Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Stable mind

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   10.9.26 12:07:00

Onko tällä taustalla jotain oikeaa osaamista, vai onko huuhaata? Tuli tän video vastaan, ja maastakäsittelyä mitenkään vähättelemättä ihmettelen, että ihanko on kaularankamuutoksista ja niiden aiheuttamista oireista selvitty kolmen kuukauden hengitysharjoituksilla ja ohjasajolla

Re: Stable mind

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.26 12:30:03

Ehkäpä tässä on enemmänkin kyse siitä, että kaularankamuutokset vaivaavat enemmän hevosta, jolla on kireyksiä kehossa väärien liikeratojen ja yleisen pingottumisen myötä. Muutokset itsessään eivät häviä, mutta vääränlainen kehonkäyttö pahentaa niitä. Suomessa ei vaan ymmärretä vielä kuntouttavan kehonkäytön voimaa. Vaivat eivät katoa, mutta monen elämänlaatu paranee silti huomattavasti, kun lähestymistapa ei ole pelkkä ell-käynti.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   10.9.26 13:57:48

Ainakin on ihan kenttäratsastaja, osaamista ratsastuksessa on.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   10.9.26 13:59:45

Ollut ... Aika erikoinen tyyppi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.9.26 14:45:34

Kerran olen tavannut maasta käsittely-kurssin yhteydessä ja oli kyllä ihan tavallisen oloinen.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   10.9.26 15:04:49

Erikoinen tyyppi, pidän aika huuhaana... Toki en sitä sano, etteikö sekin voisi jollekin toimia ja auttaa. Ei sovi kaikki näkökulmat omaan ajatusmalliin siitä, miten hevosta tulisi pitää, mutta ymmärrän toki sen että meitä on monenlaisia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.26 15:06:05

Väittäisin, että myös laidunelämä auttaa osalla rankaongelmiin. Tai jos syynä ovatkin kuitenkin olleet vatsaongelmat. Joka tapauksessa oikein tehty hidas jumppa on hyväksi.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.9.26 16:18:54

Entinen ratsastaja, nykyinen maastakäsin kouluttaja? Niistä taidoista näyte jokin vuosi sitten hevoset messuilla; kun stewardi keskeytti esityksen, oli aika rajua kun hevonen oli niin kiihtynyt. Hevoset videoilla varsin lihavia, ei sekään hyvinvointia ole.

Voi silti toimia jollekin hevoselle, toki kenelle palvelus tehdään jos on tosi kipeä. Voisi olla inhimillisempää päästää pois eikä vaan kuntouttaa.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   10.9.26 16:30:02

Hyvä istuntaope, jos vaan näitä homma edelleen tekee.

Maastakäsin koulutus kun on myös kiinni siitä miten hevosen ja kouluttajan kemia toimii. Jos se vaan ei onnistu.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.9.26 16:37:06

Videoilla näkyvät hevoset ovat järkyttävän lihavia, osa jo ihan sairaalloisen lihavia, mutta muuten kyllä aika pitkälti uskon tuon tyyppiseen kuntoutukseen, jossa hevonen saa ensin vain olla laumassa ja laitumella ja sitten fysiikkaa aletaan rakentaa uudelleen maasta käsin. Ei kyse ole mistään hengitysharjoituksista, vaan ihan vain fysiikan rakentamisesta ja uudelleen kouluttamisesta, jos hevonen on oppinut ns. huonoja tapoja kivun takia. Eikä kukaan varmasti väitä, että esim. kaularankaongelmat paranisivat, vaan oireita pystytään helpottamaan kuntoutuksella ja oikeanlaisella liikunnalla, joka ei useinkaan ole selästä käsin nylpyttämistä hevonen syvänyökyssä.

Lähettäjä: Asta 
Päivämäärä:   10.9.26 18:41:25

en kyllä tiedä mitä ajatella ..välillä vaikuttaa niin omituiselta hihhuloinnilta ja välillä taas mietin ,että mitä jos onkin jokin ajatus ja osaaminen kaiken takana.

en tosiaan tiedä. mutta kai hänkin yrittää löytää sen rakonsa ja osuutensa varmasti erittäin kilpaillulta alalta ja todennäköisesti ns "tätiratsastajat" kohderyhmänä ja heitä riittää , heillä myös yleensä rahaa kaikenlaisiin kursseihin ja suuntauksiin.

tädillä tarkoitan sitä jolla saattaa jo ollakin se hieno hevonen, muttei oikein taitoa taikka uskallusta tehdä sen kanssa mitään. ja jos ei uskalla ratsastaa niin maastakäsin sitten tekee jotain kuitenkin.

Päivämäärä:   10.9.26 18:44:15

eikö tällä paikalla ole joku tapahtuma tulossa , menkää sinne katsomaan ja arvioikaa itse on asiallinen vaiko ei .

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.9.26 00:09:46

Asta: miksi ihmeessä roikut täällä, jos ainoa kontribuutiosi on pilata keskusteluja näsäviisaalla neuvolla mennä itse katsomaan? Ole ystävällinen ja anna muiden keskustella rauhassa ja tee itse jotain ihan muuta.

Päivämäärä:   28.9.26 09:48:09

Osallistuitteko tapahtumapäivään? Kuvien perusteella siellä kuitenkin on ollut ihmisiä , miltä vaikutti?

Itse olen pitänyt tätä porukkaa vähän ”hihhuleina” ehkä olenkin ollut väärässä?

Lähettäjä: AAA 
Päivämäärä:   28.9.26 10:22:47

Oman kokemuksen perusteella samaa tasoa kuin suuri enemmistö tämän sortin palvelujen tuottajista. Ei näistä suurta apua ole kenellekään. Ehkä niille, jotka ei itse osaa mitään.

Lähettäjä: Nipa 
Päivämäärä:   28.9.26 11:43:39

Näin pari videota. Vähän lahkotouhulta vaikuttaa.

Päivämäärä:   29.9.26 09:00:05

Nipa: vähän näin minäkin olen käsittänyt, siksi hämmästyin kun osallistujia näytti kuitenkin olleen. Uskon kyllä, että tyypillä on kokemusta ja tietoa hevosista .

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.