Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen lopetus ja some

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   21.9.26 07:39:39

Olenko ainoa, jonka mielestä on kammottavan mautonta asetella kukkia kuolleen hevosen päälle ja laittaa siitä postaus someen?

Re: Hevosen lopetus ja some

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.26 07:48:36

Olet

Lähettäjä: ei 
Päivämäärä:   21.9.26 07:52:31

et ole ainoa. En myöskään halua katsoa sellaisia kuvia.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   21.9.26 08:03:10

Minä en myöskään ole noiden kuvien fani. Kuolema on normaali osa elämää joo, mutta silti.

Päivämäärä:   21.9.26 08:03:38

Mautonta. Raatojen voisi antaa olls rauhassa.

Päivämäärä:   21.9.26 08:05:24

Olet.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   21.9.26 08:44:23

En tykkää, en omistani laittaisi, ei kuolleista ihmisustakaan laiteta

Päivämäärä:   21.9.26 09:19:05

Ihme asiat sinua riepovat

Lähettäjä: Diva 
Päivämäärä:   21.9.26 10:11:00

Et ole, jokainen tyylillään, mutta itse en ole ikinä yhdenkään oman hevosen ruhoa kuvannut enkä todellakaan julkaisisi kuvia somessa. Eihän kuolleita ihmisiäkään kuvata, ainakaan länsimaissa…

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   21.9.26 10:18:23

On se mautonta, en tykkää, että feedissä tulee kuolleiden ruhojen kuvia. Yhdestä linturyhmästäkin lähdin kun ihmiset postasi kuolleiden lintujen kuvia ja kyselivät, että mikä lintu tämä on. Ilmeisesti eivät ole kuulleetkaan google lensistä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.9.26 10:24:36

Et todellakaan ole.

Päivämäärä:   21.9.26 10:52:49

Ymmärrän kauniin idean mutta katsojille se ei välttämättä ole niin mukava. Itse en siis myös tykkää kuvista enkä kyllä omista eläimistä ota tai jaa tuommoisia kuvia.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   21.9.26 11:01:27

Mielestäni myös tosi mautonta. Viimeaikoina on tullut vastaan tällaisia myös ihmisistä, esim. kuvassa pidetään kuolleen mummon kättä.

Päivämäärä:   21.9.26 11:01:31

Itseäni häiritsee enemmän orien hyppykuvat (tamman päälle hyppy) vaikka en niistä siveellisessä mielessä hermostu, eikä ne päivääni pilaa. Enkä edes närkästy.

Mutta sanotaanko, että ne on kuvia jotka ”voisin jättää väliin”, eli skrollaan ohi. Eikä minulla ole tammaakaan astutettavana. Ehkä jos olisi se suokki jonka haluaisin astuttaa luomuna, niin kiinnostelisi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.9.26 11:21:45

Jokainen tyylillään. Ihmisistäkin otettiin vielä sata vuotta sitten kuolinkuvia.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.9.26 11:25:51

Todella mautonta

Lähettäjä: Suide 
Päivämäärä:   21.9.26 11:37:32

Itse en laittaisi mutta muut tehkööt miten parhaaksi näkevät.
Tuntemani ortodoksit ottavat ihmisistäkin kuolinkuvia edelleen. Somessa niitä ei ole ainakaan minulle näkynyt.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   21.9.26 11:39:41

Kauniita kuvia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.9.26 11:51:39

Kukin tyylillään. Itse en tajua miksi se koko häntä pitää leikata. Itsestäni olisi outoa leikata se kokonaan lyhyeksi, kun sillä ollut koko elämänsä pitkä häntä.
Kammottavaa on omasta mielestä ne postaukset missä eläin kuollut ja se omistaja poistaa videon missä itkee.

Lähettäjä: siveellinen 
Päivämäärä:   21.9.26 11:55:35

Minua häiritsee enemmän tässäkin aiemmin mainittu eläinten lisääntymisen kuvaaminen... :D Orien omistajat kuvaa astutuksia, koirien kasvattajat laittaa nalkkikuvia ja luontokuvaryhmät on täynnä "lempeä". Luonnollinen asia, mutta itselleni myös korostaa eläinten esineellistämistä kun kuvataan someen kuinka tehdään tulevaisuuden toivoja, kun ihmisten raskausilmoitukset on tarkkaan suunniteltuja söpöjä asetelmia kauniissa vaatteissa korkeintaan ultrakuvan kanssa jos ei vain pienten kenkien/bodyn/kyltin.

En kaipaa niitä kuolleitakaan eläimiä someen, enkä itse aio kuvata mitään kun on aika lopettaa oma lemmikki, mutta jos jotakuta lohduttaa ottaa kuva koiran tassusta omassa kädessä tai kun silittää hevosen turpaa tai kukista hevosen kaulalla niin senkus sitten, jos ei kauniita yhteiskuvia ole hevosen elinajalta.

Kunhan eivät tee Sirjaa ja ota kuvaa teuraasta traktorin kauhassa heh.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   21.9.26 12:04:20

Sievä rajattu kuva tassusta tai kädestä turvalla tai kaulalla on itselle ok, mutta koko päästä/silmistä tai kokonaisesta ruhosta oleva kuva on vähän rujo.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   21.9.26 12:45:55

Minusta on ihan ok laittaa.

Päivämäärä:   21.9.26 12:51:07

Kunhan eivät tee Sirjaa

No jep

Päivämäärä:   21.9.26 13:12:49

Mun mielestä kauniita ja tunteikkaita kuvia, jotka kuuluu harrastukseen ja elämään.

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   21.9.26 14:29:29

Minusta on ok. Kuolema on jotenkin ulkoistettu. Kauniit kuvat tuovat luonnollisesti kuoleman hiukan lähemmäksi.

Lähettäjä: nojeep 
Päivämäärä:   21.9.26 14:56:29

En ymmärrä myöskään noita, hyvät muistokuvat ennen kuolemaa on kauniita mutta en halua omistanikaan kuolleena kuvia, se "kuva" jää valitettavasti kyllä muistiin vaikka haluaisin ne sieltä pois ja muistaa eläimen elävänä ja onnellisena.

Ja nää itkuvideot (joissa välillä vilkuillaan kameraan)... Kaikkea ei tarvis jakaa someen eikä kaikkien trendien mukaan hypätä, kuten tää koko hännän katkomisjuttu.

Ja joo, noi astutuskuvat on ja aika häröjä, miksi niitä pitää koko maailmalle jakaa, miksi joku haluaa sellaisia vartavasten katsoa? :D

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   21.9.26 15:01:52

"Ja joo, noi astutuskuvat on ja aika häröjä, miksi niitä pitää koko maailmalle jakaa, miksi joku haluaa sellaisia vartavasten katsoa? :D"

Niitä hyvin mielellään katseleville en ainakaan itse ihan välttämättä haluaisi jakaa mitään matskua.

Lähettäjä: hoi 
Päivämäärä:   21.9.26 15:57:27

Elämä ja kuolema ärsyttää tai ahdistaa, onneksi on tekoäly.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.9.26 16:08:50

Ei ole ikinä ollut tarvetta laittaa edes tietoa someen

Lähettäjä: OD 
Päivämäärä:   21.9.26 16:21:20

Ensin se kuolema jaetaan tieten tahtoen julkiseen someen. Mutta auta armias jos joku erehtyy tekemään sen virheen että kysyy että no mitä kävi, miksi lopetettiin. Sitä määkimisen määrää mikä näistä seuraa että miten sitä kehtaa ja pitää kunnioittaa surua ja ei noin saa kysyä. Hevosihmiset ovat yleensä puhuneet nää asiat niinkuin ne on, turhia kaunistelematta. Tämä on laji missä on nähty pahoja onnettomuuksia ja rumia sairauksia ja siksi nää nykypäivän someheppailijat on oma irvokas ryhmänsä. Älä jaa sitä hevoses kuolemaa julki jos siitä ei puhumaan pysty. Älä kerjää huomiota jos vain kehut kelpaa. Simple as f.

Lähettäjä: nak 
Päivämäärä:   21.9.26 16:44:29

^ aamen! Jos koet tarpeelliseksi kertoa eläimen kuolemasta somessa ja ymmärrettävästi haluat myötätuntoa, mikä siinä on niin vaikeaa kertoa mihin hevonen kuoli? Se ei ole mitään "ulla taalasmaata" viitaten erääseen somepostaukseen äskettäin, vaan mielestäni ihan normaalia uteliaisuutta/tiedonhalua.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.9.26 16:49:07

Aloittaja, et ole ainoa. Minusta on jo epäkunnioittavaa vainajaa kohtaan mässäillä ruumiin kuvilla.

Päivämäärä:   21.9.26 17:00:20

en tykkää minäkään näistä kuvista

Päivämäärä:   21.9.26 17:01:17

"Älä kerjää huomiota". Voi sitä itkun, spekulaation ja muun paskan puhumisen määrää, jos et kerro hevosen kuolleen. Ei yllätä, ettei ht.netin haaskoille kelpaa mikään.

Lähettäjä: LL 
Päivämäärä:   21.9.26 17:18:55

Et ole ainoa. Minusta se on törkeröä, kömpelöä ja tylsää.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   21.9.26 20:26:43

Ei häiritse, mutta omia hevosiani muistan mieluummin elävänä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.9.26 20:51:42

Kun oma heppani kuoli, ei olisi tullut mieleenkään alkaa kerjätä huomiota sen kuolemakuvilla :((

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.