Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  DIY lana kentälle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.26 19:52:58

Minkälaisia lanoja olette itse rakennelleet? Millä vedätte?

Re: DIY lana kentälle

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   9.9.26 20:05:21

Trukkilava ja hevonen vetää. Ihan hyvin on toiminut :D

Päivämäärä:   9.9.26 21:05:09

Onko sulla jotain painoa siinä päällä? Eikö se ole kamalan kevyt muuten?

Päivämäärä:   9.9.26 21:12:29

Seison itse siinä päällä painona.

Päivämäärä:   9.9.26 21:13:52

Niinno se :D Millä vedät? Längillä vai rintaremmillä?

Päivämäärä:   9.9.26 21:35:02

En ole kyllä nähnyt yhtäkään hyvin lanattua pohjaa näillä joilla DIY lanoja. Ja käyn paljon muualla pitämässä tunteja.
Jos haluat säästää omien hevosten eläinlääkärikuluissa ja pitää talliasiakkaat tyytyväisinä, niin osta pikkutraktori ja kunnon lana jossa nostettavat piikit, lana, rulla ja painoa.

Ja niin, se kastelu..

Päivämäärä:   9.9.26 21:35:56

Kiitos huolenpidosta, meillä on kyllä kunnollinen lana. Haluaisin vaan hevoselle vähän voimatreeniä, ja siihen tuo kunnollinen on turhan raskas.

Päivämäärä:   9.9.26 21:44:30

Eikö voimatreeniin olisi järkevämpiäkin tapoja kuin vetää DIY-lanaa kentällä? Kentän pohjan mekaaninen työstäminen huonosti suunnitellulla tai vääränlaisella lanalla voi pahimmillaan tehdä pohjalle hallaa.

Lähettäjä: .g. 
Päivämäärä:   9.9.26 21:46:12

Heppatopi näytti vetävän lanaa ympäri kenttää ja maneesia ihan henkilöauton perässä. Muttei se lana kyllä välttämättä ollut DIY.

Päivämäärä:   9.9.26 22:01:03

Längillä vedän. Kumpikin heppa opetettu työajoon ja ollaan mm. kiskottu talvella pyöröpaaleja pellolta. Hauskaa vaihtelua hepallekin :D

Lähettäjä: Olio 
Päivämäärä:   9.9.26 23:36:17

Trukkilavasta hieman kehitelty versio: pohjalle kiinnitetty raudoitusverkko joka jo itsessään lanaa vielä lisää, mutta lisäksi sen takareunan piikkejä taivutettu pari senttiä maata kohti. Vedän mönkijällä ja otan kaverin painoksi päälle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.9.26 00:11:11

Auton perässä oon vetänyt apulanta/trukkilavaa. Ei ole välttämättä ollut painoa päällä. Kapeampi kuin auto, niin ihan reunoja ei välttämättä ole saanut lanattua ellei ole saanut lujemmassa vauhdissa kaarteessa lanaa heitettyä sivullepäin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.26 01:39:40

Itse hitsattu harjateräksestä lana, pienet piikit osittain ja jos kääntää ympäri niin saa tasoitettua. Vedetään hevosella, längillä. Jos oikein pikalanaus niin mönkijä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   10.9.26 11:06:42

Mulla on vasikkakarsinan 1 seinä, jonka alle tein "äkeen" lankusta, johon kiinnitin pultit (n. 4 cm) piikeiksi. Traktorilla vedän.

Päivämäärä:   10.9.26 11:27:36

Vanhasta karhista muokattu lana. Hitsattu etulevy, piikit lyhennetty jne. Rullat olikin jo valmiiksi. Pienkuormaajalla vedetään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.