Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Molemmat jalustimet hajoaa?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.9.26 15:40:44

Olin tänään seinäjoella kuuntelemassa Arvin esitystä. Kertoili menneisyydestään ja mainitsi kuinka oli melkein kaatunut hevosella kisoissa ja loppuradan oli suorittanut ilman jalustimia koska ne hajosivat tuossa tilanteessa. En Arvia ole seurannut, muistan vaan sen kun oli puheenaiheena kun keräsi koruilla rahaa hevoseen, joten en tätä tapausta itse tiedä. Jäin vain miettimään, että kuinka voi molemmat jalustimet hajota yhtäaikaa, vai olivatko vaan jalustinremmit lähteneet jalustinkoukuista irti? En ihan viitsinyt tätä mennä tältä itseltään kysymään puheen jälkeen. Täällä kuitenkin tiedetään tää tapaus. :D

Re: Molemmat jalustimet hajoaa?

Päivämäärä:   5.9.26 18:58:46

En tiedä tapausta, mutta olisiko turvajalkkareiden mekanismi lauennut.

Lähettäjä: ,,nn 
Päivämäärä:   5.9.26 19:06:35

En tiedä tapausta enkä ole siitä kuullut, joten siitä en sano mitään. Mutta jos pelkästään turvajalkakreiden mekanismi olisi lauennut, esim. saranajalustimet auenneet, niin eihän ne silloin olisi hajonneet. Mutta ei niiden liian helposti kuulu aueta.

Sehän ei sitten ole hyvä asia, jos jalustimet HAJOAA kesken ratsastuksen. Ihme, ettei niitä jalustimia ole sitten laitettu käyttökieltoon siksi ajaksi kun tutkitaan mikä niihin tuli ja saako niitä enää jatkossa käyttää kisoissa tai SRL:n alaisissa valmennuksissa.

Päivämäärä:   5.9.26 19:16:43

Puhekielessä kuvittelisin helposti sanottavan, että jalustin hajosi, jos esim. kumilenkki irtosi.

Päivämäärä:   5.9.26 23:31:25

Siinä esityksessä oli kuvia mukana ja tuosta tilanteesta oli kuva jossa hyppäsi esteen ilman jalustimia ja mun mielestä siinä kuvassa ei näkynyt koko jalustinta (jos aattelis että olis vaan jalustin lähtenyt jalasta).

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   6.9.26 00:19:12

Mun kaverilla on tuossa vähän päälle 20 vuotta sitten mennyt kesken esteradan rikki sellainen perinteinen kuminauhallinen turvajalustin. Pohja irtosi yhtäkkiä. Sen jälkeen kun tutkittiin tarkemmin noita tuontyylisiä osassa oli se pohjaosa siitä ylöspäin lähtevästä kohdasta alkanut taipua. Kai vastaavaa voi tapahtua muunlaisillekin, ajan kanssa rasitus kuluttaa tai väsyttää osia?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.