Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrahevosten tarjonta

Lähettäjä: etsivä 
Päivämäärä:   15.9.26 21:01:23

Oletteko saaneet vastausta, mikäli olette kyselleet ilmoituksen perusteella vuokralle tarjotusta hevosesta lisätietoja?
Aikaisemminkin ollut keskustelua, että täällä liikkuisi huijareita. Kurjaa, kun ei vastata ilmoituksiin.
Onko kellään suositella uusimaan alueelta esimerkiksi fb-ryhmiä, joista voisi löytää vuokrahevosen?

Re: Vuokrahevosten tarjonta

Lähettäjä: Hevosihmiset 
Päivämäärä:   15.9.26 22:20:15

En ole, enkä myöskään enää vastausta jos joku on omaan ilmoitukseeni vastannut.. joko vuokraajia on todella paljon tai nimeni on jonkun toimesta loattu. Olisi vaan kiva jos joku sanoisi suoraan eikä vaan jättäisi vastaamatta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.26 22:22:26

Hyvin on vastattu ja sujunut kun molemmat ovat kertoneet olennaiset asiat heti kättelyssä. Jos yhteydenottaja ei ole selvästi lukenut ilmoitusta tai kerro itsestään mitään, turha odottaa vastausta.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   15.9.26 22:27:09

Mulle tuli niitä ”Mä voisin tulla!”-viestejä. Ilman esittelyä itsestään, ilman mitään tarkentavia kysymyksiä jne. Niihin en vastannut lainkaan.

Mutta jos asiallisesti viestissä oli nää tiedot, niin vastasin:
- miksi ottaa yhteyttä (mulla on myös vuokra-asuntoja, en voi tietää kiinnostaako sua joku asunto vai hevosen vuokraus)
- oma nimi ja joku lyhyt yhteenveto itsestään ja taidoistaan ja miksi heppa kiinnostaa
- mahdolliset lisäkysymykset

Jos nää tiedot on kunnossa, niin jännä jos ei vastata.

Lähettäjä: älkjsg 
Päivämäärä:   16.9.26 01:40:09

Vuokraajatarjokkaita o.n uudellamaalla todella paljonm. Siis paljon enemmän kuin vuokrattavia hevosia. Mulla oli pari vuotta sitten kiva ja kiltti hyvin koulutettu hevosnen tarjolla, sain 38 kyselyä ja niistä 12 oli tosi hyviä. Niistä sitten valitsin muutaman tosi hyvän kuuloisen koeridaukseen, ja niistä mun valkku valitsi parhaan.
Tärkeintä ilmoituksessa: älä liiottele taitoasi. Moni, varsinkin pelkkä ridakoulutaustainen kuvittelee jo osaavansa jotain - sorry, et osaa. Mutta voit oppia hyvässä valmennuksessa.
Älä myöskään esitä erilaisia vaatimuksia. Ja on TOSI hyvä, jos sulla on antaa jonkun suosittelijan nimi, edell vuokriksen omistaja, ratsiope tms.
Ja mä en koskaan ota alaikäisiä vuokraajaksi, en mielellään alle 20v edes.

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   16.9.26 09:19:23

Moni omistaja on niin totaalisen uupunut vuokralaisista koituviin ongelmiin, että tarjonta on pienentynyt. Viesteihin vastaamattomuutta on nyös toisinpäin. Kuten jo mainittiin, niin yksi pahimmista mokista on esiintyä "taitavana ratsastajana', sillä omistaja näkee hetkessä taitosi. Toiseksi kerro yhteydenotossa, että etsit pitkäaikaista heppaa, sillä nykyihmiset janoavat kokemuksia ja vaihtavat hevosia parin kuukauden välein. Kerro rehellisesti myös kokosi, että et ole liian iso.

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   16.9.26 09:40:19

Mistä vuokraajan voisi löytää? Meillä ei ole kotitallilla vessaa, pitääkö ihmiset päästää sitten omaan kotiin kusemaan?

Lähettäjä: Laku 
Päivämäärä:   16.9.26 12:04:57

No kotitalli on varmaan sen verran skutsissa, että sieltä löytyy pihan perältä joku pusikko, missä voi käydä kuseksimassa, jos tarve. Yleensä ihmiset nyt pystyy olemaan sen 2-3 tallireissun kusematta.

Lähettäjä: pookk 
Päivämäärä:   16.9.26 12:24:10

"Mistä vuokraajan voisi löytää? Meillä ei ole kotitallilla vessaa, pitääkö ihmiset päästää sitten omaan kotiin kusemaan?"

Kävin lapsena/nuorena kotitalleilla joilla ei ollut vessaa muualla kuin tallinpitäjän kotona. Hyvin pärjättiin tallilla aamusta iltaan käymättä vessassa. Ei kai meistä kukaan koskaan tallinpitäjän kotona käynyt.

Pärjään nykyäänkin esim. 8 h bussimatkan käymättä vessassa, mutta joskus tulen paluumatkalla puolet matkasta junalla ja käyn vessassa. Mennessä olen aamubussissa (klo 8-16) ja palatessa iltapäivällä (klo 13-21).

En tiedä mitä kusiruikkuja tai ripuliperseitä ihmiset nykyään on jos eivät muutamaa tuntia kestä käymättä vessassa. Yleensähän tallilla ollaan vain se muutama tunti omistajana tai vuokraajana. Edes itsehoitotalleilla ei olla aamusta iltaan vaikka hevosen hoidosta vastaakin itse/talliporukalla.

Mutta jos on puolihoito tai täyshoito niin kyllä sen muutaman tunnin pitäisi pärjätä. Käy vessassa ennen kuin tallille lähtee ja sitten kun tallilta tulee. Mikä on ongelma? "Pakko päästä kusipaskalle tunnin välein."?

Nykyään hevoseni on puolihoidossa ja aika vähän käytän tallin vessaa. Ehkä olen 42-vuotiaana jotenkin poikkeus kun ei pisuta ja paskata koko aikaa.

Aiheeseen sen verran että koskaan en ole vuokrannut ulkopuoliselle, vaan hevosta hoitaa ja liikuttaa välillä eräs kaverini. Raha ei liiku. En todellakaan jaksa mitään valehtelevia vuokraajia.

Yhden kerran olen itse vastannut erääseen ilmoitukseen, mutta omistaja taisi haluta minut kokeilemaan hevosta vain nähdäkseen, olenko sen kokoinen kuin kerroin oelvani. Kerroin rehellisesti etten ratsastajana ole osaava, lähinnä humputtelija. Sellaista hän lähinnä kuulemma kaipasikin, koska hevonen palailee liikutukseen saikun jäljiltä. Kun menin paikalle, hän katsoi minua ja nauroi, että olethan sinä pieni ja hoikka kuten väitit. No, kun tulit paikalle niin käy nyt sitten ratsastamassa.

Ilmeisesti hän siis oli laittanut ilmoituksen vain huvikseen tai sitten paikalla oli käynyt liian monta matamia, jotka väittivät olevansa pieniä tätejä ja ainoa pieni asia heissä oli pituus, leveyttä oli sitäkin enemmän. Tai ovat olleet väittämänsä painoisia joskus 30 kiloa sitten. Hevonen ei ollut pieni ja siro, kuten omistajakaan, mutta tuossa tapauksessa taisi tosiaan olla tarkoitus päästä vain nauramaan vuokraajan koolle jos olisinkin ollut iso ja lihava... No, en ollut. En ole edelleenkään. Olin tuolloin 31 v 52 kg, nykyään 42 v 55 kg, 163 cm.

Lähettäjä: To 
Päivämäärä:   16.9.26 12:32:34

Me tehtiin määräystenmukainen kompostikäymälä piharakennukseen. En nyt itsekään viitsi juosta sisällä vessassa kesken tallihommien. Kädet voi putsata käsidesillä tai viruttaa tallissa.

Lähettäjä: iojhjhiojhojhn 
Päivämäärä:   16.9.26 14:01:11

No en kyllä menis tallille jossa ei ole vessaa. Koska siellä ei satavarmasti ole edes kunnollista kenttää eikä kunnollista hyvin koulutettua hevosta. Joista vuokraajana haluan maksaa ihan kunnon hinnan. Maneesi vielä plussaa.

Valtaosa vuokraajista haluaa ratsastaa ja ehkä valmentautuakin kunnollisissa olosuhteissa kunnolliselle hevosella. Nää vanhoilla ravureilla pitkin pusikkoja rynnivät on sitten eri asia.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.9.26 14:08:31

Meillä on tosi hyvä kenttä ja kiva ratsu. Saisi valmentautua ja kisata. Mutta vessaa ei ole.

Lähettäjä: ewuu 
Päivämäärä:   16.9.26 14:19:46

Aika monilla kotitalleilla on kotipihassa iso 60-70 m pitkä kenttä jota huolletaan hyvin, koska sitä käytetään vuoden ympäri. Hevosilla kisataan HeA ja esteillä jotain metriä. En sanoisi, ettei hevoset voisi kotitalleilla olla kunnollisia tai hyvin koulutettuja, kun kotipaikkakunnallakin seura järkkää kisoja VaB Re 110 cm asti.

Mutta jos kyseessä on kotitalli, niin ei yleensä ole tarvetta tehdä talliin vessaa. Ellei ole housuunkusija ja ripuloiva, joka ei voi pidätellä sekuntiakaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.9.26 14:43:25

Millainen ihminen määrittelee toisen olevan ” housuunkusija ja ripuloiva” tai ” kusiruikkuja tai ripuliperseitä”? Kiva maailmankatsomus teillä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.26 14:44:49

Eikä naisia, joilla runsaat menkat. Tai tallilla alkavat menkat.

Lähettäjä: Laku 
Päivämäärä:   16.9.26 15:30:37

No ei varmaan kannata olla niin uusavuton ettei pärjää paria tuntia ilman vessaa. Mikä ongelma käydä nurkan takana pissalla, jos tarve? Siteet voi laittaa siellä nurkan takana myös, tai about nyt missä vaan vähän suojassa. Ihan voi vaikka ite ottaa paperia mukaan ja vettä nyt tulee talliin. Ei varmaan kyl kannata tämmösille kenenkään vuokratakaan, jos pissalla käyminen on näin iso ongelma
:D

Lähettäjä: Ķ 
Päivämäärä:   16.9.26 15:41:06

Jos omistajat kirjottelee tollasia...niin voi häpeä..
Meillä on kotitalli. Meillä on lainmukainen katettu lantala jossa voi hyvin käydä tarpeilla. Meiltä löytyy myös juokseva vesi,saa säädettyä vedenlämpötilan..
Meiltä löytyy vesarista myös Doven käsisaippuaa..myös talliltamme löytyy 2 roskista..meillä on vuokraajat viihtyny useamman vuoden
.kummallista;)

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   16.9.26 15:59:54

Ķ
Mutta kun ei tuo monille riitä. Pitää olla ihan oikea vessa posliinisen valtaistuimen kanssa. Ei voi käydä kyykkypissalla eikä varsinkaan missään lantalassa.

Lähettäjä: Ķ 
Päivämäärä:   16.9.26 16:15:17

Okei. Meillä ollaan tallila kumppareissa,sadetakeissa,kärrätään sontaa tarhoista ja karsinoista,jos maastossa hätä yllättää niin kyykylle vaan..
Mutta eriasia toki jos näin ei voida toimia.
Vuokratkaa heppoja jotka asuu sisävessa talleilla:D

Lähettäjä: To 
Päivämäärä:   16.9.26 16:28:23

Kyllä se vessa pitää olla. Muuten nousee .... päähän, kuten näistä pitkään pidättelevistä kirjoittajista hyvin huomaa.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   16.9.26 16:33:21

Ķ
Niinpä. Minä siis kykenen käymään puskassa tai lantalassa. Mutta minulla on kavereita, jotka ovat niin hienoperseitä, ettei tuo onnistu. Pitää päästä siistiin sisävessaan, vaikka tallilla voikin olla kumppareissa lappamassa lantaa, niin oma pylly on niin hieno ettei voi puskaan pyllistää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.26 16:43:16

Ei se vessa ole kynnyskysymys minullekaan vuokraajana, etenkin, jos talli on niin lähellä, että matkoineen menee se kolmisen tuntia, maksimissaan neljä.

Lähettäjä: Sylvi 
Päivämäärä:   16.9.26 17:00:19

Mulla on just kokemusta kermapylly vuokraajasta. Sanoin että vaatimaton paikka.mutta pihatosta pääsee talliin kun avaa vaan pihaton portin ja tallin välisen oven.
Tallissa on pesupaukka,hoitokarsina,lämmin satula ja kuivaushuone.
Kunnon valot kentällä. Ja omalla pellolla saa mennä ja kentän valoista osa käännetty pellolleppäin.
Hän tuli viimesenpäälle tamineissa,itse pieruverkkareissa,isännän thermokumppareissa ja jollain 90luvun tuulitakilla esittelin paikat...
Meillä oli kaikki kauheeta... pihalla oli vesilätäkkö..eikä sitä vessaa... sanoin että meillä on kotona eteisessä veski jota saa tallilla olijat käyttää."minä en toisen kotiin vessaa tule käyttämään"-selvä.
Onneksi ei tarvinnut heppaa satuloida...ruskee satula mustat suitset... täti lähti tuskissaaan pois...

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.9.26 17:24:43

Täällä vuokraaja!

Olen saanut parhaat "vastaukset" laittamalla oman ilmoituksen, omalla nimellä ja omalla naamalla sekä ratsastusvideoilla FB-ryhmiin. Suosittelen sitä.

Htnetistä olen myös löytänyt vuokrahevosen vastaamalla omistajan ilmoitukseen, mutta tästä on aikaa. Mahdollisimman rehellisesti vain kertoo taitotasostaan ja odotuksistaan - siitä se lähtee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.