä tietopyyntöä koskien lennätystä, johon en siis saanut vastausta pyydettyihin tietoihin.

Että eipäs lähdetä tekemään johtopäätöksiä joita ei tosiasiassa ole.

Kun uutisoinnin ym. ottaa huomioon, se ei puhu sen puolesta että olisivat vahingonkärsijöitä, vaan muusta. Se oli hypoteettinen ajatus, kun väittävät etteivät liity asiaan. Väitteitä nekin.

Onkos sopimus tosiaan irtisanottu ja se siitä?

Päivämäärä:   27.9.26 12:13:10

Odotellaan vain milloin on se hetki kun saa laillisesti tilata roskalavan mihin tyhjentää paikka.

---

Ja ketkä siis siellä odottelee?

Päivämäärä:   27.9.26 12:27:57

Entäs jos ei ole olemassa yhtään mitään sellaista asiaa jota voisi mitenkään kutsua kunnan infrastruktuuriksi jota tässä olisi edes teoriassa voinut käyttää.

Minä kun en pysty keksimään millä kunnan infrastruktuurilla joku voisi lennättää mitään droneja jos ei tarkoiteta että lennättäjät ovat ajaneet paikalle kunnan rakentamaa maantietä pitkin.

Minusta ei ole ollenkaan ihmeellistä että vaatimukset kunnan infran tiedoista ei johda mihinkään kun kukaan ei ymmärrä mitä ihmeen kummalista asiaa pyydetään.

Samoin jos pyydetään tietoa kuka kunnan työntekijä lennätti droneja niin ehkäpä tähänkään ei tule vastausta siksi koska pyyntö on täysin järjetön kun kukaan ei lennättänyt yhtään mitään.

Tällaiset pyynnöt ovat ihan pelkkää kiusantekoa.

Päivämäärä:   27.9.26 12:47:27

Niin, näin oli selvitetty päätökseen, ettei kukaan ymmärrä yhtään mitä verkkoinfralla tarkoitetaan. Kuitenkin samalla minulta pyydettiin kaikki tekninen materiaali mitä minulla on asiaan liittyen. En luovuttanut. Kuulemma jotain verkkoliikennetoimintaa on tässä tallilla. Hassu juttu että se sitten verkkoliikennetoiminta vaihtui sen jälkeen. Ja vaikka kukaan ei mitään ymmärtänytkään, osattiin kertoa että tieto on salassapidettävää, tämän pyynnön osalta jota kukaan ei siis voinut ymmärtää.

Nyt se on tarkasti avattu sinne mitä oikaisuvaatimukseen mitä pyydetään. Lisäksi siellä on myös mm. tuo ilmoittelu josta oikeudessa kerrottiin ettei sitä ole tehty.

Nyt odotellaan roskalavaa että päästään eroon.

Puoli vuotta sitten valitettiin pomiisille ettei voi häätää ja selvitellään hulluksi eläinten kaltoinkohtelijaksi. Silloin ei maneesitalliin siis kohdistunut ainottakaan avointa laskua. 16.10.2025 kunta on yrittänyt purkaa sopimuksen, johon ei kohdistunut ainottakaan avointa erää. Oikeuteen tuotiin summia joita ei ollut laskutettu "velkoina" ja niitä huudettiin ympäri lehdistöäkin. Kyseinen verkkoliikennetoiminta alkoi tämän purkutoimen kanssa lähes samaan aikaan eli 15.10.2025.

Sitten se sopimus jälleen olikin voimassa 1.6.2026 kun haluttiin "irtisanomislupa" perustuen "velkoihin" joita ei ollut laskutettu kun sopimusta pidettiin purettuna.Nämäkin löytyvät sieltä asiakirjoista. Jotta ei tarvinnut käsitellä perusteetonta purkua, alettiin pyytelemään irtisanomislupaa. Kätevää. Ja tuomari sitten antoi mennä vaan. Että paljon on erikoisia juttuja. Häirinnän tuomari katsoi kuitenkin näytetyksi ja sen vahingon elinkeinotoiminnalle.

Ihmettelen suuresti miten ne jäi käsittelemättä oikeudelta.

Näitä laitteitahan saa tosiaan vuokrata ja liisata ja silloin operoija on se taho joka omistaa laitteet, ei se joka ne on esim. tilannut. Mutta omistajatahosta en koskaan yhdessäkään tietopyynnössä ole kysynytkään.

Päivämäärä:   27.9.26 12:52:14

Tällaiset pyynnöt ovat ihan pelkkää kiusantekoa.

-----

Ja tosiaan kuvailemasi tietopyyntö ei ole mennyt lähellekään noin. Kiusantekoahan kaikki tässä on väitetysti ollut, rikosilmoituksista lähtien. Mikään minuun ja firmaani (eli eläimiin) kohdistettu ei tietenkään ole muuta kun kansalaisoikeus, tai no, julkisen toimijan oikeus.

Päivämäärä:   27.9.26 13:46:58

Ai niin, jos motiivia pitäisi veikata, se on harjoittaa häirintää niin että saadaan firmani tuhottua. Motiivi siihen pitää kysyä häirintää harjoittavilta tahoilta.

Se ettei se tää tai tuo, sen tän ja tuon ammatin takia tekisi niin ei ole vastaus. Pelko uransa menettämisestä vaatisi sen että poliisi olisi aktiivinen. Onko ollut? Ei Tuleeko olemaan? En tiedä. Onko pelko vastapuolelle konkreettinen, historia huomioiden? Ei.

Roskalavaa odotellessa ja tietopyynnön vastausta panttailessa. Mitä laitatte roskalavalle, hevoset tavarat vai kenties kaikki?

Eli mikä olikaan tämän vuokrasuhteen tarkoitus, tiedustelin asiaa jo käräjäoikeudessa.

Lähettäjä: PistePiste 
Päivämäärä:   27.9.26 16:56:13

"Käräjäoikeua ei päästä juttua etenemään koska kaikki näkee videoista että ne ei todista mitään ja monet UFO videotkin on selkeämpiä. Ei ole mitään juttua ketään vastaan jonka oikeus voisi hyvinkäällä käsitellä"

"Arvasinpa että tämä tulee tähän. Niinkun sanoin, siellä ei ole ollut mitään dronejuttua."

Hyvinkäälläkö ei nyt olekaan ollut droneja?

Päivämäärä:   27.9.26 17:44:34

Muutaman tunnin mietittyään päädyttiin jälleen tämän tasoiseen lopputulemaan.

KÄRÄJÄOIKEUDESSA EI OLE OLLUT DRONEJUTTUJA.

Muistelen että PistePiste saattoi kuulua niihin joiden kanssa keskustelu oli mitä oli. Koita seurata tekstejä.

Mitäpä se toisaalta sinulle kuuluu missä mitäkin on ollut. Lue sieltä fb.

Päivämäärä:   27.9.26 17:48:20

Sori, korjataan vielä, ITÄ -UUDENMAAN KÄRÄJÄOIKEUDESSA, niin ei tarvitse seuraavaksi alkaa siitä veivaamaan.

Päivämäärä:   27.9.26 18:07:54

Ai niin, PistePiste, mistä tiesit kysellä Hyvinkään "asetelmista" vs Perhon asetelmat?

Tuttuja ilmeisesti ollaan, kun "Jasun äidin" osasit esitellä.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   27.9.26 18:42:27

Kyllä se äitisi on itse tuolla kommentoinut
on kyllä mielenkiintoista luettavaa.

Päivämäärä:   27.9.26 19:02:22

Niin, PistePisre, droonikuviot, äiti, hyvinkää jne

Laitatko vähän selvennystä, niin kun pyysin

Päivämäärä:   27.9.26 19:05:51

Re: Well Dressage - mistä on kyse? Osa3
Lähettäjä×××

Päivämäärä25.9.26 19:55:32

Kuules Hipsu lopeta tuo ääretön valehtelu.
Te, ette tee muuta siellä Perhossa kun vainoatte Jasminia, ensimmäisestä viikosta lähtien kun hän tuli Perhoon.
Ei tarvinnut montakaan ilmoitusta lukea Facebookin Puskaradio Perhosta, kun se vainoaminen alkoi kolmen naisen voimin. Koiraa käytyyn kiusaamassa, joka on hyvin koulutettu dobermann, valitettiin ja jauhefttiin epätosia asioita.
Tämä herra Anisimaa on todella kaikin puolin edesauttanut alusta asti, vaikeuttamalla Jasminin kotoutumista sinne.
Olen itse Pohjanmaalta 5 polvea pohjalainen ja todella järkyttynyt tästä vainoamisesta.
Jasmin on aina hoitanut eläimet hyvin, harrastanut ratsastusta pienestä pitäen, tuokin on täyttä vainamista.Kouluttautunut hevosalalla Ypäjällä, eri ammatteihin.
Se hevonen joka kuoli, kuoli vanhuuttaan.
Näistä teksteistä olen kuullut jo aiemmin taitaa kirjoittajana ollu, kunnanvaltuutettu Joel Elgland.
Hänen nimensä oli salattu, mutta oikeus poisti salauksen, näistä törkeistä tiedoista
Jasminin äiti.

Tuossahan se mainitaan. Ihan itse kertonut. Koita seurata tekstejä.

Päivämäärä:   27.9.26 19:11:32

Ai niin, PistePiste, mistä tiesit kysellä Hyvinkään "asetelmista" vs Perhon asetelmat?

Tuttuja ilmeisesti ollaan, kun "Jasun äidin" osasit esitellä.

--------
Vastaatko noihin kysymyksiin. Minä seuraan tekstejä kyllä. Etenkin tämä pisti silmään.

Mutta kerro nyt nuo loput tuosta mitä kysyin.

Erityisesti Hyvinkään asetelma vs. Perhon asetelma ja myös "Jasun äiti" kieltämättä kiinnostaa.

Päivämäärä:   27.9.26 19:11:36

Well Dressage - mistä on kyse?
LähettäjäMari

Päivämäärä24.9.26 12:44:32

Minä olen sinulle joskus perustellut (kun videot olivat vielä näkyvillä) video kerrallaan, mitä niissä näkyi. Esim. Venus, Jupiter, masto, Orionin tähtikuvio, tähdenlento, ötökkä, lentokone. Ihan turhaa, koska et usko ja vaadit todisteita

Kun lukee tekstejä, herää kysymyksiä.

Päivämäärä:   27.9.26 19:17:38

Niin, onkohan tuo Marikin tuttu 🤔 Tiedä häntä.

Mutta katsos kun se kuvio, oliko nämä samat "planeetat" ja "tähdet" siis mielestänne videoiden perusteella myös Hyvinkäällä?

Päivämäärä:   27.9.26 20:43:06

Mutta katsos kun se kuvio, oliko nämä samat "planeetat" ja "tähdet" siis mielestänne videoiden perusteella myös Hyvinkäällä?

Huhuu?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.9.26 21:00:09

Ja tällaisiin pelleilyihin palaa veromarkkoja vuositolkulla.

Päivämäärä:   27.9.26 21:10:19

Ja tällaisiin pelleilyihin palaa veromarkkoja vuositolkulla
---
Ehkä ei kuluisi, jos jo Hyvnkäällä poliisi olisi tutkinut asian.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   27.9.26 22:35:05

1

Päivämäärä:   27.9.26 22:35:14

Ehkä ei kuluisi, jos jo Hyvnkäällä poliisi olisi tutkinut asian.

Jep. Toki en tiedä mitä verorahoja tässä on käytetty, lähinnä minun rahoja.

Toisinaan teen kiusaan ja vainoan näitä julkisia tahoja ja joutuvat jonkun lipukkeen vääntämään, tietopyyntöön tai rikosilmoitukseen.

Päivämäärä:   27.9.26 22:35:16

2

Päivämäärä:   27.9.26 22:35:30

3

Päivämäärä:   27.9.26 22:35:43

4

Päivämäärä:   27.9.26 22:36:04

5

Päivämäärä:   27.9.26 22:36:13

6

Päivämäärä:   27.9.26 22:36:21

Huhuu?

Ai tuli kiire pistää ketju täyteen 😂

Päivämäärä:   27.9.26 22:36:22

7

Päivämäärä:   27.9.26 22:36:33

8

Päivämäärä:   27.9.26 22:36:41

9

Päivämäärä:   27.9.26 22:37:01

10

Päivämäärä:   27.9.26 22:37:10

11

Päivämäärä:   27.9.26 22:37:23

12

Päivämäärä:   27.9.26 22:37:38

13

Päivämäärä:   27.9.26 22:37:49

14

Päivämäärä:   27.9.26 22:37:50

No nythän meni huvittavaksi.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.