Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Shettiksen ratsusttaminen

Lähettäjä: Ponny 
Päivämäärä:   26.9.26 12:52:13

Minkä kokoisen ratsastajan laittaisitte noin metrisen, hyväkuntoisen ponin selkään, jolla ei ole vielä ratsastettu? En hae tässä välttämättä mitään maksimikuormaa, jonka tuon kokoinen poni voi terveellisesti kantaa, vaan yritän kartoittaa mahdollisimman hyvää vaihtoehtoa, joka olisi sekä tarpeeksi kevyt, että tarpeeksi taitava.
Olipas nyt sekava kysymys, mutta toivottavasti joku ymmärtää pointin :D

Re: Shettiksen ratsusttaminen

Lähettäjä: Jip 
Päivämäärä:   26.9.26 14:32:33

Meidän tallin shettistä (n. 105 cm) laittaa satulaan 11v. lapsi, joka on arviolta 140 cm/40kg.

Lähettäjä: Vinkki 
Päivämäärä:   26.9.26 15:29:21

Ratsukon tulee olla sopusuhtainen, yhdistys suosittelee että alle 100 cm kokoisen ponin ratsastaja on alle 140 cm ja yli 100 cm kokoisen ponin ratsastaja on alle 150 cm

Tää on yhdistyksen käyttöluokkasivuilta. Suuntaa antamaan.

Lähettäjä: Gevardi 
Päivämäärä:   26.9.26 15:51:08

No itse olen 176cm ja painoakin ihan riittävästi aikuiselle. Kyllä minä käyn satunnaisesti shettiksen selässä katsomassa että nappulat toimii. Kyse on max 15min. Onneksi teen sen ihan vaan omalla kentällä niin ei ole ketään puskajussia huutamassa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.9.26 15:53:59

Mä olen pienenä aikuisena (152cm, 45kg) ratsuttanut monta shettistä. Omakin on sen 107cm, joskus käyn sen selässä. Yleensä ajetaan.

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   26.9.26 17:01:57

Minäkin ratsutan shettiksiä. 164cm ja varusteineen (ml satula) max60kg. Ponin tulee olla hyvässä lihaskunnossa (eli esim ajettu säännöllisesti) ja kehityksen tasalla.
Sellaisia pillijalkaisia siroja nuoria vailla lihaksia, en työstä enää selästä, mutta voin valmistella pienemmälle ratsastajalle.
Maalaisjärkeä näissä käytetään :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.26 19:29:57

Ainakin etelä-Suomessa on ihan shettiskokoisia aikuisia ammattilaisia joita kannattaa käyttää. Turha alkaa leikkiä ja laittaa lapsia kouluttamattoman ponin selkään ”ratsuttamaan”

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.