|
Lähettäjä: ~
Päivämäärä: 31.8.26 10:24:10
No tottakai voi ja kannattaakin tehdä ammattilaisen kanssa eteenpäin, jos itse ei ole varma. Hyödyllistä varmasti myös, että valitsee valmentajan, joka voi ainakin ajoittain myös itse käydä selässä.
Sitten käytännössä: Jos valmentaja joutuu ajamaan sinne tallille pelkästään 30 min valmennusta varten, kaikkia ei välttämättä tällainen kiinnosta tai ole taloudellisesti järkevää toteuttaa. Eli katsoisin ensisijaisesti valmentajia, jotka käyvät jo valmiiksi tallilla, tallinpitäjää (jos myös valmentaa) tms.
(Jos matka tallille on molempiin suuntiin 15 min, mitään erillisiä alku- ja loppukäyntejä ei tietysti erikseen määränpäässä tarvita. Se, missä askellajeissa työskennellään, ja mikä on kullakin kerralla nuorelle sopiva aika työskennellä, on sitten toinen asia. Eli joskus itse valmennus voi kestää vaikka 15 min, jos se on hevoselle sinä päivänä hyvä, ratsastuskerran "tavoitteet" on saavutettu, ja siinä on hyvä hetki lopettaa ennen väsymistä, turhautumista, liian vaikeiden asioiden tekemistä tai jo sujuvan asian toistamista liikaa kyllästymiseen asti.)
|