|
Lähettäjä: tähti*
Päivämäärä: 20.8.26 12:50:28
Sovittiin klinikka matkan kannalta suunnilleen puoliväliin, minä varasin ostotarkastuksen, myyjä kuljetti hevosen klinikalle omalla kalustollaan. Tehtiin normaali katttava ostotarkki, kuvattiin myös jalat, selkä ja kaularanka ja tsekattiin hampaat. Minä luonnollisesti maksoin klinikkalaskun.
Sain lausunnot kuvista ja tarkastuksesta heti klinikalla pienen odottelun jälkeen (piti toki myös odotella että hevonen selviää rauhoituksesta), ja muistaakseni sain vielä kuvat illalla s.postiin. Hevosessa ei ollut mitään kauppaa estävää, joten allekirjoitettiin kauppakirjat (oli tehty jo aiemmin ehdollinen kauppakirja, sen jälkeen kun kävin hevosta katsomassa), ja hevonen koppiin ja ajettiin kotiin. Oli sovittu myyyjän kanssa etukäteen korvaus kuljetuksesta, joka oli mielestäni hyvin kohtuullinen.
Kun pääsin itse tallilta kotiin, maksoin kauppasumman myyjän tilille. Oleimme kyllä jonkinasteisia tuttavia jo entuudestaan, joten ehkä siksi tämä meni niin jouhevasti, luottoa siis löytyi puolin ja toisin. Mutta aina kannattaa toki kaikesta sopia etukäteen mahdollsimman tarkasti ja myös siitä, kuka maksaa mitäkin, ja mitä sitten jos kauppa ei toteudukaan. Onhan tuollaisesta kuluja.
|