Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mössöämpäreiden tyhjentäminen

Lähettäjä: haqqtta 
Päivämäärä:   16.9.26 09:46:58

Te jotka syötätte hevosillenne mössöjä ja puuroja, miten tyhjennätte ämpärit karsinassa oleviin kuppeihin? Eikö puolet mössöstä jää pitkin ämpärin reunoja? Vai laitetaanko mössö/puuro sellaiseen astiaan, joka jätetään hevosen karsinaan eikä sitä kipata mihinkään?

Re: Mössöämpäreiden tyhjentäminen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.26 09:59:11

Tyhjennän ämpärin ihan normaalisti kaatamalla ja lopuksi kopautan vielä ruokakupin reunaan, että sieltä lähtee loputkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.26 10:00:53

Jos on tarpeeksi löysää niin ei jää.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   16.9.26 10:50:46

Kaadan karsinassa olevaan kuppiin ja kolautan kupin reunaan niin irtoaa loputkin

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   16.9.26 11:00:26

Kaadan karsinassa olevaan kuppiin ja kolautan kupin reunaan niin irtoaa loputkin, sen jälkeen vielä huuhtaisen jämät ämpäristä ja kippaan nekin kuppiin. Oma talli, niin voi puuhastella.

Lähettäjä: Nuolija 
Päivämäärä:   16.9.26 11:13:56

Hevonen täysihoitotallissa. Hevosella on mössöämpäri ja siinä nuolija (se sellainen leivontaväline, jolla taikina kaavitaan kulhosta). Nuolijalla tallityöntekijä sekä sekoittaa mössön (mm. hevosen suola-annos laitetaan mössöön) ja sitten ensin kaataa ämpärin kuppiin ja lopuksi kaapii sen nuolijlla tyhjäksi.

Lähettäjä: ev 
Päivämäärä:   16.9.26 11:14:44

Syötän turvotettavat mössöt löysänä vellinä, sen kun kaataa kuppiin ja ämpäri on tyhjä.

Lähettäjä: Piilo 
Päivämäärä:   16.9.26 11:59:21

Mä turvotin mössön suoraa sellaiseen kippoon minkä voi vaan ripustaa karsinan ovelle ja hevonen syö siitä. Ei tarvi kilpailla ja putsailla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.26 13:52:50

Kuppiin kaato ja kädellä mössömpäristä jämät pois, ettei men hukkaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.26 14:39:20

Syötän mössöt erillisestä saavista, enkä kaada karsinan ruokakuppiin.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   16.9.26 14:44:14

Oma hevonen puolihoidossa, tp antaa väkirehut jos itse en ole antamassa (jos oon vapaalla, niin usein olen iltatallin aikaan tallilla ja voin antaa mössön itse), hevosen vapaapäivinä voin päivällä käydessäni kipata iltaruuat jo kuppiin valmiiksi (liikutuksen jälkeen hevonen jää usein jo karsinaan, kesällä asuu ulkona 24/7). Tp joko kippaa ruuat karsinan kiinteään kuppiin tai sitten nostaa vaan sangon sinne kuppiin kun se on helpompaa kuin koputella sitä mössöä sieltä sangosta pois. Mössö on löysää, mutta kyllä sitä silti sinne reunoille jää. Talvella sitten tahtoo jäätyä sangon reunoihin kiinni kun mulla sangot karsinan edessä ja siinä vieressä nosto-ovi joka päästää kylmän läpi. Tp ei yleensä huuhtaise sankoja (itse huuhtaisen loput mössöt kuppiin), joten itse sitten liottelen ne sangon reunoihin kuivuneet/jäätyneet mössöt irti. Yleensä nämä huuhdellut mössöt laitan uusien iltaruokien pohjaksi.

Lähettäjä: Palomine 
Päivämäärä:   16.9.26 21:29:08

Pehmeässä ämpärissä jätän karsinaan. Kaikki ei osaa siististi syödä vaan kaatavat, niille kuppiin. Siivoavat viimeiseen pisaraan hienosti mashit pois.

Lähettäjä: Iitu 
Päivämäärä:   16.9.26 23:53:01

Tp kippaa kuppiin

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.9.26 02:46:38

Nuolija on hyvä sekoitustikku ja apuväline jos meinaa olla tarttuvansorttinen mössö

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.