Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kannukset vain koristeena

Lähettäjä: jxx 
Päivämäärä:   24.9.26 21:38:51

Käyttääkö kukaan valekannuksia eli kannuksia ainoastaan koristeena? Vai onko kaikilla kannukset 25-35 mm piikeillä, että niillä saa kaivettua hevosta?

Re: Kannukset vain koristeena

Lähettäjä: Tina 
Päivämäärä:   24.9.26 21:40:27

No olipas kiva vastakkainasettelu, senkin ignorantti tylsimys.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.26 21:42:53

Miksi ihmeessä tekisin jotain niin typerää?

Lähettäjä: jxx 
Päivämäärä:   24.9.26 21:44:15

No aika harvoin näkee kenelläkään pyöreitä 10 mm kannuksia tai valekannuksia, yleisimmin ihmisillä näyttää olevan 25-30 mm kannuksia ja moni kommentoi 25 mm kannuksistaan että ovat "vain 25 mm". Minusta se on aika paljon.

Kiitos kuitenkin että nostit tätä ketjua kommentillasi, vaikket osannutkaan lukea ja vastata aloituksen kysymykseen :))

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.9.26 22:00:25

Saappaitten kanssa mulla on 0-15mm kannukset, kun ne pitävät saappaan paremmin jalassa (vanhanaikainen, vetoketjuton koulusaapas). Piikkiä en mihinkään tarvitse.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.26 00:12:58

Tietenkin kaikilla on vähintään 5cm pitkät kannukset, tai rissat, tai vasarat, sitten me lauletaan kuorossa ”hei me kaivetaan taas”. Myös poniratsastajat. Aloittelijoille annetaan isoimmat kannukset!!!!!?€?!!!!6)&);,!!!!

Lähettäjä: llna 
Päivämäärä:   25.9.26 02:10:04

Minä en löytänyt mistään 0 mm kannuksia joten ostin pyöreät 10 mm kannukset. Ne (tai ehkä kannusremmit lähinnä) tosiaan jotenkin pitävät paremmin saappaan jalassa koska minulla on todella matala jalkaterä nilkan edestä.

Ne on onneksi niin pyöreät että niillä ei mitenkään onnistu kaivamaan hevosta, ellei niitä laita aivan liian alas kantapäähän ja ratsasta varpaat sivuille sojottaen ja hevosta kaivaen.

Eli voisi kai sanoa että minulla ne on koristeena.

Aika paljon ratsastan myös nahkamaihareilla + saappaanvarsilla, niiden kanssa en kannuksia käytä eli ne on vain saappaiden kanssa. Maiharit saa nauhoilla kiristettyä niin ettei lompsu jalassa.

Olen aloittanut ratsastuksen ja tallilla käynnin ysärin alussa ja silloin oli aina kumisaappaat jalassa ja ne jalassa myös ratsastin. En tajua miten, kun en ole enää 20 vuoteen voinut ratsastaa kumppareissa. Kenkä kyllä pysyy jalustimessa mutta jalka heiluu kumpparin sisällä. Ai kaamee.

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   25.9.26 08:05:35

Ehdottomasti käytän jokapäiväiseen kaivamiseen mahdollisimman pitkiä kannuksia. Elämässä on vain ääripäitä.

Lähettäjä: Mooi 
Päivämäärä:   25.9.26 09:22:49

No aika provo aloitus. Kilpailen kansallisella tasolla kenttää ja jalassa ne 10mm junioripallot

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   25.9.26 13:04:22

Miksi kaivaisin hevosta kannuksilla? kannus on todella tehoton väline kaivamiseen. Kaivinkone on siinä parempi. Kannus on merkinantoväline ei kaivuutyökalu.
Ja minne se hevonen pitäisi kannuksella sitten kaivaa?

Jeb idiootti vastaus.... kysymykseen

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   25.9.26 18:16:21

Käytän valekannuksia koska hevoseni on ratsastettu niin herkäksi että se ei kannusta tarvitse. Mutta mielestäni saapas on minun ohueen nilkkaan tukevampi kannuksen kanssa, joten ne ovat ”jääneet” jalkoihin vaikka nykyään eivät olekaan pakolliset kilpailuissa ja ne voisi jättää poiskin.
Jos löydän joskus sopivasti nilkasta istuvat saappaat niin jätän kannukset pois.
Mikään ei ole inhottavampaa kuin kantapäästä liikkuvat saappaat.

Lähettäjä: Ruuna 
Päivämäärä:   25.9.26 19:26:02

Käytän 10mm palloja, koska ratsastan niiden kanssa paremmin kuin ilman. En pysty edes koskemaan niillä hevosta koska mulla on melko pitkät jalat ja alla iso poni, kantapää on aina irti hevosesta, mutta kummasti säilyy varpaat menosuuntaan kun laitan kannukset jalkaan.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.9.26 20:43:35

Ihan parhaat on fair rider kannukset. Jo monta vuotta kisannut ne jalassa ihan myös kv.

Lähettäjä: klea 
Päivämäärä:   25.9.26 23:16:29

Minä kyllä ymmärrän aloittajan pointin. Todella monilla jalat heiluu ja vatkaa ja potkii joka askeleella ravissa ja laukassa varpaat sivulle osoittaen, joten jos on liian pitkät kannukset jalassa niin joka askeleellahan siinä potkaisee hevosta ja samalla kaiva kuoppaa kylkeen. Joten ihan ymmärrettävä kysymys että käyttääkö joku valekannuksia ihan vain koristeena joilla ei saa potkittua ja kaivettua hevosta vai onko kaikilla potkijoillakin pitkät kannukset.

Minulla on 10 mm pallokannukset. Ihan naisten kokoa ne on, ei mitkään juniorikannukset. Mutta kyllä, myönnän että ne on ihan vain koristeena, koska olen ne spraymaalannut saman värisiksi kuin jalustimetkin :) Soinnumme siis hyvin yhteen. Jalustimia en ole spraymaalannut, ainoastaan kannukset.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.9.26 23:45:03

Silloin kun kannukset oli pakolliset, laitoin kisoihin "valekannukset". Nyt ei ole enää tarvinnut niitäkään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.9.26 03:41:14

Vitun kaameat "koristeet" hyi hele

Lähettäjä: .-,, 
Päivämäärä:   26.9.26 07:34:47

Saako fair ridereita käyttää koulukisoissa? Koulusäännöissä lukee, että kannusten pitää olla metallia ja muistaakseni vielä vähän aikaa sitten FEI:n tack appissakin ne oli kielletty koska ne eivät ole metallia vaan se takana oleva osa on jotain muovia. Onko tuo sääntö siis muuttunut?

Koulusäännöt s. 17:
"4. Kannukset ovat vapaaehtoiset ja niiden tulee olla tylppäkärkiset ja valmistettu metallista."

Kenttäkisoissa saa käyttää myös muovikannuksia. s. 29:
"Kannusten on oltava sileää materiaalia (metallia tai muovia). "

Jostain syystä en saa FEI tack appia auki, lataa hetken ja sitten jumittaa niin tietokoneella kuin puhelimellakin, joten en voi tarkistaa sieltä. Nehän olisi kyllä aika hevosystävälliset verrattuna "piikkimäisiin" kannuksiin.

Lähettäjä: pyppy 
Päivämäärä:   28.9.26 22:07:27

Mitä vitun kaameeta ja hyi heleä on valekannuksissa? :))

Lähettäjä: zah 
Päivämäärä:   29.9.26 10:15:46

Mitä tarkoitatte pallokannuksilla? kiinteää nuppia, vai pyörivää palloa?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   29.9.26 20:28:14

”Vitun kaameat "koristeet" hyi hele”

Että mikä vee niissä on kun ei ole edes sitä kannusosaa vaan pelkkä metallivanne? Hele vaan ratsastaa sitten itse sukkasillaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.