Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraus- opetukseen?

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   18.8.26 13:05:30

Miten suhtaudutaan semmoiseen kysymykseen/tilanteeseen että, vuokraisin hevosia yksityistuntienpitoon? Oman tallinpito lakkautettu ja hevoset myyty. Mutta entiset oppilaat kyselevät jatkuvasti minulta tuntimahdollusuuksia? Onko mahdoton ajatus että joku vuokraisi omaansa/omia satunnaisesti yksityistunneille? Jos ajatellaan vaikkapa että hevonen olisi vuokratallilla. Niin miten tallinpitäjät lähtökohtaisesti tämmöisestä ajattelevat? Olisiko teillä ok? Vai ehdoton ei? Kyselen nyt ensin täällä mielipiteitä, ennen kun uskallan talleilta alkaa kyselemään.

Re: Vuokraus- opetukseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.26 14:37:30

Riippuu aivan paikasta. Ehdottomasti täytyy kysyä ensin ja varmistaa että asia on hevosen omistajalle ja tallin pitäjälle ok

Sellaisessa tilanteessa jossa tallilla on omaa tuntitoimintaa, tai tallinpitäjä esimerkiksi valmentaa, voidaan tämä nähdä kilpailevana liiketoimintana ja tällöin varaudu vähintään maksamaan hevosen vuokran päälle tilavuokraa.

Jollain puhtaasti yksityisellä tallilla jossa lähtökohtaisesti kaikki valmentajat ovat tervetulleita tällainen voisi onnistua. Kuitenkin pidettävä huolta että hevosen omistaja on kartalla hevosensa käyttötarkoituksesta. Itse en tähän lähtisi, mutta varmasti monelle muulle hyvä diili.

Lähettäjä: Eli miten? 
Päivämäärä:   18.8.26 15:10:07

Eli sinä vuokraisit hevosen sen omistajalta, mutta ratsastajat vaihtuisivat? Laittaisitko sinä hevosen kuntoon ja hoitaisit pois tunnin jälkeen vai ottaisitko vastuullesi, että ratsastaja osaamattomuuttaan esim. vaurioittaa monen tonnin satulaa?

Teini käy ratsatuskoulussa, jonne tuli ylläpitoon tuntihevoseksi hevonen, jonka omistaja oli raskaana. Hevosella mukana kalliin laatumerkin pehmeänahkaikensatula. Hevonen ollut nyt tuntikäytössä 1,5 vuotta ja on piakkoin palaamassa omistajalleen. Satula on täynnä naarmuja mm. takkien vetoketjuista ja istuimen nahka on kärsinyt ehkä ratsastushousujen grippipaikoista.

Päivämäärä:   18.8.26 15:34:24

Ratsastajina olisi vain muutama kokenut ratsastaja. Ja voisin toki itse laittaa hevosen kuntoon/pois. Mitään aloittelijoita tai tumpeloita ei mukana olisi. Ja nyt kysyinkin täältä mielipiteitä, olisiko tämä missään muodossa ok? Tallinpitäjältä tietenkin varmistaisin asian ja maksamaan olen valmis kaikille osapuolille.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.8.26 15:42:17

Jos meidän tallilla olisi tuollaista toimintaa, maksaisit hevosenomistajalle hevosen vuokran (jos joku suostuisi vuokraamaan) ja tallinpitäjälle 10e kenttävuokraa per ratsukko.

Jääkö siitä käteen riittävästi?

Omaa hevostani saisi ilomielin käyttää tuollaiseen jos olisit mielestäni samoilla linjoilla kanssani, ajattelisin että hevonen saa siinä tehokkaan treenin silmän alla ja siedättyy samalla muihinkin ratsastajiin.

Lähettäjä: Jonna 
Päivämäärä:   18.8.26 16:49:41

Mikäli opetus on osaavaa eli koulutus löytyy, hyvät puitteet eikä tp tai muut tallilaiset häiriinny tunneista on kyllä minusta hyvä juttu. Meillä kävi valmentaja jonka kanssa lainattiin muutamaa meidän tallin yksärihevosta tunneille. Oma poni kävi myös valmennuksissa hänellä jos oli tarvetta. Eli voisi toimia, kunhan tp ja muille sopii, hevonen hoidetaan sopimuksen mukaisesti ja tunteja ei ole niin paljoa että muut ei meinaa kentälle mahtua.

Päivämäärä:   18.8.26 17:32:55

Pitkänlinjan koulutettu opettaja olen. Ja tunteja olisi ehkä 2 maks. 3 viikossa. Kiva ettei ihan kaikki tyrmää ajatusta. Omaa hevosta en taida enään hankkia kun eläkkellä jo olen. Mutta ei sekään poissuljettu ajatus olisi, jos nuo oppilaat hoitaisivat osan liikutuksista.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   18.8.26 18:43:59

Mä tiedän parikin r-opea, jotka pitää tunteja yksityishevosilla esim entisille rkoulu-oppilailleen.

Jos löytyy sopivat hevoset, sopiva tallipaikka & puitteet, niin mikäs siinä. Moni kaltaiseni keski-ikäinen arvostaa yksilöllisempää palvelua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.