Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rose Riders kokemuksia

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   5.9.26 23:20:14

Moii, oon vastikään muuttanut Tampereelle ja uusi harrastuspaikka olisi hakusessa. Onko kellään tietoa tarkemmin tallista, millainen opetus, hevoset ja tunnelma ylipäänsä? Nettisivut näköjään poissa käytöstä, joten myös hintataso kiinnostaisi!

Re: Rose Riders kokemuksia

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   5.9.26 23:33:11

Tasokas paikka kouluratsastuksesta kiinnostuneelle,kiva ilmapiiri tallilla.Pääosin käy aikuisia ja muutamia nuorten ryhmiäkin löytyy.

Aiheisiin paneudutaan kunnolla,monen tunnin jaksoissa.Ryhmissä Max 4 .
Hevosia on monenlaisia ja kun pidempään käy niin yleensä saa vakkariratsun viikkotunnille.

Opettaja tosi osaava ja istuntalähtöinen.Kommunikoi ja antaa oppilaan pohtia myös.

Mutta,paikka ei sovi kaikille.Jos haluaa vauhdikkaita tunteja tai ei jaksa syventyä detaljeihin.Kannattaa itse käydä kokeilemassa;)

Kolmen kuukauden kausimaksulla tunti n.47 e,irtotunti 50+.Ei isoa eroa.

Mä oon ollut tosi tyytyväinen,käynyt pari vuotta tunneilla.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   5.9.26 23:45:26

Kannattaa kokeilla. Itselle ei sopinut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.9.26 23:45:44

Kiva paikka. Kaikki ei tykkää ja suurella todennäköisyydellä tähän tulee kohta joku haukkumaan.

Ei ole muuten hetkeen näkynyt sitä tyyppiä, joka höpisee kultista roseketjuissa :D

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   6.9.26 13:00:40

Seurasin kyseistä opettajaa muualla joitakin vuosia. Ei sovi aloittelijoille koska piipertää pienten asioiden parissa jotka eivät aukene kuin sitten hienosäätöinä osaavammille.
En tiedä kuinka kisaavat valmennettavansa pärjäävät kisoissa. En ole niin paljon seurannut koska itse suuntasin estepuolelle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.26 13:49:13

Voi kun olisi samassa kaupungissa! Kuulostaa aivan huippuhyvältä!

Lähettäjä: G. 
Päivämäärä:   6.9.26 14:28:14

Piste:Todella on!

Lähettäjä: Blop 
Päivämäärä:   6.9.26 19:31:49

Kikka, ratsastuskoululaiset ainakin käyvät aika vähän kisoissa eivätkä kummoisesti pärjää.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   6.9.26 19:56:44

Silloin, kun RR perustettiin, lähti naapurin isommasta koulusta sinne jonkin verran oppilaita. Osa jäi, osa palasi. RR jakaa paljon mielipiteitä, toiset tykkäävät, toiset eivät. Itse en ole siellä käynyt, mutta olen ollut pitäjän opetuksessa muualla ja tykkäsin kyllä silloin.

Lähettäjä: G. 
Päivämäärä:   6.9.26 20:11:12

Miksi on oleellista,miten muutama kisoissa kokeilemassa käyvä oppilas pärjää?
Rosella ei ole valkkuryhmiä mutta matalalla kynnyksellä pääsee esim.Niihamaan kisaamaan.
On myös tosi inhottavaa jos aletaan arvostelemaan muutamia innokkaita nuoria ratsastajia vähällä kisakokemuksella.

Aihe on käsittääkseni et millainen paikka tunti ratsastajan näkökulmasta Rose on.

Lähettäjä: hm.. 
Päivämäärä:   6.9.26 20:49:54

Harva ratsastuskoulu pystyy kuskaamaan oppilaita kilpailuihin. Naapuri talli on lähellä, niin sinne pääsevät muutamat.
Eikä se toisaalta ole reiluakaan hevosille, kun ensin tekevät tunnit viikolla, niin sitten vielä viikonlopulla pitäisi kisata.
Joka tapauksessa, tallilla on hyvä maine.

Lähettäjä: Heta 
Päivämäärä:   6.9.26 21:05:55

Eikö opettajalla ole lainkaan omahevosellisia valmennettavia?

Päivämäärä:   6.9.26 22:17:19

Heta: on

Lähettäjä: Booba 
Päivämäärä:   6.9.26 23:39:50

hm.. : tallilla on hyvä maine vain tallilla kävijöiden keskuudessa.

Ja kaikki muut seudun tallit kuskaa oppilaitaan kisoissa, eikä muilla suinkaan kisat ole kävelymatkan päässä naapurissa.

Ja ihan sillai validi pointti tää kisailu nostaa, koska itse ainakin muistan, että kun Rose tuli niin yksi markkinoinnin kärki oli mahdollisuus kisata. Lisäksi omistajaooettajan mielestä ainoa tapa määritellä ratsastajan taso on kisatulosten perusteella.

Lähettäjä: Mystis 
Päivämäärä:   7.9.26 07:59:27

Nyt kun nettisivuja muka päivitetään, tuleekohan vihdoin ajantasaista tietoa hinnoista ja tunneista. Koska se oli täysin salaista tietoa hetki sitten.

Kauheen salaperäistä... Muistuttaa yhtä paikkaa Kangasalalla, jolla myöskään ei ole hyvä maine kuin omiensa keskuudessa.

Päivämäärä:   7.9.26 08:54:29

Mikähän on Mestiksen ongelma,hinnat olivat esillä aiemmilla sivuilla,toki alvimuutos tuli hintoihin.
Sivut nyt poissa ja uudet tulossa.
Kaikesta saakin kaivettua jotain kieroa...

Ehkäpä on aika täysi työ pyörittää ratsastuskoulua yhden naisen voimin,nettisivut ei ole ykkös prioriteetti.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   7.9.26 09:57:31

Kävin muutaman kerran. En tykännyt. Täällähän siis kysyttiin kokemuksia. Ja minun ovat enimmäkseen negatiivisia.
Tunnilla ohjattiin vaan sitä parasta, me ’huonot’ jäimme käytännössä ilman ohjausta. Tunti alkoi 10 minuuttia myöhässä.
Ennen tuntia oli sekaannusta, koska minut pullautettiin tunnilta pois, vaikka olin sen ostanut kaverilta.
Maneesi ja kenttä ovat tosi pienet. On heti seinä/aita vastassa.
Kävin muutaman kerran, mutta ei ollut minua varten. Varmasti joku tykkää ja on hienoa, että on erilaisia talleja.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   7.9.26 10:17:31

Jos tunnin alku venyy,niin se venyy myös loppupäässä.Koko tunti on ratsastusta kuitenkin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   7.9.26 10:23:07

Minäkin kokeilin jokusen kerran mutta ei ollut tämä paikka minulle.
Olen kokenut ratsastaja, omia hevosiakin omistanut. Pienissä yksityiskohtien "hinkkaamisissa" ei ole mitään vikaa mutta minulle tärkeää on myös ratsastaa hevonen rennoksi ja antaa sen venytellä esim. loppuraveissa. Näillä tunneilla joilla kävin ei kevennetty askeltakaan.

Samoin kuten Sennu kertoi että tunti alkoi 10 minuuttia myöhässä, joku näistä omistani alkoi melkein puoli tuntia myöhässä. Näin nykyään muutakin elämää (kuin hevosia) omaavana se on jo turhan paljon kun omaa päiväänsä aikatauluttaa.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   7.9.26 10:52:53

Nimimerkille Jep: Oletan, että jos joku on ilmoitettu alkavaksi esim kello 18, se ALKAA kello 18.

Päivämäärä:   7.9.26 11:07:30

Joo, myöhästymisen joskus ja jouluna pari minuuttia on ok. Mutta ei todellakaan toistuvasti ja 10-30min.

Itse en tykännyt koska hevosia ei alku eikä loppuverkata. Jos hevonen alkaa pysähdellä eikä suostu liikkumaan Saija jättää oman onnensa nojaan eikä auta enää. Selvästi hiekka ja suolisoireista kärsivä hevonen. Kuulemma niin herkkä vaan ettei siedä ketään selkäänsä. Ravia ei tosiaan melkein koskaan kevennetä.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   7.9.26 11:44:25

Täällä kirjoittaa usein vuosia sitten kokeilleet,eipä ole jumittavia hevosia ollut,pari hitaampaa kyllä.Ilmeisesti alkuun on ollut.
Mutta joo,tunti välillä venyy ja kaikilla talleilla omat miinukset ja plussat.
Mutta kyllä oppilaan kannalta Rosella on vahvasti plussan puolella moni asia.

Paras on aina käydä kokeileen itse,saattaa yllättyä hyvin positiivisesti:)

Päivämäärä:   7.9.26 12:15:01

näitä kirjoituksia kun lukee, niin ihmettelen miten hevoset siellä voisi olla terveitä yms. ei kuullosta ollenkaan hyvältä paikalta. itse kierrän kaukaa ja ollut sitä mieltä jo muutaman vuoden ja sama ajatus jatkuu.

Päivämäärä:   7.9.26 12:32:27

Hevoset harvoin kipeitä,monet menevät tunnin päivässä,maksimi on kaksi tuntia

Päivämäärä:   7.9.26 12:36:36

Vuosien ajan on kirjoitettu jumittavista hevosista. Ei kuulosta terveeltä

Lähettäjä: L. 
Päivämäärä:   7.9.26 13:10:19

Olen käynyt tosiaan vasta pari vuotta,en tiedä miten aiemmin.
Ei ole jumittavia hevosia tunneilla ollut,ratsastajalta riippuen sitten yks tai kaks selvästi hitaampaa hevosta.
Kuulemma aiemmin oli viisi maksimimäärä tunneilla,nyt ollu mun aikana se neljä.
Ja tosiaan,moni hevonen tekee tunnin päivässä,se on hyvä.Ja hyvä vakiratsastajasysteemi,sekin vähentää hevosten stressiä kun valitaan mahdollisimman sopivat :)
Tunti voi olla myöhässä mutta niin on sitten tunnin loppukin
Tunneilla on kunnon käyntijakso alkuun,milloin opettaja selittää tunnin teemaa ja neuvoo ratsastajia.Sitten tavataan ja lopussa laukkaa,tätä ei aina.
En kyllä ole kokenut että hevoset tuolla kärsii olosuhteista.

Näyttää olevan pieni vaihtuvuus tuntiratsastajissa,samoin paikat ovat täynnä arki-iltojen tunneilla..

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   7.9.26 13:21:25

No niin, eli jotain mooseksen aikaisia kokemuksia täällä nuo negatiiviset ja näistä sitten mistään tietämättömät vetävät omat johtopäätöksensä:(

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   7.9.26 13:37:48

mulla tuo mooseksen aika on vuoden sisällä.
Kuten sanottu, kokeilemalla selviää tykkääkö itse.

Lähettäjä: L. 
Päivämäärä:   7.9.26 14:12:45

Tampereen ympäristökunnissa on monta kivaa ja erilaista paikkaa,on Suomatka uusine yrittäjineen,samoin Tavela.Niistäkin voisi kaivaa asioita jos pahalla haluisin.Mikään paikka ei varmasti ole täydellinen.
Unohtui mainita vielä uusi Vahanta,vasta toiminta alkanut.
Mä karsastaa itse isoja ryhmiä,jatkuvasti vaihtuvia ratsastajia,monessa kaahotellaan menemään estetunneilla,hevoset tekee kolmea tuntia kun päivässä jne.

Silti joitakin pidetään hyvämaineisina paikkoina.En aina ei ymmärrä mistä kaivetaan kaikki vanha ja kuuloluulot esille Rosen ollessa puheissa.
Omat kokemukset ovat jokaisella ihan tosia,mistä tykkääkin ja meitä on niin erilaisia ihmisiä,ei kaikki paikat sovi kaikille.
Ja sekin on vaan ihan hyvä asia:)

Lähettäjä: ipsu 
Päivämäärä:   7.9.26 14:17:08

Miksi siellä ei kevennetä ravia alkuun, ei ole loppuaravia? Varmaan joku pätevä syy

Lähettäjä: pl 
Päivämäärä:   7.9.26 15:20:41

Omilla tunneilla on kyllä kevennetty alku- ja loppuraveja. Alkuun reippaasti ja aktiivisesti eteen, ja joskus myös laukkaa, jos hevonen siitä paremmin vertyy ja ottaa takajalkoja alleen. Loppuravit venyttäen hyvässä tasapainossa. Mieluummin rennot loppukäynnit kuin etupainoisena loppuravit.

Myöhästely ei varmasti ole kaikille hyväksyttävää, sen ymmärrän täysin! Itseä ei niin haittaa, kun usein pääsee kuitenkin kentälle/maneesiin kävelemään alkukäyntejä ja siten pääsee heti hommiin, kun edelliset lopettaa. Joskus myös jos oma tunti jää ns pahasti kesken ja tarvitsee sen muutaman lisätoiston onnistuneeseen suoritukseen niin on kiva, että joustoa löytyy.

Osa hevosista on toki omalla tavallaan hankalia ratsastaa, mutta menevät kyllä nätisti sitten kun oppii niitä ratsastamaan. Joskus myös esim. satulan vaihto on auttanut jumitteluihin.

Rose ei tosiaan ole kaikkien mieleen, mutta onneksi Tampereen alueella on vaihtoehtoja. Avoimin mielin vaan kokeilemaan eri talleja!

Päivämäärä:   8.9.26 13:16:13

Ratsu oli jo ollut edellisellä tunnilla, joten ajattelin aloittaa suoraan keventämättä- Ope huomautti minulle, että siitä huolimatta pitää aloittaa kevennetyssä ravissa.

En halua kyseenalaistaa Rosen tapaa, vaan kysyn, että miksi näin. Perinteisesti kevennetään niin alkkuun kkuin loppuun. Oppia ikä kaikki.

Päivämäärä:   10.9.26 10:59:01

Onko viisaammalla näkemystä tuohon, tai kokeneemmalla?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   10.9.26 11:09:59

Minkä hintaisia tunnit ovat RR:lla?

Lähettäjä: Mn 
Päivämäärä:   10.9.26 11:27:25

Kausi tunti n.47+,irtotunti vähän yli 50 e.

Saijan watsappiin voi laittaa kyselyä/käydä paikan päällä.

Päivämäärä:   21.9.26 18:08:24

Tässä ei ole kyse Rosesta, vaan aivan eri paikasta.

Ratsu oli jo ollut edellisellä tunnilla, joten ajattelin aloittaa suoraan keventämättä- Ope huomautti minulle, että siitä huolimatta pitää aloittaa kevennetyssä ravissa.

En halua kyseenalaistaa Rosen tapaa, vaan kysyn, että miksi näin. Perinteisesti kevennetään niin alkuun kuin loppuun. Oppia ikä kaikki.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.