|
Lähettäjä: -
Päivämäärä: 22.8.26 01:31:31
Päädyin ihan samaan eli opiskelemaan asiaa itse, koska kaikki sanoivat ihan mitä sattuu täysin sanojasta riippuen (vaikka samat koulut käytynä) ja hevosen kaviot mun mielestä taas kertoivat jotain ihan muuta. Se oli hyvin ristiriitaista ja hämmentävää, kun omaa ymmärrystä ei juurikaan vielä ollut näihin asioihin. Kavionhoidon opettelu oli kyllä paras teko mitä olen hevosteni eteen tehnyt. Kavioista lähtee koko hevonen.
Kengättäjät eivät myöskään voi syöttää mulle mitä tahansa pskaa, koska jotain tiedän itsekin. Keväällä juurikin jouduin vaihtamaan kengittäjää ja tämän uuden kanssa ilmeni ongelmia joihin kysyin varovasti korjausta, mutta kengittäjä selitteli asiat mieleisikseen ja yritti kyllä sellaista sontaa selitellä että huhhu. Jollekin olisi varmaan mennyt läpi tai ei olisi edes huomannut mitään. Ei auttanut kuin vaihtaa kengittäjää ja sitten löytyikin onneksi hyvä. Kengittäjissä on eroja.. Osasta en ole varma eikö oikeasti ole osaamista vai eikö työnjälki vaan kiinnosta vai molemmat.
Itse en kuitenkaan kengitä (ainoastaan vuolen kengättömät), joten mielelläni kuuntelen ammattilaisia ja opettelen myös lisää. Perustiedon pohjalta sitä omaakin osaamista voi kehittää. Osa kengittäjistä jakaa mielellään ajatuksiaan ja kokemuksiaan. Kengittäjän ammatti on raskas ja arvostan ammattikuntaa kovasti, mutta silti ihan kaikkien käsiin en hevoseni kavioita anna.
|