Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ratsastuskengät myös kävelyyn?

Lähettäjä: shoe 
Päivämäärä:   25.9.26 14:19:48

Suosittele kokemuksesta hyviä ratsastuskenkiä millä on myös ok kävellä.

Re: ratsastuskengät myös kävelyyn?

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   25.9.26 14:58:08

Ratsastuskengillä ei saa kävellä ja ratsastushanskoilla ei saa tehdä tallitöitä terv. Hevostarvikeliike

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   25.9.26 15:29:41

Mountain horsen kenkiä käytän talvisin, ovatkohan sitten jodhpurit.
Tykkään kun niissä ei ole liukas pohja, lesti sopii omalle jalalle. Nahka ei päästä vettä heti läpi.

Lämpimään vuodenaikaan minulla on ratsastussaappaat erikseen ja lenkkarit muuhun tallityöskentelyyn. Lenkkareiden käyttö on HUOMATTAVASTI pidentänyt saappaiden/Ratsastuskenkien käyttöikää, eli jos vaan mahdollista niin kävele eri kengillä kuin ratsastat. Ainakin jos käyt tallilla usein. Ratsastuskengät on meinaan kalliimpia kuin moni muu jalkine.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.26 15:57:40

Lähettäjä: tintti
Päivämäärä: 25.9.26 14:58:08

Ratsastuskengillä ei saa kävellä ja ratsastushanskoilla ei saa tehdä tallitöitä terv. Hevostarvikeliike

--

Täytyykö siis kävellä eri kengillä maneesiin/kentälle ja sitten vasta kun nousee selkää nii vaihtaa RATSASTUSkengät? :D

Miksi niitä sitten tehdään pohjilla, jotka pitää liukkaalla/jäällä pystyssä jos ei saa kävellä?

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   25.9.26 17:22:23

Osta vaelluskengät joissa vähän kantaa, niillä hyvä kävellä sekä ratsastaa.

Lähettäjä: shoe 
Päivämäärä:   25.9.26 17:25:52

Kun tämä ei ole kai laissa kielletty, niin kävelen jonkin verran samoilla kengillä millä menen hevosen selkään. Muutenkin alku- ja loppukäynnit on omasta mielestä kiva kävelyttää maasta niin voi loppukäynneiksi löysätä vyön tai vaikka ottaa satulan jo pois. Kenkiä en tässä välissä kuitenkaan vaihtaisi. Tiedän toki että ratsastuskengille tai esim saappaiden vetoketjuille ei tee hyvää jos niillä laahustetaan hiekassa. Otan asiassa omien kenkieni suhteen täyden vastuun.

Kysyn siis uudestaan:)

Suosittele kokemuksesta hyviä ratsastuskenkiä millä on myös ok kävellä.

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   25.9.26 19:53:10

Ratsastuskengillä on yleensä aika huono kävellä, kannattaa hankkia ns. tallikengät. Niillä usein pystyy kävelemään eikä ole kärjistä niin suipot kuin ratsastuskengät.

En kyllä muutenkaan ymmärrä miksi kengät on niin kamalan suipot. Ei kai kenelläkään luonnostaan ole sen muotoinen jalkaterä?

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   25.9.26 19:56:13

Muiden on aika huono suositella mitkä passaa juuri sinun jalkaasi, joten googleta itse ja käy sovittamassa. Esim. minulla ei ole lättäjalka, mutta on silti todella matala jalkaterä, eli nilkan edestä littana, joten minulle ei passaa kengät jotka on sisältä korkeussuunnassa todella korkeat ja tilavat. Kaverillani taas täysin päinvastoin, hänellä todella korkea jalkaterä, joten meille ei passaa samanlaiset kengät. Yhdellä kaverillani jalkaterä on kuin ankan räpylä, eli varvasrivi on leveä ja tasainen, kun taas minulla varvasrivi on laskeva isovarpaasta lähtien, joten meille ei passaa samat kengät. Vaivaisenluita meistä ei ole kenelläkään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.26 20:35:03

Mulla on Norton Zermatt -talvikengät ja näillä on mielestäni varsin mukava myös kävellä. Yhdet tallikäytössä ja toiset arkikäytössä. Lesti on leveähkö ja koko reilu. Talutan alku- ja loppukäynnit, enkä todellakaan jaksa vaihdella kenkiä. Luulisi, että hevostarvikeliikkeessä oltaisiin vaan tyytyväisiä, kun käyn ostamassa uudet aina, kun edelliset hajoaa.

Olen yrittänyt etsiä vastaavia kesäkenkiä, mutten ole vielä löytänyt. Ariatin kenkiä ajattelin kokeilla, mutta niitä ei valitettavasti enää myydä edes Hööksin myymälöissä, vaan pitäisi tilata.

Päivämäärä:   25.9.26 20:56:59

Ariatin kengillä on aika hyvä kävellä. Etenkin jos ei ota halvinta mallia. Uusia saa kyllä ostaa tiheään jos tallitöitä tekee nahkakengillä

Päivämäärä:   25.9.26 21:01:22

Mulla on Blundstonen kengät, joilla on tosi hyvä kävellä ja toimivat hyvin myös ratsastaessa. En mä niitä ratsastusliikkeestä ole ostanut, mutta eivät ne musta mitenkään ratsastuskengistä eroa.

Päivämäärä:   25.9.26 21:33:25

Blundstonet on muuten hyvät mutta talvella liukkaammat kuin monet muut

Päivämäärä:   25.9.26 22:21:36

Ariat Ascent

Päivämäärä:   26.9.26 01:22:57

Ariat. Kestää vuosia ainakin muutaman kerran viikossa köyttöä.

Lähettäjä: CRW 
Päivämäärä:   26.9.26 05:52:10

Hööksillä aina välillä CRW:n nauhallisia ratsastuskenkiä, vähän vaelluskengän tyyppisiä. Todella hyvät kävellä, jos ei halua vaihtaa kenkiä välillä. Vuokraan hevosta 2 krt/vko ja nuo CRW:n kengät on käytössä syksystä kevääseen. Hoidan hevosen, talutan alku- ja loppukäynnit, putsaan varusteet ja siivoan tarhan noilla kengillä.

Ainoat huonot puolet: kesällä liian kuumat ja varsi sen verran paksu, ettei siroja minichapseja voi käyttää vaan pitää olla (teko)mokkaiset hyvällä joustolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.