|
Lähettäjä: pookk
Päivämäärä: 16.9.26 12:24:10
"Mistä vuokraajan voisi löytää? Meillä ei ole kotitallilla vessaa, pitääkö ihmiset päästää sitten omaan kotiin kusemaan?"
Kävin lapsena/nuorena kotitalleilla joilla ei ollut vessaa muualla kuin tallinpitäjän kotona. Hyvin pärjättiin tallilla aamusta iltaan käymättä vessassa. Ei kai meistä kukaan koskaan tallinpitäjän kotona käynyt.
Pärjään nykyäänkin esim. 8 h bussimatkan käymättä vessassa, mutta joskus tulen paluumatkalla puolet matkasta junalla ja käyn vessassa. Mennessä olen aamubussissa (klo 8-16) ja palatessa iltapäivällä (klo 13-21).
En tiedä mitä kusiruikkuja tai ripuliperseitä ihmiset nykyään on jos eivät muutamaa tuntia kestä käymättä vessassa. Yleensähän tallilla ollaan vain se muutama tunti omistajana tai vuokraajana. Edes itsehoitotalleilla ei olla aamusta iltaan vaikka hevosen hoidosta vastaakin itse/talliporukalla.
Mutta jos on puolihoito tai täyshoito niin kyllä sen muutaman tunnin pitäisi pärjätä. Käy vessassa ennen kuin tallille lähtee ja sitten kun tallilta tulee. Mikä on ongelma? "Pakko päästä kusipaskalle tunnin välein."?
Nykyään hevoseni on puolihoidossa ja aika vähän käytän tallin vessaa. Ehkä olen 42-vuotiaana jotenkin poikkeus kun ei pisuta ja paskata koko aikaa.
Aiheeseen sen verran että koskaan en ole vuokrannut ulkopuoliselle, vaan hevosta hoitaa ja liikuttaa välillä eräs kaverini. Raha ei liiku. En todellakaan jaksa mitään valehtelevia vuokraajia.
Yhden kerran olen itse vastannut erääseen ilmoitukseen, mutta omistaja taisi haluta minut kokeilemaan hevosta vain nähdäkseen, olenko sen kokoinen kuin kerroin oelvani. Kerroin rehellisesti etten ratsastajana ole osaava, lähinnä humputtelija. Sellaista hän lähinnä kuulemma kaipasikin, koska hevonen palailee liikutukseen saikun jäljiltä. Kun menin paikalle, hän katsoi minua ja nauroi, että olethan sinä pieni ja hoikka kuten väitit. No, kun tulit paikalle niin käy nyt sitten ratsastamassa.
Ilmeisesti hän siis oli laittanut ilmoituksen vain huvikseen tai sitten paikalla oli käynyt liian monta matamia, jotka väittivät olevansa pieniä tätejä ja ainoa pieni asia heissä oli pituus, leveyttä oli sitäkin enemmän. Tai ovat olleet väittämänsä painoisia joskus 30 kiloa sitten. Hevonen ei ollut pieni ja siro, kuten omistajakaan, mutta tuossa tapauksessa taisi tosiaan olla tarkoitus päästä vain nauramaan vuokraajan koolle jos olisinkin ollut iso ja lihava... No, en ollut. En ole edelleenkään. Olin tuolloin 31 v 52 kg, nykyään 42 v 55 kg, 163 cm.
|