Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko 3v kanssa ottaa 30min "valmennuksen"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.8.26 10:07:43

Sisältäen alku ja loppukäynnit? Tarjoaako valmentajat tälläsiä palveluja? Hevonen sisäänratsastettu ammattilaisen toimesta keväällä ja nyt syksyllä minun tarkoitus jatkaa.

Mutta en haluaisi ominpäin mennä välttämättä heti jotta ei oppisi mitään vääriä asioita. Oma eka nuori siis kyseessä.

Ja hevonen kotitallilla joten sisältäisi myös 15min (per suunta) matkan maneesille.

Re: Voiko 3v kanssa ottaa 30min "valmennuksen"?

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   31.8.26 10:24:10

No tottakai voi ja kannattaakin tehdä ammattilaisen kanssa eteenpäin, jos itse ei ole varma. Hyödyllistä varmasti myös, että valitsee valmentajan, joka voi ainakin ajoittain myös itse käydä selässä.

Sitten käytännössä: Jos valmentaja joutuu ajamaan sinne tallille pelkästään 30 min valmennusta varten, kaikkia ei välttämättä tällainen kiinnosta tai ole taloudellisesti järkevää toteuttaa. Eli katsoisin ensisijaisesti valmentajia, jotka käyvät jo valmiiksi tallilla, tallinpitäjää (jos myös valmentaa) tms.

(Jos matka tallille on molempiin suuntiin 15 min, mitään erillisiä alku- ja loppukäyntejä ei tietysti erikseen määränpäässä tarvita. Se, missä askellajeissa työskennellään, ja mikä on kullakin kerralla nuorelle sopiva aika työskennellä, on sitten toinen asia. Eli joskus itse valmennus voi kestää vaikka 15 min, jos se on hevoselle sinä päivänä hyvä, ratsastuskerran "tavoitteet" on saavutettu, ja siinä on hyvä hetki lopettaa ennen väsymistä, turhautumista, liian vaikeiden asioiden tekemistä tai jo sujuvan asian toistamista liikaa kyllästymiseen asti.)

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   31.8.26 10:37:42

Kyllähän valmentajat tarjoaa sellaisia palveluita mitkä ovat hevoskohtaisia, eli juuri lyhyempiä nuoremmille.

Ja ainoastaan järkevä ratkaisu on tehdä alusta asti silmän alla ja mennä oikeaan suuntaan, kun ensin itse tehdä väärin ja alkaa sitten korjaamaan niitä kun hevonen on vanhempi.

Lähettäjä: virtis 
Päivämäärä:   31.8.26 10:49:10

Ihan yksinkertaista, maksat tunnista ja teette sen minkä 3-vuotiaan kanssa kannattaa tehdä, oli se sitten 15min tai 25 min.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.