Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kelpaako kangasohjat minnekään?

Lähettäjä: Roskiskamaa 
Päivämäärä:   3.9.26 15:40:31

Uusien suitsien mukana tulee usein kangasohjat. Minulla ne jäävät käyttämättä, piensuokki tarvitsee full-koon suitset mutta cob-koon ohjat. Full-ohjilla ohjan pää roikkuu hevosen polvissa, kun ratsastaa lyhyellä ohjalla. Ne suitsien mukana tulevat kangasohjat eivät siis sovi edes varaohjiksi.

Käyttääkö kukaan enää kangasohjia? Yritin lahjoittaa niitä paikalliselle ratsastuskoululle (ohjia yhteensä 3 kpl, 2 x mustat ja 1 x ruskeat, kaikki käyttämättömiä), mutta ko. ratsastuskoulu sanoi, ettei heillä käytetä kangasohjia.

Re: Kelpaako kangasohjat minnekään?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.26 15:41:35

Laita toriin tai vintediin myyntiin

Lähettäjä: Roskiskamaa 
Päivämäärä:   3.9.26 15:53:17

On paikallisella hevostarvike fb-kirppiksellä. Kolmet ohjat vaihtuu yhteen suklaalevyyn, mutta ei ketään kiinnosta.

Toria tai Vintediä en käytä.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   3.9.26 15:58:36

On väärä ratsastuskoulu. Heti tiedän pk-seudulta koulun joka mielellään ottaa kaikkea kirpputoritavaraa lahjoituksina vastaan. Siellä on muutenkin tavarat rikki jne.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   3.9.26 16:17:34

Mitä ihmiset sitten käyttävät? Mä käytän pelkästään kangasohjia.

Lähettäjä: xo 
Päivämäärä:   3.9.26 16:25:44

Kysy jostaan toisesta koulusta, luulis et tavara kelpaa aina edes varaosiksi.

Ja Sohvapöytä, käytän itse nahkaohjia. Kumi- ja kangasohjat rikkoo hanskat ja jos ei oo hanskoja niin kangas rikkoo ihon ja kumi luisuu kädestä.

Lähettäjä: hööh 
Päivämäärä:   3.9.26 22:16:44

Minä en ole koskaan käyttänyt vapaaehtoisesti muita kuin kangasohjia... Parilla hevosella on ollut sileät nahkaohjat ja yhdellä kumiohjat, mutta nuo ei siis olleet omia vaan minä pelkästään liikutin niitä.

Olen onnellinen jos ohjien mukana tulee kangasohjat ja jos ei tule, niin ostan ne itse.

Jos ohjat on liian pitkät niin laita ne päästä solmuun niin ei roiku polvissa. Näin minä joskus tein kun kaveri katkoi minun ponini ohjat ja kotipaikkakunnalla niitä ei myyty ja piti tilata Inwellistä paperipostina tai puhelimitse. Asuin pikkupaikkakunnalla eikä tuolloin mitään nettiä vielä ollut. Paketitkin kulki hitaasti ja piti tietenkin odotella että sain uudet ohjat ja lainasin sen aikaa kaverin Full-kokoisia kangasohjia. Hyvin pärjäsin kun laitoin ne päästä solmuun.

Eikä se kaverini tietenkään minulle ohjia ostanut vaikka hän ne katkoi, mutta se nyt on eri tarina. Hevosihmiset ovat perseestä ja tuolla paikkakunnalla varsinkin, ovat edelleen. Tämän huomannut kun olen jonkin verran ollut heidän kanssaan tekemisissä nykypäivänäkin, vaikka muutinkin muualle yli 20 v sitten.

Mitä ohjia nykyään käytetään jos kangasohjat ei kelpaa? Luulin, että niitä nimenomaan käytetään... Vai onko ihmiset nykyään niin huonoja ratsastamaan että kaikilla pitää olla supergrip-ohjat? Eikö silloin kannattaisi opettaa ihmiset pitämään ohjista kiinni eikä löllöttämään selässä kädet löllönä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.26 22:28:24

Kangasohjat ihan parhaat. Nahka-, kumi- tai grippiohjat ihan kamalia.

Päivämäärä:   3.9.26 22:30:39

Ratsastuskoulussa on nimenomaan kangasohjat

Päivämäärä:   3.9.26 22:54:54

Ratsastuskouluja on monenlaisia, ainakin meillä oli grippiohjat kaikilla. Ja ilmeisesti myös aloittajan kysymässä paikassa on jotain muuta kuin kangasohjia. Silti monella tallilla varmasti on myös kangasohjia käytössä.

Lähettäjä: Yip 
Päivämäärä:   3.9.26 22:55:35

Kisaan kansallista vaativaa ja käytän kangasohjia.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.9.26 23:36:15

Mä luulen, että suutari ei ottaisi paljoa rahaa noiden lyhentämisestä.

Lähettäjä: No voi jestas. 
Päivämäärä:   4.9.26 07:23:38

"Jos ohjat on liian pitkät niin laita ne päästä solmuun niin ei roiku polvissa. Näin minä joskus tein kun kaveri katkoi minun ponini ohjat ja kotipaikkakunnalla niitä ei myyty ja piti tilata Inwellistä paperipostina tai puhelimitse. Asuin pikkupaikkakunnalla eikä tuolloin mitään nettiä vielä ollut. Paketitkin kulki hitaasti ja piti tietenkin odotella että sain uudet ohjat ja lainasin sen aikaa kaverin Full-kokoisia kangasohjia. Hyvin pärjäsin kun laitoin ne päästä solmuun."

Aloittajallahan ei ole ongelmana se etteikö hänellä olisi sopiviakin ohjia olemassa. Eikai kukaan nyt ala solmimaan ohjia jos se ei ole ihan pakko, kun muuta ei ole niin kuin tässä sinun tapauksessa.

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   4.9.26 08:16:40

missäpäin Suomea? Mä tykkään knagasohjista varsinkin jos on nappulat. Kaikessa onomat puolensa.

Lähettäjä: .h.k 
Päivämäärä:   4.9.26 16:49:12

Ratsastuskouluissa on nimenomaan kangasohjia, joten tarjoa toiseen ratsastuskouluun jos yksi ei niitä ottanut. Sitä en kyllä tiedä että mitä ohjia käytetään? Oliko kyseinen ratsastuskoulu joku vammaistunteja tarjoava yritys, jossa jokaisella asiakkaalla on oltava erikoisohjat kuten lenkkiohjat? Muuta syytä en keksi sille, miksi kangasohjat ei kelpaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.