Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  aina oltava tavoitettavissa

Lähettäjä: mihin rajat 
Päivämäärä:   23.9.26 14:33:23

pidän täysihoitotallia , olen ollut tässä ammatissa ja elämässä useamman vuosikymmenen joten ihan nuori en enää ole.

Tämä uudenlainen somekulttuuri ja viestintä on vaatinut opettelua, hyväksyntää ja ottamalla käyttöön sen hyvät puolet arjen työssä.

yleensä omistajien kanssa ei ole ollut ongelmia , ja asiat hoituu näppärästi joko yksityisviestein tai ryhmäkeskusteluilla.

Nyt kuitenkin jo vuoden ajan on ollut asiakas jonka tapa soittaa milloin tahansa, syystä mistä tahansa tai ilman syytä, alkaa ottamaan ns. pannuun. oli sunnuntai-ilta, - aamu- lomavkl tai milloin tahansa saattaa soittaa ja puhua pälpättää maailman menosta, lähinnä hevosista, neuvoo ja kertoo oman mielipiteensä. En yleensä puhu , vastailen hymähtämällä tai myöntämällä ja sitten on vaan sanottava että täytyy mennä ja lopettaa puhelu.

asiakkaita ei ole jonoksi asti eikä kysyntää liiemmin ole, joten se on otettava mitä annetaan tai vaihdettava muihin hommiin joka ei tämän ikäiseltä niin vain onnistu.

mietinkin , onko outoa jos nyt ilmoitan että vastaan puheluihin arkena esim. klo 8.00-12.00 välillä tai 10.00-12.00 paitsi hätätapauksissa ja muuna aikana tavoittaa watsuppi tai muu txt- viesti. olen ollut aina tavoitettavissa ja kuuntelen ihmisiä, mutta nyt tuntuu että täytyy alkaa rajoittamaan tuon yhden asiakkaan takia . Hän on maksava asiakas, aina rahat tulleet ajallaan , joten siitä ei ole kyse ja hänen hevonenkin on harmia tuottamaton peruskiltti yksilö. Sitä en osaa sanoa mitä muut asiakkaat hänestä miettii, mutta se ei oikeastaan kuulu minulle , ainakaan tällä hetkellä.

joten, minkälaisia käytäntöjä teillä on, oletteko tehneet jotakin muutoksia jolla turvaatte oman rauhan

Re: aina oltava tavoitettavissa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.26 14:38:15

Soittoajat juurikin noin kuten laitoit. Wa/txt voi laittaa milloin vain ja siihen vastataan jos on tarvetta vastata. Olkoon miten vaan nykyaika mutta tuo jatkuva soittelu on naurettavaa.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   23.9.26 14:44:33

Erillinen työpuhelin. Suljet sen kun työt päättyy. Hätätapauksessa jokainen osaa soittaa 112:n tai päivystävälle ell:lle.

Jos itse et pidä rajoja, ei ne asiakkaat myöskään pidä

Päivämäärä:   23.9.26 15:08:35

Jos on seuraavaa aamua koskeva ohjeistus niin pitää voida laittaa viesti myöhemmin illallakin jonka voi sitten lukea aamulla että tulee toimittua oikein... Työpuhelimesta voi laittaa äänet pois vaikka 20-06.

Lähettäjä: Putkivuoto 
Päivämäärä:   23.9.26 15:38:53

” Erillinen työpuhelin. Suljet sen kun työt päättyy. Hätätapauksessa jokainen osaa soittaa 112:n tai päivystävälle ell:lle.”

Kaikissa hätätapauksissa ei 112 tai päivystävä ell auta. Viime syksynä tulin kisoista myöhään, vasta iltatallin jälkeen. Tämän olin sopinut tallinpitäjän kanssa. Kun tulin talliin, siellä suihkusi vettä. Kesäihottumainen oli ilmeisesti hinkannut itseään uimurikuppiin ja rikkonut kupin. Tallinpitäjä onneksi vastasi puheluun vaikka soitin myöhään ja neuvoi, mistä sain veden katkaistua ensihätään. Tuli paikalle heti kun pääsi. En usko, että 112 olisi lähtenyt paikalle etsimään päähanaa.

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   23.9.26 16:32:12

Seuraavan kerran kun soittaa outoon aikaan, kysyt nikä hätätilanne ja jos ei mikään, niin sanot että jutellaan myöhemmin.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   23.9.26 16:55:26

Tämä ei ole ainoastaan hevosalan ilmiö, vaan kaikilla aloilla.

Itse ilmoittaisin ystävällisesti, että olen tavoitettavissa x ja x aikana. Sitten laittaisin puhelimen hiljaiseen tilaan, eli läpi pääsee vain perhe/ystävät. Hätätapauksessa, jos soittaa kaksi kertaa putkeen niin ne menee läpi.
Aluksi en joustaisi tästä yhtään, että asia menee oikeasti perille, eikä rajoja yritetä venyttää.

Lähettäjä: PP 
Päivämäärä:   23.9.26 17:29:40

"Erillinen työpuhelin. Suljet sen kun työt päättyy. Hätätapauksessa jokainen osaa soittaa 112:n tai päivystävälle ell:lle"

Soitetaanko siis 112 tai päivystävälle ellille myös silloin, kun esimerkiksi on tallissa putkirikko ja vettä suihkuaa ympäriinsä tai vaihtoehtoisesti ei tule ollenkaan vettä tai sähköissä on jotain häikkää eikä sähköpaimenet sen takia toimi ja hevoset ovat karkaamisvaarassa? Tuskinpa näihin saa apua 112:sta ja päivystävältä eläinlääkäriltä. Toki jos tallinpitäjää eivät tällaiset ilmoitukset kiinnosta, niin voihan sen hajonneen putken sitten toki jättää kastelemaan kaiken tai hevoset ilman vettä tai hevoset sähköttömien lankojen taakse ilman valvontaa.

Lähettäjä: mihin rajat 
Päivämäärä:   23.9.26 17:49:20

Juuri tuollaisten tilanteiden varalta olen aina ollut ja tulen olemaan tavoitettavissa, koskaan ei tiedä mikä hajoaa tai vaatii akuuttia toimintaa.

Mutta kun nyt on kyse yhden asiakkaan puheluiden aiheuttamasta "stressistä", eikä oikein löydy hyvää syytä pistää panniin vain yhden omistajan soitot jos muilla kerran on oikeus soittaa milloin vain. Toki ei nämä muut soittele, ainakaan turhasta, watsup on kätevä tiedotusalusta ja vastaan aina melko pian jos sinne viestiä tulee.

Voin myös olla vastaamatta tuon ihmisen puheluihin, en tiedä mikä pätemisen tarve tai mielenterveysongelmainen lienee, haluaa vain kuuntelijan joka myötäilee hänen ajatuksiaan. Kerran olin kaupassa en vastannut vaan laitoin äänettömälle, ihminen pommitti 20 Min ja kun lopulta vastasin selitin että olin ruokakaupassa, niin ei pahoitellut eikä edes asiaa ollut, kunhan vaan taas aloitti yksinpaasaamisen niin kuin ei mitään. Ei tällaista jaksa, täytyy yrittää puhua kasvotusten että puhelut vain silloin kun on pakko, ja katsoa hetki muuttuuko. Jos ei muutu niin se on tallipaikan vaihto.

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   23.9.26 17:50:05

Nää on näitä ammatinvalinta kysymyksiä. Ei tilan pitäjät oikein voi olla tavoittamattomissa jos tontilleen ottaa eläimiä. Hui kauhea jos pari kertaa vuodessa pitää yöllä toimia.

Lähettäjä: Kille 
Päivämäärä:   23.9.26 17:57:13

Ei todellakaan tarvitse olla tavoitettavissa. Ihan sopppariinkin voi laittaa puhelinajat.

Päivämäärä:   23.9.26 18:08:25

Itselläni on sovittuna asiakkaiden kanssa, että viestiä saa laitta käytännössä koska vain ja hereillä ollessa vastaankin liki heti. Soitto vain jos on akuutti hätä ja silloin tiedän vastata vaikka olisin itse jossain hankalammassa paikassa.

Tämä on pääosin toiminut hyvin, turhia puheluita ei ole tullut. Jossain kohtaa eräs asiakas pommitti yöllä viestejä jotka olisi voinut yhtä hyvin lähettää päivälläkin eli ei koskeneet seuravaa aamua tms kiireellistä. Onneksi vaihtoi maisemaa ja nyt taas fiksua porukkaa! En herää yöllä yksittäiseen viestiin jos tuleekin vaikka tieto että unohtui pyytää jättämään hevonen sisälle tms, mutta soittoon herään yölläkin.

Päivämäärä:   23.9.26 18:23:43

Ilmoitat ajat, jolloin olet puhelimella tavoitettavissa, esim silloin kun siivoat karsinoita ja voit samalla kuunnella yksinpuhelua. Muun ajan vastaat vain viesteihin tai hätätilanteisiin, kuten että jotain on hajonnut. Mikäli tuo yksinpuhelija soittaa ajan ulkopuolella etkä ole varma onko hätä, vastaat ja kysyt mikä asia, mikäli ei ole hätä, kehotat soittamaan seuraavana päivänä ja lopetat puhelun. Jos taas olet vaikka itse tallilla ja näet, ettei siellä ole mitään tilannetta, eikä asiakas esim ole tallilla, et vastaa. Se, että joku on sun asiakas ei tarkoita, että sun pitäisi tuntikausia kuunnella hänen juttujaan. Palvelu on hevosten hoito, ei terapia omistajalle. Jos et laita mitään rajoja, tottakai tuommoinen ihminen sitten soittaa ja puhuu. Sun tehtävä on vetää ammatilliset rajat ja pitää niistä kiinni.

Suosittelen kyllä harkitsemaan työnumeroa, johon tulee kaikki viestit ja sitten soitonsiirrolla saa puhelut halutessaan läpi.

Lähettäjä: Salla 
Päivämäärä:   23.9.26 18:49:26

Opettelet asettamaan rajat, ystävällisesti mutta jämptisti. Kun asiakas soittaa, kysyt onko jokin hätänä tai mikä on asiana. Jos asia on sinun mielestäsi tärkeä ja kiireellinen, kuuntelet sen ja sitten kiität soitosta ja sanot, että nähdään huomenna/ myöhemmin tms tallilla, heippa ja painat punaista luuria. Jos asia ei ole kiirreellinen, sanot että puhutaan kun nähdään tallilla ja taas kiität soitosta ja toivotat heipat. Älä jää kuuntelemaan loppujaaritteluita tai asiaankuulumattomia asioita.

Kaikki ihmiset eivät osaa ottaa huomioon muita. Jos heillä on aikaa turinoida tuntitolkulla joutavuuksia puhelimessa eivät he ymmärrä, että jollain toisella ei ole. Ei sinun tehtävänäsi ole myötäillä ja kuunnella, joten älä jää myötäilemään ja kuuntelemaan. Jos pelkäät, että toinen pahastuu, niin ehkä silloin kannattaa miettiä miksi sinun pahastuminen turhasta soittelusta on vähemmän tärkeää kuin jonkin toisen pahastuminen siitä ettet jouda kuuntelemaan häntä.

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   23.9.26 19:27:45

Aina on oltava tavoitettavissa jos tontillasi vesivahinko/vaarallinen vika esim sähkövika/tulipalo/hengenvaara/hevosen äkilliseen sairastamiseen liittyvät asiat esim lääkeohjeet. Itse en voisi jättää ainakaan mitään näistä huomiotta. Noin muuten voit tunkea pääsi tavoittamattomaan tilaan.

Lähettäjä: Toinen täti 
Päivämäärä:   23.9.26 22:18:50

Lähetät soittajalle tekstiviestin:

En pysty juuri nyt puhumaan. Jos asia on kiireinen, lähetä minulle viesti.

Lähettäjä: Pari 
Päivämäärä:   23.9.26 23:26:10

Höhöö, tuollaiselle kun antaa mahdollisuuden siihen yksinpuheluun karsinoita siivotessa niin siitä ei tule loppua. Joko jätät vastaamatta tai vastaat puheluun ja sanot ystävällisesti että nyt on vähän huono hetki, jos ei ollut muuta niin heippa ja nähdään tallilla. Älä tee siitä sen kummempaa numeroa niin asiakas tuskin edes suuttuu. Jos alat rajaamaan kellonaikoja, se soittaa juuri noina aikoina koska sinulla on puhelinpäivystys ja silloin kuuluu soittaa, oli asiaa tai ei.

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   24.9.26 01:23:40

Kyllä tallinpitäjä voi ihan suoraan ilmoittaa asiakkaille että esim. klo 20 - 07 välillä vain tekstiviestit ja ainoastaan siinä tapauksessa että asia ei voi odottaa aamuun. Moni asiakas ei varmaankaan ajattele tallinpitäjän työ- ja vapaa-aikaa vaan jotenkin mieltää tallinpitäjän satuolennoksi jolla on koko ajan työhanskat käsissä. Ehkä omasta oikeudesta vapaa-aikaan voi myös mainita kauniisti ja asiallisesti. Jos aamutallin tekijälle on jokin erityistoive, niin kyllä se pitää hänellekin saada välitettyä jo hyvissä ajoin ennen iltayhdeksää.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   24.9.26 01:56:03

Olen hevosalan yrittäjä. Hoidan kommunikoinnin viestitse, koska pääosin puhelin on muualla kuin lähettyvillä ja vapaa-aikani on omistettu perheelleni. Olen aika napakasti linjannut, että vapaa-aikanani vastaan kun vastaan. Jos joku ei ymmärrä etten ole päivystyksessä ( minulle ei makseta sellaisia rahoja, että myisin vapaa-aikani) niin etsikööt itselleen toisen palveluntarjoajan. As simple as that.

Lähettäjä: Joku muu 
Päivämäärä:   24.9.26 06:23:09

Et vastaa vaan pyydät jättämään viestin. Kun aikasi tätä teet niin etsii uuden uhrin.
Tallin aukioloajat selkeäksi jona aikana vastaat jos pystyt. Muuten tuo viesti käytäntö.

Päivämäärä:   24.9.26 09:32:30

En lähtisi rajoittamaan mitään soittoaikaa vaan keskustelisin tämän kyseisen henkilön kanssa tilanteen auki, jossa selventäisin että toivoisin jatkossa yhteydenotot ensisijaisesti viestillä tai akuutit asiat nopealla puhelulla.

Nykyaikana ihmisten kyky keskustella ikävistäkin asioista on valitettavasti vaikeutunut, ja siksi monet ratkaisevat tuollaiset yksittäiset ongelmat ryhmärangaistuksina.

Ymmärrän siis toki, jos puhelinrajaus tarvitaan, mutta kuitenkin kyse yksittäisestä henkilöstä niin nyt keskustelisin ensisijaisesti hänen kanssaan toimivat käytännöt.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   24.9.26 09:40:12

Tässä ongelma tuntuu lähinnä olevan se, että asiakas soittaa kuin kaverilleen, puhuakseen niitä näitä eikä infoa tallinpitäjää mistään tärkeästä.

Mielestäni yllä oleva neuvo, jossa puhe rajataan siihen aiheeseen josta tallinpitäjälle "saa soittaa" on sopivin. Jos ei ollut muuta niin minun täytyy mennä ja hei.

Tai otat riskin ja jätät osan puheluista huomiotta, ehkäpä asiakas laittaa viestin jos on jotain tärkeää sanottavaa.

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   24.9.26 09:56:21

Jos asiakkaita ei ole paljon työpuhelin voi olla enemmän haitta kuin hyöty. Mutta aseta reippaasti rajat ilmoittamalla esimerkiksi, että ei-hätätilanteissa yhteydenotot viestillä, akuutissa asiassa soittamalla saa kiinni. Sitten teet niin, että esimerkiksi whatsappissa mykistät keskustelut näiden asiakkaiden kanssa, jolloin luet heidän viestinsä silloin kun itse haluat viestejä lukea.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.9.26 09:58:49

Kaksi wa-ryhmää?

Toinen noille yökyöpeleille, jotka vasta 22 jälkeen havahtuvat siihen, että Polle pitää jättää sisälle aamulla tai siihen, mikä loimi aamulla puetaan. Tämä ryhmä on mykistetty, eikä siihen vastata, luetaan aamulla.
Toinen ryhmä on päivystysasioihin.

Tietysti on niitäkin pässejä, jotka lähettävät viestin väärään ryhmään. Mutta tuollainen käytäntö luulisi saavan normaalijärjellä varustetut ihmiset ajattelemaan.

Lähettäjä: Tx 
Päivämäärä:   24.9.26 10:02:23

Työpuhelin. Hätätilanteissa saa soittaa toiseen numeroon, muutoin vain viestit. Työpuhelimeen laitetaan ne talliin liittyvät päivittäiset asiat viesteinä. Itse en ymmärrä, miksi ihmeessä soittaisin muuta kuin hätätapauksessa tai yhdessä sovitusti tallinpitäjälle.

Lähettäjä: Pari 
Päivämäärä:   24.9.26 10:05:02

Siinä on oikeastaan toinen nykyajan vitsaus: keskustele tilanne auki asiakkaan kanssa. Ei, kaikkea ei tarvitse keskustella auki. Ei tallinpitäjä ole mikään terapiakeskus eikä sitä tarvitse keskustella auki yhtään kenellekään. Riittää että tilanteessa (=puhelimessa kun jaarittelu alkaa) kertoo ystävällisesti että nyt on muuta hommaa, moikka. Kyllä se viimeistään yhdeksännen turhan puhelun jälkeen miettii ennen kuin soittaa kymmenennen kerran että soittaisko kuitenkin jollekin joka jaksaa ja ehtii kuunnella. Ei tarvitse olla ilkeä kun vetää rajan omalle saatavuudelleen.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että eläimistä ja kiinteistöstä vastuussa olevan tulee olla hätätilanteessa aina tavoitettavissa mutta se ei tarkoita että pitäisi aina olla aikasyöppöjen saatavilla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.26 11:28:54

Mykistä tuo yksi asiakas iltaisin ja viikonloppuisin, jos hän on ainoa joka soittelee turhaan.

Lähettäjä: -..- 
Päivämäärä:   24.9.26 12:23:58

Mulla on yksi tällainen tuttava, se soittaa aina pitkiä puheluita kun oli ottanut oluen tai enemmänkin. Aloin sitten tekemään sitä, että laitoin viestillä vastauksen "sori, en nyt pysty puhumaan, laita viestiä jos on jotain tärkeää".

Aina välillä kuitenkin vastaan kun on muuten ihan kiva tyyppi enkä halua loukata, mutta kun alkaa olla liian pitkä puhelu niin viritän keittiön "munakellon" soimaan ja sanon, että nyt on pakko lopettaa, ruoka on kohta valmista ja pitää tehdä se loppuun. Tätä voi valmistella sanomalla "ei oo totta, aina sä soitat kun olen tekemässä ruokaa, mutta on tässä vähän aikaa jutella ennen kuin pitää jatkaa sen kanssa".

Jotkut nyt on vaan sellaisia, että rakastavat puhumista. Ei siinä auta kun laittaa jonkinlaiset rajat. Tavat riippuu sitten siitä, että haluaako torpata juttelun tyypin kanssa kokonaan vai pitää hyvät välit ja olla luova ja keksiä tekosyitä puheluiden rajoittamiseen.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   24.9.26 12:25:53

Tunnen tuollaisen ihmistyypin, ovat hieman yksinäisiä, yksinkertaisia reppanoita joilla on vain aikaa. Ottavat heti ystäväkseen jos ei laita rajoja ja erehtyy kuunteleen tai auttamaan. Näille toimii tuo yllämainittu eli et vastaa, laitat viestin että "olen töissä, salilla jne, laita viestiä"

Ei heillä yleensä oikeaa asiaa ole, kunhan jaarittelevat ja pitävät ystävänä joka haluaa kuunnella.

Lähettäjä: -..- 
Päivämäärä:   24.9.26 12:30:14

Ja siis mun havainnon mukaan ihminen joka rakastaa puhumista ei usein kertakaikkiaan ymmärrä, että on ihmisiä jotka ei siitä tykkää. Heille ei tule mieleenkään, että heidän puheripulinsa häiritsisi jotain. Koska he itse voisivat puhua nonstop koko päivän. Se pitää heille vaan kertoa, rautalangasta vääntäen.

Ja valitettavasti usein tällainen ihminen haluaa puhua nimenomaan sellaisen kanssa joka ei ole puhelias. Koska puhelias ei ehkä ole kovin hyvä kuuntelija niin kaksi puheliasta eivät sovi yhteen. Puhelias haluaa itselleen kuuntelijan, ei kuunnella itse.

Lähettäjä: qwe 
Päivämäärä:   24.9.26 13:09:09

En jaksanut ihan kaikkia vastauksia lukea, mutta niissä oli hyviä pointteja.

Ota käyttöön työpuhelin, se pelastaa tosi paljon vaikka ehkä kuulostaa hassulta. Jos asiakas laittaa sun omaan numeroon viestiä tai soittaa niin toteat, että vastailen kun laitat työnumeroon viestiä.
Tiedotat, että vastaat työpuhelimeen klo 8-20. Viestit luet aamulla, joten loimitusmuutokset tms. tulee kyllä luettua ennen hevosten ulosvientiä (tämä rauhoitti meidän asiakkaita)
Hätätapauksissa saa ja pitää soittaa koska tahansa esim. hevonen karannut, vesiputki rikki, sähköt menneet yms. (kyllä, nämä pitää joillekin yksinkertaisille luetella...)

Asiakkaat tulee vaatimaan niin kauan enemmän ja nopeammalla reagointiajalla kun annat periksi. Meillä loppui tuo puhelinstressi heti, kun vedin kylmästi rajat.
Kaikki kunnioitti eikä ketään oikeasti lopulta haitannut. Ei tullut 7 vuoteen mitään hätätapauksia miksi olisi soitettu

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.9.26 14:29:57

"Seuraavan kerran kun soittaa outoon aikaan, kysyt nikä hätätilanne ja jos ei mikään, niin sanot että jutellaan myöhemmin."

Komppaan tätä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.