Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokrauksen hinta

Lähettäjä: vuokra 
Päivämäärä:   18.8.26 10:32:54

Mistä koostuu hevosen vuokrauksen hinta? Miten olette laskeneet sen?

Re: Vuokrauksen hinta

Lähettäjä: 007 
Päivämäärä:   18.8.26 10:35:50

Enimmät juoksevat kulut laskettuna per kk (tallivuokra, kengitys, rehut) jaettuna ratsastuspäivillä. Esimerkiksi omallani ratsastetaan 5pv viikossa.

Lähettäjä: Matkija 
Päivämäärä:   18.8.26 10:43:05

Itse olen laskenut tallivuokra jaettuna 30 pv.

Lähettäjä: muu 
Päivämäärä:   18.8.26 11:51:44

"Mistä koostuu hevosen vuokrauksen hinta? Miten olette laskeneet sen"

Ei se mistään "koostu". Se on hinta jonka omistaja ja vuokraaja keskenään sopivat. Ja toki riippuu normaalista kysynnän ja tarjonnan laista. Huipputallilla hyvin kouluettua hevosta vuokraamaan on ihmisiä jonossa, ja siitä voi pyytää enemmän. Ja taas jossain pikkutallilla jumalan selän takana on vaikea löytää sitä yhtäkään vuokraajaa.

Eli ihan sopimusasia.

Lähettäjä: R.koulu 
Päivämäärä:   18.8.26 12:12:51

Samalla paikkakunnalla on ratsastuskoulu samanlaisissa puitteissa, jossa hevoseni asuu. Vuokrahinta on 2e edullisempi kuin ratsastuskoulun tuntihinta kymppikortilla.

Lähettäjä: Jonna 
Päivämäärä:   18.8.26 16:56:46

En yleensä laske mitään, sama hintataso ollut aina, 15e kerta ja sopimuksen mukaan kk hinta jos käy enemmän kuin kerran viikkoon. Toiminut joka paikassa, en ole vuokrauksella hakemassa tallivuokraan helpotusta vaan itselle tallivapaata päivää. Toki jos vuokraajan tarvitsee siksi, että tallivuokra on kallis niin sitten pitää laskea käyntikertojen mukaan tallivuokrasta se hinta tai verrata muuhun alueen hintatasoon.

Lähettäjä: Hilfe 
Päivämäärä:   18.8.26 18:11:25

Voihan sitä katsoa mikä on "käyttöhinta" per päivä. Tallivuokra+kengitys+vakuutus (+mitä kuluja tähän haluaakaan laskea) ja jaat sen 30 päivällä. Paikoissa mihin on helppo tulla ja missä on hyvät puitteet+kiva hevonen vuokrahintaa voi hilata yläkanttiin. Jos tarvii itse puuhastella paljon (karsinan siivous/vedet/ruuat), on maneesiton talli niin hinta helposti putoaa (liiankin) edulliseksi,jolloin hyöty usein on siinä että itse "saa" vapaata

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   18.8.26 18:30:50

Ei se vuokrauksen hinta meilläkään mistään "koostu", vaan olen vain määritellyt hinnan, jolla on edes jokseenkin järkevää ottaa riski ja antaa hevonen toisen käyttöön. Tuskinpa kukaan ihan vain huvikseen hevostaan vuokralle antaa, kyllä sillä tavoitellaan aina joko rahallista, ajankäytöllistä tai muuta hyötyä. Itse olen todennut ajankäytöllisen ja muun hyödyn olevan niin mitätöntä tai jopa miinuksen puolelle menevää, että ainoa konkreettinen hyöty vuokraamisesta itselleni on raha, ja siinä tapauksessa taas ei ole mitään järkeä edes vuokrata jollain aivan mitättömällä hinnalla eli alle 40 €/kerta. Joku 15-20 € on pelkkä kärpäsenkakka hevosenpidon kokonaiskustannuksissa, joten ei todellakaan ole sen arvoista ottaa ylimääräisiä riskejä ja säätää vuokraajan kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.26 18:42:02

Itse koostan oman hevosen vuokraushinnan sen kuukausikulut (tallivuokra, rehut, kengitys, hieronta, heinät, kuivikkeet) jaettuna 30 ja siihen päälle muutama euro ylimääräistä, koska vuokraajakin kuluttaa hevosta ja varusteita.

Lähettäjä: kp 
Päivämäärä:   18.8.26 20:34:49

Sijainti vaikuttaa. Etelässä pk-seudulla kalliimpaa.

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   18.8.26 20:59:39

Niinpä. Jos alkaisin laskea jotain päivähintaa, niin se olis 55-56e per ratsastuskerta. Voi olla että tolla hintaa ei jonoa olis edes täällä pk seudulla. Vuokraaja maksaa 35e kerta ja se on hänelle edullista, mutta on 10+ tyyppi.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   20.8.26 13:14:35

Seurannut alueen hintahaarukkaa, sopeuttanut sen oman hevosen tasoon ja puitteisiin. Olisi varmaan varaa nostaakin vuokrahintaa, mutta koen ettei kannata alkaa osaavan lv:n kanssa kilpailemaan hinnoissa vastaavan tasoisen puoliverisen kanssa, kun aina tuo oma "häviää" jollain osa-alueella ratsurotuiselle, tämä kun vaatii tietynlaisen ihmisen liikuttamaan että tulee toimeen ja ylipäätänsä pärjää tän kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.26 13:37:26

Otan noin puolet siitä mitä hevosen tallivuokra jaettuna kuukauden päivillä on. En ota koko päivävuokraa koska vuokraajasta on minulle apu ja saan vapaapäivän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.