Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Trailerin seinien ja pohjan vaihto, iso homma?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.26 06:35:01

Onko tosiaan kuinka työläs ja aikaavievä homma, noin niinkuin yleisesti ottaen?

Pitääkö katto aina ottaa pois paikoiltaan? Vai jääkö siitä ns.runko pystyy jos levyvä purkaa?
Kyseessä humbaur rapid traileri jos sillä on merkitystä.

Re: Trailerin seinien ja pohjan vaihto, iso homma?

Lähettäjä: lissu 
Päivämäärä:   9.9.26 07:37:19

No ei oo. Ruuviväännin ja kunnon levyt. Pohjalevy (21mm) kannattaa sahauttaa mitoilleen jo ostopaikassa. Meillä pohjan ja seinien vaihdon teki isä ja teini viikonloppuna eikä menny ko sixpack kaljaa. Vaikein osa on nostaa katto( lasikuitu) mutta kun sen suunittelee kunnolla niin toteutuskin onnistuu suht helposti. Sen nostoon ja paikoilleen laittoon voi kysyä varmuudeksi talkoomiestä. Meillä siis 08 Böckmann. Ps. kannattaa samantien kun pohja on irti tsekata sähköjohdot yms.

Päivämäärä:   9.9.26 08:42:32

Okei, kiitoksia. Mietin että saisinkohan itse ainakin aloitettua purkamista.
Onko tarpeen merkata jotai osia ja listoja yms että mistä mikäkin on. Kuvia nyt varmaan ainakin kannattaa ottaa.

Onko jokin niksi että miten katto kannattaa ottaa pois, miten se käy helpoiten..?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.26 12:27:05

"Mietin että saisinkohan itse ainakin aloitettua purkamista. "

ÄLÄ. Jos sössit etkä saa takaisin kasaan, niin se pitää pystyä viemään korjaamolle. Ja kyseessähän ei sitten ole mikään halpa projekti. Mun 1½ koppiin vaihdettiin seinät ja matto viime talvena, pelkkä matto maksoi 600€.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   9.9.26 12:32:34

Mistä olette hankkineet tietyn väristä (esim. mustaa) vesivaneria seiniin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.9.26 14:00:32

Minkä paksuista vaneria olette laittaneet trailerin lattiaan?

Lähettäjä: Muuli 
Päivämäärä:   9.9.26 14:10:47

Ei oo vaikeaa ja kattoa ei ole pakko poistaa. Meillä ainakin se katto on sen tukikehikon varassa jotennseinälevyt pystyi irrottamaan sieltä välistä pois. Kannattaa merkitä palilat mitkä tulee takaisin. Mutta ei se nyt rakettitiedettä ole.

Lähettäjä: Uku 
Päivämäärä:   9.9.26 14:56:49

Riippuu trailerista, pitääkö katto nostaa pois. Böckman Duo vm. 2006 vaati ainakin koko roskan purkamisen ennen kuin pohjalevyn sai vaihdettua. Oli ihan looginen purkaa ja koota, mutta onhan siinä työtä. Riippuu myös siitä, mitä haluaa säilyttää: minulla oli vanhaan pohjalevyyn liimattu alkuperäinen kumimatto vielä hyvässä kunnossa (+sen päällä toinen, irtonainen matto), ja halusin sen säilyttää, joten revin ja raaputtelin sen irti vanhasta pohjasta. Kyllähän siinä tunteja vierähtää. Piirsin vanhasta pohjalevystä kaavan ja sen mukaan sahasin uuden levyn, samoin sahasin uusittavat seinälevyt itse. Säästyy euroja, kuluu aikaa :D

Tutkaile ja järkeile itse, missä mikäkin levy kulkee ja mitä sen päällä ja alla on. Mieti, saatko seinälevyn liikkeelle jos katto on paikoillaan jne. Kannattaa myös miettiä, millä saa uudet levyt kuljetettua tontille, ne ovat yllättävän isoja! Itse tilasin Mustajärveltä, tulivat rahtina pihaan.

Lähettäjä: ri4 
Päivämäärä:   9.9.26 15:28:35

Joillekin helppoa, ei tarvitse kuin ryypätä kaljaa että kykenee tekemään. Jotkut ovat niin alkoholisteja etteivät kestä elämää selvin päin. Toisilla ei ole tekijöitä ja välineitä eikä siinä auta edes perskänni.

Minä en ostaisi paskaa ja romukuntoista traikkua enkä sellaista, jossa on vaneripohja. Olen myytäviä traikkuja torissa selannut ja en voi kuin kauhistella missä kunnossa traikut on.

Naapuri purki muutama vuosi sitten vaneritraikkunsa kokonaan osiin, vaihtoi siitä kaikki levyt lattiasta ja seinistä. Melko kauan sen kanssa tuhersi eikä saanut tehtyä yksin. Tosin ei ryypännyt koko aikaa.

Lähettäjä: ri5 
Päivämäärä:   9.9.26 17:08:04

ri4 taitaa sulla olla hiekkaa kun noin harmittaa :D

Lähettäjä: poopo 
Päivämäärä:   9.9.26 17:16:05

ri5:lla sitä hiekkaa taitaa olla kun noin osui ja upposi tuo ryyppäämisen tarve ja alkoholismi :DD

En ole itse pohjaa vaihtanut mutta joissain traikuissa levy on seinien välissä niin, ettei seiniä tarvitse nostaa. Toisissa levy on seinien alla niin että seinät nostetaan pois tai jotkut onnistuvat jopa nitkuttamaan vanhan levyn pois ja uuden tilalle nostamatta/purkamatta seiniä.

Kannattaa liittyä fabon "kysy mitä vain hevosista" -ryhmään, siellä on useampi kokemus kuvien kera traikkujen vanerien vaihdoista.

Päivämäärä:   9.9.26 19:45:55

Meillä vaihdettiin seinät, lattiat ja matot. Vanerit maksoi noin 700e ja matto 400e. Itse tehtiin. Näin isoja vanereita oli tosi hankala saada mistään, piti tilata erikseen liikkeeseen. Perus k rauta ei myynyt. Varmaan 100e meni vielä niitteihin, liimoihin ja muihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.