Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluaako ihmiset enää hoitohevosta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.26 00:28:06

Halutaanko enää "perinteistä" hoitohevosta/ponia?

Mulla olisi nimittäin poni mille ottaisin mielelläni hoitajan, mutta ei vaan tunnu olevan kiinnostusta ellei saa myös ratsastaa.
Itse olen myös loppuvuodesta aina kiireisempi ja enemmän töissä, niin olisi myös kiva jos poni saisi säännöllisesti liikuntaa.
Ihan perus maastakäsin tekeminen, kävelylenkit, juoksutus, ohjaus-ajo yms on niitä mitä tämän kanssa voi harjaamisen lisäksi tehdä.
Varsinaisesti tallitöitä ei ole, mutta ehkä niistäkin voidaan sopia. Ja ilmeisesti talli työt on myös se mitä moni haluaisi tehdä.
Asuu Kanta-Hämeessä, tallille ei pääse julkisilla.

Kiltti, ei pure tai potki tarhassa tulee luokse kutsuessa. Osaa seistä paikallaan, kävelee taluttaessa mallikkaasti. Ei ole pelännyt maastossa ajoneuvoja, koiria, ihmisiä tai käärmeitä. Halutessaan saa olla mukana kengityksessä yms jos sellaiseen on kiinnostusta.

Mutta yksinkertaisuudessaan onko enää kysyntää hoitohevoselle mitä käydään hoitamassa ja sen kanssa jotain puuhaamassa?

Re: Haluaako ihmiset enää hoitohevosta?

Lähettäjä: yfii 
Päivämäärä:   12.9.26 00:42:13

Minä ainakin nimenomaan haluaisin tehdä tallitöitä. Siivota karsinoita ja tarhoja, lakaista tallia, laittaa heiniä/ruokia, jne. Ei minua kiinnosta vain käydä harjaamassa ja taluttamassa hevosta. Mitä minä siitä saan? Aikuinen ihminen, jolla muutakin aikaa vievää ja rahaa nielevää, joten miksi ajaisin autolla johonkin kauas vain jotta saisin harjata hevosen?

Ratsastamaan en hingu koska en osaa ja olen muutenkin enemmän sellainen joka tykkää ajaa ravureita. Mitään nönnököpöttelyä laahustajalla en jaksa edes kärryiltä.

Monille vaikuttaa sijainti, eli jos matka on pitkä niin ei ketään muutakaan kiinnosta tulla vain harjaamaan kun matkoihin menee puolitoista tuntia päivässä. Jos on kävely- tai pyörämatkan päässä tai julkisilla pääsee niin tulijoita on enemmän.

Päivämäärä:   12.9.26 00:50:59

Yfii, varmasti tallia voi lakaista niin paljon kuin haluaa ja laittaa mun hevosen ruokia. Mutta hevonen on täyshoidossa, tarhan siivoan jokusen kerran viikossa ja jos tp:lle sopii niin varman sen voi mun kerralla siivota se hoitajakin. Mutta tallitöitä on hieman hankala luvata kun niitä ei mulle erityisemmin kuulu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.26 07:06:37

Näillä bensan hinnoilla lähteä jonnekin harjaamaan hevosta/ ponia?

Lähettäjä: la 
Päivämäärä:   12.9.26 10:04:23

Joo en mäkään lähtisi autoilemaan hoitohevosen tai -ponin luo, mutta julkisilla omilla jaloilla / polkupyörällä saavutettavaan paikkaan lähtisin mielelläni.

Lähettäjä: Jk 
Päivämäärä:   12.9.26 10:21:47

Meijän tallilla käy perinteinen hoitaja.hän tekee lauvantaisin iltatallin. Saa ratsastaa !
Hän ihan omin jaloin tuli ovelle kysymään hoitohevosta. Hän oli 10v silloin.nyt 14vuotias. Laitan tähän vielä. Tyttö ei tee yksin/ole vastuussa iltatallin teosta. Joko minä tai luottoasiakas on mukana.antakaa nuorille mahdollisuus!:)

Päivämäärä:   12.9.26 10:30:52

La, no se saavutettavuus riippuu yleensä miten lähellä tallia asut.

Lähettäjä: Lippa 
Päivämäärä:   12.9.26 12:10:44

Mä tykkään tallitöistä ja hevosten hoitamisesta. Silti haluan ensisijaisesri harrastaa ratsastusta. Siis voin joskus käydä vaan siivoilemassa ja hoitamassa mutta en mä sitä kyllä yksistään alkaisi tekemään.. hyötyliikuntaa, joo, mutta no... Kengityksiä ym.olen ollut katsomassa alle 10-vuotiaasta lähtien niin kyllä ne on jo nähty XD Koita etsiä joku junnu, joka pääsee oppimaan samalla.

Päivämäärä:   12.9.26 12:49:43

Lippa, hevonen on nuori niin kovin nuorta henkilöä en halua sitä hoitamaan. Ja hoitajaa ei ole pakko saada, mietin vaan halutaanko nykyään enää hoitohevosta. Vai halutaanko vain ratsastaa (jos hevosella voisi ratsastaa niin silloin voisi etsiä vuokraaja).

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   12.9.26 15:46:49

Haluaisin, mutta työajat eivät tällä hetkellä mahdollista siihen sitoutumista. Haluaisin kuitenkin käydä ainakin pari kertaa viikossa, enkä kerran parissa viikossa silloin kun satun ehtimään. Ehkä vielä joskus.

Päivämäärä:   12.9.26 16:18:48

Mulla on hoitohevonen, käyn 6 päivää viikossa tallilla. Kävelytän hevosen maastakäsin/juoksutan ja hoidan mitä tarvii, ja teen iltamössöt. Olen myös ulkopuolisissa valkuissa ja kisoissa apuna.

On tosin sukulaisen hevonen. Voi olla, että voisi olla vaikea löytää jotain muuta omistajaa/hevosta, jonka takia vaivautuisi.

Päivämäärä:   12.9.26 19:08:01

Kyllähän moni tahtoo sen hoitohevosen mut eipä se kannata
nykyisillä bensahinnoilla ja kaikkialle ei pääse julkisilla myöskään.
Löytyy myös omistajia jotka teettää hoitajilla ne työt mitä ei itse tahdo tehdä

Päivämäärä:   12.9.26 21:02:54

Kyllä mä hoidan tuttujen hevosia. Klippaan, olen mukana kisa ja valmennus reissuilla, laitan kuntoon valmennuksiin, käyn vapaapäivinä käsikävelyttämässä jne. Suostuisin myös ventovieraan hevosta vain hoitamaan/julksuttamaan/kävelyttämään mutta siinä kohtaa iske itsellä se mutta, kun vaaditaan että tehdään tallityöt samalla. Olen tehtynyt groomin hommia ulkomailla 5v, tiedän mitä teen ja olen ammattilainen vaikken hevosalan töitä enää teekkään. Voin hyvin puuhailla ja viettää aikaa hevosen kanssa, se on se mistä nautin mutta en halua tehdä tallia ilman että mulle maksetaan siitä korvaus. Toki on varmaan niitäkin jotka haluaa lapata paskaa ilmaiseksi eikä siinä mitään, mutta tämä on ollut usein kompastuskivi jos olen ilmoitustakin laittanut kun en suostu ilmaista työtä tekemään.

Päivämäärä:   12.9.26 21:50:09

., no mun tapauksessa niitä töitä ei ole. Niitä varmaan pystyisi järjestämään jos joku nyt sitä talikkoa haluaa heiluttaa, mutta hevonen tosiaan täyshoidossa. Ja tietty ymmärrän että näillä bensanhinnoilla ei halua kauas lähtä hoitelemaan.

Lähettäjä: JJJ 
Päivämäärä:   13.9.26 11:16:34

Haluaa, mutta nykyään omistajat haluaa yli 18-vuotiaita hoitajia ensisijaisesti, ja siinä on se kohtaanto-ongelma sitten. Ota nuorempi ja opeta, niin se on oikeasti win-win.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.