Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinimailanen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.8.26 22:31:28

Millaisia oireita hevosellesi on tullut jos sinimailanen EI oöe soveltunut hevosen ruokintaan ? Hevoseni ei suostu oikein heinäpellettiä syömään niin mietin sinimailasta mutta pelottaa jos hevonen allerginen tms.

Re: Sinimailanen

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   22.8.26 22:39:42

Jalat turpoo

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.8.26 23:08:11

Ei kai se auta kuin kokeilla. Tosin heinäpellettejäkin on erilaisia. Minun hevonen tykkää hankkijan timoteipelletistä, mutta aiemmin ei ole muita pellettejä kelpuuttanut, vaikka useita on testattu. Tälle kävi sinimailanenkin ja söi sitä mielellään monta vuotta. Nykyään sitä on meidän lähikaupoista välillä vaikea saada, niin lopetin sen ostamisen. Tallikaverin hevosella meni maha kuralle sinimailasesta ja toinen tuttu hevonen sai paukamia kaulan ja lavan alueelle.

Päivämäärä:   22.8.26 23:47:54

Kiitos. Kokeilin haylinen ja black horsen heinäpelletit eikä kumpikaan maistunut. Voisi toki vielä testata hippuzenin heinäpellettiä tai tuota hankkijan timoteitä jos sitä on vaan saatavilla.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   22.8.26 23:52:55

Hölmö kysymys, mutta miten turvotit pelletit? Meillä kelpaa hayline kunhan ei ole liian vetistä. Saa olla melkein siinä rajalla, että on nippa nappa turvotettu.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.8.26 02:18:16

Tallikaverin hevonen meni paukamille ja kutisi aivan sietämättömästi. Sitä ei voinut olla huomaamatta. Meni kaiken lisäksi useampi kuukausi yhdistää nämä kaksi

Päivämäärä:   23.8.26 10:15:07

Juu, yritin tarjota juomana sekä turvotettuna mutta kun talli turvottaa puolesta en voinut vaikuttaa puuron paksuuteen ja hevonen alkoi jättää syömättä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   23.8.26 11:38:59

Omalla menee mailasesta vatsa ripulille.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   23.8.26 20:17:35

Kyllä voit vaikuttaa paksuuteen. Katso mikä on hyvä määrä esim. 1 osa kuivana ja 2 osaa vettä tms ja kun on mitta niin onnistuu helposti tallintekijälläkin. Tosin usein he haluavat sen liian löysänä niin ei tarvitse kaapia mössöjä ämpäristä eli ehdotukseni ei välttämättä kelpaa ko. tallille

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   23.8.26 22:28:31

Ihan ripaskalle menee ja kaasuuntuu kuumailmapallon näköiseksi.

Lähettäjä: ptt 
Päivämäärä:   24.8.26 19:10:25

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 23.8.26 10:15:07

Juu, yritin tarjota juomana sekä turvotettuna mutta kun talli turvottaa puolesta en voinut vaikuttaa puuron paksuuteen ja hevonen alkoi jättää syömättä."

Minä olen ihan itse testannut että mikä määrä vettä on sopiva ja kirjoittanut tämän sekä paperille että ämpärin kylkeen. Talli laittaa juuri sen määrän vettä minkä pyydän ja hayline-mössö on juuri sopivaa. Toki minun hevoseni ei olel niin desin päälle joten se syö ruokansa vaikka siinä olisikin desi liikaa tai liian vähän vettä.

(Minä olen juuri sellainen hevosenomistaja joita moni rakastaa ja toiset vihaa. Laitan selkeät ohjeet joka paikkaan näkyville niin, ettei tarvitse olla epävarma. Tavarat on nimikoitu näkyvästi ja selkeästi. Ämpäreissä lukee hevosen nimi, aika jolloin ruoka annetaan ja mitä siihen ämpäriin laitetaan ja kuinka paljon. Karsinan oven vieresssä on selkeä lappu aina tarpeen mukaan, esim. "Jätä hevonen to 27.8.-26 sisään, kengittäjä tulee aamulla". Ja niin edelleen.)

Päivämäärä:   24.8.26 20:07:44

Turpoaminen ja kutina eivät kerro siitä ettei sinimailanen sopisi van siitä että hevonen saa liikaa valkuaista.

Lähettäjä: ehew 
Päivämäärä:   24.8.26 20:54:49

Liikaa valkuaistakin saa yleensä vain silloin, kun liikuntaa on liian vähän suhteessa valkuaisen määrään... Eli ruokinta on pielessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.