|
Lähettäjä: Onpa soppa
Päivämäärä: 22.9.26 17:12:28
Hevosella on kaksi liikuttajaa, jotka käyvät säännöllisen epäsäännöllisesti. Raha ei vaihda omistajaa, mutta minä päätän mitä hevosella tehdään (käyntimaasto, reipas maasto, kentällä/maneesissa koulua jne) ja liikuttaja sitten päättää haluaako sinä päivänä liikuttaa vai ei. Homma on toiminut hyvin. Liikuttajat käyvät hevosella myös valmennuksissa silloin tällöin, maksavat valmennuksen itse.
Tallille on tulossa estevalmennus ja tarjosin toiselle liikuttajalle mahdollisuutta valmennukseen osallistua. Tämä tarjous on ”kaikilla” tiedossa, myös sillä toisella liikuttajalla. Liikuttaja, jolle estevalmennusta tarjosin, ei pääse. Toinen liikuttaja oli ilmoittautunut valmennukseen hevosellani kysymättä minulta ensin. Hän ei ole hevosellani hypännyt, puomeja on mennyt joskus. Hän on sen verran isokokoinen, että vaikka maastoilu ja sileän ratsastus silloin tällöin on ok, en halua että hän hyppää hevosellani. En ole liikuttajalle hänen koostaan sanonut suoraan, mutta en myöskään ole koskaan tarjonnut mahdollisuutta hypätä.
Miten ihmeessä saisin hienotunteisesti peruttua valmennuksen? ”Kaikki” kun jo tietävät, että olen hevosta tarjonnut valmennukseen toiselle liikuttajalle joten mikään ”esteet eivät sovi tällä viikolla ohjelmaan” ei ole käypä tekosyy. ”Kaikki” myös näkevät, etten valmennuspäivänä itse tule tallille (työmatka toiseen kaupunkiin ko. päivänä), joten ”liikutan itse/osallistun valmennukseen itse” ei myöskään käy.
Tulisi nolo tilanne liikuttajalle, jos ”kaikkien” nähden perun valmennuksen hevosen osalta. Jos taas ilmoitan liikuttajalle ”et saa osallistua valmennukseen, peru se itse”, täytyisi sanoa myös joku syy. Kehorauha ja niin edespäin, en haluaisi sanoa suoraan ”olet liian iso”. Rehellisesti sanottuna olen luullut, että hän itsekin ymmärtää olevansa ylärajoilla siinä, että voi hevosella ratsastaa eikä siksi ole koskaan edes kysynyt päästä mukaan estevalmennukseen. Puomivalmennuksessa on joitain kertoja käynyt.
Ideoita, mitä tehdä?
|