Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Katoavat hevostaidot

Lähettäjä: Ellah 
Päivämäärä:   30.8.26 12:05:35

Vien siskontyttöä tutustumaan hevos- ja ratsastusmaailmaan. Itse kokenut ratsastaja ja hevosen omistajakin. Olen tutkinut valikoimaa poneilla, erityisesti talutusratsastusta tässä kohtaa koska ikä ei riitä vielä alkeiskurssille. Oma hevonen 180cm säkäinen niin ponit olisivat luonteva tapa tutustua ratsastukseen ja tallielämään. Olen yllättänyt että todella monessa paikassa alakouluikäinen ei saa edes koskea poniin jne. Ei kaiketi se ratsastus pitäisi olla se pääpointti tässä harrastuksessa ja ne hevostaidot tulee oppia kuitenkin. Tällä tarkoitan siis ihan perusharjausta, varustamista yms. Ymmärrän että alakouluikäisen keskittyminen on vielä mitä on, mutta tuntuu silti erikoiselta että edes pientä hetkeä ei voi vaikka siinä samassa harjata sitä shettistä aikuisen tai hoitajan kanssa tms. Mitä jää käteen lopulta kun totutaan vaan hyppäämään hevosen selkään, ratsastamaan ja joku muu tekee kaiken puolesta…toki onhan niitä paikkoja joissa voi yhdessä aikuisen kanssa näin tehdä, mutta äkkiseltään kun olen katsonut tarjontaa niin kyllä se on vaan ratsastus se pääpointti.

Re: Katoavat hevostaidot

Lähettäjä: reality 
Päivämäärä:   30.8.26 12:11:41

Vastuukysymykset on se syy, miksi tallit joutuu vetämään tiukkaa linjaa, vakuutustappeluun ei kukaan halua!! Kaiken maailman turvallisuusmääräykset joita on noudatettava on nykyään aivan älyttömän tiukat. Samasta syystä esim tallityttömeininki on loppu, ei tallit voi vastuusyistö ottaa lapsia talleille touhuamaan ja puuhaamaan kuten ennen, vaikka innokkaista tulijoita olisi kuinka.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.