Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varoittaisitteko?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.9.26 22:22:53

Mikäli henkilö on jättänyt laskuja maksamatta ja huomaat että etsii työntekijää, vastaisitko ilmoitukseen kommentilla julkisesti tai siihen kommentoiville työnhakijoille yksityisesti että tämä henkilö ei ole maksanut laskujaan vai antaisitteko mennä vaan tulevien työntekijöiden oppirahoina?

Re: Varoittaisitteko?

Päivämäärä:   5.9.26 22:24:15

Siinä saa nopeasti kunnianloukkauksesta lapun jos et pysty todistamaan. Lisäksi vaikutat vain juoruajalta jolla kaunaa.

Päivämäärä:   5.9.26 22:31:43

Sähköpostit perinnästä että asianajalta ulosottoon viennistä ja siitä että sinne joutunut löytyy että siinä suhteessa on ihan validit perusteet. Lähinnä uutena yrittäjänä mietin miten näiden kanssa on toimittu. Harmittaisi että joku joutuisi taas uhriksi mutta onko se sitten minun ongelma jos puskaradio ei tavoita kuten ei minuakaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.9.26 22:40:21

Yleensähän nämä jotka jättävät asiat hoitamatta ovat hyvinkin hanakoita ja äänekkäitä puolustamaan oikeuksiaan. Silloinkin kun on mustaa valkoisella. Tällaisia ihmisiä ei tunnu tippaakaan häiritsevän se, että tallaavat muiden oikeuksia. Siinä mielessä hankala tilanne että tykkäävät myös huudella että ne jotka toiminnan paljastavat ovat vaan katkeria ja kostonhimoisia. Mutta todella usein ellei peräti aina niin ei savua ilman tulta.

Lähettäjä: Ei kannata 
Päivämäärä:   5.9.26 22:42:26

Tälläisen tiedon levittäminen on rikos ja lopputuloksena joudut huonolla tuurilla maksumieheksi

Päivämäärä:   5.9.26 22:49:16

Ehkä jätän tämän sitten tähän vain ja toivon että muutkin osaavat viedä asian eteenpäin eivätkä jätä tekemättä asialle mitään.

Jos saat osa aikaisen työtarjouksen pohjois-Suomessa, tallityöntekijäksi pienemmälle yksityistallille - niin mieti kaksi kertaa ja kysele kokemuksia jos tunnet muuta ihmisiä.

Päivämäärä:   5.9.26 23:33:25

Minä sain lopulta rahani, mutta sain myös hankalan maineen kun lähdin menemään, kun palkanmaksu ei onnistunut ajoissa.

Lähettäjä: Gh 
Päivämäärä:   6.9.26 01:07:06

Miten tämä työntekijöille kuuluu? Jos sopimukset on kunnossa, rahat tulevat palkkaturvasta. Ei palkanmaksu siihen liity.

Lähettäjä: >< 
Päivämäärä:   6.9.26 13:25:25

jaa, voisikohan yksityishenkilö tuollaista yritystä hakea avoimesti konkurssiin joka jättää palkat maksamatta? Tietääkö joku?

Päivämäärä:   6.9.26 13:39:01

Jos teet yrittäjänä esim. toiminimellä tunteja tallille, joka ei maksakaan laskuja, niin aika lirissä olet.

Eräs ihan tällä alueella tunnettu ja kokenut tallinpitäjä suuttui, kun sanoin, että en voi sopia syyskuun tunneista jos heinäkuuta ei ole vielä maksettu, eli lasku myöhässä. Kuulemma hankaloitin heidän arjen suunnitteluaan ja yhtäkkiä minua ei edes pyydetty, eikä myöskään enää moikattu. Varmaan puhuu myös pahaa omille asiakkailleen, että ”otin ja lähdin”. Itse en voi puolustaa itseäni, mutta sen verran ammattiylpeyttä on, että en ole töissä jos arvostusta ei ole.

Ymmärrän, että joskus on tilanne että laskujen maksu voi venyä, mutta arvostan jos siitä ollaan avoimia. En kuitenkaan halua työskennellä velaksi, jos aiemmat laskut on vielä avoinna.

Päivämäärä:   6.9.26 13:55:29

Itse veisin nämä virallisia teitä eteenpäin ja sitten kun on mustaa valkosiella vinkkaisin kyllä jos sillä voi estää toimintaa jatkumasta. Mitä useampi näihin puuttuu, sitä vähemmän se antaa vilunkipelin jatkuvan ja joku voi pelastua kärsimykseltä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   6.9.26 14:24:51

"Yleensähän nämä jotka jättävät asiat hoitamatta ovat hyvinkin hanakoita ja äänekkäitä puolustamaan oikeuksiaan. Silloinkin kun on mustaa valkoisella. Tällaisia ihmisiä ei tunnu tippaakaan häiritsevän se, että tallaavat muiden oikeuksia. Siinä mielessä hankala tilanne että tykkäävät myös huudella että ne jotka toiminnan paljastavat ovat vaan katkeria ja kostonhimoisia. Mutta todella usein ellei peräti aina niin ei savua ilman tulta."

Tämä on niin totta! Tuli mieleen tuttuni, joka oli allekirjoittanut tallivuokrasopparin, jossa irtisanomisaika seuraavan kuun loppuun asti. Lopetti hevosensa alkukuusta ja pillastui kun tp lähetti seuraavalta kuulta vielä laskun. Alkoi haukkua tallinpitäjää pitkin kyliä ja varoitteli meitä tuttujansa tekemään aina kirjallisen sopimuksen aina kaikesta. Hänellä selvästi alkoi mielenterveys pettää, koska ei tämän jutuissa ollut mitään järkeä. Hänellä oli itsellä ihan asiallinen kirjallinen soppari, jota ei itse kyennyt noudattamaan ja sitten nimenomaan kehoitti kaikkia muitakin tekemään sopparit. Jos hänellä ei olisi sopparia ollut, asia olisi kääntynyt hyvinkin edullisesti hänen kannaltaan. Mutta siis tässäkin just pointtina se, että itse yritti luistaa velvollisuuksistaan ja tp ei sitä sallinut, niin sitten mustamaalasi tpn ja levitteli tästä perättömiä huhuja pitkin kyliä. Tosi kiva itse vaan nyökytellä ja kuunnella näitä stooreja, päästäen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyseisellä tallilla kävin samoihin aikoihin ja tasan tarkkaan tiesin miten hienosti siellä oli asiat hoidettu.

Lähettäjä: Eienää 
Päivämäärä:   6.9.26 14:33:05

Näitä tallinpitäjiä on ihan liikaa. Ja mielestäni surullista että kukaan ei varoita, uudet työntekijät joutuu turhaan kärsimään näistä. Vaikea on saada tietoa aiemmista työntekijöistä, jotta voisi kysyä onko mahdollinen työnantaja sekopää vai ei, ja kun käyt sitten itse sen toteamassa, että työntekijää kohdellaan huonosti/jätetään maksamatta, niin ainut jonka maine menee, on työntekijä. Koska tämä tallinpitäjä kyllä huutelee suureen ääneen kuinka huono tekijä taas oli &
@ miksi työntekijä ei voisi myös kertoa kokemuksiaan surkeista työnantajista?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.