Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muut rahoittaa toisen harrastamisen 2

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   25.8.26 08:21:03

Rahan kerääminen varmaan on nykyisin normaalia, mutta itse en osallistu mihinkään "julkkisten" keräyksiin. En Nooran, Arvin, Marin tai muidenkaan. Enkä voi sille mitään, että aina menee vähän maku, kun sellainen pamahtaa eetteriin.

Tunsin itseni jotenkin petetyksi, että Arvikin alkoi kerätä faneilta rahaa. Tähän asti olen pitänyt häntä arvossa juuri siksi, että hän on kovalla työllä lajin ja unelmansa kustantanut. Kyllä, some on työtä, valmentaminen on työtä, ratsastaminen on työtä, sponsorisopimusten hankkiminen on työtä ja myös se korujen tekeminen oli työtä. Mutta tädeiltä ja tytöiltä rahan kerääminen ei oikein ole.

Eikä ole kyse siitä, ettenkö näitä henkilöitä arvostaisi tai heille menestystä toivoisi.

Re: Muut rahoittaa toisen harrastamisen 2

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   25.8.26 08:22:48

Siis pitikö tästä oikeesti tehä vielä toinenkin ketju?

Lähettäjä: feta 
Päivämäärä:   25.8.26 09:59:24

kerjääminen ja säälin kerääminen somessa kertoo jostain mielenterveysongelmasta, teen jatkossa näistä huoli-ilmoituksen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.26 10:06:10

Tuo kerjäåminen sopii hyvin nykypäivän tapoihin toimia: kaikkea pitäisi saada vaikkei siihen ole itsellä resursseja. Työnteko oman elämisen/harrastamisen rahoittamiseksi on niin last season… oli sitten kyse kilparatsastajasta, eläinkodissa pitäjästä jne…

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.8.26 10:08:54

Ymmärtäähän aloittaja, että sinun ei ole pakko rahoittaa kenenkään muun harrastusta, jos et halua. Auttaminen on täysin vapaaehtoista.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   25.8.26 10:25:57

A nimenomaan tekee todella paljon töitä, tuskin enempää voisi ajallisesti vuorokaudessa järkevästi tehdäkään. Laji vain sattuu olemaan super kallis, jolloin en näe tälläisessä keräyksessä mitään pahaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.8.26 10:44:49

Edellisestä ketjusta: Taidanpa lahjoittaa minäkin, ihan vaan siitä ilosta, että se vtuttaa höpönetin emäntiä

Sama juttu! Lahjoitan tämän kohun laannuttua 1 € jokaista tästä aiheesta hötönettiin negatiivisesti kirjoitetusta kommentista. Siinäpä katkerat tädit välillisesti rahoittavat tätä kampista!

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   25.8.26 10:48:31

Kuinkahan moni ratsastaa itse tienatulla rahalla? Ei kovinkaan moni poniratsastaja, junnu tai nuori. Eivät kaikki aikuisetkaan. Muiden rahoilla rällääminen on pikemminkin tapa kuin poikkeus.

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   25.8.26 10:48:40

Hakekaa nyt jo katkerat ihmiset apua.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   25.8.26 10:55:45

”A nimenomaan tekee todella paljon töitä, tuskin enempää voisi ajallisesti vuorokaudessa järkevästi tehdäkään. Laji vain sattuu olemaan super kallis, jolloin en näe tälläisessä keräyksessä mitään pahaa.”

Teen myös erittäin paljon töitä, korkeasti koulutettuna ja pitkällä työuralla, eikä minulla siltikään ole varaa harrastaa kenttäratsastusta (siis ylläpitää siihen sopivaa hevosta ja valmentautua) saati käydä kv kisoissa. Minusta on upeaa että jotkut panostavat lajiin, ettei se täysin näivety Suomessa. Reippaita nuoria on hienoa seurata.

En myöskään näe keräyksessä mitään pahaa - siihen en osaa sanoa, onko keräys järkevää / houkuttelevaa tehdä nyt vai myöhemmin johonkin toiseen kohteeseen. Keräyksiä ei voi kuitenkaan realistisesti tehdä jatkuvasti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.8.26 11:35:56

"Lähettäjä?!

Päivämäärä25.8.26 10:48:31

Kuinkahan moni ratsastaa itse tienatulla rahalla? Ei kovinkaan moni poniratsastaja, junnu tai nuori. Eivät kaikki aikuisetkaan. Muiden rahoilla rällääminen on pikemminkin tapa kuin poikkeus."

Tämä. Vanhemmat maksaa, suku maksaa, puoliso maksaa.

Lähettäjä: *) 
Päivämäärä:   25.8.26 12:01:01

Se tietty on jokaisen oma asia kenen kerjuuta lähtee tukemaan mutta itse skippaan kaikki "hevosimmeisten "rahankeräykset

Lähettäjä: Lara 
Päivämäärä:   25.8.26 12:37:35

Juu jos ei ole itsellä varaa kustantaa harrastusta niin sit hevosia vähennettävä tai tasoa alemmas.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   25.8.26 12:38:21

On ihmisiä, jotka uskaltaa ja tekee. Sitten on niitä, koska arvostelee ja valittaa.

Mitä se valittajia hiertää, jos toinen menee ja tekee. Tehkää itse perässä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.26 13:15:35

Olihan se Aution varsajuttukin. Vingutaan rahaa ell kuluihin. Sit äiti postaa kuinka osti uuden hepan, likka muutti opiskeleen uuteen asuntoon, on käynyt koko ajan kokopöivätöissä ja rahaa tuntuu olevan. Osattiin vain somea hyödyntäen vinkua sitä muilta hölmöiltä pienen nyyhkyyarinan turvin.

Lähettäjä: No mutta hip hei 
Päivämäärä:   25.8.26 14:04:34

Nauran kaikille rahansa menettäneille kun "korupoika45v" harrastaa edelleen aluetasolla (joka on todellisuutta) muiden rahoilla. Ja nauran niille yrityksille jotka menettää asiakkaita tämän tukemisen vuoksi.
Kaikella on rajansa ja se meni tän kohdalla ajat sitten.
Työllä ja panostuksella, ei kitinällä ja vinkumisella. Kipaa voi kuka vaan käydä kattomassa, missä ne lahkakkaan tulokset on? Ainiin, syypää on tietty pojan adhd miks on vaikeaa, muuten oiski jo voittanu kaiken. Sori unohdin. Tsemii kaikille sponsoreille!

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.8.26 14:46:17

Kyllä teitä on vaikea miellyttää. Jos joku jakaa somessa vain parhaat palat, se on epärealistista kiiltokuvaa. Jos joku toinen avautuu niistä ikävistäkin asioista, ollaan jo epäilemässä mielenterveyttä ja haukutaan ruikuttajaksi ja ties miksi. Hankalaa tuntuu olevan kultaisen keskitien löytäminen somettamisessa, kun ei mikään kelpaa :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.8.26 14:50:30

Samaa mieltä aloittajan kanssa.

Lähettäjä: Hohto 
Päivämäärä:   25.8.26 15:59:30

LähettäjäNo mutta hip hei

Päivämäärä25.8.26 14:04:34

Nauran kaikille rahansa menettäneille kun "korupoika45v" harrastaa edelleen aluetasolla (joka on todellisuutta) muiden rahoilla. Ja nauran niille yrityksille jotka menettää asiakkaita tämän tukemisen vuoksi.
Kaikella on rajansa ja se meni tän kohdalla ajat sitten.
Työllä ja panostuksella, ei kitinällä ja vinkumisella. Kipaa voi kuka vaan käydä kattomassa, missä ne lahkakkaan tulokset on? Ainiin, syypää on tietty pojan adhd miks on vaikeaa, muuten oiski jo voittanu kaiken. Sori unohdin. Tsemii kaikille sponsoreille!

Kuulostat aika stereotyyppiselle koulukiusaaja-luonteelle joka ei malta odottaa että pääsee nauramaan jos toisella on vaikeaa tai epäonnistuu. Arvi voi oppia hyväksi ratsastajaksi, mutta rumasta sielusta harvemmin kasvaa ulos eli voimia vaan sun läheisille.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   25.8.26 16:19:10

Ei ne tulokset kipassa aina kyl kerro ratsastajan tai hevosen tasosta. Voi olla vaikka mitä sen taustalla. Juuri kun pääsis kunnolla kisaamaan niin rahat voi loppua tmv. Meilläkin yksi lahjakas nuori hevonen ei mennyt kaupaksi kipan tuloksilla vaan laadukkuudellaan. Kaikki kisat ratsuttajan kanssa kisapaikalla meni mönkään hevosen jännittyneisyyden takia vaikka laadullaan olisi voittanut muut. Saatiin myytyä hyvällä hinnalla ja uusi omistaja hiljalleen sai sen näytettyä myös kisoissa. Ollut todella kehuttu someheppa myös. Menihän Henrillä ja Konterestollakin ihan todella huonosti tuloksien perusteella Tokiossa.

Lähettäjä: maas 
Päivämäärä:   25.8.26 16:48:58

Aika monilla hevosharrastus tyssää tietylle tasolle tai loppuu kokonaan kun ei ole aikaa tai rahaa. Antakaa nyt Arvin kokeilla mihin asti pääsee. Tavoitteet on olympialaisissa 2032 ja olisi kyllä kiva nähdä sen toteutuvan. Onhan siihen vielä jokunen vuosi aikaa.

Toivon myös että Vallen kanssa kaikki sujuisi hyvin.

Mutta kuka on se "toinen somepoika" josta edellisessä ketjussa puhuttiin?

Lähettäjä: Pasku 
Päivämäärä:   25.8.26 17:29:02

Mitä se on keltään pois jos muut rahoittaa? Minäkin ostin 10 kerran kortin kahdelle omasta mielestäni lahjakkaalle mutta köyhälle lapselle kun lopetin itse ratsastuksen. En tiedä oliko siinä mitään järkeä mutta molemmat ainakin oli onnellisia kun pääsi kymmenen kertaa tunnille.. kummallakaan ei vanhempien puolesta ollut varaa ratsastaa viikottain.

Lähettäjä: heppa 
Päivämäärä:   25.8.26 17:52:10

Eihän se oo hölmö joka pyytää.

Itse tavoitteellisen ratsastajan äitinä voin todeta, että (junnusta saakka) työssä käyminen, opiskelu ja hevosurheilu sen rinnalla on kovvoo hommoo. Muutamaa eri työtä tekee niin urheilija kuin minä itsekin, että jotenkin saadaan kulut katettua. Vielä on huumori riittänyt, kukkaro aika kevyt. Oma on valintani.

Me tavikset sinnitellään lajin parissa. Välillä on menestystä ja välillä ei.

Arvin äiti / tiimi on alusta saakka löytänyt oikeat markkinaraot ja kanavat niille. Ihan sama, mitä täällä kiukutellaan, treenillä jokainen menee eteenpäin ja tälläkin keräyksellään rahat kertyy. Rohkeaa porukkaa.

Julkisuus ei käy kateeksi. Ja samalla metsän kätköihin ei tule kukaan sponsoroimaan tai keräyksiä ei järjestetä vaan koetetaan töitä paiskoa. Pääseekö tällä tiellä mihinkään päin - jaa-a - toivottavasti, mutta vauhti voi olla hyvin hidas...

Onnistumisia ja terveitä heppoja kaikille suomalaisille ratsukoille myös PM:in! Eipä sitä tiedä jos mekin etanat sinne joskus valumme :D (sen kun näkis!)

Lähettäjä: No mutta hip hei 
Päivämäärä:   25.8.26 17:58:16

"Stereotyyppinen kiusaajaluonne" -heti kun ei miellytäkorupoikaa niinkö? Hän itse haukkuu kiusaajaksi kaikki jotka ovat erimieltä hänen kanssaan että se siitä sitten. Kannattais myös tavata hänet kisapäivänä, ei muuren ole hän eikä hänen tukijoukkonsa kovin ystävällistä porukkaa.

Ihan sama ketä lahjoittaa, överiks meni jokatapauksessa jo kauan aikaa.
Sanon vaan että jos tässä ois nuori tyttö ja kunnan verorahoja korvamerkittäis hänelle ilman että se palvelee ketään muuta kuntalaista, ni mitenkä oltais mieltä? Kyseinen hlö ei ainakaan tuo kunnalle mitään positiivista mainetta.

Lähettäjä: onna 
Päivämäärä:   25.8.26 18:12:20

Hyvä vain jos on tavoitteita ja taustajoukkoja. Mutta eniten minua ehkä häiritsee A:n ronski ratsastustyyli esteillä. Toki on myös menestyneitä ratsastajia korkeallakin tasolla, joilla on ronski tyyli (kuten Roger-Yves Bost), mutta vähemmän ronski tapa sopii useimmille hevosille. Eli jos hän oppisi ratsastamaan esteillä vähemmän ronskisti, niin ehkä häiritsisi hevosta vähemmän ja voisi menestyä paremmin useammallakin hevosella? Kouluratsastuksessahan A on jo kehittynyt valtavasti ja koskaan ei kukaan voi olla valmis ja täydellinen. Mutta esteille kaipaisin tosiaan vähän vähemmän ronskia tyyliä. Varsinkin, kun hän ei ole mikään pieni ja lyhyt ratsastaja vaan pituuttakin riittää, joten se ronski tyyli varmasti vaikuttaa sekä hänen että hevosensa tasapainoon. Varsinkin kun tämä Bonahan on kai kouluratsu, eikä se vahvuus ole esteillä, joten se todennäköisesti kaipaa aika lailla tukea ratsastajalta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   25.8.26 19:20:24

On aivan turha opettaa köyhän perheen lapsia siihen, että voi harrastaa hevosia, kun joku muu maksaa. Se vaan on tosiasia, että köyhä ei pysty harrastamaan hevoskilpaurheilua. Elämän realiteetit pitää ymmärtää tai muuten elelee haavemaailmassa ja hakkaa päätään seinään. Aivan sama on kuvitella somepelleilyä työksi. Trendit muuttuvat ja tienaaminen jää, kun ei ole oikeata ammattia.

Lähettäjä: figjik 
Päivämäärä:   25.8.26 20:08:06

Jotkut tienaavat somella todella hyviä summia eivätkä koskaan hanki/tarvitse mitään "oikeaa ammattia". Mutta se on kyllä totta, että vaikka joillakin tämä onnistuu, niin oikeasti todella todella harvoilla. Ja vaikka onkin paljonkin ihmisiä, jotka ovat tehneet harrastuksesta ammatin, niin kaikilla tämä ei todellakaan onnistu ja valokeilaan "en käynyt edes lukiota/jätin lukion kesken kun tein harrastuksesta ammatin ja olen silti miljonääri" pääsevät vain hyvin harvat. Arvi on kuitenkin lukion käynyt ja sen jälkeen alkanut kouluttautua valmentajaksi, joten ihan turhuuksiin hänkään ei ole aikaansa tuhlannut.

Lisäksi unelmien eteen pitää tehdä paljon töitä ja hevosharrastajissa/ammattilaisissa on se, että heissä kyse ei ole vain itsestään vaan aina on se toinenkin osapuoli, eli hevonen. Joka voi sairastua, menehtyä, tai myydään alta, tai mitä tahansa.

Köyhän perheen lapsilla on aina eri lähtökohdat kuin rikkaan perheen lapsilla ja vaikka köyhän perheen lapsi mitä tekisi, niin hän ei välttämättä millään saavuta taloudellisesti sitä tasoa kuin rikkaan perheen lapsi.

Muistan hyvin kun teininä lähdin kaverin kanssa EF:n kielimatkalle ja vanhempamme käskivät meidän kerätä itse rahat matkan toteuttamiseksi. Minä olen köyhästä, kaverini rikkaammasta perheestä. Tuntui todella epäreilulta, että vaikka kuinka itse tein kaikkeni, niin en saanut kerättyä kuin murto-osan siitä mitä kaverini. Kun minulle maksettiin jostain 20 markkaa, kaverilleni maksettiin satanen. Minulle ei syydetty rahaa tuosta vain, kun taas kaverilleni sukulaiset ja tutut antoivat rahaa ihan vain siksi kun kaverini tai vanhempansa sanoi "anna rahaa". Minä keräsin pulloja ja tein töitä sukulaisilla ja naapureilla ja sain pikku summia, kun kaverini sai mitään tekemättä satasia. Minä sain joulu- ja synttärilahjaksi kympin tai pari, kaverini satasen tai useamman. Joskus synttäreiden jälkeen kaverini esitteli lahjaksi saamiaan seteleitä. Pelkästään synttärilahjaksi 1200 markkaa. Kun olin hikisesti saanut kerättyä 1500 markkaa kovalla työllä, kaverillani oli kasassa yli kuusi tonnia. Tuntui pahalta kun hän vain naureskeli, että miten oot noin köyhä.

Jos Arvi saa nyt kerättyä rahaa niin että tavoitteet toteutuvat, niin hyvä. Mutta ihan varmasti joutuu silti tekemään aika paljonkin sen eteen, että sitä rahaa lahjoitetaan nyt ja mahdollisesti jatkossakin. Jos hän olisi todella tympeä ja ylimielinen somessa ja laittaisi ilmoituksen "antakaa rahaa, tahon kisoihin", niin ei varmasti kukaan lahjoittaisi. Joten hänen on kyettävä pitämään hyvä remmi ympärillään ja vaikka kuinka asiat menisivätkin pyllylleen, on silti osattava olla aikuismaisesti ja asiallisesti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.