|
Lähettäjä: Sini
Päivämäärä: 7.9.26 16:22:20
Ni: En oikein tiedä, minkä tässä nyt olisi pitänyt kolahtaa. Minuahan ei kukaan tosiaan pakota omaa hevostani muille vuokraamaan, joten en vuokraa. Periaatteessa voisin vuokratakin, koska en joka tapauksessa ratsasta itse kuin ehkä kolme kertaa viikossa, mutta koen vuokraajista olevan yleisesti ottaen enemmän harmia ja riskejä kuin hyötyä. Rahallisen korvauksen pitäisi olla jo ihan tuntuva, jotta vuokraamisesta olisi oikeasti jotain konkreettista hyötyä minullekin. Hevonen kun ei hyödy siitä mitenkään, että joku siellä selässä käy vähän jumputtamassa yhden ylimääräisen kerran viikossa. Jos vuokrauksen hinta olisi esim. 20 €/kerta, ei se kerran viikossa käyvällä vuokraajalla tekisi kuin 80 €/kk ja sillä rahalla ei saa nykyisin juuri mitään eli se olisi ihan yhtä tyhjän kanssa. En niin pienen summan takia kannata ottaa tuntematonta ihmistä sähläämään hevosen kanssa, ei vain ole sen arvoista. Kyllä sitä rahaa pitäisi sitten saada sen verran, että sillä summalla saisi edes jotain järkevää, vaikkapa kengityksen, muuten ei vain yksinkertaisesti kannata.
Mitä nyt olen sivusta seurannut muiden vuokrauskuvioita, niin hyvin usein on jotain ihme venkulointia niiden vuokrauspäivien kanssa, perutaan, tehdään ohareita, ei sovi ikinä muulloin kuin viikonloppuna iltapäivällä tms., varusteita sotketaan ja rikotaan, tallilla jätetään jäljet siivoamatta tai ollaan muulla tavalla häiriöksi tallin muille asiakkaille, ratsastetaan ontuvalla hevosella jne. Ehkä se sitten jonkun mielestä on niiden muutaman kympin arvoista, mutta omasta mielestäni ei ole. Pointtinani olikin se, että jokainen ihan itse määrittelee sen, millä hinnalla ja millä ehdoilla oman hevosensa antaa vuokralle vai antaako ollenkaan. Turha siihen on kenenkään ulkopuolisen tulla kertomaan, että millä syyllä, ehdoilla ja hinnalla saa ja pitää antaa hevonen muiden käyttöön.
|