Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: Well Dressage - mistä on kyse? Osa3

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   25.9.26 16:37:23

Minuakin rupesi kiinnostamaan, voidaanko vielä jatkaa?

Olet Huoh kirjoittanut näin:

"Ei uskoisi että on oikeuden päätös siitä että ne vehkeet on täällä ja vahinko tapahtunut"

Eli milloin tämä päätös on annettu ja mitä siinä luki? Eli oikeudessa on tuomari todennut droonien aiheuttaman häiriön?

Päivämäärä:   25.9.26 16:46:55

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=2&i=7209849&t=7209849

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.26 16:50:11

Et tule saamaan tähän vastausta asianosaiselta vaikka kuinka kysyisit :D

Päivämäärä:   25.9.26 16:55:41

Harmi. Kiinnostava keissi.

Päivämäärä:   25.9.26 17:23:17

Karpolla on asiaa tekee paluun. Hannu Karpon poika alkaa tehdä ohjelmaa isänsä jalan jäljissä. Tämä keissi sopisi hyvin siihen ohjelmaan.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   25.9.26 17:39:55

Mihinkään ei saa kunnollista vastausta ja sitten haukkuu ja nimittelee muita..

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   25.9.26 17:48:03

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 25.9.26 17:23:17

Karpolla on asiaa tekee paluun. Hannu Karpon poika alkaa tehdä ohjelmaa isänsä jalan jäljissä. Tämä keissi sopisi hyvin siihen ohjelmaan."

Kunhan ei Karpon karvahattua tai poronpaistia epäiltäisi stalkkausvälineiksi.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   25.9.26 17:53:51

Hyvin Huoh jätti vastaamatta kysymyksiin edellisissä ketjussa.

Ei käynyt ilmi missä on oikeudessa todettu häirintä.

Ei käynyt ilmi myöskään onko ollut mediassa että on todettu häirintä, muuten kuin Huohin itsensä kertomana.

Joku toinen nosti esille että jotain on ollut muualla? viittasi asusteluun ja huoh itse nosti esille Ainon. Sitten sitä kysuttiin että viittaako siihen, niin ihmetteli miksi muut aina nostavat Ainon esille.

Sen verran ihmetytää, että taidanpa penkoa.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   25.9.26 17:57:03

Antakaa olla. Ettekö tajua, että kyse on sairaasta ihmisestä. Lopettakaa kiusaaminen!

Lähettäjä: - - 
Päivämäärä:   25.9.26 18:21:31

Mahtaako dronet olla samoissa kuvioissa/ asetelmissa kuin hyvinkäällä? Miten Perho olisi aloittanut sen ensimmäisestä päivästä alkaen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.9.26 18:22:08

En nyt kutsuisi sairaaksi ketään.

Ajattelisin enemmänkin, että tilanne stressaa äärettömästi ja huolestuttaa. Harva meistä on vastaavassa tilanteessa ollut, joten tuskin mekään sitä ihan tyylillä hoidettaisiin.
Ja jos tässä on hevosnainen pulassa, niin eikö pitäisi auttaa?
Mutta kun tästä ei saa selvyyttä mikä on.

Lähettäjä: - - 
Päivämäärä:   25.9.26 18:27:45

"Ja jos tässä on hevosnainen pulassa, niin eikö pitäisi auttaa?"

Vaikea on ketään auttaa jos ei koe tarvitsevansa apua.

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   25.9.26 18:34:16

WellDressage, julkiset fb-sivut, julkaistu eilen seuraavaa:
(nämä varmaan Perhon kunnan raportteja, päiväys näkyy yhdessä, maaliskuu 2026.)
Tähän kopioituna->
Jasmin Varsta asunut vuoden verran koulun tontilla vuokralla. Vuokria ei ole maksettu (asia menossa oikeuteen) ja nyt sähköt katkaistu. Hänellä on siellä noin 10 hevosta, epäilys, että hevosilla ei ole vettä eikä ruokaa (koska nainen varaton) ja muutoinkin kaltoinkohdeltuja. Muista eläimistä ei tietoa. Linnoittautunut ja uhkailee, jos tontille menee. Tekninen toimi on koittanut käydä, ei ole päästänyt, käyttäytyy hyvin aggressiivisesti ja oleminen on todella harhaista ja sekavaa (hoidon tarpeessa?).

Soitettu ilmoittajalle. Vuoden verran Varsta ollut kunnalla vuokralla ja alusta asti maksut hoitamatta. Ei ole päästänyt kunnan henkilöstöä tarkistamaan tiluksia ja puhunut amerikkalaisten ja perholaisten vainoamisesta yms. Ilmoittaja ollut kunnan teknisen puolen kokouksessa eilen ja siellä puhuttu aiheesta.

Kunnnan henkilöstö huolissaan eläimistä ja Varstan voinnista. Sähköt katkaistu kiinteistöltä, koska minkäänlaista rahaliikennettä ei ole ollut Varstan suunnalta. Varstan puheet ja käytös olleet uhkaavia ja aggressiivisia kuntalaisten yrittäessä kiinteistölle. Kunta ei pysty häätämään, koska Varsta nostanut kanteen kuntaa vastaan.

...(=tuo ensimmäinen sana ei näy) mukaan Varstan kiinteistöllä kuollut jo joitain eläimiä ja hevoset näyttävät laihoilta.

Päivämäärä:   25.9.26 18:54:21

Alusta asti on olleet vuokrat maksamatta eli on ihan tarkoituksella jätetty maksamatta.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   25.9.26 19:06:45

Niin, ei ole ollut alusta asti vuokrat maksamatta. Eli mitä osaa et ymmärrä perättömästä ilmoituksesta?

Minä olen julkaissut perättömästä ilmoituksesta tekstin, jota täällä hevostalli.netissä toistetaan tosiasiana.

Tosi fiksua. Pikkasen vissiin asianosainen pimahti.

Myös lennättäjille on todella kätevää hokea hulluksi, vuodesta toiseen tällä nimenomaisella palstalla. Ei näimmä ymmärretä, että tämä on aivan turhaa huutoa.

Hyvin näimmä onnistuu keskustelu ilman minuakin.

Näissä kirjoituksissa on aika hyvin kiteytettynä tämä vuokrasuhde, josko vähän muutakin.

Päivämäärä:   25.9.26 19:11:54

Sun sähköt on katkaistu eli miten meinaat pärjätä talven yli eläinten kanssa?

Päivämäärä:   25.9.26 19:13:47

Niin mites se tuomio?

Päivämäärä:   25.9.26 19:15:12

"En nyt kutsuisi sairaaksi ketään."
Kun hetken seuraa mitä kaikkea tämä henkilö kertoo niin tuleehan se aika selväksi ettei voi kovin hyvin, jokin sairaus siellä taustalla jyllää.

Päivämäärä:   25.9.26 19:15:16

Kopioit kunnan kunnanvaltuuston kaverin tekemän poliisi-ilmoituksen, joka on täysin perätön, kirjaat kuvista tekstin mutta et kopioi minun kirjoitusta? Jos joku on varmaa tämän julkaisun jälkeen niin se, että kyseinen asia lähtee poliisille. Tutkii poliisi sitä tai ei, niin syyteoikeus siitä tulee minulle.

Siihen nähden tuon julkaisun jälkeen jatkunut, kolmatta ketjua kestävä hullu ämmä- stoori ei ehkä ole viisain ratkaisu tilanteeseen.

Nyt voitte jälleen jatkaa ilman minua.

Päivämäärä:   25.9.26 19:16:07

Miksi lähdit Zellelästä?

Päivämäärä:   25.9.26 19:16:46

Kysy Sadulta.

Päivämäärä:   25.9.26 19:19:49

Aiempaan kirjoitukseeni. En tiedä tästä enempää, täältä ja asianosaisen yrityksen julkiselta seinältä asiasta lukenut. Ja seurailen ketjua, kun asia erikoinen ja aivan kamalaa, jos tällaista häirintää jollekin tehdään. Yrittänyt saada kuvaa tästä tapauksesta, mutta täällä kirjoittelu on todella sekavaa (hänen taholtaan).
Tuo mitä kunta (?) on kirjoittanut ja WellDressage siitä sivullaan jakanut, sai herätettyä ison huolen. Täällä välillä vihjailtu sairaudesta (välillä ikäväänkin sävyyn), ja tuo raportti puoltaa kyllä sellaista, ja että tarvittaisiin apua, pian. Kuka vaan meistä voi milloin vain äkillisesti sairastua ja tarvita apua, eli ilkeily tai haukkuminen täällä ei varmasti auta.
Miten eläimet voi ja miten niistä on huolehdittu/huolehditaan parhaillaan?
Miten ihmisen vointi ja tilanne?
Mitä viranomaiset voi tehdä auttaakseen ja puuttuakseen?

Päivämäärä:   25.9.26 19:21:14

Tilaa Pohjanmaan käräjäoikeudesta se tuomio.
Sähköt toimii ihan hyvin.
Pitäiskö (ilmoittaja?) rauhoittua vähän?

Päivämäärä:   25.9.26 19:24:41

Niinkun olen näihin ilmoituksiin sanonut, tehkää ihmeessä. Valitettavasti minussa herättää suurta huolta tämän kaltaiset julkiset toimijat, joista harkitsen ryhtyväni itse myös toimenpiteisiin. Tämän kaltaisissa viroissa ja tehtävissä ei tule olla tämän kaltaista vahingoittamista harjoittavia tahoja. Se ei ole edes vittuilua.

Ilmaiskaa ehdottomasti huolenne.

Päivämäärä:   25.9.26 19:30:37

En huomannut mainitaa, että perätön. Hyvä, että selvensit.
Tässä kopioituna sinun teksti :

"Otetaas nämä tähän framille, vuokran kohtuullistamiskanne ja droonihäirintä. Vuokranantajan toimesta horinat poliisille, ja kuinka yllättävää että siiryimme jälleen kerran hevostalli.nettiin. Ja mikä onkaan aihepiiriä. Laitetaan vierekkäin. Siitä huolimatta, että olin kuitenkin kiltti enkä julkaissut edes ilmoituksen tehneen kaverin nimeä. Tarvitseeko näitä enää edes todistella.

Tätä vuokrasuhteen huutoa netissä on jatkunut nyt siitä asti kun kanteen nostin.

Tänään juridisista asioista keskustellessa minulta kysyttiin että miten voi olla mahdollista ettei sitä lopeteta kun oikeudessa on asia jo todettu.

Kysyn samaa? Nyt keksittiin päivityksestä lentokoneet, mutta kun asiaan ei olla riittävästi perehdytty niin nyt meni puurot ja vellit jälleen kerran pahasti sekaisin.

Toivon että poliisi oikeasti hoitaa tämän jo maaliin, oli se alkuperäinen harjoittaja aikanaan kuka hyvänsä. Jälleen on sijainteja myöten annettu tietoja. Jos nyt ei hoideta, niin on kyllä pahasti jotain vialla.

Valtiokin saatiin nyt ht.netissä mukaan, Pelttarin uutinen pisti näimmä pahasti yksinkertaiset päät sekaisin. Aiemminhan oli nuo perholaiset ja amerikkalaiset 🤦

Kun ei klikkaa niin ei klikkaa. Vuodesta toiseen j..lauta samaa.

Päivämäärä:   25.9.26 19:40:29

Mikä päivä se tuomio on annettu? Miksi et voi sanoa, että tuomiossa on kerrottu dronehäirintää tapahtuneen?

Päivämäärä:   25.9.26 19:46:06

No laitetaan nyt vielä tähän; nämä ovat kirjallisessa muodossa, enkä suinkaan nostanut Ainoa. Niin kun en ole koskaan nostanut. Kai ymmärrätte että tämä luomanne tarina ei muutu todeksi täällä. Eikä muuta edes kirjoitettua tekstiä.

Onko jotain muuta tapahtunut kun se että julkaisin näiden tekemän ilmoituksen sisältöä? Siitähän oikeudessa kerrottiin ettei liity kuntaan mitenkään, kunnes se salaus saatiin auki. Vastaavaa tekstiä ollut ympäri nettiä koko riita-asian ajan, ja jo hieman aiemmin, plus tietenkin muuta vastaavaa.

Ei ne asiat mihinkään katoa. Vai ajatteliko kenties asianosainen, hokea sitä todeksi täällä?

Te hoette talleista joista on ollut julkisia juttuja ja ajattelette paljonkin tietävänne. Zellelä piti toki käydä tunkemassa ketjuun kun tuli se Ainokin tungettua.

Miksi ette hoe niistä paikoista joissa olen ollut vuosia? Kenties siksi että niistä ei löydy varsinaisia, nimellä olevia juttuja.Teidän "tiedot" kun ei kuitenkaan ole sitä luokkaa kun täällä esitetään. Mutta se Ainon ainainen tunkeminen näihin ketjuihin on erikoista.

Sellainen pikkuoikaisu tähän ilman minuakin loistavasti pyörivään ketjuun. Joskus kannattaa miettiä kannattaako asioista tehdä aina vaan suurempaa vai kenties koittaa sopia asiat pois. Ei pidä olettaa että joka jutusta tulee maailmanloppu, jos ei sitä itse tee pahemmaksi.

Kyseisessä kunnan nimissä tehdyssä ilmoituksessa on peitettynä ilmoittajan nimi. Ihan kivasti tehty kuitenkin, verrattuna tähän sontaan mitä täällä kirjoitetaan, eikö?Kannattaa ottaa hetki happea, ihan aikuisten oikeasti. Minulla on ollut tuo ilmoitus ja sen sisältö noin puoli vuotta ja nimikin on tiedossa ollut jo jonkun aikaa.

Tässä kohtaa se ei ole kokonaisuudessa pieni asia, mutta se ei myöskään ole näin suuri asia että mennään kolmatta sataa viestiä aiheen tiimoilla. Vahingoista selviää ainakin tässä kohtaa korvaamalla ne. Ne ei nuo vekottimetkaan ilmaisia ole olleet. Homma on lähtenyt käsistä niin on, eikä se ole lähtenyt käsistä minulta.

Seuraavaa viestiä kannaattaa hetki harkita, olisiko vaan fiksumpaa lopettaa jo.

Päivämäärä:   25.9.26 19:52:44

Mikset itse lopeta tänne kirjoittelua? Itse jatkat tätä..

Lähettäjä: ××× 
Päivämäärä:   25.9.26 19:55:32

Kuules Hipsu lopeta tuo ääretön valehtelu.
Te, ette tee muuta siellä Perhossa kun vainoatte Jasminia, ensimmäisestä viikosta lähtien kun hän tuli Perhoon.
Ei tarvinnut montakaan ilmoitusta lukea Facebookin Puskaradio Perhosta, kun se vainoaminen alkoi kolmen naisen voimin. Koiraa käytyyn kiusaamassa, joka on hyvin koulutettu dobermann, valitettiin ja jauhefttiin epätosia asioita.
Tämä herra Anisimaa on todella kaikin puolin edesauttanut alusta asti, vaikeuttamalla Jasminin kotoutumista sinne.
Olen itse Pohjanmaalta 5 polvea pohjalainen ja todella järkyttynyt tästä vainoamisesta.
Jasmin on aina hoitanut eläimet hyvin, harrastanut ratsastusta pienestä pitäen, tuokin on täyttä vainamista.Kouluttautunut hevosalalla Ypäjällä, eri ammatteihin.
Se hevonen joka kuoli, kuoli vanhuuttaan.
Näistä teksteistä olen kuullut jo aiemmin taitaa kirjoittajana ollu, kunnanvaltuutettu Joel Elgland.
Hänen nimensä oli salattu, mutta oikeus poisti salauksen, näistä törkeistä tiedoista
Jasminin äiti.

Päivämäärä:   25.9.26 19:57:03

Mikä päivä se tuomio on annettu? Miksi et voi sanoa, että tuomiossa on kerrottu dronehäirintää tapahtuneen?

11.6.2026 tuomioon on kirjattu että häirintä katsotaan näytetyksi toteen. Eikö se nyt ole sanottu monta kertaa, vaikka ja missä. Miten se on näin tärkeä asia, siitä on ollut monta juttua ja näiden kirjoitusten väitteiden myötä katsoinettei sitä ollut väitetty muuksi missään lehdessä enää, ensin luki lehdessä että kunnan kertoman mukaan ei olisi, toimittaja korjasi sen niin että on katso tapahtuneeksi. Kuinkahan monta kertaa sen olen kirjoittanut.

Näitä kaikkia asioita ei käsitellä enää julkisina, niin en laita enää yhtään mitään, mikä voi sellainen olla. Siltä osin joka on jo uutisoitu, niin että minun vahinkoja ja niitä toimia joita on tehty minua vastaan, ei ole julkaistu, olen julkaissut. Muilta osin ei huudella ennen kun on valmista.

Niin räävitöntä tekstiä kun on saanut, katson että jo vastapuolen julkiseksi tekemisten osilta, saan sanoa osuuteni. Mutta niinpä sitäkin laumana täällä muutellaan. Laumahan tässä työntouhussa on ilmeisesti koko ajan ollut. Jutut ei lopu ja jälleen pitää jatkaa töitä.

Eiköhän nimenomaan minulla ole oikeus kertoa oma osuuteni, vastapuolen osuus tässä onkin tullut jo selväksi.

Jos on häirinnän kohteena, siitäkin on oikeus kertoa.

Mutta ettehän te lopeta, vaikka todettaisiin mitä. Kutsutaan muuten vainoamiseksi.

Mites toimitte jos jollain on oikeasti joku mielenterveyden häiriö, näinkö?
Aika vakavaa, jos niin. Senhän pitäisi olla vielä vakavampi rikos.

Päivämäärä:   25.9.26 19:57:12

Taitaa koko lähisuvulla olla sama diagnoosi ja koulutustaso.

Päivämäärä:   25.9.26 19:57:56

Jos viittasit kommentillasi minuun, voin vannoa, että en ole kyseinen "ilmoittaja".
Minä en ole myöskään minkäänlainen julkinen toimija. Ihan muunlaisissa töissä. En ole ikinä käynyt Perhossa enkä tiedä tapauksesta mitään muuta kuin mitä lukenut täältä ja facesta.

En ole sanonut tosiasiaksi tuota tekstiä mikä WellDressage sivuilta löytyy. Hyvä, että oikaisit tuon, että se on "kunnan kunnanvaltuuston kaverin tekemä poliisi-ilmoitus, joka on täysin perätön."
Kopioin perään siihen liittyvän sinun kirjoittaman tekstin mikä oli julkaisussasi. Eli nyt näkyy ne molemmat.

Päivämäärä:   25.9.26 20:04:09

Voi hyvää päivää kävin lukemassa aloittajan facebookista jutut ja on kyllä sen tason sekoilua että eiköhän tuossa valkotakkiset kohta kutsu

Päivämäärä:   25.9.26 20:09:04

Taitaa koko lähisuvulla olla sama diagnoosi ja koulutustaso

-------

Ootko @!#$ tosissas? Sä ihan tosissas alat vetää äitiäni tähän saastaan?

Tämän syvemmälle ei enää voi vajota.

Ja mutsille; älä laita itseäs tänne haukuttavaksi, ei tarvitse.

Joel Elgland oli siis ilmoituksen tekijä jolla ottaa näimmä koville. Jätetään äidit ulos näistä.

Päivämäärä:   25.9.26 20:13:49

Aivan yksi vitun lysti ketä olette. Mun raja meni kutakuinkin tuossa viestissä muutama takaperin. Jumalauta jos vanhoja ihmisiä ei kyetä jättämään ulos tämän tason saastasta niin ei enää edes sanat riitä.

Kipeetä sakkia, yhtä kipeitä kun nämä häiriköt.

Hyvä että kykenette näyttämään kaikille tasonne, ihan julkisesti.

Päivämäärä:   25.9.26 20:21:44

11.6.2026 tuomioon on kirjattu että häirintä katsotaan näytetyksi toteen
-----
Toivottavasti tämä autttaa asian selvittämistä ja tekijä selviää

Lähettäjä: Reddit 
Päivämäärä:   25.9.26 20:28:43

Hänen sivullaa oli kuvakaappaus tästä keskustelusta ja teksti:

"Viime vuoden syyskuussa julkaisin tällä sivulla sen Kielo Erkon tekemän huoli-ilmoituksen. Hän oli Tukesin tallitarkastajan roolissa tehnyt ilmoituksen ja väitti tosiaan ettei videoissa ole mitään, että ne ovat tyhjiä. Hän oli aivan ensimmäinen laatuaan, ilmoituksen hän teki tilanteessa jossa Tukesilta muutoin katsottiin vastaavan menettelyn drooneilla toteutettuna hevostallialueella olevan rikos, eli kutsuisin tilannetta jonkun tasoiseksi konfliktiksi heidän kanssaan asian suhteen. Tämä tilanne syntyi siis sähköpostikeskustelun myötä.

Sen jälkeen tätä samaa narratiivia on levitelty hämmästyttävän paljon, etenkin hevosalan keskustelupalstoilla. Julkaisin sen ilmoituksen aikanaan siksi, että pidin koko väitettä täysin absurdina, poistin sen siitä syystä että huomasin ihmisten alkavan käyttää tällaista narratiivia, ilmeisesti se miellytti joitain henkilöitä.

Poliisin päätösasiakirjoissa ei kuitenkaan ole koskaan kirjattu ettei asioita olisi tapahtunut tai ettei videoissa olisi drooneja. Päätöksiä on perusteltu erilaisista näkökulmista, mutta ei koskaan sillä ettei laitteita olisi ollut tai ettei vahinkoa olisi tapahtunut. Huom. päätösasiakirjoissa.

Kyseinen viime syksyn ilmoitus on sittemmin suljettu perusteettomana.

Sen sijaan esimerkiksi Reddit-kirjoitteluissa pyörivät vuodesta toiseen samat henkilöt. Jaksaa kyllä ihmetyttää miten paljon jotkut ihmiset jaksavat käyttää aikaa samaan asiaan, jos ollaan muka täysin tuntemattomia. Mukana on kuulemma myös ”entisiä oppilaita”.

Mutta turha näitä on enää loputtomasti veivata, koska sama kuvio tuntuu pyörivän kehää vuodesta toiseen. Sen verran hiekkaa näiden yksilöiden rattaissa kuitenkin on, etteivät tunnu ymmärtävän että tällä kaikella pahoitetaan myös täysin sivullisten ja minun lähipiirini mieltä.

Olen vähitellen kallistunut siihen, etten enää edes itse ole kovin sovitteluintoinen näiden oikeudenkäyntien osalta. Haluan mieluummin tuomarin ratkaisut todistajien, asiakirjojen ja muun todistelun perusteella.

Katson että vuosia jatkunut toiminta alkaa olla siinä pisteessä, että nämä asiat tarvitsevat myös julkisia ratkaisuja eikä mitään kulissien takaisia sovitteluja.

Oikeusasteita Suomessa on kolme ja edelleen KKO:ssa odottaa yksi menettelyvirhettä koskeva asia ratkaisuaan.

Silti mitään muutosta ei tunnu näkyvän edes siinä vaiheessa kun asioita käsitellään oikeuslaitoksissa.

Huoli-ilmoituksia, elsuja ja muita ilmoituksia saa tehdä niin paljon kuin sielu sietää. Näinhän näitä oikeudenkäyntejä nykyään osa ihmisistä käy: tehdään ilmoituksia, levitellään tarinoita ja julkaistaan kaikenlaista puutaheinää.

Mutta kyllä ilmoituksia vastaanottavat tahotkin alkavat vuosien aikana nähdä mikä on oikeasti huolta ja mikä jotain aivan muuta. Lisäksi esim kyseisen ilmoituksen kohdalla kerroin että näitä asioita alkaa olla eri oikeuslaitoksissa käsittelyssä, että kun linjaus on toisilta osapuolilta tämä niin ilmoituksia tulee varmaan enemmänkin. Sossu sitten tokaisi että soitellaan sitten, kun niistä aina pitää kuitenkin soittaa. Tähän maailmanaikaan heillä on kuitenkin varmaan muutakin tekemistä kun toimia oikeudenkäyntien ja nettikirjoitteluiden välikappaleina.

Mutta tämän verran ajattelin nyt kuitenkin tähänkin Reddit-kirjoitteluun kommentoida, josta aivan turhaan muut ihmiset ovat pahoittaneet mieltään minun puolestani.

Olen edelleen toiselta ammatiltani psyk. hoitaja ja osaan kyllä itsekin olla tarvittaessa varsin ikävä ulosanniltani ja voisin siihen yhdistää myös ammatillista näkökulmaa. Olen kuitenkin tehnyt periaatepäätöksen, etten lähde julkisesti analysoimaan sitä, mitä tällaisen vuosia jatkuvan kirjoittelun taustalla voisi ammatillisesta näkökulmasta ajatella.

Olen useamman kerran kirjoittanut että läheisiäni kohtaan olisi asiallista jättää nämä kirjoittelut, mutta vastassa on ihmisiä joita ei hetkauta esim iäkkäiden ihmisten jatkuva mielen pahoittaminen, se kertoo enemmän heistä kun minusta.

Unohdin kertoa että viimeisin Reddit keskustelu alkoi parin h sisään siitä kun kutsu valmisteluistuntoon saapui, asiassa joka sivuuttaa myös tätä droneongelmaa. Sekin on ajallinen tosiasia"

Päivämäärä:   25.9.26 20:37:14

Ei kun sä hait tuon redditistä, niin tärkeä se oli. Kielo Erkko ei tähän päivään mennessä ole kyennyt selvittämään minulle tätä asiaa.

Droonit on näytetty toteen ja tuo juttu saanut valitusluvan, KKO käsitellyt asian ja palauttanut hovioikeuteen käsittelyyn.

Eli mitä haet tällä? Siitä sitten ilmoitusten tekoon.

Että onhan teitä ;)
Eli hait ikivanhan jutun Redditistä. Mieletöntä omistautumista. Kannattaa hankkia elämä.

Päivämäärä:   25.9.26 20:46:26

En yleensä Reddit juttuja käy lukemassa, mutta siellä oli muutama keskustelu ja osasta olit poistanut kommenttisi?

Sun mielestä kaikki tekevät vain kiusaa, mutta miksi kirjoitat näistä itse joka puolelle ja julkiselle Facebook sivullesi?

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   25.9.26 20:50:23

Luin ensimmäisen kerran näitä keskusteluja täällä silloin kun Hyvinkäältä julkaisi droonivideoita youtubesta. Sitten henkilö muuttaa monen sadan kilometrin päähän Perhoon ja droonit seuraa perässä. Mutta nyt asianosainen on vakuuttunut, että häirinnän takana on Perhon kunta. Oliko Perhon kunta siis jo ennakkoon lentelemässä myös Hyvinkäällä?

Kyllähän tämä ihmisiä kiinnostaa, kun mihinkään muuhun hevostalliin ei Suomessa ole tällaista droonihäirintää kohdistunut. Ja yhtä tallinpitäjä ne droonit seuraa ympäri Suomea.

Lähettäjä: AB 
Päivämäärä:   25.9.26 20:52:01

Ei voi muuta sanoa kuin että kaikkeen sitä veronmaksajain rahoja tuhlataankin.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.9.26 21:05:28

Miksi sitten missään uutisissa ei ole mainintaa, että droonihäirintä on todellista? Ei ole iso vaiva laittaa kuvakaappausta siitä tuomiosta, jossa todetaan että totta tosiaan, dronet lentelevät sekä Hyvinkäällä että Perhossa.

Päivämäärä:   25.9.26 21:09:24

Hipsu ilmoittaa, käsi sydämellä, että ei valehdellut kirjoituksessaan.

En liity kyseiseen henkilöön mitenkään. En tähän tapaukseen mitenkään.
En Perhoon millään tavalla.
En tunne kyseistä ihmistä, jota tämä dronevainoaminen koskee.

Rauhoittumiskehoitus taisi olla minulle. Olen rauhallinen, ja lopetan osaltani keskustelun. Toivon asianosaiselle voimia raskaassa tilanteessa ja kaikkea hyvää jatkoon. Toivottavasti dronehöiriköinti loppuu pian ja pääsette jatkamaan ns. normaalia elämää.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   25.9.26 21:11:34

"Ei voi muuta sanoa kuin että kaikkeen sitä veronmaksajain rahoja tuhlataankin."

No tämäpä. En tajua tästä keissistä oikein mitään, koska on niin sekavaa tarinaa sekä täällä että yrityksen omissa Facebook-päivityksissä, joita aina välillä tulee omaan feediin ihan ilman seuraamistakin tai mitään stalkkaamista. Mutta lähinnä sellainen vaikutelma tulee, että jonkun yksittäisen, ehkä enemmän tai vähemmän harhaisen ihmisen sekoiluun käytetään aivan järjetön määrä viranomaisten resursseja ja veronmaksajien rahoja.

Päivämäärä:   25.9.26 21:11:58

Niin, milloin poistin ne kommentit, kerroppa? Kun et koskaan mitään seuraa mutta juuri tätä seuraat?

Voin kertoa että yhtäkään näistä en ole aloittanut. Ajattelitko että muut saa jauhaa paskaa ja minun pitää olla hiljaa, sietää häirintää, sietää kirjoittelua, työskennellä alalla jolla häirintää harjoittava taho sallii ja samaa toistetetaan täällä? Sopiva alakin on jo valittu valmiiksi.

Varmasti haukutte niin pitkään kun kerron mistään, se kertominen ei ole kaikkien edun mukaista.

Mitkä kaikki tekevät kiusaa? Oikein kaikki ja minun vika? Sulka hattuun että aina jatkatte, uskomatonta reippautta.

Johan täällä jatkuvasti toiatetaan, kuinka vuosia olette seuranneet tätä. Niin on vuosia häirikötkin olleet hommissa.

Nämä kirjoitukset täyttää jo esitutkinnan kriteerit, niin ne aina vaan täällä toistuu.

Päivämäärä:   25.9.26 21:21:23

Itse sinä täällä ihmisiä haukut ja haistattelet kaikille. Kiroiletko samalla lailla kaikille?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.9.26 21:24:24

Jos kopioit oikeuden päätöksestä koko kappaleen sanasta sanaan niin saadaan tietää mikä häirintä on näytetty toteen. Voipi olla että se kun sinä häiriköit poliiseja niin se on se joka on näytetty toteen.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   25.9.26 21:30:02

Jos häirintä on ollut päivittäistä (ei kai nyt dronehäirintää päivittäin sentään?) jo 4-5 vuoden ajan ja toimintaa ei voi harjoittaa häirityillä hevosilla, niin miten ja kuka näitä hevosia siis yleensä liikuttaa? Voivatko olla laitumella vai häiritäänkö sielläkin? Voiko ratsastaa maneesissa/kentällä? Entä miten maastoilu onnistuu?

Jos ajatellaan, että häirintä päättyisi ja oikeusprosessit saataisi loppuun, niin siinä menisi kaiketi vuosia? Uskotteko oikeasti, että toiminta voi jatkua tässä samassa paikassa senkään jälkeen? Perho (juu, en ole koskaan edes käynyt naapurikuntia lähempänä Perhoa) lie niin pieni kunta, että jos siellä nyt lähes kaikki vainoaa, niin mistä ilmestyy ne asiakkaat, jotka eivät vainoa? Ja kunta eli vuokranantaja pysyy samana, kunnan edustajat oletettavasti pitkälti samoina, naapurit samoina jne.

Ilmeisesti sisu ei anna periksi hävitä häiritsijöille, mutta aikuisten oikeasti, uskotteko että tuollaisessa häiritsijöiden pesässä kaikki yhtäkkiä kääntyvät puolustajiksi?

Päivämäärä:   25.9.26 21:30:18

Voipi olla että se kun sinä häiriköit poliiseja niin se on se joka on näytetty toteen.

Onko tämä" tieto" mistä?

"Kiroiletko samalla lailla kaikille?"

Haukutko paljon iäkkäitä ihmisiä?

Vielä ei ole tainnut minun kysymyksiin vastauksia tulla.

Päivämäärä:   25.9.26 21:42:32

Haluatko aloittaja oikeasti saada tämän keskustelun lopetettua? Linkitä oikeuden päätös siitä että drooneja ja häirintää on todettu ja asiaa lähdetään tutkimaan niin täällä vatvominen loppuu heti

Päivämäärä:   25.9.26 21:43:32

Onko sinulla tiedossa se motiivi, miksi häiriköidään usealla eri paikkakunnalla? Ei kai tyhjästä yhtäkkiä vuosikausia vainota poliisin, kunnan ja naapurien plus minkälie toimesta.

Päivämäärä:   25.9.26 21:44:25

Minä en ole vanhuksia haukkunut ja yhä epämääräisemmäksi nää sun viestit menevät..

Päivämäärä:   25.9.26 21:52:46

Mulla on hyvä vastaus, miten "vanhuksen" voi jättää tän ulkopuolelle. Kun ei osallistu tähän sekoiluun. Älä sinäkään osallista, kuten siellä stalkattavalla tilillesi teet.

Päivämäärä:   25.9.26 21:53:48

Ei täällä kyllä ihmisten kanssa muuten mitään ongelmia ole. En tiedä mistä keksit että "kaikki vainoaa"? Sehän ei suinkaan pidä paikkaansa, tämän touhun stigma on täällä kadonnut aikaa sitten. Ihan älytöntä alkaa selvittämään että täällä kaikilla olisi joku ongelma, ei todellakaan ole, eikä mitään sinne päinkään. Täällä on paljon todella mukavia ihmisiä. Enkä nyt sanoisi tässä asiassa vastapuoliakaan erityisen epämukavaksi, joku on mennyt pahasti pieleen tässä kokonaisuudessa.

Meillä on ihan hauskaakin ihmisten kanssa näiden juttujen tiimoilta, vaikka tässä häirinnässä ja vahingossa ei olekkaan mitään hauskaa.

Siellähän ne asiat prosessissa on, kyllä sinne uuden tiedon saa vahingonkorvauksiin lisättyä. Että harvinaisen kustannustehokas juttuhan tämä olisi tässä kohtaa ratkaista, syyttäjä hoitakoot tuomiot, jos siihen asti on pakko asia tapella.

Edelleen, minulla ei kuitenkaan ole minkään näköistä pakkomiellettä saada rikostuomioita tästä kenellekkään, kunhan se loppuu ja vahingot korvataan. Jos rikosprosessi on ainoa keino, niin sitten on. Olen sanonut
tämänkin monta kertaa.

Ei kiinnosta pierastakkaan tähän asiaan kun sen saa loppumaan ja vahingot korvattua.En ylipäätään ymmärrä miksi tästä ei anneta periksi, tietyllä tapaa pahenee vaan. Minulle on aivan sama sopia kaikki pois ja se siitä. Jos se ei sovi, sitten pitää jatkaa asian edistämistä.

Jos jätetään hulluksi huutelut ja kaikki sonta, luulen että tämä homma lähti yksinkertaisesti lapasesta. Minulle tämä ei ole periaatekysymys vaan puhdas pakko.

Kiitos huolenpidosta, jos se nyt sitä oli.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.9.26 21:53:49

Motiivia ei ole, todisteita ei ole ja täällä asiaa ihmettelevät ovat osallisia.

Päivämäärä:   25.9.26 21:56:57

Huoh on noin sataan kertaan valittanut että poliisit eivät ole todenneet että videoilla ei ole drooneja. Tästä voi päätellä että poliisit tai kukaan muukaan viranomainen ei ole myöskään todennut päinvaataista että videoilla olisi drooneja.

Jos joku viranomainen olisi todennut näkevänsä videoilla drooneja niin luulisi että tätä hehkutettaisiin valtavana voittona mutta ei. Päinvastaisesta sensijaan valitetaan ahkerasti.

Tämän valossa on aikalailla mahdotonta että oikeus olisi todennut yhtään mitään drooneista toteennäytetyksi.

Mikä tulee myös selväksi siitä että se mitä oikeus on ehkä todennut toteennäytetyksi ei haluta selventää.

Minä en ole vakuuttunut että mitään oikeuden päätöstä on edes olemassa.

Päivämäärä:   25.9.26 22:01:44

Ai, olimme päässeet siihen että poliisi vainoaa minua, siitä että minä vainoan poliisia :D

Nyt on tiukat käänteet jutussa. Niin on taas monta viestiä että huhhuijaa.

"Haluatko aloittaja oikeasti saada tämän keskustelun lopetettua? Linkitä oikeuden päätös siitä että drooneja ja häirintää on todettu ja asiaa lähdetään tutkimaan niin täällä vatvominen loppuu heti"/

Onko keskustelun aloittajalla päätös siis? Vai minuako komentelet? En ole aloittaja.

Ihan viihdettähän tämä monelta osin on.

Päivämäärä:   25.9.26 22:05:42

Huoh on noin sataan kertaan valittanut että poliisit eivät ole todenneet että videoilla ei ole drooneja. Tästä voi päätellä että poliisit tai kukaan muukaan viranomainen ei ole myöskään todennut päinvaataista että videoilla olisi drooneja.

--------+

Myöskään tämä ei pidä paikkaansa, poliisi ON todennut videoilla olevan droneja, eikä kukaan viranomainen ole asiaa kiistänyt. Ihme juttuja keksitte.

Hra Vartema v.2023 ei ole tutkinut droneja, vaan alkuaikojen vahingontekoja.

Päivämäärä:   25.9.26 22:11:52

Kolmannen keskusteluketjun loppupuolella saadaan tämä merkittävä asia tietää.

Olet Huoh hyvin vaatimaton henkilö että jaksat näin tärkeää asiaa pitää sisälläsi kolme keskusteluketjua ja vuosia jankuttaa paljon merkityksettömämpiä asioita.

Tai sitten keksit tämän asian just nyt ekaa kertaa.

Päivämäärä:   25.9.26 22:14:00

Ei vaan tämä on tosiaan ollut selvää 8/2024 alkaen että ovat droneja. Te ette vain kykene asiaa hyväksymään.

Päivämäärä:   25.9.26 22:21:11

Eli kyse on hyvinkään aikaisista asioista ja videoista jotka me kaikki ollaan nähty. Vähän on epäselvää mitä tarkoittaa että asia on selvä. Luulisi että jos on paperi johon poliisi on jotakin kirjoittanut tätä heiluteltaisiin suurena voittona eikä asia olisi vain että "te ette kykene hyväksymään" joka kuulostaa peruuttelulta.

Päivämäärä:   25.9.26 22:26:22

Katsos kun ei tässä ole kyse ollenkaan siitä että niitä ei ole, vaan siitä kenen ne on mutta kun en voi sille mitään että ette usko. Enpä montaakaan paperia ole heilutellut suurina voittoina.

Päivämäärä:   25.9.26 22:27:57

Jos poliisi on todennut että ne ovat droneja ja oikeuden päätöskin tästä on niin kai voit laittaa ne päätökset näkyville? Loppuisi heti kaikkien epäilyt.

Ps kannattaa laittaa myös ne videot takaisin nähtäville.

Päivämäärä:   25.9.26 22:53:35

Kiitos ohjeista, tämä ei ole tarpeen. Lienee vähintään kolme artikkelia häirinnän toteen näyttämisestä, ne on netissä. Poliisin asiakirjoja en tällä hetkellä jakele mihinkään, kai sen nyt järkikin sanoo, kun kyse on rikosasiasta, jossa on tällä hetkellä jotain valoa tunnelin päässä ja asia on poliisilla.

Ja asia on valtakunnansyyttäjällä aiempiin liittyen, niin enhän minä nyt niitä ala ryssimään, koska hötölä vaatii.

Ihme tivaamista.

Ps. Ei kannata

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.9.26 23:03:21

En ole yhtäkään näistä kolmesta artilkelista nähnyt vaikka olen kaivellut? Voitko linkata niin minäkin uskon.

Eli ei ole saanut tuomiota häirinnästä vielä kukaan ilmeisesti.

kenen pitää sulle sitten niitä vahingonkorvauksia maksaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.26 23:26:19

Mikä sen käräjäoikeuden päätöksen diaarinumero on?

Lähettäjä: PistePiste 
Päivämäärä:   26.9.26 00:22:57

"Mahtaako dronet olla samoissa kuvioissa/ asetelmissa kuin hyvinkäällä? Miten Perho olisi aloittanut sen ensimmäisestä päivästä alkaen?"

Lienee muutama päivä rauhallista pilvisyyden ja sateiden myötä. :)

Päivämäärä:   26.9.26 00:51:14

Kiitos uudesta suunnitelmasta, pilvisillä keleillä on kyllä oltu ihan reippaasti. Nyt on näimmä uusi suunnitelma.

Mahtaako dronet olla samoissa kuvioissa/ asetelmissa kuin hyvinkäällä? Miten Perho olisi aloittanut sen ensimmäisestä päivästä alkaen?

Miksi kysyt tätä? Miten Hyvinkäältä olisi osattu olla täällä valmiina kun en kenellekkään kertonut osoitettakaan.

Päivämäärä:   26.9.26 00:56:46

Ja miksi joku siirtäisi tällaisen touhun Hyvinkäältä monen sadan km päähän? Miksi kunnan infraa on käytetty ja miksi sitä ei selvitetä?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   26.9.26 10:07:04

Osoite näkyy yrityksen tiedoissa eli eiköhän kaikki sen tiedä..

Päivämäärä:   26.9.26 10:25:48

awww, ootpa fiksu, osoite tuli reilu puoli vuotta muuton jälkeen esille. Onko yleistä että ihmiset on näin hölmöjä? Kun mä vähän luulen että ei, vaan se on just tän tietyn porukan vahvuuksia.

Ihan hyvin se lennättely onnistu yöllä, kelistä huolimatta. Juuri siksi, oliko "asiantuntijat" niitä Auteleita kellään, olis kiva nähdä yöaikaan ;)

Skydatalta saa liisattuakin niitä.
"
Mutta täytyy sanoa, että näissä teksteissä on kieltämättä paljon samaa sävyä kun tiettyjen ihmisten kanssa asioinnissa, ei siitä pääse mihinkään. Sitä sävyä en kyllä koskaan minkään muun asian yhteydessä ole tavannut kun tämän. Lienee ensi viikolla pakko käydä "vainoamassa" poliisia, niin kun poliisin kanssa asiointia häirinnän kohteelle kuvaillaan, eli käydä ihan asemalla asti. Enpä pariin vuoteen heitä henkilökohtaisesti ole käynytkään "vainoamassa". Eli käynyt poliisiasemalla tekemässä rikosilmoitusta.

Oli "kiva" kirjotella.

Päivämäärä:   26.9.26 11:08:25

"Miten Hyvinkäältä olisi osattu olla täällä valmiina kun en kenellekkään kertonut osoitettakaan.

Ja miksi joku siirtäisi tällaisen touhun Hyvinkäältä monen sadan km päähän? Miksi kunnan infraa on käytetty ja miksi sitä ei selvitetä?"

Nyt en ymmärrä sitäkään vähää mitä aiemmin. Miksi ihmeessä joku vuokraisi paikan satojen kilometrien päästä muuttavalle aloittaakseen häirinnän heti? Ja samanlaisen, mitä edellisessä paikassa ollut? Outoa on.

Päivämäärä:   26.9.26 11:24:10

Miksi kysyt tätä? Miten Hyvinkäältä olisi osattu olla täällä valmiina kun en kenellekkään kertonut osoitettakaan.

Suomi on niin pieni maa, että juttu leviää päivässä. Varsinkin hevosihmisten keskuudessa. Jonnekin tuli lauma hevosia, auto pihassa. Sillähän saa jo nimen esiin ja sitten vaan googlaamaan ja jutteleen omille kavereille. Tämä on esimerkki, en väitä että näin olisi käynyt.

Päivämäärä:   26.9.26 11:28:45

Niin on, samoin osan näiden kirjoitusten sisältö. On myös erikoista yrittää ymmärtää miksi joku rikos tehtäisiin. Ja pitää sitä jonain mittarina.

Mutta jos ihan tosiasioista puhutaan, kyllä minulla aika varma tieto jo on aloittaneesta tahosta,etenkin jos sama toiminta on jatkanut muuton myötä, se taho on aika varma. Samoin 15.10.2025 toiminnasta vastannut taho. On minulla mahdollinen motiivikin tiedossa, se selvinnee aikanaan oliko asia niin.

Kokonaisuus on keskeneräinen, ei sitä anonyymipalstalla huudella. Enkä muutenkaan tämän tasoiseen keskusteluun tietenkään niitä lausuisi.

Jos näistäkään keskusteluita ei olevinaan huomaa mitä toistellaan, niin taitaa vika olla lukijassa.

Todistajista ei tarvitse murehtia, kaikki samat tahot on tallella :)

Päivämäärä:   26.9.26 11:33:50

Suomi on niin pieni maa, että juttu leviää päivässä. Varsinkin hevosihmisten keskuudessa. Jonnekin tuli lauma hevosia, auto pihassa. Sillähän saa jo nimen esiin ja sitten vaan googlaamaan ja jutteleen omille kavereille. Tämä on esimerkki, en väitä että näin olisi käynyt.

Juu, näin EI ole tosiaan tässä tapauksessa käynyt, kun se oli ENNEN muuttoa tiedossa ja pitäisi olla LENNÄTTÄJILLÄ tiedossa. Ymmärrän toki, että puhut normaalitilanteesta. Täällä meni itseasiassa pidemmän aikaa myös tähän, mutta en nyt joka asiaa jaksaa täällä veivata. Näihin asioihin on paljon tietoa, ei mutua.

Mutta kyllä minulla kokonaisuus on siis suurin piirtein tiedossa. Kerron kyllä kun selviää loppuun asti. Tai joku kertoo.

Päivämäärä:   26.9.26 11:37:02

Huoh, arvostelet muita miten kirjoitetaan ja käyttäydytään. Mikä etuoikeus sinulla on haukkua täällä olevia ihmisiä milloin mitenkin?

Itse julkaiset materiaalia, saat ihmiset kiinnostumaan ja kyselemään. Tottakai ihmiset etsivät lisää tietoa ja saattavat laittaa tänne. Toki, osa kirjoittaa rumasti.
Sen jälkeen alkaa keskustelu täällä, jossa myös sinä käyttäydyt huonosti.

Ei, ketään ei kuulu haukua sairaaksi, tyhmäksi, apina-aivoksi yms, mutta myös sinä olet tähän osallistunut. Se on kaikilta osapuolilta ala-arvoista. Piste.

Minä katson tätä niin, että haet itse julkaisuillasi julkisuutta, siis ihan markkinoit casea, ja kun huomio ei ole haluamaasi, kirjoitat:
"Mutta täytyy sanoa, että näissä teksteissä on kieltämättä paljon samaa sävyä kun tiettyjen ihmisten kanssa asioinnissa, ei siitä pääse mihinkään. Sitä sävyä en kyllä koskaan minkään muun asian yhteydessä ole tavannut kun tämän. Lienee ensi viikolla pakko käydä "vainoamassa" poliisia, niin kun poliisin kanssa asiointia häirinnän kohteelle kuvaillaan, eli käydä ihan asemalla asti. Enpä pariin vuoteen heitä henkilökohtaisesti ole käynytkään "vainoamassa". Eli käynyt poliisiasemalla tekemässä rikosilmoitusta."

Niinpä.

Päivämäärä:   26.9.26 11:48:18

Apinalaumaksi, ei apina-aivoksi.

Kutsuisin takaoikeudeksi, en etuoikeudeksi, jos muutaman vuoden jälkeen dissaa takaisinpäin, kun jutuissa ei ole päätä eikä häntää.

Nyt oli kyllä niin sekava kirjoitus, etten saanut lainkaan kiinni mitä haet takaa. Ei ehkä ihan tuon tason raivareita kannata muiden asioista vetää.

Voit olla asiasta aivan vapaasti mitä mieltä haluat. Mielensäpahoittajien on hyvä muistaa että itse tunnistan täältä seasta paljon asioita joilla ei ole mitään tekoa hötölän kirjoittajien kanssa. Elämässä pitää sietää epävarmuutta, jos joku asia on kesken, se on kesken. En minä valmiiksi vastaukseksi voi muuttua.

Eikä minun jokainen kirjoitus ole kaikille. Koittakaahan nyt. Ei ihmiset oikeasti ole näin hölmöjä, näin hölmöksi tekeydytään.

Kyllä minä ne vastaukset kerron, sitten kun ne on.

Päivämäärä:   26.9.26 11:56:30

Lähettäjä-
Päivämäärä25.9.26 23:26:19

^ Ei sitä voi kertoa kun sitten paljastuisi totuus.

Päivämäärä:   26.9.26 12:34:32

Lähettäjä.

Päivämäärä26.9.26 11:56:30

Lähettäjä-
Päivämäärä25.9.26 23:26:19

^ Ei sitä voi kertoa kun sitten paljastuisi totuus.

..

Tämä!

Päivämäärä:   26.9.26 12:35:43

Otsikon kysymykseen, mistä on kyse:

Kyse on tällä hetkellä siitä, että mikään siitä, mitä täällä minusta esitetään, ei ole osoittautunut todeksi, vaan asia on hyvin pitkälti selviämässä.

Poliisin rikosilmoituksiin kirjattiin vuonna 2025 muuten myös koiran oireilusta. Hevosten vahinkojen lisäksi. Sen jälkeen ilmoitettiin leikkauksesta, joka liittyi kyseiseen oireiluun, sen jälkeen siitä, että koira oireilee jälleen häirinnän yhteydessä samalla tavalla, ja nyt ollaan taas samassa tilanteessa. Mutta eikös se niin ollut ettei poliisin ongelma ole eläinten vahingoittaminen, saati että niitä kiinnostaisi minun tallini. Etten ole niin tärkeä että poliisi tutkisi, tai edes kiinnostuisi, hullu ämmäkin. Nämä oli vuonna 2024 näissä tämän palstan kirjoituksissa. Sittemmin heistä on tullut "uhrejani", tämäkin toistuu useissa kirjoituksissa viimeisen vuoden aikana.

Laitteita ei muuten viime yön keli häirinnyt. Se kertoo niiden tasosta. Samoin ennen koiran leikkausta syksyllä 2025 pilvien seassa oli laitteita, jotka näkyvät oikein hyvin videolla.

Jätetään poliisin puuhat siinä tilanteessa tässä kohtaa välistä. Oikeudessa koiran asialle naureskeltiin.

Täällä keskusteluissa poliisi on jälleen suorastaan minun uhrini. Lähdemme nyt tämän ”uhrini” kanssa selvittämään asiaa oikeuteen. Uhrini ei ole kyennyt yli vuoden aikana selvittämään toimiaan koskien koiran sairastumisen ajan tapahtumia.

Mutta tämän uhrini eli poliisin juttuja näissä kirjoituksissa onkin vuosien aikana riittänyt. He myös omasta mielestään saavat näihin kirjoitella. Toinen ”uhrini” lienee Hätäkeskus, joka oli pakotettu uhrin asemassa aiheuttamaan eläimille vahinkoa ja liikenteelle vaaratilanteita.

Nämä ”uhrit” voivat loistavasti selvitellä osoitetietoja ja puuhastella kaikkea muuta.

Nyt on vedetty firmat, Koura, hevoset, minä ja jopa äitini näihin. Poliisi sen sijaan on minun uhrini.

On @!#$ mitta täynnä.

Onko kiroilu laitonta? Ei ole.

Onko tämä? On.

Toivottavasti ”uhrini” pian hoitaa asiansa.

Nykyisin on myös kolmas "uhri". Tämän uhrin infraa on tosiaan käytetty toimintaan.

Koska edelleenkään täällä ei ole kiinnostusta mihinkään muuhun kuin minun haukkumiseeni ja paskan levittämiseen, lienee uhreja useampi kirjoittelemassa.

Toivottavasti "uhrit" saa pikaisesti korvaukset maksettua.

Sekavaa? Aivan varmasti, etenkin "uhrien" mielestä. Miksei muidenkin haukkujien. FB seinälläni on varmasti erittäin sekavia oikeuden vastauksia ym. Koska pakkohan oikeudesta saatujen vastauksien on olla sekavaa, kun vastaus on "uhreille" jokseenkin ongelmallinen.

Hermo menee tähän eläinten hengellä leikkimiseen. Toivotaan että se taas naurattaa oikeudessa.

Selvittäkää itse haluamanne asiat, kun kerta toisensa jälkeen saman jauhaminen ei riitä. "Uhrini" saavat nyt nämä keskustelut liitteeksi.

Annan "valkotakkisille" mielelläni analysoitavaksi tämän vuosien kokonaisuuden.

Nyt on jo niin mones päivä samaa soopaa ettei todellakaan enää jaksa.

Naureskeliko tuomari tälle asialle? Ei todellakaan.

Myös näitä keskusteluja oli siellä oikeudessa ja kävin siellä läpi tämän hullu ämmä -narratiivin, samoin siellä oli nämä eläinrääkkääjä- tarinat. Nämä pahentaa kokonaisuutta, ei suinkaan paranna. Tiedoksi "uhreilleni".

Menee hermo tähän pelleilyyn, onnittelut siitä.

Lähettäjä: Mikä on 
Päivämäärä:   26.9.26 13:06:52

Minusta aika moni tässä ketjussa kyselee vilpittömästi. Jos ihminen kertoo joutuneensa vuosia jatkuneen häirinnän kohteeksi, eläintenkin oireilleen ja asian olevan useammassa viranomaisprosessissa, niin kai sitä luonnollisesti haluaa ymmärtää, mitä on tapahtunut ja mikä tästä on oikeasti jo todettu.

Samalla täytyy sanoa, että vähän varpaillaan tässä kyllä saa olla. En minä ainakaan halua lähteä kirjoittamaan tähän omia tulkintojani tai nimeämään ketään, jos kerran itsekin sanot, että näistä asioista on meneillään prosesseja ja että julkisilla kirjoituksilla voi olla seurauksia. Ei huvita jälkikäteen huomata olevansa itsekin jotenkin osallisena jossain asiassa vain siksi, että yritti kysyä mitä tässä on tapahtunut.

Näen myös niin, että tässä asiassa varmasti jokainen haluaa tulla kuulluksi ja ymmärretyksi omasta näkökulmastaan. Kysyjäkin voi hermostua, jos hän kokee saavansa ilkeän vastauksen, ja toisaalta kysymykset voidaan helposti tulkita ilkeilyksi, vaikka tarkoitus olisi ihan oikeasti ymmärtää.

Siksi ehkä olisi hyvä, ettei heti tehdä omia tulkintoja siitä, mitä toinen kysymyksellään tai vastauksellaan tarkoittaa, vaan yritetään ensin nähdä niiden taakse mahdollisimman hyväntahtoisesti. Vaikka kysymys tai vastaus ei itsestä tuntuisi miellyttävältä.

Sen jälkeen olisi varmaan kaikkien kannalta helpompaa, jos kysymykset ja vastaukset pidetään mahdollisimman selkeinä ja konkreettisina ilman haukkumista tai henkilöön menevää kommentointia.

En ole lukenut tämän asian kaikkia aiempia ketjuja, joten en tiedä mitä kaikkea siellä on kirjoitettu. Mutta jos siellä on esimerkiksi haukuttu jotakuta ”hulluksi”, niin eiköhän ole aika selvää, ettei sellainen auta ketään eikä tee keskustelusta yhtään selkeämpää.

Ja jos tässä kerran on oikeasti keskeneräisiä prosesseja, niin ymmärrän hyvin myös sen, ettei kaikkea voi tai pidä täällä kertoa. Silloin senkin voi mielestäni sanoa suoraan. Ei kai kenenkään tarvitse saada kaikkea tietää voidakseen ymmärtää, että kyseessä on sinulle vakava asia.

Päivämäärä:   26.9.26 14:42:49

Siksi ehkä olisi hyvä, ettei heti tehdä omia tulkintoja siitä, mitä toinen kysymyksellään tai vastauksellaan tarkoittaa, vaan yritetään ensin nähdä niiden taakse mahdollisimman hyväntahtoisesti. Vaikka kysymys tai vastaus ei itsestä tuntuisi miellyttävältä.

Lähettäjä: M1? 
Päivämäärä:   26.9.26 15:44:53

Nämä Well Dressagen päivitykset tosiaan nousevat feediin ilman, että ko. tiliä seuraa.
Tekstit ovat niin sekavia ja paatoksellisia, että ei ole pienintäkään epäselvyyttä, etteikö ko. henkilö kärsi pahoista mielenterveyden ongelmista. Ihminenhän voi elää näiden ongelmien kanssa, mutta huoli kyllä tulee eläimistä.
Tokihan ihmisen elämäkin voisi olla helpompaa jos ymmärtäisi hakeutua hoitoon. Missä sitten menee M1-lähetteen raja...
Eipä näitä kannattaisi kommentoida, koska ruokkii lisää asianosaista.

Päivämäärä:   26.9.26 15:52:15

Minullakin tulee huoli eläimistä, kun kertoo että koirat paskovat yöt lattialle kun ovat niin hermona ja hevoset ramppaavat. Eläimet aistivat varmasti omistajan hermostuneisuuden ja oireilevat sitä.

Päivämäärä:   26.9.26 15:54:51

M1
olet aivan väärässä ja kuulut valheidenlevittäjiin.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   26.9.26 15:54:54

"Poliisi on kirjannut rikosilmoituksen, että droneja on"

Ei tämä ole mikään todiste droneista. Rikosilmoitukseen voi kirjata mitä vaan. Mikä se diaarinumero on tuomiosta, jossa oikeus on todennut että dronehäirintää tapahtuu?

Päivämäärä:   26.9.26 16:15:51

Juu
Ole huoleti Juu, ne on kunnanvaltuutettu Joel Elglandin juttuja Perhosta kun hän teki rikosilmoituksen, joita hän levitteli poliisille Perhossa joka salasi tiedot.
Oikeuslaitos mitätöi salauksen, kun ei pitänyt paikkaansa, pelkkää vainoamistahan tuo oli.

(Pieneltä koiranpennultahan voipi joka tapauksessa tulla vaikka, kakka terveisin Taru Järvimaalle.)
Dronet myös häiritsevät hevosia.

Päivämäärä:   26.9.26 16:19:12

Ei ne ole minkään Joelin juttuja kun Jasmin on itse kertonut näistä. Että dronet aiheuttaa tällaista.

Päivämäärä:   26.9.26 16:24:13

Lähettäjä×××

Päivämäärä26.9.26 16:15:51

Juu
Ole huoleti Juu, ne on kunnanvaltuutettu Joel Elglandin juttuja Perhosta kun hän teki rikosilmoituksen, joita hän levitteli poliisille Perhossa joka salasi tiedot.
Oikeuslaitos mitätöi salauksen, kun ei pitänyt paikkaansa, pelkkää vainoamistahan tuo oli.

(Pieneltä koiranpennultahan voipi joka tapauksessa tulla vaikka, kakka terveisin Taru Järvimaalle.)
Dronet myös häiritsevät hevosia.

..

Huoh on vaihtanut nimimerkkiä taas ;)

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   26.9.26 16:33:30

"Ole huoleti Juu, ne on kunnanvaltuutettu Joel Elglandin juttuja Perhosta kun hän teki rikosilmoituksen, joita hän levitteli poliisille Perhossa joka salasi tiedot.

Dronet myös häiritsevät hevosia."

Saisiko saman suomeksi? Eihän tuostakaan saa taas mitään tolkkua. Jostain syystä asianosaisen ja häntä puolustavien (vai onko ehkä yksi ja sama henkilö?) kirjoitukset ovat enimmäkseen todella sekavaa huttua, josta kukaan ulkopuolinen ei ymmärrä yhtään mitään. Ja sitten tietenkin suututaan ja kiukutellaan ja haukutaan kaikki, kun kukaan ei tajua näistä höpötyksistä mitään ja pyytää selvennystä asiaan. Tämä henkilö ei selvästikään itse ymmärrä, miten sekavilta ja epäuskottavilta hänen juttunsa ulkopuolisten korviin kuulostavat.

Päivämäärä:   26.9.26 16:37:44

Mia: tätä on hänelle toistettu useampaan kertaan ja tämän jälkeen alkaa nimittely ja haistattelu.. selvästi kirjoittelee monella eri nimimerkillä, koska kirjoitustyyli sen paljastaa.

Päivämäärä:   26.9.26 16:47:55

Hei mä en jaksa tänne enää kirjoitella. Älkää puolustelko myöskään muut. Antakaa näiden olla ja huutaa. Ei tarvitse puolustella. Nyt on jollain sen näköinen hätä näiden hullu ämmä, hysteerinen, eläinrääkkääjä, huoli jne juttujen kanssa, että antaa huutaa.

Jankuttaneet kohta kolme ketjua suurinpiirtein samaa. Tehkööt ilmoituksia ja mitä ikinä keksivät.

Kun ei tosiasiat ole lainkaan tällä tolalla kun täällä esitetään. Täytyyhän se nähdä ettei täällä ole poliisin paperit, oikeuden päätökset, mitkään yhtään mitään.

En ole ehkä koskaan nähnyt mitään tämän kaltaista kun nämä ketjut.

Päivämäärä:   26.9.26 16:48:39

xxx on jasun äiti.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   26.9.26 16:49:26

Mua mietityttää, että miten ne Droonit häiritsevät eläimiä, jos ne lentelevät yöllä ja vieläpä 80-120 m korkeudessa? Eihän siitä kuulu ääntä enää, ja eläimet ovat varmasti yöt sisällä.

Päivämäärä:   26.9.26 16:51:47

Niin mikä se diaarinumero on?

Päivämäärä:   26.9.26 16:57:00

Kuka kysyy?

Päivämäärä:   26.9.26 17:01:40

Mitä sillä on väliä kuka kysyy? Et pysty toimittamaan diaarinumeroa, koska pelkäät, että joku oikeasti tilaa asiakirjat.

Päivämäärä:   26.9.26 17:02:08

ok

Lähettäjä: OmppuPomppu 
Päivämäärä:   26.9.26 17:11:08

Google "Perhon kunta ja droonit"

Perhon kunta ja droonit liittyvät julkisuudessa erikoiseen oikeustapaukseen, jossa Pohjanmaan käräjäoikeus käsitteli kunnan ja sen vuokralaisen välistä riitaa.Keski-Pohjanmaalla sijaitsevassa Perhossa nousi esille tapaus, jossa Kärkelän tallikiinteistöä kunnalta vuokrannut yrittäjä vaati vuokranalennusta vedoten kokemaansa droonihäirintään. Yrittäjän mukaan droonien lennättäminen oli häirinnyt tallin toimintaa.Kesäkuussa 2026 Pohjanmaan käräjäoikeus antoi asiassa ratkaisun:Ei näyttöä häirinnästä: Oikeus hylkäsi yrittäjän vaatimukset droonihäirinnän osalta, sillä väitetystä droonihäirinnästä ei löytynyt riittävää näyttöä.Vuokrasopimuksen purku: Käräjäoikeus katsoi, että Perhon kunnalla oli oikeus irtisanoa tallivuokralainen. Oikeus kuitenkin hyväksyi kiinteistön muihin puutteisiin vedoten 40 prosentin vuokranalennuksen, mutta hylkäsi yrittäjän muut laajat vaatimukset.
Onko totta vai ei? Päätöksestä valitettu? Pahoittelut, tämä tietoo varmaan löytyisi ketjusta, mutta on niin paljon kommentointia, muistelen että mainittu että oikeuskäsittely jatkuisi tästä?

Päivämäärä:   26.9.26 17:14:56

Paljon on tekoälyllä näimmä väärää tietoa tähän kokonaisuuteen liittyvästä asiasta. Onpa "jännä".

Päivämäärä:   26.9.26 17:24:24

Olipa muuten mielenkiintoista luettavaa, koskien Keski-Pohjanmaa- lehden uutisointia. En minä näitä juttuja ole enää myöhemmin lukenut. Alkuun uutisoi ettei koko häirintää ole todettu, sen jälkeen pyysin korjaamaan oikeuden päätöksen mukaisesti oikeaksi. Aika " mielenkiintoinen" tapaus tämä toimittaja.

Täytyy käydä lukemassa se juttu, onko muuttanut sisältöä. En tilaa enää heidän lehtiään, sattuneesta syystä.

Siellähän oikeasti lukee aivan pitkin @!#$ä ne asiat ja tekoäly nimenomaisesti nostaa niitä juttuja ja nimenomaan tämän lehden kirjoittamana.

Ihan hyödyllinen tieto, kyseinen toimittaja on uutisoinut aika paljon paikkaansapitämätöntä tietoa, siitä alkaen kun kunta asian julkisuuteen vei. Huono homma.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.