Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myytävä hevonen, tyrkky myyjä

Lähettäjä: Ostaja 
Päivämäärä:   22.9.26 13:06:30

Etsin hevosta ja löysin ilmoituksen perusteella kivan kuuloisen. Kyselin siitä lisää ja kerroin olevani kiinnostunut, järjestän aikaa koeratsastukselle. Nyt myyjä pommittaa kyselemällä, mitkä on suunnitelmani hevosen suhteen. Tarkoitus oli lähteä katsomaan, välimatkaa on ja sen takia en lähtenyt heti siltä istumalta. Arveluttaa kuitenkin myyjän käytös. Kirjekaveri ei ole minulla haussa, mutta ilmeisesti myyjä hermostui, kun en heti lähtenyt kokeilemaan. Jättäisitkö väliin?

Re: Myytävä hevonen, tyrkky myyjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.26 13:10:28

Hyviä hevosia on tarjolla niin vähän että menisin kyllä ja heti

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   22.9.26 13:11:06

Lähtisin katsomaan jos hevonen on minulle kiinnostava. Myyjä on toisarvoinen noissa kaupoissa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.9.26 13:11:33

Vaikea sanoa tuntematta tapausta. Jos sanoit vaan, että yrität järjestää aikaa kokeilulle ja sitten katosit, on ihan ok, että myyjä kysyy oletko vielä kiinnostunut.

Itse ostajana pyrin kyllä ilmoittamaan heti myyjälle, että koska välimatkaa on, siksi minulle sopisi kokeilu esim. viikonloppuna. Pyrin siihen, että sitä vapaa-aikaa todellakin on ja menot joustavat sen verran, että ehdin käydä hevosen kokeilemassa jos aikataulut saadaan sumplittua. Jos hevonen on todella kaukana (sanotaan yli 6 h matkan päässä), en edes kysy siitä ellen löydä samalle suunnalle muitakin katsottavia.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.9.26 13:14:19

Palatakseni otsikon aiheeseen: menisin kyllä katsomaan vaikka myyjä vaikuttaisi vähän erikoiselta. Moni myyjä on kyllästynyt hupikyselijöihin ja tästä syystä viestintä voi olla kärkästä, etenkin, jos ostajan kommunikaatio on epämääräistä. Sano milloin pääset kokeilemaan ja sovi myyjän kanssa.

Eri asia toki, jos sanot klo 17.20 että järjestät aikataulun, ja myyjä hyökkää useammalla viestillä kimppuun klo 18, että pitäisi jo tietää. Se on vähän erikoista. Seuraavaan päivään on mielestäni ok vielä järjestää, jos välimatkaa on runsaasti.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.9.26 13:20:18

Todennäköisesti myyjä voi kysellä ihan sen takia, että "järjestän aikaa" ei kuulosta kovin sitoutuneelta, ja hän haluaa tietää, oletko kiinnostunut vai et. Toisaalta jos olet kiinnostunut, myyjä voi haluta järjestää myös oman aikataulunsa niin, että varmasti ehtii näyttää hevosta juuri silloin, kun itse haluat. Myyjälläkin on varmaan töitä ja muita velvollisuuksia, joita ei voi yhden päivän varotusajalla järjestää.

Lähettäjä: Siri 
Päivämäärä:   22.9.26 14:11:55

Siellähän voi olla esim. toinen ostaja joka on tinkinyt muutaman satasen hinnasta ja myyjä punnitsee että myydäkö heti vai katsooko oletko sinä valmis maksamaan pyydetyn hinnan. Muutenkin on ihan asiallista keskustella suoraan siitä että onko oikeasti kiinnostunut vai ei, kun se esittely kuitenkin vaatii kaikenlaista järjestelyä. Tuossa varmaan selvää että myyjälle on jäänyt epäselväksi oletko tosissaan kaupoilla kun sitä kerran joutuu kysymään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.26 14:16:44

Ärsyttäviä tällaiset muka-ostajat. Kysellään eikä ole aikomustakaan oikeasti tulla katsomaan paitsi jos ehkä joskus ei satu olemaan lapsi sairaana tai työkiireitä tai mies reissussa tai auto hajalla eikä muutakaan tekemistä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.26 14:40:50

Tyrkyttääkö se myyjä vai yrittää saada selville aikatauluasi? Kuinka kauan olet yrittänyt järjestää aikaa koeratsastukselle?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.9.26 14:57:13

Minäkin erehdyin kyselemään perään kun ostaja sanoi tulevansa katsomaan mutta heti ei pääse. Vasta myöhemmin kesällä. Laitoin sitten viestiä myöhemmin että vieläkö kiinnostaa. Vastaus oli että kyllä.
Aikaa mennyt nyt 3kk. Ilmeisesti ei osata sanoa ettei kiinnosta, mukavampi esittää kiinnostunutta.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.9.26 15:38:21

Aika ristiriitaista että myyjät ovat muka-ostajiin muka kyllästyneitä ja ärsyyntyneitä mutta sitten kuitenkin halutaan käydä niitten kanssa kaikenlaisia keskusteluja ja kyselyjä. Näin sitä saa myyjä aikaansa tuhlattua jos haluaa.

Tosiostajia ei myyjien tartte patistaa. Ja ne joita myyjät joutuvat patistamaan ei niitä hevosia osta.

Jos myyjä patistaa niin se on osoitus että myyjä on paniikissa ja se hevonen voipi lähteä hyvinkin halvalla.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   22.9.26 16:37:26

Nää ns katsomaan tulijat, jotka sopii et tulee silloin ja silloin, ja sit kun aika ja pv mennyt eikä ketään näy...

Jo ihan hyvien käytöstapoja mukaisesti olisi fiksua ilmoittaa, enään en kylää ihmettele et kokeilut on laitettu maksullisiksi.
.

Lähettäjä: Ostaja 
Päivämäärä:   22.9.26 23:06:36

Tietenkään myyjä ei hevosta minulle varaa, vaan myy heti kun ostaja ilmaantuu. Eri asia jos maksaa jonkun varausmaksun tai käsirahan, mutta näin en halua itse toimia ennen kokeilua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.