Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras hevonen kouluun?

Lähettäjä: Kympin heppa 
Päivämäärä:   8.9.26 23:17:41

Jos haluaisit kisata koulua, millainen olisi / on unelmien hevonen?

Tamma vai ruuna? Rotu? Kuuma vai viilipytty? Herkkä vai tasaisen varma suorittaja?

Re: Paras hevonen kouluun?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.26 23:40:46

Paras hevonen minulle kouluun? Mieluummin kokenut diesel-tyyppinen, riittävän hyvin koulutettu, joka tekisi oikein silloin kun pyytäisi oikein. Tykkään tammoista, mutta ruunatkin käy ja olen joskus orillakin ratsastanut.

Tällä hetkellä minulle riittäisi ihan se, että voisin kehittyä HeA-tasolle, joten kovin korkeita eivät vaatimukset hevosen suhteen olisi.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   9.9.26 00:54:13

jos olisin ostamassa/liisaamassa tms just nyt niin:

puoliverinen sukupuolella ei väliä. koulutustaso siellä vaA-psg olisi riittävä. eli hyvin perusratsastettu tuntuman, kantokyvyn ja jonkinnäköisen lihaskunnon omaava (sarja)vaihdot osaava ratsu.

luonteeltaan saisi olla herkkä ja pieniin apuihin reagoiva, mutta tässä pikkulapsi aikaa elävänä ei ole varaa itseään rikkoa eli Ei kiitos ylisäikyille ja rodeokoneille.

mutta todellisuudessa tili näyttää tällä hetkellä siltä, että jos juuri nyt ostaisin uuden niin se olisi varmaan 2-3v minkä saisi itse laitella alusta asti itse :D

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   9.9.26 00:56:45

ja lisään vielä edelliseen, että toki unelmahan olisi sellainen pomminvarma gp-tason kisaheppa mikä sietää virheitä, ei säiky, ei kyttää, tekee kaiken kiltisti ja varmasti ja on aina mieleltään tasainen.. eli yksisarvinen.

Lähettäjä: Ox 
Päivämäärä:   9.9.26 09:35:06

Pv ruuna. Itse en haluaisi kovin isoa, koska olen aika pieni. Omalla moottorilla eteenpäin kulkeva. Tamma voisi olla parhaimmillaan parempi, mutta omat kokemukset tammoista on että ovat aika ailahtelevaisia. Sopivasti säpäkkä mutta ei mikään kahjo.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   9.9.26 11:51:01

Ei muuta väliä, kunhan olisi suomenhevonen:) Terve, rakenteeltaan ja liikkeiltään laadukas, mutta luonteeltaan ei tarvitse mikään automaatti olla, saa olla persoonaa...Oppimishaluinen ja vähän pilkettä silmäkulmassa. Sellainen, jolla mestaruustasolle potentiaalia. Tykkään niin tammoista, ruunista kuin oreistakin, eli ottaisin kaikki 3. Ja piekkarin neljänneksi;)

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   9.9.26 13:23:13

Ennen kaikkea järkevä ja oppimishaluinen, yhteistyökykyinen hevonen.
Ruuna, 7-12 -vuotias ja koulutustaso sen mukainen.

Sen verran liikettä, että pärjää kouluradoilla, ja on vielä mahdollista kehittää. Kokoamiskykyä JA lennokkuutta.

Eteenpäinpyrkivä, muttei hermostuva tai liian helposti kiihtyvä. Eli tosiaan järkevä.

Riittävän terve, että kestää normaalin treenin monipuolisesti liikutettuna ja hyvin hoidettuna.

Ihaninta tässä on se, että mulla on juuri tuollainen! 5-vuotiaana ostettu, ja on täyttänyt kaikki odotukseni jo monin verroin .

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.26 16:31:04

Sukupuolella ei väliä, jos hormonitoiminta tasaista, keskittyy hyvin, on älykäs ja oppii uutta. Viihtyy vieraissa paikoissa. Saa olla kuuma, muttei mikään höyrykattila. Liikkuu jo luonnostaan hyvässä tasapainossa, herkkä ja reagoi ratsastajaan muttei niin ympäristöön. Kokoluokkaa - +170, terve eikä treeniä haittaavia löydöksiä/heikkouksia. Potentiaalia KV GP tasolle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.