Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi kutsut hevosta parhaaksi ystäväksi

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   24.8.26 18:50:42

Somessa ja sitten kuitenkin kohta se jo myydään ja hankitaan uusi tilalle.

Re: Miksi kutsut hevosta parhaaksi ystäväksi

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.8.26 21:39:54

Minä en kutsu, vaikka rakas onkin. En myöskään koskaan käytä lauseita kuten " maailman parhain heppa " tms superlatiiveja, vaikka onkin mulle se ykkönen. Jotenkin naivia että aikuiset hehkuttaa omaansa somessa. Mieluummin luen arkirealismia, huumoria ja vähän höpsöttelyä. Joku poikkeuksellisen hyvä onnistuminen omalla tasolla tai huippupäivä on eri asia.

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   24.8.26 22:37:34

No varmaan kun mun hevonen on ehdottomasti mun parhain ystävä ja suorastaan sielunkumppani. Kun se kuolee, kuolee osa minusta ja en todellakaan tiedä mitä teen sen jälkeen.
Minulla on myös toinen hevonen, toki nuorempi ja sen omistanut vasta muutaman vuoden ja tämän vanhemman kohta puolitoista vuosikymmentä eli side siihen ihan erilainen.

Btw täytän 30 ensivuonna eli call me weak or whatever mut tämä on mun elämäni hevonen ja tulen sitä rakastamaan ikuisesti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.8.26 23:36:28

Ei ole ihmisystavia. Rahalla saa uuden hevosystavan, kun edellinen kuolee.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   24.8.26 23:42:11

Jaa, no minulle omat hevoset ovat sieluneläimiä, ovat aina olleet parhaita lohduttajia elämän suruissa. Ei kissani tai koirani ole olleet hevosten veroisia. Koen yhteyttä hevosiin. Ei sitä muutenkaan voi selittää. Puolisokin tuppaa tulemaan kakkosena siinä hommassa, vaikka onkin pitkä-aikainen ja hyvä kumppani. Mutta en hehkuta missään hevosiani. Siis voin sanoa että hämmästyn yhä kuinka lempeästi hevonen kohtaa itseään pienemmän ihmisolennon tms. Muttei tule hehkutettua kuinka oma on maailman paras ( vaikka olisi sitä minulle)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.8.26 00:17:20

Ööh - olisin voinut kirjoittaa saman kuin sinä, samat ajatukset ja tilanne.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   25.8.26 09:06:04

Ja miten se on sinulta pois? Meillä ainakin rakkaita perheenjäseniä. Asuvat kotona joten kuuluvat perheeseen. Kun hoitaa eläintä 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä niin kyllä ne on hyvin rakkaita ystäviä. Ikävää jos sinulla ei ole samaa sidettä hevosiisi. Jos sinulla sellaista edes on.

Meillä nämä tulleet varsana talliin ja poistuvat vasta kun kuolema erottaa meidät.

Lähettäjä: kiira 
Päivämäärä:   25.8.26 09:39:03

Jaan kyllä niin ajatukset tuosta myös, että kun hevoseni kuolee kuolen minäkin mentaliteetista.

Itse olen sopan keittänyt, kun hevosteluun lähdin, mutta eihän tätä nyt vaihtaisi mihinkään muuhun :D

Lähettäjä: Jinna 
Päivämäärä:   25.8.26 10:00:30

Koska se on minun paras ystävä ja maailman paras. Selvästi et ole tavannut vielä elämäsi hevosta.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   25.8.26 11:31:26

Muaki ihmetyttää tämä paras ystävä hehkutus ja sitten nämä parhaat ystävät kuitenkin jossain vaiheessa myydään.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   25.8.26 12:07:20

Alaviiva: olen elämäni 30v hevosenomistamisen aikana myynyt 2 hevosta. En kokenut niitä omikseni ja siksi myytiin. Kaikki muut ovat olleet kuolemaansa asti minulla. Ei ihmisen mielestäni tarvitse pitää mitään muutakaan eläintä, johon ei koe yhteyttä, niinhän koiriakin myydään/annetaan uusiin koteihin jos ei luonaa. Tuskimpa kovinkaan moni hehkuttaa sielunkumppanuutta jos se eläin ei ole sopiva. Ja ikävä kyllä joskus ihminen myös joutuu myymään hevosen vaikka se olisi tärkein. Hevonen kun on kallis ja työläs eläin ja joskus resurssit loppuvat kesken tms. Se on myös rakkautta eläintä kohtaan, pyrkiä huolehtimaan että elämän jatko olisi hyvässä hoidossa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.8.26 16:28:44

Pitäisi varmaan kysyä siltä, joka on nyt sen parhaan ystävänsä myynyt. Tuskin tänne tulee kukaan ilmoittautumaan.

Tosin vaihtuuhan joillain ihmisbestiksetkin joka viikko, miksi ei siis hevosetkin.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   25.8.26 17:41:07

Elämäntilanteet muuttuu ja joskus voi olla jopa hevosen eduksi myydä se sopivampaan kotiin. Ei se silti poista niitä hetkiä, kun olet kokenut harrastavasi yhdessä parhaan ystävän kanssa. Kyllähän ihmistäkin voi rakastaa ja erota olosuhteiden pakosta.

Itse kylläkin omistan edelleen ensihevoseni, joten kokemusta ei ole, mutta ymmärrän asian kääntöpuoltakin. Ja siitä huolimatta että minulla on ihmisystäviä paljonkin, hevonen ja koira on maailman rakkaimpia ja hehkutan niitä tasan niin paljon kuin huvittaa. Jos ärsyttää, voi lopettaa seuraamisen ja mennä vaikka terapiaan selvittämään, miksi ärsyyntyy niin helposti muiden ihmisten preesenssistä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   25.8.26 17:46:28

Koska se on mun paras ystävä, ollut monta vuotta. Eikä ole ikinä myynnissä. Ei, vaikka vammautui eikä sovellu enää kuin todella kevyeen käyttöön. Luovuin muista haaveista, koska tämä hevonen on tärkeämpi ja rakkaampi, kuin yhdetkään kisat, valmennukset tms. Siksi.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.9.26 12:49:42

Koska harvalle se hevonen on oikeasti ystävä tai edes kovin rakas.

Päivämäärä:   2.9.26 22:51:49

Esitetään somessa, että hevonen on muutakin kuin väline

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.9.26 01:52:01

Minulle kissa ja koira on ystäviä. Hevoseni ovat toki tärkeitä mutta koen, että niille hevosystävät ovat tärkeämpiä kuin minä. Pärjäävät hyvin myös ilman minua kunhan muita hevosia ympärillä. Siksi en osaa kiintyä niihin samalla tavalla kuin kotona asuviin eläimiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.9.26 07:07:37

Se on mun paras hevosystävä. Omani on ollut mulla varsasta asti, tulen pitämään siitä kiinni niin pitkään kun vain voin, toivottavasti koko loppuelämänsä ajan.

Päivämäärä:   3.9.26 07:31:17

Koska harvalle se hevonen on oikeasti ystävä tai edes kovin rakas.

Ihmiset voi olla rakkaita ja ystäviä ei eläin. Eläimelle on on tärkeintä omat lajitoverit.

Päivämäärä:   3.9.26 07:33:29

Minulle kissa ja koira on ystäviä.

Kuitenkin ne ystäväsi viedään lopulta ellin lopetuspiikille jos eivät satu kuolemaan yhtäkkiä itsekseen.

Lähettäjä: Tuuti 
Päivämäärä:   3.9.26 08:13:09

"Kuitenkin ne ystäväsi viedään lopulta ellin lopetuspiikille jos eivät satu kuolemaan yhtäkkiä itsekseen."

Niin, ja itselleni/ihmisystävilleni toivon mahdollisuutta valita eutanasian, jos minä tai he sairastuvat parantumattomasti ja kipujen määrä lisääntyy päivä päivältä.

Päivämäärä:   3.9.26 09:09:31

Hevonen ei ole ihmisen ystävä vaan se on yhdistellyt asiat pienissä aivoissaan niin että ihmisen läheisyydessä kannattaa olla koska silloin suojan, ruuan sekä veden saanti on taattu.
Todellisuudessa hevosta ei kiinnosta ihmisen kiintymykset pätkääkään vaikka eläimiä inhimillistävä ihminen näin kuvittelee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.