Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sadeloimiapua tarvitaan

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.9.26 11:19:54

Vannoutunut Horsewaren käyttäjä täällä hei!

Vanhukselle pitäisi saada näihin keleihin sopiva sadeloimi, jossa olisi vähän toppausta (n. 100g) sekä loimessa että kaulakappaleessa. Mulla on paksumpia HW:n loimia integroiduilla kaulakappaleilla, mutta haluaisin irrotettavan.
Kun kyseessä lähes kolmekymppinen hevonen, en haluaisi enää investoida kovin kalliisiin loimiin. Lisäksi nykyisissä HW:n loimissa ärsyttää kolmet vatsavyöt, sekä monimutkaiset pikkutarrat edessä (juu, teen myös tallia...).
Mikä olisi pallomahalle sopiva samantyyppinen malli yksinkertaisilla kiinnityksillä? (ei myöskään miljoonaa tarraa :)).

Re: Sadeloimiapua tarvitaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.26 11:26:30

HW Amigo Heroissa on kaksi t-solkea edessä, kaksi vatsavyötä ja ovat edullisempiakin. Alesta saattaa saada reilulla satasella. Ramboissa on enemmän remmejä ja kiinnikkeitä sekä hintaa, ja taitaa Amigo Bravoissa olla myös. Ainakin meillä on Herot kestänyt hyvin monta vuotta, kolmen vuoden kohdalla vaati kyllästämistä, kun en ole pessyt.

Päivämäärä:   23.9.26 11:27:37

Ja siis jos Hero ei ole vaihtoehto, Rainbusterin loimet on hyvä perusloimia ja pysyy päällä. Taitavat nykyään olla Wahlstenin oman brändin alla tosin.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   23.9.26 11:30:17

Vähän ohi aiheen, mutta mä en koskaan käytä Hwn loimissa sitä toista pikkutarraa edessä, mikä pitää pujottaa lenkin läpi. Se on kyllä aivan turha, kun niissä loimissa on myös se kunnon tarra, joka on molemmin puolin tarraa. Sanoin myös tallityöntekijälle, että ei tarvitse laittaa ja oli kiitollinen siitä. Se on hirveän hankala tarra, kun on niin pieni ja ahtaasti solkien alla.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   23.9.26 11:37:43

Rainbusterista puhut selvästi ;) Vanhemman mallin 100g irrotettavalla kaulakappaleella on sitä isompaa mallia. Isolle pallomahalle voi olla vähän napapaita mutta riittänee teille.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   23.9.26 11:40:30

https://urly.fi/4dO7

Tää, eka mistä löyty malliksi, tuolla kallis kun on ratsulisää mutta ravivarusteita myyvistä paikoista saat tuon lähes puolet halvemmalla. On oikeasti hyvä loimi.

Päivämäärä:   23.9.26 12:30:12

Piste, tuo Hero kiinnostaisi, mutta en ole selatessa törmännyt 100g loimeen. Mulla on jo 200g loimia (kiinteillä kaulakappaleilla).
0g loimiakin mulla on, mutta ilman kaulakappaletta.

Kiitos suosituksesta Ennea!

Lähettäjä: Tir 
Päivämäärä:   23.9.26 12:57:03

Horsewaren Amigo Bravo Fieldsafe. Edessä disc-kiinnitys ja kolmannen mahavyön saa irroitettua (tarrakiinnitys). Jos loimen joskus myy eteenpäin, kolmannen mahavyön saa helposti takaisin kiinni. Irroitettava kaulakpl.

Päivämäärä:   23.9.26 13:04:11

Tir, kiitos vinkistä. En tiennyt tuosta vyön irrottamismahdollisuudesta, onkohan näin kaikissa kolmen vatsavyön HW:ssa?

Tuosta disc-kiinnityksestä en valitettavasti tykkää. On hankala pujottaa kohmeisin sormin/paksummilla hanskoilla.

Päivämäärä:   23.9.26 13:43:37

* noita 100g heroja irroitettavalla kaulakappaleella saa esim horzelta, finntackilta yms.

Päivämäärä:   23.9.26 13:59:40

Piste, sori, mä oon varmaan sokea. Mut olen löytänyt vaan 0g, 50g ja 200g.

Päädyin tilamaan HW Amigo Bravon (900D). Toivottavasti kestää vanhuksen loppuiän <3

Lähettäjä: Fieldsafe 
Päivämäärä:   23.9.26 16:04:49

” Tir, kiitos vinkistä. En tiennyt tuosta vyön irrottamismahdollisuudesta, onkohan näin kaikissa kolmen vatsavyön HW:ssa?”

Ainoastaan Fieldsafe-loimissa pystyy mahavyöt irroittamaan

Päivämäärä:   23.9.26 18:34:49

Joistain ramboista myös, mutta amigoista ei.

Mulla on kaksikin 100g irrotettavan kaulakappaleen heroa, eli kyllä se valikoimassa on. Mutta toivottavasti bravo on vanhukselle hyvä!

Lähettäjä: ev 
Päivämäärä:   23.9.26 18:41:02

Entisiä Rain Bustereita ei kyllä saa enää mistään muusta kuin jostain yksittäisestä poistolaarista, uudelleenbrändäys Wahlsténiksi liki tuplasi hinnat (satunnaisia alekampanjoita lukuunottamatta ihan kaikkialla).

Lähettäjä: ~*~ 
Päivämäärä:   23.9.26 19:41:20

Erillisistä kaulakappaleista ei ole mitään hajua, mutta siirryn itse pikkuhiljaa Shiresin loimiin sitä mukaa kun vanhat HWt ja Bucakset antautuvat. Hyvä hinta-laatusuhde, toimivat lukot ja kiinnitykset, erinomainen vedenpitävyys ja kestävyys painepesurilla pestessä.

Päivämäärä:   23.9.26 19:56:57

900D Amigo on vastaava kuin Hero. Bravossa on aina vähintään 1200 denierin kangas.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.