Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pihattopaikan hinta

Lähettäjä: Pihatto 
Päivämäärä:   18.8.26 16:19:10

Te joilla hevonen on vuokrapaikalla pihatossa. Hinta ja sijainti? Millaisia palveluita hintaan kuuluu? Onko jotain mitä toivoisit lisää/minkä haluaisit olevan toisin?

Kotitallin pitäjä pohtii tässä kovasti alkaisiko tarjota pihatosta paikkoja vieraille hevosille. Ajatus talliyhteisöstä, mahdollisesta maastoiluseurasta, isommasta laumasta jne. houkuttaa. Olisi kiva kuulla myös teiltä joilla on oma pihatto ja tarjoatte paikkoja vieraille, kannattaako?

Re: Pihattopaikan hinta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.8.26 16:36:54

Ihan ammattimaisesti pidetty isompi talli Uudellamaalla, puolihoito (pihatot siivotaan itse ja heinät ja kuivikkeet ostetaan erikseen ulkopuoliselta toimijalta). Kokonaisuuden hinta on vähän päälle 500 €/kk.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.26 16:46:36

420, otan enää vain tuttuja. Edullisille paikoille näköjään kasautuu kaikki ongelmaiset joilla ei ole varaa maksaa eikä oikein hoitaa hevostakaan. Sitten kun omistaja häviää maksamatta kuin tuhka tuuleen niin oletkin ongelmissa hevosen kanssa. Mieluummin ostan enemmän omia ja vuokraan niitä.

Lähettäjä: Silli 
Päivämäärä:   18.8.26 16:48:41

Maksan 450€ Vihdissä. Hyvä heinä ja hyvät tarhapohjat.

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   18.8.26 16:54:57

Ei kannata! Mulle sanottiin kun muutin hepat omaan pihaan, että älä sit ota vieraita. En kuunnellut, vaan piti sitten itse mennä kantapään kautta oppimaan tämä. Sattui yksi aivan seinähullu akka asiakkaaksi, kiva hevonen sillä oli, ei siinä vikaa, mutta se ihminen oli aivan seko. Oli kirjalliset sopimukset kaikesta ja sopparia noudatettiin minun puolestani, mutta näköjään täti ei itse ymmärtänyt mitä oli mennyt allekirjoittamaan. Ei esim kyennyt noudattamaan irtisanomisaikaa, joka oli ihan selkeällä kielellä sopparissa. Sama hullu kuvitteli, että tyyliin nukun hevosten kanssa pihatossa tarkkaillen niitä. Jokaisesta hevosensa korvan tai hännän liikkeestä olisi hänelle pitänyt raportoida. Vasta kun olin päässyt eroon tästä akasta, sain jälkikäteen kuulla, että kyseinen akka on kaikkien alueen tallin pitäjien tiedossa, eikä kukaan suostu ottamaan sitä enää asiakkaaksi. Harmittaa, etten kysellyt hänestä etukäteen kokemuksia muilta, kun yhteisiä tuttujakin olisi ollut. Jälkikäteen aika rajua settiä saanut kuulla muiltakin. Noh, oli mulla pari muuta oikein mukavaakin asiakasta, jotka voisin ihan mielellään ottaa uudestaa tänne. Riski tuntemattomien ottamisessa on vaan niin suuri, joten päätin ettei tänne tulee enää vieraita. Vain joku ennestään tuttu saatetaan kelpuuttaa. Mukavampaa keskittyä omien heppojen kanssa touhuamiseen, koska ei niistä vieraista saa edes rahaa sen vertaa, että homma olisi taloudellisesti kannattavaa.

Lähettäjä: Pihatto 
Päivämäärä:   18.8.26 22:07:38

Tätä justiinsa vähän pohdin että paljon kuulee kauhutarinoita kamalista hevosenomistajista joiden kanssa ei tule yhtään toimeen ja joilla on ihan hullut vaatimukset.

Muuten varmaan vaan vuokraisin omia hevosia mutta kun vuokraajia ei oikeen tahdo pienellä paikkakunnalla löytyä kun välimatkat esim lähimpään kaupunkiin on pitkiä. Joku jaksaa ajella kerran tai kaksi ja näät vaivaa että opastat asioissa ja noiden parin kerran jälkeen ei enää mitään kuulukaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.8.26 22:36:09

Löytyyköhän haulla vielä edellinen ketju laitumelle hylätystä hevosesta? Ihan vaan riskejä ajatellen. Sitä paitsi maksavista asiakkaista ei oikein luotettavasti ole apukäsiksi ja seuraksi, ja jos ottaa halvalla jotain apudiiliä vastaan, niin saa varmasti ne halpispaikkojen perässä olevat ongelmatapaukset riesakseen.

Lähettäjä: Rr 
Päivämäärä:   19.8.26 17:05:27

1000€, Nurmijärvi. Täyshoito, laidun, heinä automaateista kolmen tunnin välein, maneesi, kenttä, erinomaiset isot tarhat, kolme lämmitettyä vesiautomaattia.
Itselle tärkeintä oli, että hevonen saa vettä ja oikeasti kunnollisen pihaton päänsä päälle vuoden ympäri säännöstellyllä heinällä. Ei mitään katoshökötyksiä tai kantovettä toiselta puolelta tonttia kerran päivässä. Hevoselle mahdollisuus oikeasti päästä olemaan hevonen ja omistajalle mielenrauha nukkua öisin. Siitä maksaa mielellään. Nämä kriteerit täyttäviä paikkoja ei ole montaa, mikä on mielestäni surullista. Kun ihmiset näkisivät, kuinka hyvä hevosilla on kunnollisessa pihatossa (tietysti on poikkeuksiakin), väittäisin niiden olevan paljon yleisempiä

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   19.8.26 20:08:10

Köpöttelet siellä ilman kenkiä

Lähettäjä: Rr 
Päivämäärä:   19.8.26 23:43:55

Hyi, en tiedä oliko tuo mulle suunnattu. Enkä tiedä, kuinka monessa pihattotallissa sulla on hevonen ollut. Omat hevoset on kiertäneet 11 tallia yhteensä ja 7 näistä on vaatinut takakengättömyyttä. Tällä hetkellä takakengättömyyttä ei vaadita. Ainoastaan vaaditaan, että takana ei ole metallikenkiä. En tiedä miksi tämä nykyinen on ainoa josta on noussut haloo, kun oma kokemukseni sanoo sen olevan ennemmin sääntö kuin poikkeus ettei takakenkiä saa olla

Lähettäjä: Hih 
Päivämäärä:   20.8.26 04:11:19

Tuli tasan sama mieleen kuin Hyi:lle :-D Siellä kivituhkapohjilla arkovat nysäkavioissaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.26 23:18:03

Ei metallikengille ole järkeviä vastineita ja sen nyt jokainen edes vähäisellä aivotoiminnalla varustettu hevosihminen tietää. Tuolla Nukarilla on metallikenkien lisäksi kielletty hokit. Hokittomuus aiheuttaa talvella omat ongelmansa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.8.26 23:51:14

Älä ota kotiisi vieraita, ja varsinkaan pihattoon...ainoastaan joku sun pitkään tuntemasi kaveri hevosineen. Ja pihatossa tulee myös laumadynamiikka, mikä ei välttis pelitä...mitäs sitten...?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.