|
Lähettäjä: marila
Päivämäärä: 29.8.26 19:25:08
En oikein osaa auttaa, koska olen 163 cm ja pituuteeni nähden minulla on pitkät reidet, mutta vähän lyhyehköt sääret, eli ylä- ja alakroppa ovat toisiinsa nähden aika sopusuhtaiset enkä ole "persjalkainen" tai "pelkkää jalkaa".
Yleensäkin ratsastan perstuntumalla ja ajatuksen voimalla, joten olen todella huono antamaan neuvoja apujen käytössä tai edes itse käyttämään apuja oikeaoppisesti, kun menen tosiaan ajatuksen voimalla ja hevonen tekee kaiken mitä pyydän. Lähinnä minulla on ongelmia liian leveässä satulassa leveän hevosen selässä kun tuntuu, etten kykene mukautumaan liikkeisiin. Toisessa lonkassa on vikaa.
Olen toki myös mennyt pikkuponin kokoisilla poneilla, joille olen aivan liian pitkä. Mutta ihan yhtä lailla minä niilläkin menen ajatuksen voimalla ja perstuntumalla, eli en ajattele oikeaoppista apujen käyttöä sen suuremmin...
Ehkä sinunkin pitäisi keskittyä vain siihen hyvään istuntaan ja tunteeseen, eikä niinkään pohtia kaikkea juurta jakaen ja atomin tasolla, jos se vain hankaloittaa kaikkea ja tekee sinulle tunteen, ettet osaa etkä onnistu? Sen sijaan, että koko ajan jumputtaisit niitä pohjeapuja, opettele ratsastamaan ajatuksen voimalla niin kaikki näyttää automaattiselta ja näyttää, kuin vain istuisit selässä samalla kun hevonen tanssii.
En minä laukannostossakaan mitään pohjeapuja mieti ja moni muukin sanoo nostavansa laukan ohjalla tai istuinluulla, joten pohkeet ei todellakaan ole se suurin tekijä.
Jalustimia ei todellakaan kannata laittaa väärän pituisiksi kuten huomasit. Se vain tekee istunnasta kummallisen.
|