|
Lähettäjä: Ei
Päivämäärä: 18.8.26 16:54:57
Ei kannata! Mulle sanottiin kun muutin hepat omaan pihaan, että älä sit ota vieraita. En kuunnellut, vaan piti sitten itse mennä kantapään kautta oppimaan tämä. Sattui yksi aivan seinähullu akka asiakkaaksi, kiva hevonen sillä oli, ei siinä vikaa, mutta se ihminen oli aivan seko. Oli kirjalliset sopimukset kaikesta ja sopparia noudatettiin minun puolestani, mutta näköjään täti ei itse ymmärtänyt mitä oli mennyt allekirjoittamaan. Ei esim kyennyt noudattamaan irtisanomisaikaa, joka oli ihan selkeällä kielellä sopparissa. Sama hullu kuvitteli, että tyyliin nukun hevosten kanssa pihatossa tarkkaillen niitä. Jokaisesta hevosensa korvan tai hännän liikkeestä olisi hänelle pitänyt raportoida. Vasta kun olin päässyt eroon tästä akasta, sain jälkikäteen kuulla, että kyseinen akka on kaikkien alueen tallin pitäjien tiedossa, eikä kukaan suostu ottamaan sitä enää asiakkaaksi. Harmittaa, etten kysellyt hänestä etukäteen kokemuksia muilta, kun yhteisiä tuttujakin olisi ollut. Jälkikäteen aika rajua settiä saanut kuulla muiltakin. Noh, oli mulla pari muuta oikein mukavaakin asiakasta, jotka voisin ihan mielellään ottaa uudestaa tänne. Riski tuntemattomien ottamisessa on vaan niin suuri, joten päätin ettei tänne tulee enää vieraita. Vain joku ennestään tuttu saatetaan kelpuuttaa. Mukavampaa keskittyä omien heppojen kanssa touhuamiseen, koska ei niistä vieraista saa edes rahaa sen vertaa, että homma olisi taloudellisesti kannattavaa.
|