Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia ratsastuskoulun vaihtamisesta

Lähettäjä: Rina 
Päivämäärä:   27.8.26 17:50:19

Ratsastuskoulun vaihtaminen tuntuu isolta, vaikealta asialta. Mutta onko se oikeasti sitä? Tuntuu myös, että ratsastuskoulujen vertaileminen on tosi vaikeaa, koska muutamalla kokeilukerralla ei muodostu selkeää näkemystä, mikä on itselle paras.

Mitä jos en viihdykään, niin suhtaudutaanko paluumuuttajiin hyvin?

Ja loppujen lopuksi, onko niissä merkittäviä eroja. Onko ratsastaminen samanlaista joka paikassa. Ja onko ilmapiirissäkään lopulta oikeasti eroja?

Re: Kokemuksia ratsastuskoulun vaihtamisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.26 18:06:32

Mun kokemuksella kestää uudella tallilla aina aikansa 'lyödä läpi' itsensä porukassa ja ratsastajana. Niin, että opettajat huomaavat taitosi ja alat saamaan taitojesi mukaisia heposia. Uusille yleensä jaetaan helpot ratsut.

Paluumuttajuus kai ihan ok, jos ei vaan ramppaa ees taas poimimassa rusinoita pullasta.

Päivämäärä:   27.8.26 18:07:56

Loppupeleissä se on "business as usual" eli rahasi kelpaavat, jos haluat mennä takaisin. Ei se ole vaikea tai iso asia. Irtisanoessa kausipaikan kerrot ystävällisesti, että vaihdat koulua syystä x ja saatat palata takaisin jos tilanne muuttuu.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.8.26 20:02:21

Mä oon vaihtanut 2 kertaa, mutta molemmilla kerroilla niin, että pidin vanhassa koulussa yhden viikkotunnin ja otin uudesta koulusta toisen viikkotunnin. Sitten aikanaan vaihdoin kokonaan toiseen kouluun, mutta pari kautta kävin kahdessa koulussa rinnakkain, siinä kyllä ehti vertailemaan.

Mun kokemukset pk-seudulta, ja mun mielestä eroja on, niin ilmapiirissä, hevosten hyvinvoinnissa kuin tuntien sisällöissä.

Päivämäärä:   27.8.26 22:35:48

Pk-seudulla ainakin ihmiset vaeltaa tallilta toiselle :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.8.26 23:03:06

Talleissa tosiaankin on eroja! Hevosissa, ihmisissä, opetuksessa, ilmapiirissä jne. Muutaman kerran perusteella on vaikea tietää mutta toisaalta ei paluumuuttajiakaan sen ihmeellisimpinä pidetä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.8.26 23:05:35

Köy kokeilemassa jonkin aikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.