Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiimoja vieläkin

Lähettäjä: rasu 
Päivämäärä:   3.9.26 08:59:44

Loppuuko kiimat koskaan vai pitääkö alkaa miettimään jotain estolääkitystä?
Vieläkö teillä tammat kiimailee?

Re: Kiimoja vieläkin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.9.26 09:57:41

Jotkut kiimailevat läpi talven, mutta vielä syyskuussa astuetaan tammoja, eli ihan normaalia.
Ihan mielenkiinnolla kyselen, mikä on kiiman estolääkitys?

Lähettäjä: Dh 
Päivämäärä:   3.9.26 10:00:27

Regumate on kiimanestoon tarkoitettu lääke, sitä käytetään jos tammalla on kivuliaat kiimat jotka aiheuttaa esim. ähkyjä, kouristelua tai vaarallista käytöstä. Myös jos on tiineyden aikana vaarana että tamma luo varsan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.26 10:30:35

Meillä on yleensä viimeinen kiima marraskuussa ja ensimmäinen helmikuussa.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   3.9.26 10:35:18

Voi olla ympäri vuodenkin. Hyvin hyvin harvoin ne on ongelma. Tästä tuoretta tutkimustietoa. Kasvattajana olen omistanut tammoja yli 30 vuotta jotka myös ratsuja. Toki kiimoista voi syyttää vaikka mitä ja helppo syy ongelmille. Jos tuntuu, että kiima aiheuttaa oikeasti ongelmaa niin kannattaa käydä asiaan perehtyneelle eläinlääkärillä. Harvemmin tosiaa ongelman syy itse kiimassa.

Lähettäjä: Keke 
Päivämäärä:   3.9.26 10:48:43

Juurikin näin, viimeinen marraskuussa ja ensimmäinen helmikuussa ;)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.9.26 10:53:40

Mikä aloittajaa huolettaa syyskuun kiimoissa?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   3.9.26 11:21:49

Meillä läpi vuoden

Lähettäjä: Ihme 
Päivämäärä:   3.9.26 11:41:56

Meillä marraskuusta toukokuuhun! Jos ei saa toukokuussa tiineeksi niin sitten ei saa millään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.26 11:51:26

Onko muita kuin regumate? Regumatehan on ihmisille tosi myrkyllinen, vaihtoehtoinen voisi olla miedompi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.9.26 12:01:46

Mun tammalla on viimeiset 2 vuotta ollut jatkuvia kiimoja aikaisin keväästä myöhälle syksyyn asti. Samalla tallilla oli pari orimaista ruunaa, ja viereisessä tarhassa orivarsa emänsä kanssa. Loppukesästä oli niin pahoja kiimoja ettei päässyt ratsastamaan kun tammalla kyljet niin kipeet. Kun kyseessä ratsuprojekti niin otettiin enemmän takapakkia kun päästiin eteenpäin.

Muutettiin tänä vuonna toukokun lopussa pieneen maalaistalliin missä ennestään 2 tammaa. Heti muuttopäivänä mun tamma aloitti kiiman mutta eipä ole enää kiimoja tullut sen jälkeen. Olen syöttänyt keväästä asti My happy Mare:a, en tiedä johtuuko siitä sitten vai paikan vaihdosta mutta olen erittäin tyytyväinen nykytilanteeseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.